Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
20 Οκτ 2020
Auto-Moto

Honda Civic Tourer 1.6 I-DTEC : Για αυτούς που ψάχνουν κάτι διαφορετικό


Του Πέρη Χαλάτση
Πριν από μερικές δεκαετίες αυτοκίνητα τύπου στέισον βάγκον βλέπαμε μόνο στη Γερμανία, τη Σουηδία και τη Γαλλία. Στην Ελλάδα ούτε που καταδεχόμασταν να τα κοιτάξουμε. Τα αυτοκίνητα αυτά προορίζονταν αποκλειστικά και μόνο σε επαγγελματίες. Τα αγόραζαν αυτοί που τα χρησιμοποιούσαν ως μικρά φορτηγάκια. Αντίθετα στο εξωτερικό τα στέισον βάγκον ήταν ότι καλύτερο ήθελε ένας οικογενειάρχης με δύο η τρία παιδιά. Να φορτώνει το αυτοκίνητο και να πηγαίνει για σκι.
Τα χρόνια πέρασαν και οι κατασκευαστές έκαναν πιο μοντέρνα σχεδιαστικά τα αυτοκίνητα τύπου στέισον βάγκον που σήμερα ονομάζονται Tourer. Θέλετε να πούμε ότι έγιναν πιο μοντέρνα και πιο Ι.Χ , θέλετε να παραδεχθούμε ότι άλλαξαν οι «αντιλήψεις» μας;
Το αποτέλεσμα είναι ότι σήμερα ο Έλληνας δεν έχει αυτήν την αποστροφή που είχε στο παρελθόν. Δοκιμάσαμε λοιπόν ένα σύγχρονο στέισον βάγκον. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν το Honda Civic Tourer 1.6 I-DTEC και ανήκει στην 9η γενιά του Honda Civic που πρωτοπαρουσιάσθηκε το 2011 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Το ξεχωρίζετε αμέσως από τα μεγαλύτερα και διαφορετικής κλίσης εμπρός και πίσω σπόιλερ. Με την αλλαγή αυτή μειώθηκε περισσότερο η αντίσταση του αέρα και βελτιώθηκε η αεροδυναμική.
Πρακτικό και ευρύχωρο. Άνετο και ταξιδιάρικο. Και το βασικότερο ; Κάτω από το καπό του «φοράει» τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 i-DTEC, τον πρώτο εκπρόσωπο της νέας φιλοσοφίας Earth Dreams Technology της Honda. Ο πετρελαιοκινητήρας 1.600 κυβ. εκατ. αποδίδει 120 ίππους με ροπή 300 Nm και με εκπομπές CO2 μόλις 94 g/km.
Ο κινητήρας αυτός σχεδιάστηκε ειδικά για την Ευρωπαϊκή αγορά και παράγεται στο Ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Honda στο Swindon της Μεγάλης Βρετανίας. Ο ίδιος κινητήρας με φιλοσοφία Earth Dreams Technology χρησιμοποιείται από πέρσι και στο CR-V. Ανήκει στην 4η γενιά και είναι εφοδιασμένος με τον έξυπνο υπερτροφοδότη Garrett ( σχεδίαση μεταβλητών πτερυγίων με την ταχύτητα περιστροφής του να ελέγχεται με ακρίβεια από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου) . Το σύνολο 1.6 i-DTEC της Honda χρησιμοποιεί σύστημα ψεκασμού ηλεκτρομαγνητικών μπεκ της Bosch που μπορεί να λειτουργεί με υψηλή πίεση 1800bar. Η υψηλή πίεση μεταφράζεται σε ακρίβεια ψεκασμού και ομοιογένεια μίγματος.
Είπαμε ότι είναι πρακτικό και ευρύχωρο. Έχει ίσως την πιο ευρύχωρη καμπίνα στην κατηγορία C, με χώρο αποσκευών 401 L, που μπορεί να αυξηθεί κατά 76 L προσθέτοντας τον πρακτικό υποδαπέδιο θάλαμο.
Είναι ιδανικό και για ψηλούς επιβάτες αφού προσφέρει 1431mm χώρο στην περιοχή των ώμων μεταξύ οδηγού και συνοδηγού και 795mm διαμήκη απόσταση (μεταξύ οδηγού και πίσω επιβατών). Οι γιαπωνέζοι παλαιότερα κατασκεύαζαν αυτοκίνητα παίρνοντας σαν βάση τις δικές τους σωματικές διαστάσεις. Έτσι τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν ικανοποιούσαν τους εύσωμους ευρωπαίους. Όμως είδαν το πρόβλημα και τώρα δεν κάνουν τσιγκουνιές ούτε στην ευρυχωρία ούτε στους αποθηκευτικούς χώρους στο εσωτερικό. Για παράδειγμα έχουν χώρους για δύο μπουκάλια νερού , του ενός λίτρου και δύο μπουκάλια των 350 ml. Σε γενικές γραμμές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου εντοπίζουμε ποιοτικά με μαλακά υλικά στην επάνω επιφάνεια του και σκληρά στην κάτω.
Από πλευράς άλλων ευκολιών , οδηγός και επιβάτες έχουν στη διάθεση τους πρίζα ρεύματος, εισόδους USB και Aux-in. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει δύο οθόνες. Στην πρώτη υπάρχει το ψηφιακό κοντέρ, τα βέλη των φλας και οι μπάρες που αλλάζουν χρώμα ανάλογα με το πόσο επιθετικός είναι ο οδηγός .
Στη δεύτερη με την ονομασία i-MID υπάρχουν πλήθος ενδείξεων. Θα συνιστούσα όποιος θελήσει να ανακαλύψει τη λειτουργία της δεύτερης κατηγορίας να το κάνει πρίν ξεκινήσει να οδηγεί. Διαφορετικά θα …τρακάρει. Θέλει εξοικείωση αυτή η λειτουργία.
Οι γιαπωνέζοι κατάφεραν να μεταμορφώσουν το 5θυρο Civic στην έκδοση Tourer κρατώντας το μπροστινό χωρίς καμιά μετατροπή και ότι αλλαγή έγινε, αυτό το βλέπουμε από τη μεσαία κολόνα και πίσω. Πρέπει να επισημάνω ότι κάθε αλλαγή των σχεδιαστών έγινε με πολύ μελέτη.
Το Honda Civic Tourer, κλείνει το μάτι στους οικογενειάρχες και ειδικά σ αυτούς που το φορτώνουν είτε με σκί είτε με σέρφ . Πριν προχωρήσουμε, σημαντικό είναι να σας πούμε τις τιμές.
Σαν αυτό το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, υπάρχουν δύο εκδόσεις. Η Comfort και η Sport. Αν προτιμήσετε την έκδοση Comfort, η τιμή είναι 21.670 ευρώ με απόσυρση. Αν προτιμήστε την Sport 6MT η τιμή με απόσυρση είναι 22.770 ευρώ.
Στο δρόμο το Civic δεν βάζει φωτιές. Είπαμε είναι ντήζελ . Οι 120 ίπποι είναι όμως αρκετοί για να το κινήσουν γρήγορα. Και μάλιστα φορτωμένο. Το σύστημα μετάδοσης που χρησιμοποιείται στο νέο 1.6 i-DTEC είναι ελαφρύ και συμπαγές. Το 6 τάχυτο μηχανικό σύστημα είναι κατά 7kg ελαφρύτερο από το αντίστοιχο του 2.2 i-DTEC βοηθώντας τον κινητήρα να παράγει μέγιστη ροπή 300NM.
Στο δρόμο κινείται αξιοπρεπέστατα όπως άλλωστε όλη η οικογένεια της Honda και δεν χρειάζονται πολλές συστάσεις το συγκεκριμένο Civic. Θα πρέπει όμως να μάθετε μια λεπτομέρεια – καινοτομία . Το Civic Tourer έχει σύστημα ενεργής προσαρμογής απόσβεσης των αμορτισέρ (Adaptive Damper System). Πώς λειτουργεί όμως αυτό το σύστημα και πώς βελτιώνει την κύλιση. Στο αυτοκίνητο στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ένα μπουτόν.  Πατώντας μια φορά στην επιλογή Dynamic, η ανάρτηση σκληραίνει και υπακούει στις προσταγές που λέει και η λέξη Dynamic. Δηλαδή πιο δυναμική για ακόμη καλύτερα κρατήματα σε …στροφιλίκια με γκάζι.
Η επιλογή αυτή δεν χρειάζεται όταν κινούμαστε στην πόλη. Αν ο δρόμος είναι καλός τότε συνιστούμε την ένδειξη Normal. Αν όμως δεν πλησιάζουν εκλογές και οι δρόμοι έχουν παρατηθεί στο έλεος του Θεού τότε καλό είναι για να αποφύγετε τις εσωτερικές αναταράξεις να επιλέξετε την ένδειξη Comfort.
Μου άρεσαν και τα φρένα που δεν διαμαρτυρήθηκαν στα κατηφορικά κομμάτια αλλά και το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση.
Με τα φουσκωμένα πίσω φτερά και το σφηνοειδές σχήμα της μούρης ενίσχυσαν το αεροδυναμικό προφίλ. Οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών, οι εμπρός LED λαμπτήρες, τα ενσωματωμένα φλας στους καθρέπτες και οι πολυάκτινες ματ ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών δίνουν μια διαφορετική επιθετικότητα στο αυτοκίνητο που όμως δεν παύει να είναι Tourer.
Τώρα ο οδηγός πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός στις διασταυρώσεις που αλλάζει ο δρόμος ύψος. Παρά το γεγονός ότι το από το έδαφος αυξήθηκε λίγο και πάλι το αυτοκίνητο αν η ταχύτητα είναι λίγο μεγαλύτερη από το …αργό, ακουμπάει στο έδαφος και φυσικά τρομάζει. Αυτήν την επισήμανση δεν την εντοπίζεις στο εξωτερικό αλλά μόνο στους δικούς μας δρόμους που η μία πατέντα ακολουθεί την άλλη.
Και μια που αναφερόμαστε σε νούμερα , το μήκος του Civic Tourer αυξήθηκε κατά 235 χλστ. φτάνοντας τα 4,53 μέτρα, το ύψος είναι κατά 10 χλστ. μεγαλύτερο δηλαδή 1,48 μ. ενώ το πλάτος παρέμεινε σταθερό στα 2,06 μ.

Αεροδυναμικές γραμμές

Ενα Tourer διαφορετικό απο τα στεισον βάγκον

Προσέξτε τις αεροδυναμικές γραμμές του

Στο Civic που οδηγήσαμε υπάρχουν μια ποδιά από προφυλακτήρα σε προφυλακτήρα, με αεροτομές για διαχείριση της ροής του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο. Σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες ποδιές της πίσω ανάρτησης αυξάνεται η ευστάθεια, κυρίως στις προσπεράσεις μεγάλων οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους.
Είπαμε στην αρχή ότι το αυτοκίνητο αυτό διευκολύνει τις απαιτήσεις του οικογενειάρχη. Το πόρτ παγκάζ του Civic Tourer «φιλοξενεί» 624 λίτρα με δυνατότητα επέκτασης στα 1.668 λίτρα. Στο δάπεδο βρίσκεται μια κρύπτη χωρητικότητας 117 λίτρων για μυστικές μεταφορές, ενώ υπάρχει επίσης παροχή ρεύματος 12V και δίχτυ συγκράτησης αντικειμένων.
Εκτός όμως από τους αποθηκευτικούς χώρους έχουμε και την οικονομία στα καύσιμα. Με ένα γεμάτο το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων, το οποίο βρίσκεται τοποθετημένο κάτω από τα εμπρός καθίσματα ,τα χιλιόμετρα που μπορούμε να κάνουμε σύμφωνα με τις επίσημες εργοστασιακές ενδείξεις είναι στην έκδοση Comfort 3,8 λίτρα/100 χλμ.. Φυσικά όταν το οδηγήσαμε ξεπεράσαμε τα 5 λίτρα αλλά και πάλι θεωρείται οικονομική η μετακίνηση του Tourer.
‘Οποιος δεν έχει παρατηρητικότητα δεν βλέπει τις κρυμμένες χειρολαβές και για να μπεί πίσω ανοίγει την μπροστινή πόρτα γιατί απλά νομίζει ότι είναι τρίπορτο.

Οι ζάντες ομορφαίνουν το σύνολο του αυτοκινήτου

Η θέση του οδηγού

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ
Έκδοση Sport
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.6-litre i-DTEC
Κυβισμός cc (cm³) 1597
Διάμετρος x Διαδρομή mm 76.0×88
Σχέση συμπίεσης 16.0
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
M/T Τύπος συμπλέκτη Μονού ξηρού δίσκου με ελατήριο επαναφοράς
Τύπος κιβωτίου ταχυτήτων Μονού ξηρού δίσκου με ελατήριο επαναφοράς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μεγ. Ιπποδύναμη kW/rpm 88kW/4000rpm
Μέγ. Ροπή Nm/rpm 300Nm/2000rpm
Μεγ. ταχύτητα M/T km/h 203 (206)
Επιτάχυνση M/T secs. 0 → 100 km/h 10.5 (10.2)
0 → 400m 17.6 (17.4)
60 – 100 km/h in 4th 7.7 (7.6)
Κατανάλωση Καυσίμου Μ/T Κύκλος πόλης 4.0
Νέα μέθοδος Κύκλος Εκτός πόλης 3.3
93/116/EC Μικτός κύκλος 3.6
CO2 94

Related posts