Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
27 Μαΐ 2020
Πολιτισμός

Η Βενετία Πιτσιλαδή-Σούαρτ μιλάει για το νέο βιβλίο της «Θύελλα στη Βενετία»

Συνέντευξη στη Μαίρη Γκαζιάνη 

Βενετία Πιτσιλαδή-Σούαρτ γεννήθηκε στη Μυτιλήνη, αλλά από μικρή μεγάλωσε στην Αθήνα, όπου σπούδασε Δημοσιογραφία, Δημόσιες και Κοινωνικές Σχέσεις. Στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου σπούδασε Συμβουλευτική Ψυχολογία. Εν συνεχεία στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης σπούδασε Ψυχολογία και Επιστήμες της Εκπαίδευσης.

Παντρεύτηκε Ελβετό και απέκτησε δυο παιδιά. Ζει μόνιμα στην Γενεύη όπου εργάστηκε ιδιωτικά κάνοντας Συμβουλευτική Ανθρωπίνων Σχέσεων. Είναι ενεργό Μέλλος πολλών Συλλόγων φιλανθρωπικών, πολιτιστικών, κοινωνικών, καθώς και λογοτεχνικών. Είναι μέλος του Συμβουλίου της «Ελβετικής Επιτροπής για την Επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα».

Εκπρόσωπος στην Ελβετία των «Διεθνών Βραβείων Giuseppe Sciacca» τα όποια δίνονται κάθε χρόνο στο Βατικανό της Ρώμης. Μέλος της «Εθνικής Εταιρίας Των Ελλήνων Λογοτεχνών». Το 2015 βραβεύτηκε από την Ελληνική Εταιρεία Μεταφραστών Λογοτεχνίας, με το Χρυσό Μετάλλιο για την συμβολή της στη διάδοση της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό. Συνεργάζεται ως ανταποκρίτρια από την Γενεύη με την ελληνική εφημερίδα Έγκυρος Ανταποκριτής. Από το 1996 είναι Υπεύθυνη-Συντονίστρια- Οργανώτρια του Ελληνικού «Λογοτεχνικού Κύκλου Βιβλιόφιλων Γενεύης». Είναι Ελληνίδα της Διασποράς όπου με το έργο της, τη συνεχή φροντίδα της για τα Ελληνικά Γράμματα και την Λογοτεχνία προσπαθεί να τιμά την χώρα μας στο εξωτερικό. Το πάθος της για την ζωή και τον άνθρωπο την οδήγησαν στη συγγραφή ποιημάτων και στίχων από νεαρή ηλικία. Η μελέτη και η ανάλυση του ψυχικού κόσμου των ανθρώπων, την παθιάζει από πάντα και αυτό αποτυπώνεται στα βιβλία της.

Το μυθιστόρημα Θύελλα στη Βενετία είναι το τρίτο της. Έχει προηγηθεί το Η θεατρίνα της ζωής (εκδόσεις Σαββάλας 2011) και το Ολόγυμνη με Ψυχικές Χειροπέδες,(εκδόσεις Ωκεανός 2015). 

ΜΑΙΡΗ ΓΚΑΖΙΑΝΗ: Βενετία πρόσφατα κυκλοφόρησε το βιβλίο σου «Θύελλα στη Βενετία». Η Βενετία γράφει για την Βενετία. Σκόπιμα επέλεξες την πόλη της Βενετίας για να κάνεις λογοπαίγνιο με τ΄ όνομά σου;

ΒΕΝΕΤΙΑ ΠΙΤΣΙΛΑΔΗ-ΣΟΥΑΡΤ: Δεν ήταν σκόπιμη η επιλογή! Απλά ο ήρωας μου ο οποίος γεννήθηκε στην Κέρκυρα, οδηγήθηκε από το πεπρωμένο του στην Βενετία και εγώ τον ακολούθησα.

Μ.Γ.: Τι είδους θύελλα κρύβεται πίσω από τον τίτλο;

Β.Π.-Σ.: Ο σκληρός επιχειρηματίας  Διονύσης Γιαννάτος έπαθε κεραυνοβόλο έρωτα όταν γνώρισε την Χρύσα και της λέει ‘’…σήμερα που σε γνώρισα θαρρώ πως ξαναγεννήθηκα μαζί σου… με αναστάτωσες… απόψε έγινε μια θύελλα στη Βενετία… Μια θύελλα που φέρνει έρωτα…’’

Μ.Γ.: Δεδομένου ότι στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου υπάρχουν φωτογραφίες του κεντρικού ήρωα σου, η ιστορία που αφηγείσαι βασίζεται σε αληθινά γεγονότα ή αφορά εξ ολοκλήρου μυθοπλασία; 

Β.Π.-Σ.: Το βιβλίο μου είναι εξ ολοκλήρου μυθοπλασία, όμως οι φωτογραφίες που υπάρχουν στο βιβλίο είναι αυτές που με βοήθησαν και ενέπνευσαν όταν το έγραφα… διότι για εμένα οι ήρωες γράφοντας πήραν ζωή και έγιναν αληθινοί! Άρα για εμένα είναι μια αληθινή ιστορία…

Μ.Γ.: Ο Διονύσης είναι τι 12ο παιδί μιας πάμπτωχης οικογένειας ορφανό από πατέρα πριν γεννηθεί. «Δεν αντίκρισε ποτέ βλέμμα γεμάτο αγάπη και αποδοχή». Τι μπορεί να συνέβαινε στη μικρή ψυχούλα του;

Β.Π.-Σ.: Ο Διονύσης υπέφερε και εκλιπαρούσε την μητέρα του  για ένα φιλί και  για ένα  χάδι το οποίο εκείνη ποτέ δεν του έδωσε. Τον πλήγωσε ψυχικά και τον  γέμισε ενοχές  και τύχεις  για πάντα… ένιωθε ότι  αυτό ήταν μια ‘’τιμωρία συναισθημάτων‘’

Μ.Γ.: Που οφείλεται η χλευαστική συμπεριφορά των παιδιών του χωριού όταν αντικρίζουν τον 13χρονο Διονύση με καθαρά καινούργια ρούχα;

Β.Π.-Σ.: Τα φτωχόπαιδα περιγέλασαν τον μικρό Διονύση όταν τον αντίκρισαν με τα  καινούργια καθαρά ρούχα, γιατί ζήλεψαν… η μάνα του είπε ‘’βάλε τα παλιά σου ρούχα γιατί κανείς δεν θέλει να ξεχωρίζεις, σε αγαπούνε επειδής είσαι φτωχός σαν ούλους εμάς τους άλλους…’’

Μ.Γ.: Τι προκάλεσε αυτή η συμπεριφορά στον εσωτερικό του κόσμο;

Β.Π.-Σ.: Ο πόνος και η αδικία τον πλήγωσε για πάντα, τον τραυμάτισε ψυχικά και άνοιξε μέσα του μια χαώδη πληγή ενώ από  εκείνη την ημέρα άλλαξε η ματιά του για την ζωή.

Μ.Γ.: Ήταν το γεγονός αυτό το εφαλτήριο ώστε ν΄ αλλάξει τη ζωή του;

Β.Π.-Σ.: Αποφάσισε να φύγει γιατί ήθελε να σβήσει από την μνήμη του αυτό το χωριό που τον τραυμάτισε τόσο απάνθρωπα! Μακριά από αυτή την μάνα που δεν θέλησε ποτέ να τον αγαπήσει! ‘’…δεν θέλω άλλη λύπηση και συμπόνια σαν να είμαι ο χαζούλης του χωριού! Είμαι ορφανός από τον πατέρα που ποτέ δεν γνώρισα! Είμαι ορφανός από μάνα γιατί ποτέ δεν με αποδέχτηκε. Δεν θέλω άλλο να με θεωρούν ‘’δυστυχία‘’ και ‘’ατύχημα‘’ της οικογένειας..’’ είπε.

Η συγγραφέας Βενετία Πιτσιλαδή-Σούαρτ με την εκδότρια του Ωκεανού Ελένη Κεκροπούλου

Μ.Γ.: Στόχος του ήταν να γίνει ένας «υπεράνθρωπος». Τι ήταν αυτό που επεδίωκε πραγματικά μέσα από αυτή την επιθυμία του;

Β.Π.-Σ.: Ο Διονύσης  ήθελε να γίνει ο Υπεράνθρωπος του  Νίτσε και του Καζαντζάκη. Ήθελε να δαμάσει όλες του τις ευαισθησίες και να τις μετατρέψει σε δύναμη, με σκοπό του να γίνει Ακλόνητος. Αυτό ήθελε να γίνει ένας  Υπεράνθρωπος  Ακλόνητος από τις καταιγίδες της ζωής.

Μ.Γ.: Ο Διονύσης σε όλη του τη ζωή φοράει διαφορετικές δίχρωμες κάλτσες στα πόδια του. Τι συμβόλιζαν για τον ίδιο;

Β.Π.-Σ.: Αυτές οι δίχρωμες κάλτσες συμβολίζουν την δυστυχία και το παρελθόν του… θα τις φοράει για πάντα ακόμη και όταν έγινε ένας διάσημος μεγιστάνας και υπεράνθρωπος, ακριβώς για να μην ξεχνάει ότι η ζωή τραβάει μόνο μπροστά, πάντα μπροστά…

Μ.Γ.: «Μην πολεμάς τον ίδιο σου τον εαυτό…» συμβουλεύει ο Άγγελος τον Διονύση. Τι ήθελε να του τονίσει;

Β.Π.-Σ.: Ο Άγγελος ήταν ένας πολύ ισορροπημένος και φιλοσοφημένος άνδρας, με ηθικές αρχές και αξίες. Έβλεπε την πάλη και τον αγώνα του Διονύση να αλλάξει τον χαρακτήρα του, με σκοπό  να σκοτώσει κάθε συναίσθημα και ευαισθησία. Για αυτό τον συμβούλεψε ότι ήταν λάθος να πολεμάει τον ίδιο του τον εαυτό και να τον τιμωρεί.

Μ.Γ.: Η Χρύσα είναι ένα ορφανό κορίτσι που μεγαλώνει με την τρυφερή θεία του και τον κακότροπο θείο του. Ποια συναισθήματα κυριαρχούσαν στην παιδική της ηλικία;

Β.Π.-Σ.: Η Χρύσα είχε βαθιά στην ψυχή της μια θλίψη και το έντονο αίσθημα της μοναξιάς, το οποίο της δημιούργησε ο θάνατος των γονιών της όταν ήταν μόλις δυο χρονών. Αυτό το συναίσθημα της θλίψης θα την ακολουθήσει και θα την προβληματίσει στην συνέχεια της ζωής της. 

Μ.Γ.: «Τελικά τα λόγια μπορούν να γίνουν σκέτη τυραννία, οι χειρότεροι εχθροί που μαστιγώνουν την ίδια τη συνείδηση…» σκεφτόταν. Τίνος τη συνείδηση μαστιγώνουν τα λόγια, αυτού που τα λέει ή αυτού που τ΄ ακούει;

Β.Π.-Σ.: Η Χρύσα μεγάλωσε με πολύ στοργή από την θεία της αλλά υπέφερε  μέσα σε μια παθολογικά αρρωστημένη ατμόσφαιρα που υπήρχε σε αυτό  το σπίτι. Φοβόταν κάθε βράδυ όταν τους άκουγε να μαλώνουν, να  φωνάζουν και να δέρνονται με τα λόγια.

Τα λόγια μαστιγώνουν την συνείδηση αυτού που τα ακούει όμως μπορούν να μαστιγώσουν και την συνείδηση εκείνου που τα λέει εφόσον και μόνο καταφέρει να συνειδητοποιήσει το φέρσιμό του.

Μ.Γ.: Ο Τζιόρτζο είναι ένα ακόμα παιδί εγκαταλειμμένο από τους γονείς του και μεγαλώνει σ΄ έναν οίκο ανοχής. Πως διαμορφώνεται ο χαρακτήρας του;

Β.Π.-Σ.: Ο Τζόρζιο  εγκαταλελειμμένος από τους γονείς του, ξεριζωμένος από το νησί  και τον παππού του, μεγάλωσε στον οίκο ανοχής της Βενετίας. Εκεί οι ‘’ωραίες Κυρίες‘’ τον αγάπησαν σαν Γιο τους, ενώ  με τις οικονομίες τους τον σπούδασαν και του έδωσαν  μεγάλη αγάπη. Αυτό διαμόρφωσε τον χαρακτήρα του, η αγάπη του έδωσε ισορροπία και του άνοιξε μεγάλους ορίζοντες στην ζωή.

Μ.Γ.: «Οι υπερβολικές ευαισθησίες και οι μεγάλοι συναισθηματισμοί είναι, θαρρώ, το σαθρό υπόβαθρο των ατελών πλασμάτων» γράφεις. Ποια θεωρείς ατελή πλάσματα;

Β.Π.-Σ.: Στην  συγκεκριμένη ιστορία  ‘’το υπόβαθρο των ατελών πλασμάτων‘’ήταν  για κάποιες πόρνες οι οποίες με τις αδυναμίες  τους λόγω ευαισθησίας και συναισθηματισμού γίνονταν εξαρτώμενες από σκληρούς και βίαιους,  άνδρες τους οποίους λάτρευαν χωρίς όρους και όρια  και γίνονταν θύματα τους.

Μ.Γ.: Τι ήταν αυτό που έφερε κοντά τον Διονύση με τη Χρύσα;

Β.Π.-Σ.: Ο Διονύσης ερωτεύτηκε την Χρύσα από την πρώτη ματιά. Τον εντυπωσίασε η καλλιτεχνική της ευαισθησία και αθωότητα, τον μάγεψε η γλυκιά φωνή και αρμονία στο περπάτημα της, η ψυχική της λάμψη.

Εκείνη αμέσως ένιωσε  ότι αυτός ο άνδρας ήταν ο άνθρωπος της και ότι το ταξίδι μαζί του θα ήταν έντονο, υπέροχο, γεμάτο εκπλήξεις, ανείπωτες χαρές, αλλά η διαίσθηση της  έλεγε και κάτι ακόμη, ότι την περίμενε και μεγάλη οδύνη.

Μ.Γ.: Το δέσιμο της φιλίας τους με τον Τζιόρτζο οφείλεται στο παρόμοιο παρελθόν της παιδικής ηλικίας τους;

Β.Π.-Σ.: Οφείλεται στο παρόμοιο παρελθόν, που ήταν το ξερίζωμα από την πατρίδα τους, η ορφάνια και η εγκατάλειψη, ο μεγάλος  πόνος…

Μ.Γ.: Όσα είχαν βιώσει τα είχαν απωθήσει στο υποσυνείδητο. Πίστευαν ότι τα ξεπέρασαν;

Β.Π.-Σ.: Ναι πίστευαν ότι θα τα ξεπεράσουν και προσπαθούσαν να τα ξεπεράσουν όμως η ψυχή του ανθρώπου που πονά κάποια στιγμή θέλει να εκφραστεί και να μοιραστεί τον πόνο της.

Μ.Γ.: «…όπως κάθε ξερίζωμα έτσι και κάθε επιστροφή είναι γεμάτη οδύνη…» σκέφτεται ο Τζιόρτζο. Το ξερίζωμα έχει τον πόνο του φευγιού, που οφείλεται η οδύνη της επιστροφής;

Β.Π.Σ.: Πράγματι κάθε ξερίζωμα όπως κάθε επιστροφή είναι γεμάτη οδύνη και προκαλεί πολλά έντονα συναισθήματα πόνου για όσα ζήσαμε και έμειναν αναμνήσεις, για όσα χάσαμε μακριά από τους δικούς μας, μακριά από τις ρίζες μας, την κουλτούρα μας‘’. Είναι ο ελληνισμός της ψυχής μου που έμεινε πιστά δεμένος με όσα μου δίδαξαν από μικρό παιδί…’’

Μ.Γ.: «Ο Διονύσης ήθελε απλά να τον σέβονται» γράφεις. Δεν είχε ανάγκη από αγάπη;

Β.Π.-Σ.: Ο Διονύσης κατάφερε να δαμάσει τον χαρακτήρα του, να γίνει ακλόνητος και σκληρός. Αποφάσισε να μην είναι πλέον θύμα της ευαισθησίας του και των συναισθημάτων του, να μην εκλιπαρεί ποτέ για ένα φιλί και ένα χάδι. Το μόνο που ζητούσε ήταν να τον σέβονται!

Μ.Γ.: Μπορούσε να ερωτευτεί. Να αγαπήσει μπορούσε;

Β.Π.-Σ.: Ο Διονύσης ήταν ένας άνδρας με φλογερό ταπεραμέντο και ερωτευόταν με ένταση και μεγάλο πάθος. Η αγάπη της ζωής του όμως ήταν μόνο μία γυναίκα αυτή που τον απαρνήθηκε και τον κατέστρεψε ψυχικά.

Μ.Γ.: Ο Άγγελος ήταν θύμα της εκδίκησης που είχε γίνει σκοπός και προορισμός του;

Β.Π.-Σ.: Πράγματι ο Άγγελος είχε βαθιά στην ψυχή του ένα μεγάλο μίσος για αυτόν  τον άνθρωπο που κατέστρεψε την ζωή του . Από μικρό παιδί αυτό το μίσος  του έδινε την δύναμη να σπουδάσει, να επιτύχει, να βραβευτεί και να φτάσει ψηλά.

‘’Το μίσος έγινε σκοπός μου! Για τις αδικίες που έκανες, για την αγάπη που μου στέρησες…’’ είπε.

Μ.Γ.: Τελικά, η Χρύσα ήταν δυνατή σαν ατσάλι ή εύθραυστη σαν κρύσταλλο;

Β.Π.-Σ.: Η Χρύσα ήταν δυνατή σαν ατσάλι γιατί με μεγάλες προσπάθειες κατάφερε να νικήσει τους φόβους της και την κατάθλιψη η οποία την απομόνωσε από την ζωή και τους ανθρώπους.

Μ.Γ.: Δεδομένου ότι ασχολείσαι κυρίως με τον ψυχικό κόσμο των ηρώων σου, ήταν στόχος σου να γράψεις ένα ψυχογράφημα;

Β.Π.-Σ.: Δεν ήταν στόχος , αλλά ανάγκη μου! Από μικρή έχω το πάθος να διεισδύω στις ψυχές των ανθρώπων. Οι σπουδές μου στην ‘’Συμβουλευτική Ψυχολογία‘’ με βοήθησαν ώστε να αναλύω και να ακούω τις ψυχές. με την  εργασία μου ως ‘’Σύμβουλος Ανθρωπίνων Σχέσεων‘’ ανακάλυψα περισσότερο τις αδυναμίες και τα ανθρώπινα πάθη.

Όταν γράφω πλάθω τα βιώματα των ηρώων μου, τα ψυχικά τους τραύματα, τους αναλύω και τους βοηθώ να γνωρίσουν τον εαυτό τους, να τον αγαπήσουν, να αποδεχθούν τις αδυναμίες τους και να δημιουργήσουν ένα καλύτερο μέλλον.

Ταξιδεύοντας μέσα στις ψυχές των ηρώων μου και πλάθοντας τα ψυχολογικά τους βιώματα, πάλεψα μαζί τους και τους βοήθησα να αντιμετωπίσουν τα πάθη τους, τα ελαττώματα, τις ζήλειες και τις μικρότητες. Με αυτά που ήταν υποχρεωμένοι να παλέψουν καθημερινά και να νικήσουν. Έτσι ακριβώς όπως και εμείς κάνουμ,ε γιατί είμαστε ήρωες της δικής μας ζωής και ιστορίας.

Εύχομαι οι αναγνώστες μέσα από το βιβλίο να γνωρίσουν και να αγαπήσουν περισσότερο την ζωή και τον εαυτό τους .

Ευχαριστώ θερμά αγαπημένη Μαίρη Γκαζιάνη για τη συνέντευξη!

*Το μυθιστόρημα «Θύελλα στη Βενετία» της Βενετίας Πιτσιλαδή-Σούαρτ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανός.

 Μαίρη Γκαζιάνη

Γεννήθηκε στα Ιωάννινα.  Μεγάλωσε στην Αθήνα όπου ζει μέχρι σήμερα και εργάσθηκε ως τραπεζοϋπάλληλος. Στο παρελθόν ασχολήθηκε ερασιτεχνικά με την φωτογραφία ενώ τώρα ζωγραφίζει και παράλληλα γράφει. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές.

Τον Μάιο του 2012 κυκλοφόρησε την πρώτη ποιητική της συλλογή με τίτλο «Σου γράφω…», τον Σεπτέμβρη 2013 κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο ΕΝΑ ΦΕΓΓΑΡΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ και τον Ιούνιο του 2014 κυκλοφόρησε το βιβλίο της ΤΑ ΠΛΗΚΤΡΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ  από τις εκδόσεις ΄Οστρια. Επίσης, το παραμύθι της «Το ψαράκι του βυθού» συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο «Παραμύθια και Μαμάδες» εκδόσεις Βερέττα 2015.  Τον Ιούνιο 2017 κυκλοφόρησε το μυθιστόρημά της ΑΛΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ από την Εμπειρία Εκδοτική. Το 2019 θα κυκλοφορήσει το νέο της μυθιστόρημα από τις εκδόσεις Ωκεανός.

Την περίοδο 2011-2012 υπήρξε ραδιοφωνική παραγωγός στο magicradiolive. Από τον Νοέμβρη 2014 συνεργάζεται με το now24.gr και έχει πραγματοποιήσει πάνω από πεντακόσιες συνεντεύξεις. Το 2016 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή ΚΑΛΩΣ ΤΟΥΣ του ΑιγαίοTV πραγματοποιώντας συνεντεύξεις σε ανθρώπους των τεχνών. Διετέλεσε Διευθύντρια Σύνταξης του on line Πολιτιστικού Περιοδικού Books and Style από Ιούλιο 2017 έως Μάρτιο 2018 οπότε αποχώρησε οικειοθελώς.

Μεγάλες της αγάπες είναι το θέατρο και ο χορός με τα οποία έχει ασχοληθεί ερασιτεχνικά.   

 

 

 

 

;

Related posts