Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
01 Οκτ 2020
Auto-Moto

Hyundai iX35:SUV στα μέτρα μας

Του Πέρη Χαλάτση ( phalatsis@now24.gr)

Αν είσαι σωστός κριτής θα πρέπει να βάλεις στην κατηγορία με την ένδειξη «πολύ καλό» και το νέο Hyundai ix35 το αυτοκίνητο που αντικατέστησε δηλαδή το Tuscon. Όταν πριν από αρκετά χρόνια είχαμε πάει με την Hyundai στην Ρίγα, την πρωτεύουσα της Λετονίας για να δοκιμάσουμε το Tuscon , το αυτοκίνητο μας άρεσε γιατί τότε κινηθήκαμε σε λασπωμένους δρόμους και δεν προβληματισθήκαμε. Πέρασαν τα χρόνια και οι Κορεάτες «έφεραν» τον αντικαταστάτη του, το Hyundai ix35. Δοκιμάσαμε λοιπόν τώρα το αυτοκίνητο στην δικίνητη έκδοση επί ελληνικού εδάφους. Το ix35 στις σκληρές δοκιμές του Euro NCAP, του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού ο οποίος αξιολογεί την ασφάλεια των οχημάτων, κατέκτησε πέντε αστέρια .
Νέο αυτοκίνητο, στημένο από την αρχή με κύριο στόχο να μπει στην αγορά των compact SUV. Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο ο χώρος είναι άπλετος και άνετος για πέντε ενήλικες. Πριν δούμε όμως για το εσωτερικό , να σας πω ότι συγκρίνοντας τιμή (κάπου στα 20.000) και αυτοκίνητο είναι μια πολύ καλή πρόταση στη δύσκολη αγορά που ζούμε σήμερα. Το ix35 ¨φοράει» έναν 1600άρι κινητήρα με άμεσο ψεκασμό που δουλεύει αθόρυβα ενώ η ιπποδύναμη του φτάνει τους 135 ίππους.
Κάναμε αρκετά χιλιόμετρα σε όλα τα είδη δρόμου και η κατανάλωση μας ήταν περίπου 7.6 στα 100 χιλιόμετρα.
Οι Κορεάτες δίνουν τιμή για την μέση κατανάλωση του iX35 στα 6,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές ρύπων CO2 που κυμαίνονται στα 158 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, τιμή που κατεβαίνει στα 149 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο για την έκδοση με σύστημα Start&Stop.
Εξωτερικά το iX35 είναι σχεδιασμένο με φρέσκιες γραμμές σε καθαρά ευρωπαϊκά στάνταρς.
Το πάχος του παρμπρίζ είναι 5 mm, ενώ η αεροδυναμική σχεδίασή του ελαχιστοποιεί τους αεροδυναμικούς θορύβους όταν κινείσαι με μεγάλες ταχύτητες. Υπάρχει ακόμη μία αεροτομή που συγκρατεί τους υαλοκαθαριστήρες σταθερά στη θέση τους όταν βρέχει και είναι σε λειτουργία.
Η σχεδίαση του νέου SUV είναι με υπερυψωμένο εμπρόσθιο τμήμα και κομψό πίσω τμήμα χαμηλού προφίλ. Εκείνο όμως πού χαίρεσαι είναι η ευρυχωρία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Όμορφα σχεδιασμένα είναι και τα φώτα ομίχλης που είναι ενσωματωμένα στον προφυλακτήρα, δίνοντας άλλο τόνο στον μπροστινό κομμάτι.
Στο πίσω κομμάτι του αυτοκινήτου υπάρχει η αεροτομή με φως φρένου. Παρά την ύπαρξη της αεροτομής η ορατότητα δεν έχει περιορισθεί.
Οι ζάντες αλουμινίου είναι με ακτίνες, διαμέτρου 17 ή 18 ιντσών ανάλογα με την έκδοση. Οι ακτινωτές ζάντες δεν είναι μόνο για οπτική εικόνα αλλά για καλύτερο αερισμό και μικρότερη υπερθέρμανση στα φρένα.
Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τέσσερα ενώ οι τιμές του SUV κυμαίνονται από 20.500 ευρώ για την πιο φτωχή έκδοση πού μόνο φτωχή δεν είναι. Η μεσαία έκδοση κοστίζει 22.450 ευρώ ενώ αν ο οδηγός για μεγαλύτερη οικονομία θέλει την έκδοση με start&stop τότε η τιμή φθάνει τα 24.100 ευρώ. Η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν αυτή με τον κορυφαίο εξοπλισμό και η τιμή του αυτοκινήτου ανεβαίνει στα 26.500 ευρώ .
Επειδή όμως πιο πάνω χρησιμοποιήσαμε τη λέξη «φτωχή» να σας πω ότι στον στάνταρ εξοπλισμό του διαθέτει έξη αερόσακους, ESP, air condition, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ήχο σύστημα και trip computer.
Η μεσαία έκδοση έχει περισσότερα από τη βασική , αισθητήρα φώτων, bluetooth, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και συναγερμό, προβολείς ομίχλης και ζάντες 17 ιντσών. Στην πιο πλούσια έκδοση προστίθεται το σύστημα start&stop. Η «δική» μας έκδοση που είχε πανοραμική γυάλινη οροφή και σύστημα πλοήγησης με την κάμερα που βλέπει πίσω η τιμή της είπαμε φθάνει τα 26.500 ευρώ.
Το iX35 διαθέτει ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης στους 4 τροχούς. Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) του συστήματος πρόσφυσης στους 4 τροχούς ανιχνεύει την κατάσταση του οδοστρώματος. Εδώ συνυπολογίζεται η ταχύτητα και η επιτάχυνση, ώστε να κατανέμει σωστά την ροπή μεταξύ του μπροστινού και πίσω άξονα.
Οι αερόσακοι είναι προηγμένης τεχνολογίας για καλύτερο έλεγχο ισχύος οδηγού και συνοδηγού έτσι ώστε να φουσκώσουν όταν χρειασθεί με περισσότερη ή λιγότερη δύναμη ανάλογα με τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Οι πλευρικοί αερόσακοι και οι αερόσακοι τύπου κουρτίνας είναι τοποθετημένοι περιμετρικά στην καμπίνα, ώστε να προστατεύουν αποτελεσματικά τους επιβάτες.
Ένα σημαντικό βοήθημα για τους οδηγούς που έχουν κάποιο πρόβλημα στο ξεκίνημα στην ανηφόρα είναι το σύστημα HAC . Αυτό το σύστημα βοηθάει γιατί δεν αφήνει το αυτοκίνητο να τσουλήσει προς τα πίσω όταν βρίσκεται σε ανηφόρα. Είναι ένα σύστημα που κατά κάποιον τρόπο φρενάρει το αυτοκίνητο. Το σύστημα αυτό ξεμπλοκάρει όταν ξεκινήσει το όχημα. Υπάρχει ακόμη και το σύστημα DBC που αυτό βοηθάει τον οδηγό όταν κατεβαίνει μια κατηφόρα με μεγάλη κλίση.
Αυτό που πάντα ζητάμε σήμερα είναι το σύστημα πλοήγησης. Απαραίτητο εργαλείο στον σύγχρονο τρόπο που ζούμε που είναι γεμάτος προβλήματα. Το iX35 έχει σύστημα πλοήγησης με οθόνη TFT-LCD διαγωνίου 6,5″ με ανάλυση WVGA. Για τους φίλους του καλού ήχου υπάρχει σύστημα ήχου surround 5.1 καναλιών με ψηφιακό ενισχυτή . Φυσικά υπάρχει ενσωματωμένο DVD player και σύστημα bluetooth με αναγνώριση φωνής. Ακόμη υπάρχουν οι εγκαταστάσεις για Aux, iPod και USB. Μπορείς για παράδειγμα να συνδέσεις το τηλέφωνο και να μιλάς με ανοιχτή ακρόαση η να βάλεις μέσω του USB τη μουσική που θέλεις.
Το σύστημα κλιματισμού είναι δύο ζωνών και αυτόματος. Ρυθμίζει δηλαδή αυτόματα την επιλεγμένη θερμοκρασία ενώ υπάρχει δυνατότητα διαφορετικής ρύθμισης για οδηγό και συνοδηγό.
Άλλα αξεσουάρ χρήσιμα για τον οδηγό είναι το ξεκίνημα χωρίς να βάλεις το κλειδί στην εγκοπή. Ο οδηγός μπορεί να βάλει μπροστά τον κινητήρα η να τον απενεργοποιήσει μέσω του ειδικού μπουτόν.
Οδηγήσαμε λοιπόν το νέο iX35 – με το κιβώτιο έξι σχέσεων -αρχικά στην εθνική οδό. Φτάσαμε όχι 178 χιλιόμετρα που δίνει το εργοστάσιο ως ανώτατη ταχύτητα αλλά λίγο λιγότερο πάντα με το φόβο του ραντάρ. Ας μην ξεχνάμε ότι η κυβέρνηση χρειάζεται ζεστό χρήμα και έχει βγάλει ότι ραντάρ έχει στους δρόμους για να δείξει ότι είμαστε ένα πειθαρχημένο κράτος. (Πλάκα έχουν).
Σας δίνουμε λοιπόν τις εργοστασιακές μετρήσεις για τον τετρακύλινδρο 16βάλβιδο κινητήρα. Ανώτατη ταχύτητα 178 χλμ , με ισχύ 135 / 6.300 (hp / σ.α.λ.) ενώ η ροπή του (Nm / σ.α.λ.) είναι 164,3 / 4.850.Όχι ότι θα κάνεις κόντρες με το iX35 αλλά η επιτάχυνση από 0 – 100 χλμ είναι 11,1 δευτερόλεπτα.Σημειώστε κάποιες λεπτομέρειες που σε ελάχιστους αγοραστές είναι χρήσιμες. Κυρίως σ αυτούς που έχουν φτιάξει γκαράζ χωρίς να αφήσουν τον απαραίτητο αέρα για να μπαίνουν άνετα. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι ( μήκος 4.410 mm) πλάτος 1.820 mm, ύψος 1.660 mm.

Related posts