Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
12 Αυγ 2022
Απόψεις

Η επιστροφή της αυτοκρατορίας

 

 

 

Του Πέρη Χαλάτση

Με την παρουσίαση του  i20 θα μπορούσαμε να λέγαμε ότι επέστρεψε στο «παιχνίδι»  η …αυτοκρατορία της Hyundai. . Και κάθε επιστροφή – όταν μάλιστα έχει αργήσει- δεν μπορεί παρά να είναι εντυπωσιακή.

Στην ελληνική πραγματικότητα τώρα. Ούτε λίγο ούτε πολύ πέρασαν επτά χρόνια από την τελευταία παρουσίαση της Hyundai. Αλλά στην επιστροφή της, στην παρουσίαση που έγινε πριν από λίγες ημέρες ,  στο Μουσείο Οίνου στο Πικέρμι,  μαζί μας , ήταν όλοι οι επικεφαλής της κορεάτικης φίρμας στην Ελλάδα.

Την τιμητική του είχε το 3ης γενιάς Hyundai i20 που εξελίχθηκε και σχεδιάστηκε στο Rüsselsheim της Γερμανίας.

Δεν μπορώ να θυμηθώ πόσες δεκαετίες πέρασαν όταν προσκεκλημένοι της Hyundai Motors βρεθήκαμε στην Κορέα. Μπορεί τότε να ήταν άγνωστη σε εμάς αλλά σίγουρα μέτρησε πάρα πολύ ο τρόπος που σκεφτόντουσαν και προγραμμάτιζαν τους στόχους τους. Τότε  γνωρίσαμε  τους προέδρους και τους γενικούς διευθυντές της εταιρίας. Όλοι Κορεάτες αλλά όλοι απόφοιτοι αμερικάνικων πανεπιστημίων.

Δεν μπορώ να θυμηθώ το όνομα του τότε γενικού διευθυντή που έδειχνε 30άρης και ήταν 55άρης . Εκείνο που θυμάμαι όμως ήταν αυτό που μου είπε:

Τα επόμενα μοντέλα της Hyundai θα είναι σχεδιασμένα με άλλη φιλοσοφία. Θα είναι σχεδιασμένα με βάση τις απαιτήσεις των Ευρωπαίων. Αυτό ακριβώς κάνουν σήμερα  στο Rüsselsheim της Γερμανίας.

 Ο άνθρωπος ήταν μπροστά. Όπως μπροστά ήταν και ο σημερινός πρόεδρος της Hyundai στην Ελλάδα, ο Πάνος Δάβαρης. Όταν ανακοίνωσε ότι αναλαμβάνει τα ηνία της κορεάτικης εταιρίας, του είπαν ότι είναι τρελός.

Του είπαν ότι μπλέκει με μια ανύπαρκτη κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία που δεν έχει μέλλον στην Ευρώπη. Οι Κορεάτες διέψευσαν όσους τους αμφισβήτησαν. Και επιβεβαίωσαν με τον καλύτερο τρόπο τον Πάνο Δάβαρη που είχε δει με άλλο οπτικό πρίσμα τη δουλειά αυτών των ασιατών. Διέβλεψε σωστά και πέτυχε.

Τώρα θα μου πείτε γιατί υπήρχε αυτό το μεγάλο κενό στις παρουσιάσεις νέων μοντέλων. Γιατί ενώ η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία παρήγαγε μοντέλα, η ελληνική αντιπροσωπεία ήταν απούσα. Ο πρόεδρος του Ομίλου (Π&Ρ Δάβαρη), ήταν απόλυτα ειλικρινής.

 «Η ζημιά που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια, στον κλάδο του αυτοκινήτου,  είναι πολύ μεγάλη και οι απώλειες για τις επιχειρήσεις είναι τεράστιες, με επιπτώσεις στους εργαζομένους. Υπάρχουν, ωστόσο, περιθώρια, αν βελτιωθούν τα χρηματοοικονομικά , να δούμε ξανά την εγχώρια αγορά να ξεπερνά, σε ετήσια βάση, τις 80.000 μονάδες καινούργιων επιβατικών. Στο μέλλον δεν αποκλείεται να δούμε ανάκαμψη».

Άρα η απουσία της ελληνικής αντιπροσωπείας οφείλεται καθαρά στην κατρακύλα που πήρε η Ελλάδα. Πώς να πουλήσεις αυτοκίνητα όταν  οι Έλληνες έμειναν χωρίς δουλειά, χωρίς σπίτια χωρίς όνειρα.

 Ο Πάνος Δάβαρης σχολιάζοντας την σημερινή κατάσταση είπε ότι αν αφήσουμε τα πράγματα στη μοίρα τους, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για το λεγόμενο W Effect .

Είναι δηλαδή αυτό που φοβάται κάθε νοήμων επιχειρηματίας. Είναι το φαινόμενο μιας ανεξέλεγκτης, μιας επαναλαμβανόμενης, μιας απότομης ανόδου και μιας απότομης καθόδου.

«Κάτι τέτοιο δεν θα το αντέξει η ελληνική κοινωνία» είπε ο Πάνος Δάβαρης.

Ο πρόεδρος της Hyundai αναφέρθηκε στην ανωριμότητα όλων αυτών που κάθονται σε μια καρέκλα και ανακοινώνουν αυξήσεις, φόρους , ΦΠΑ , τιμωρίες σε όσους έχουν μεγάλα αυτοκίνητα χωρίς να έχουν ιδέα τι σημαίνει αγορά η τι σημαίνει ψυχολογία.

« Οι Έλληνες πιέζονται οικονομικά. Τα χαμηλά επίπεδα των συντάξεων, οι μισθοί των εργαζομένων, πλήττονται καθημερινά. Και το κράτος είναι ανίκανο να περιορίσει τη μαύρη αγορά. Ένας ολόκληρος λαός δεν ξέρει τι του γίνεται».

Πάντως κλείνοντας το λόγο του, είπε ότι πρέπει να αισιοδοξούμε. Αντιξοότητες υπάρχουν αλλά πρέπει να αισιοδοξούμε και να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες. Υποσχέθηκε  σωστή ενημέρωση των πολιτών-καταναλωτών από τα ΜΜΕ και τον Τύπο, που, παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης και υποσχέθηκε ότι η Hyundai δεν θα τους απογοητεύσει – όπως δεν το έκανε τόσα χρόνια- γιατί τα αυτοκίνητα είναι ανταγωνιστικά και προσφέρουν πάντα κάτι παραπάνω από τον ανταγωνισμό.

Και κλείνοντας μου ήρθαν πάλι τα λόγια του τότε προέδρου που γνώρισα στην Κορέα. Του Κορεάτη που σηκωνόταν στις 6 το πρωί για να κάνει γυμναστική κρατώντας το « νους υγιής εν σώματι υγιές» που τότε μου είχε πει.

Δουλεύουμε για την επόμενη δεκαετία. Αυτός είναι ο στόχος μας. Όχι το σήμερα. Το σήμερα είναι παρελθόν.

Related posts