Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
16 Μαΐ 2022
Auto-Moto

Honda Jazz Hybrid: Αθόρυβο και ευέλικτο ιδανικό για την πόλη

Του Πέρη Χαλάτση

Αν σας έλεγαν πριν δέκα χρόνια να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο που εχει κινητήρα και ηλεκτρογεννήτρια και ότι μια θα κινείται με τον κινητήρα βενζίνης και μια με την ηλεκτρογεννήτρια θα κοιτάζατε λοξα αυτόν που θα σας το πρότεινε και θα λέγατε από μέσα σας ότι δεν πάει καλά.

( Πάνω σ αυτό θα κάνω μια παρένθεση. Αν σας έλεγα ότι σύντομα τα αυτοκίνητα θα κινούνται μόνο με νερό θα μου λέγατε ότι είμαι τρελός. Κρατήστε το αυτό και θα τα πούμε σύντομα.)

Ας συνεχίσουμε από εκεί που ξεκινήσαμε. Τα δέκα χρόνια πέρασαν και η τεχνολογία στην αυτοκίνηση άλλαξε.

Εχουμε γράψει αρκετές φορές σε παρουσιάσεις αυτοκινήτων για την διπλή κινητήρια δύναμη. Θα μπορούσαμε να λέγαμε ότι είναι μια  οικολογική επιλογή . Είναι κάτι διαφορετικό από την απλή βενζινοκίνητη έκδοση, κάτι διαφορετικό από το συμβατικό σύστημα κίνησης.

Σήμερα θα αναφερθούμε στο Honda Jazz των 1339 cc που είναι υβριδικό. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ηταν το elegance. Υπάρχουν δύο υβρισικά αυτοκίνητα Jazz. Το Elegance, αυτό δηλαδή που είχαμε για δοκιμή με τελική τιμή 16.400 ευρω και το Comford που είναι κατά 1000 ευρώ φθηνότερο.

Σήμερα οφείλουμε να τα υπολογίζουμε όλα στη ζωή μας. Ακόμη και το χιλιάρικο. Δηλαδή αν αξίζει η όχι να το δώσουμε. Σίγουρα ο καθένας έχει τα δικά του πιστεύω. Τις δικές του «γραμμές».  Οι ανεγκέφαλοι πολιτικοί μας έχουν φτάσει σε σημείο να υπολογίζουμε και την χαρά μας . Οδηγήσαμε το Jazz στην έκδοση Elegance για να δουμε αν είναι τόσο οικονομικό όσο μας λένε οι  γιαπωνέζοι. Μας λένε συνέχεια για τις προόδους που έχουν κάνει στην οικονομία στην κατανάλωση. Το Jazz της δοκιμής μας σύμφωνα με την επίσημη μέτρηση είναι 4.4 λίτρα στη μιτή διαδρομή. Θεωρούμε ότι είναι πολλά τα 4.4 αφού υποτίθεται ότι είναι υβρισικό και όιτι γίνεται οικονομία με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Στην πραγματικότητα η κατανάλωση είναι ακόμη μεγαλύτερη από αυτήν που μας λένε . Κάψαμε 4.6 λ στα 100 χιλιόμετρα. Οι εκπομπές ρύπων του Honda Jazz είναι  ( CO2 104 ) . Κανονικα δεν μπαινει στο δακτύλιο αφού ξεπερναει τα 100 mg αλλα τελικά μπαίνει αφου θεωρείται eco λόγω της υβριδικής του ταυτότητας.  Κυκλοφορεί γιατί από τη στιγμή που έχει ηλεκτροκινητήρα θεωρείται ότι δεν μολύνει την ατμόσφαιρα.Άρα μεγάλο προτέρημα να κυκλοφορείς στο δακτύλιο χωρίς να τρέμει η ψυχή σου. Παρόλα αυτά το αυτοκίνητο επιβαρύνεται – παρότι είναι υβριδικό- με τέλη κυκλοφορίας της τάξης των 93,6€.

Για την κατανάλωση τώρα ανάμεσα στα 4.4 της εργοστασιακής τιμής και τα 4.6 λ που καταναλώσαμε – η  διαφορά μας ήταν ελάχιστη και δεν νομίζω ότι πρέπει να μας τρομάζει. Το Jazz στην αυτόματη έκδοση μας άρεσε κυρίως μέσα στην πόλη. Άνετο και ευκίνητο. Κινείται άλλοτε σαν αυτοκίνητο και άλλοτε σαν τρόλεϊ. Παρκάρει πανεύκολα.

Στο δρόμο εκτος πόλης δεν πρέπει να έχεις μεγαλες απαιτήσεις γιατί σύμφωνα με τον κανόνα της συνδιαστικής ιπποδύναμης κινητήρα και μπαταρίας η απόδοση του είναι 99 ιππους .  Οδηγώντας το Jazz σε δρόμους με μεγάλη κίνηση δεν αγχωθήκαμε καθόλου. Όταν ξεκινάς έχει τόσο αθόρυβη εκκίνηση που νομίζεις ότι οδηγείς τρόλευ. Είναι αθόρυβο και ευκολοηδήγητο. Ευχάριστο και άνετο.

Ο χώρος των επιβατών για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι άνετος ενώ το πόρτ παγκάζ θεωρείται μέτριο.

Στην εθνική οδό ρυθμίζεις την ταχύτητα που θέλεις, με ένα κουμπί σταθεροποιείς το όριο που θέλεις, τραβάς και τα πόδια σου και το μόνο που κάνεις είναι να οδηγείς. Μας άρεσαν τα φρένα . Έχει  δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς . Η μόνη διαφορά των μπροστινών και των πίσω δισκόφρενων είναι ότι μπροστά οι δίσκοι είναι αεριζόμενοι.

Οι αναρτήσεις είναι καλές. Απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου και δεν ταλαιπωρούν τον οδηγό και τους επιβάτες. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από τα κλασικά γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω με αντιστρεπτικές ράβδους και στους δύο άξονες.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε  ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών με ελαστικά διάστασης 175/65/15.

Στο εσωτερικό κάποια σημεία του αυτοκινήτου μοιάζουν με Civic . Μας άρεσε το ταχύμετρο που έχει ενσωματωθεί η λειτουργία Eco Assist. Ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης αλλάζει η διάθεση του πράσινου συστήματος της οικολογικής ενέργειας. Ο διακόπτης ECON  όταν πατηθεί ανάβει ένα πράσινο «λουλούδι» στο ταμπλό και το software του Jazz αλλάζει.

Οι αλλαγές στις σχέσεις CVT γίνονται  ομαλά ενώ κατά το φρενάρισμα γίνεται ανάκτηση της ενέργειας.Ας μην ξεχνάμε ότι έχει 7άρι σασμάν.Πολύ καλή σκέψη των γιαπωνέζων.

Τελειώνοντας θα πρέπει να πούμε ότι το Jazz είναι φτιαγμένο όχι για τις πίστες ούτε για τις φιδίσιες ανηφορικές διαδρομές.

Είναι φτιαγμένο για τον οικογενειάρχη η τον νέο που δεν θα το πιέσει για επιταχύνσεις αλλά θα του ζητήσει την μεγαλύτερη δυνατή οικονομία.

Related posts