Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
04 Δεκ 2020
SLIDER

“Γροθιά” στο υπουργείο Οικονομικών η απάντηση του ΣτΕ για τις περικοπές των δώρων στο δημόσιο

Το ΣτΕ θα κρίνει εάν είναι αντισυνταγματικές οι περικοπές των δώρων στο δημόσιο

Μετά την απόφαση του ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματικές τις περικοπές στα δώρα των δημοσίων υπαλλήλων όλα αλλάζουν και στο υπουργείο Οικονομικών σήμανε συναγερμός. Εάν  επικυρωθεί και από την Ολομέλεια, η χθεσινή απόφαση του ΣΤ’ Τμήματος​ τότε τίθεται σοβαρό ζήτημα εφαρμογής του υπό ψήφιση Προϋπολογισμού τον οποίο κατέθεσε η κυβέρνηση. H Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας θα κρίνει εάν είναι συνταγματικές ή όχι οι περικοπές των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και του επιδόματος θερινής άδειας των εν ενεργεία δημοσίων υπαλλήλων, υπαλλήλων ΟΤΑ, ΝΠΔΔ και ΜΠΙΔ.

Η επταμελής σύνθεση του ΣΤ’ Τμήματος, με σειρά αποφάσεών της, έκρινε ότι οι περικοπές των τριών επιδομάτων είναι αντισυνταγματικές.

Αυτό σημαίνει ότι εάν επικυρωθεί η απόφαση για τα δώρα των δημοσίων υπαλλήλων αυτό σημαίνει ένα πρόσθετο κόστος 1,6 δισ. ευρώ τον χρόνο για το Δημόσιο, χωρίς να υπολογίζονται καν τα αναδρομικά. Οι πρωτόδικες αποφάσεις ήταν ήδη γνωστές τους προηγούμενους μήνες και στον κύριο Τσακαλώτο, ο οποίος, στην τελευταία συνάντηση με το προεδρείο της ΑΔΕΔΥ, έλεγε πως «τα δώρα σας κοστίζουν 1,6 δισ. ευρώ το χρόνο, αλλά εγώ έχω φέτος μόνον 800 εκατομμύρια για να δώσω» -και αυτά σε άλλες κοινωνικές ομάδες.

Το πρόβλημα που ανακύπτει όμως είναι ότι ο Κρατικός Προϋπολογισμός δεν προβλέπει ούτε 1 ευρώ για τα δώρα στο Δημόσιο. Για σκεφθείτε σε τι αγχόνη μπαίνει το κράτος όταν θα πρέπει να δώσει πίσω όλα όσα ο ΣΥΡΙΖΑ έκοψε από τον Ιούνιο του 2015 .

Σύμφωνα με το σκεπτικό των συμβούλων Επικρατείας, οι επίμαχες περικοπές που έγιναν με τον νόμο 4093/2012 αντίκεινται στα άρθρα 25 και 4 του Συντάγματος και τις απορρέουσες από αυτά αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας. Ωστόσο, λόγω της αντισυνταγματικότητας, παραπέμπει για τελική κρίση στην Ολομέλεια του ΣτΕ.

Οι περικοπές άρχισαν να «τρέχουν» από 1-1-2013 και σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας «ο νομοθέτης όφειλε αποφαινόμενος τεκμηριωμένα για την αναγκαιότητα του μέτρου να εξετάσει την ύπαρξη τυχόν εναλλακτικών επιλογών και να συγκρίνει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της καθεμιάς για τον επιδιωκόμενο δημόσιο σκοπό της δημοσιονομικής προσαρμογής, καθώς και εάν οι επιπτώσεις της συγκεκριμένης περικοπής αποδοχών στο βιοτικό επίπεδο των θιγόμενων, αθροιζόμενες με τις επιπτώσεις από τα ήδη ληφθέντα μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης, και συνδυαζόμενες με τις κοινωνικ0-οικονομικές συνθήκες, οδηγούν σε ανεπίτρεπτη μείωση του επιπέδου ζωής των υπαλλήλων, κάτω του επιπέδου της αξιοπρεπούς διαβίωσης».

Στο πολυσέλιδο σκεπτικό τους (2626-2635/2018) οι δικαστές αναγνωρίζουν ότι ο νομοθέτης, εκτιμώντας τις κρατούσες κοινωνικές συνθήκες, μπορεί να προβαίνει σε μείωση του βασικού μισθού ή των επιδομάτων στο πλαίσιο του δημοσίου συμφέροντος, ωστόσο επισημαίνουν: «Με την επίμαχη διάταξη επιχειρείται νέα, για πολλοστή φορά, περικοπή την αποδοχών, της ίδιας ακριβώς ομάδας θιγόμενων, ειδικότερα, δε, θεσπίζεται πλέον με αυτήν, όχι περεταίρω  μείωση, αλλά κατάργηση των ετήσιων αποδοχών». Και προσθέτουν ότι «επιδόματα, εορτών και αδείας συνδέονται από τη φύση τους με τις αυξημένες ανάγκες που ανακύπτουν κατά τις εορταστικές περιόδους και κατά την περίοδο των θερινών διακοπών, οι οποίες ανάγκες συντρέχουν για όλους τους υπαλλήλους ανεξάρτητα από τον μισθό του καθενός».

 

Related posts