Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
13 Αυγ 2022
Auto-Moto

Η απάντηση της Pirelli στη FIA για τα πειραματικά ελαστικα

Στις δοκιμές εξέλιξης που πραγματοποίησε η Pirelli μέσα στο 2013, δεν ευνόησε καμία από τις ομάδες ενώ, όπως πάντα, ενήργησε επαγγελματικά, με διαφάνεια και απόλυτα καλή πίστη. Τα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν δεν ήταν από το φετινό πρωτάθλημα αλλά ανήκαν σε μία γκάμα προϊόντων που είναι ακόμα υπό εξέλιξη εν όψει της αναμενόμενης ανανέωσης του συμβολαίου προμηθευτή. Επιπλέον, καμία από τις δοκιμές δεν πραγματοποιήθηκε με σκοπό τη βελτίωση συγκεκριμένων μονοθεσίων αλλά για τη μελέτη λύσεων ελαστικών για μελλοντικά πρωταθλήματα. Η χρήση του μονοθεσίου της Mercedes, ειδικότερα, προέκυψε από την απευθείας επικοινωνία μεταξύ FIA και της ίδιας της ομάδας. Η Pirelli δεν ζήτησε με κανένα τρόπο να χρησιμοποιήσει ένα μονοθέσιο του 2013: ούτε από τη Mercedes ούτε από τη FIA ούτε από τις ομάδες οι οποίες, κατά τη διάρκεια της χρονιάς, είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε δοκιμές εξέλιξης ελαστικών του 2014. Τα ελαστικά που θα δοκιμαστούν από τις ομάδες στις ελεύθερες δοκιμές του Grand Prix του Μόντρεαλ δεν έχουν ξαναχρησιμοποιηθεί ποτέ πριν από αυτές.  Σε ό,τι αφορά τα νέα ελαστικά, το πρόβλημα της αποκόλλησης πέλματος επιλύθηκε από τους τεχνικούς της Pirelli αποκλειστικά με δοκιμές στο εργαστήριο. Η αποκόλληση πέλματος, που συνέβη μόνο σε τέσσερις περιπτώσεις και εξ αιτίας θραυσμάτων στην πίστα, ποτέ δεν έθεσε σε κίνδυνο την ασφάλεια των οδηγών, αλλά κινδυνεύει να βλάψει την εικόνα της Pirelli. Γι αυτό η εταιρία αποφάσισε να παρέμβει. 

Σε ό,τι αφορά τους κανόνες συμπεριφοράς της, η εταιρία ανέκαθεν σεβόταν τα συμβατικά όρια που την συνδέουν με τη FIA, τις ομάδες και τους διοργανωτές του πρωταθλήματος και ανέκαθεν τηρούσε την αρχή της αθλητικής πίστης.

Η Pirelli, ωστόσο, αισθάνεται την ανάγκη να επιβεβαιώσει εκ νέου την αδιαμφισβήτητη ανάγκη διεξαγωγής δοκιμών για τη δημιουργία ελαστικών με σωστές προδιαγραφές που διέπονται από σαφείς κανόνες τους οποίους ενστερνίζονται όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Η εταιρία επιβεβαιώνει τη διαθεσιμότητά της, όπως έχει επικοινωνήσει στις ομάδες πολλές φορές στο παρελθόν, για τη διοργάνωση δοκιμών για την εξέλιξη των ελαστικών για το 2014 με όλες της ομάδες του πρωταθλήματος.

ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ PIRELLI ΣΤΗ FIA

Αναφορικά με αιτήματα για πληροφορίες που έχει λάβει η FIA, η Pirelli έδωσε άμεσα τις απαραίτητες απαντήσεις προκειμένου να διευκρινιστεί τι συνέβη στις δοκιμές – και στον τομέα ευθύνης της.

ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΟΥ 2014 ΠΡΟΣΦΕΡΘΗΚΑΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ: ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΥΝΟΗΘΗΚΕ

Οι δοκιμές διεξήχθησαν σε πλήρη συμμόρφωση με το συμβόλαιο μεταξύ Pirelli και FIA, που παρέχει στον προμηθευτή τη δυνατότητα διεξαγωγής δοκιμών για την εξέλιξη ελαστικών με κάθε ομάδα για κάλυψη μέχρι 1.000 χλμ χωρίς να ορίζεται ο τύπος του μονοθεσίου, ενώ επίσης απαγορεύεται η παρουσία όλων των ομάδων ταυτόχρονα στις δοκιμές. Σχετικά με το τελευταίο, η Pirelli έχει καταστήσει σαφές από το 2010 ότι δεν είναι ούτε εφικτό, ούτε χρήσιμο να πραγματοποιείται αυτό το είδος δοκιμής με όλες τις ομάδες ταυτόχρονα. Στην πραγματικότητα, μία τέτοια δοκιμή που εστιάζει στην τεχνολογική εξέλιξη και διερεύνηση νέων λύσεων, εμπεριέχει πολλά ελαστικά διαφορετικών τύπων που πρέπει να δοκιμάζονται με ένα μονοθέσιο τη φορά. Η δοκιμή για τις προδιαγραφές του πρωταθλήματος είναι διαφορετική καθώς γίνεται τη χειμερινή περίοδο και απαιτεί τη συμμετοχή όλων των ομάδων με σκοπό την ανεύρεση των πιο ικανοποιητικών λύσεων για όλα τα αγωνιζόμενα μονοθέσια. Γι’ αυτό το λόγο, η Pirelli επιμένει στην ανάγκη για χειμερινές δοκιμές σε συνθήκες αντιπροσωπευτικές αυτών που οι οδηγοί συναντούν κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος.

Ήδη το Μάρτιο του 2012, η Pirelli έστειλε email σε όλες τις ομάδες, τη Fia και τη Fom, καλώντας τις ομάδες να δηλώσουν τη διαθεσιμότητά τους για δοκιμές σχετικές με την εξέλιξη των ελαστικών του 2013. Επιπλέον, η εταιρία εξήγησε ότι ήταν απαραίτητη η διεξαγωγή των δοκιμών με τα μονοθέσια των ομάδων επειδή η ίδια δεν διέθετε κάποιο κατάλληλο μονοθέσιο (η Pirelli χρησιμοποιεί ένα τροποποιημένο 2010 Renault και πριν από αυτό ένα  2009 Toyota).

Στη συνέχεια, επανέλαβε την πρόσκληση με διάφορες επίσημες μορφές, αλλά και ξανά προς τις ομάδες τον περασμένο Μάρτιο για την εξέλιξη των ελαστικών του 2014.

Η ΔΟΚΙΜΗ ΤΗΣ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗΣ ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΟΥ 2014 ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΤΟΥ 2013

Η δοκιμή αυτή, όπως πάντα, διεξήχθη με ένα ελαστικό που δεν είχε χρησιμοποιηθεί ποτέ πριν σε πρωτάθλημα, αφορούσε δομές που δεν χρησιμοποιούνται την τρέχουσα σεζόν και δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν αργότερα, στη σεζόν του 2013.  Οι δοκιμές ελαστικών έγιναν ‘στα τυφλά’ που σημαίνει ότι οι ομάδες δεν είχαν καμία πληροφορία ως προς το ποια χαρακτηριστικά δοκιμάζονταν  ούτε για το στόχο της δοκιμής και ούτε έλαβαν κάποιο είδος πληροφορίας στη συνέχεια.

Επιπλέον, οι δοκιμές δεν αφορούσαν σε καμία περίπτωση την αποκόλληση πέλματος, καθώς το συγκεκριμένο πρόβλημα αντιμετωπίστηκε και επιλύθηκε από τους τεχνικούς της Pirelli με εργαστηριακά τεστ, με την υποστήριξη δεδομένων που συγκεντρώθηκαν στους πρώτους αγώνες της σεζόν.

Η Pirelli ανέκαθεν ζητούσε αντιπροσωπευτικά μονοθέσια, δηλαδή με επιδόσεις εφάμιλλες αυτών που χρησιμοποιούνται στο πρωτάθλημα, χωρίς να αναφέρεται ποτέ σε όσα συμμετέχουν στους αγώνες του 2013.

Η “2013 MERCEDES” ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ ΕΓΙΝΕ ΘΕΜΑ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ FIA. Η PIRELLI ΔΕΝ ΖΗΤΗΣΕ ΚΑΤΙ ΟΥΤΕ ΓΝΩΡΙΖΕ ΕΑΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΤΗΚΑΝ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ

Η δοκιμή της Βαρκελώνης πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Mercedes στο διάστημα 15 – 17 Μαΐου, 2013. Οι ομάδες διέθεσαν ένα μονοθέσιο και δύο πιλότους 1ης επιλογής οι οποίοι εναλλάσσονταν κάθε μέρα.

Οι δοκιμές έγιναν με μία βασική γόμα, που δεν χρησιμοποιείται φέτος και 12 διαφορετικές δομές που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ το 2013, και μόνο μία από τις οποίες με κέβλαρ.

Η ομάδα δεν ωφελήθηκε με οποιονδήποτε τρόπο, μαθαίνοντας κάτι παραπάνω σχετικά με τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται στο τρέχον πρωτάθλημα.

Ο τύπος του μονοθεσίου που χρησιμοποιήθηκε στις δοκιμές έγινε θέμα συζητήσεων μεταξύ Mercedes και FIA, όπως φαίνεται από την ανταλλαγή των email μεταξύ της ομάδας και της Pirelli. Συγκεκριμένα, η Mercedes ενημέρωσε την Pirelli ότι το μονοθέσιο του 2011 δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ότι είχε ήδη επικοινωνήσει με τη FIA για τη χρήση του μονοθεσίου προδιαγραφών 2013. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι ερωτήσεις σε σχέση με το όχημα ήταν αρμοδιότητα της ομάδας και η Pirelli αποκλείστηκε από αυτές της ερωτήσεις (παρά το ότι, από τεχνικής απόψεως, ήθελε να έχει ένα αντιπροσωπευτικό μονοθέσιο για να μελετήσει την επίδραση των επιδόσεων στα ελαστικά).

Επιβεβαιώνοντας ότι αυτό ήταν μία συνηθισμένη δοκιμή εξέλιξης και δεν στόχευε σε ειδικές παρεμβάσεις, η Pirelli δεν είχε συγκεκριμένες προτιμήσεις ως προς τους πιλότους ή το προσωπικό της Mercedes που θα παρευρίσκονταν στις δοκιμές και είχε ‘κατεβάσει’ την κανονική ομάδα της για τις δοκιμές εξέλιξης.

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ GP ΤΟΥ ΚΑΝΑΔΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΠΟΤΕ ΠΡΙΝ

Τα ελαστικά με τη νέα δομή από κέβλαρ τα οποία θα δοθούν στις ομάδες κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών στο Grand Prix του Μόντρεαλ θα δοκιμαστούν για πρώτη φορά στην πίστα, μετά από εργαστηριακή εξέλιξη. Τα νέα ελαστικά έχουν ξεπεράσει το πρόβλημα της αποκόλλησης πέλματος. Αυτό το περιστατικό με κανένα τρόπο δεν υπονομεύει την ασφάλεια των οδηγών αλλά κινδυνεύει να βλάψει την εικόνα της εταιρίας.  Στις δοκιμές του Καναδά, οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να εκφράσουν τις απόψεις τους και να κάνουν παρατηρήσεις.

ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗ ‘ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ’ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

Η Pirelli, έτοιμη να κάνει αλλαγές οποιαδήποτε στιγμή, δεν έχει προχωρήσει σε οποιαδήποτε τροποποίηση που θα μπορούσε να επηρεάσει τη διάρκεια ζωής (γύροι) των ελαστικών και, κατά συνέπεια, τον αριθμό των pit stop μέσα στον αγώνα λόγω έλλειψης ομοφωνίας στο συγκεκριμένο θέμα από την πλευρά των ομάδων.

 

 

 

 

 

 

Related posts