Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
31 Μαΐ 2023
Auto-Moto

H Mercedes παρουσίασε δύο νέα μοντέλα και μια …έκπληξη

Όταν η ελληνική αντιπροσωπεία μας κάλεσε για να μας παρουσιάσει δύο νέα μοντέλα , όλοι ξέραμε ότι αυτά θα ήταν η νέα Mercedes-Benz C-Class και η νέα Mercedes GLA.  Και τα δύο αυτοκίνητα τα είχαμε δει στο εξωτερικό πριν από λίγες βδομάδες και τώρα θα γινόταν η παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους.

Την  παρουσίαση έκανε στο Εκάλη Κλάμπ , ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mercedes Benz Ελλάς,  Γιάννης Καλλίγερος  ενώ παρόντες στην εκδήλωση ήταν οι   Joachim Wolf , οικονομικός διευθυντής, Νικόλαος Πρέζας, γενικός διευθυντής επιβατικών , Αντώνης Ευαγγελούλης, διευθυντής επαγγελματικών,  Δημήτρης Ζαφειρόπουλος, διευθυντής After Sales, Αλέξανδρος Βογιατζής, διευθυντής μεταχειρισμένων και η Αλεξάνδρα Χρυσού υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων και φυσικά ο άνθρωπος που χειρίζεται έναν δύσκολο τομέα, τους δημοσιογράφους  ειδικού τύπου.

Γιατί σας τα λέμε όλα αυτά;  Γιατί όλοι αυτοί οι υπεύθυνοι της Mercedes με τους οποίους είχαμε μιλήσει πριν από την εκδήλωση αλλά και κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, κράτησαν καλά το στόμα τους κλειστό και δεν είπαν ούτε μια λέξη για την έκπληξη που θα ακολουθούσε.

Και η έκπληξη ποια ήταν;

Η έκπληξη ήταν η παρουσίαση του ηλεκτρικού Smart. Φωτογραφίες μπορείτε να δείτε. Λεπτομέρειες όμως για το ηλεκτρικό Smart ακόμη δεν υπάρχουν. Η τιμή του μπορεί να είναι τσιμπημένη αλλά σίγουρα οι Γερμανοί έχουν κάνει άλματα στο ηλεκτρικό Smart. Κρίμα που στην Ελλάδα οι κυβερνήσεις μας δεν έχουν ασχοληθεί καθόλου με αυτό το θέμα. Στα λόγια όλοι είναι πρώτοι. Στα έργα μηδέν. Γιατί αν ήθελαν την ηλεκτροκίνηση θα είχαν επιβάλει σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες να υπήρχαν θέσεις στάθμευσης με ρεύμα. Θα είχαν επιβάλει στα παρκινγκ των σούπερ μάρκετ θέσεις με ρεύμα για να φορτίζουν τις μπαταρίες τους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα είχαν κάνει πολλά πράγματα αν ήθελαν. Κάντε μια βόλτα στο εξωτερικό και θα καταλάβετε τι σημαίνει σεβασμός στο περιβάλλον και σεβασμός στον πολίτη.

Ας δούμε όμως την πραγματικότητα και ενημερωθείτε προς το παρόν για τα δύο νέα μοντέλα.

Η ολοκαίνουργια C-Class ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην επιτυχημένη ιστορία της εταιρίας με τη πρωτοποριακή φιλοσοφία σχεδίασης μειωμένου βάρους. Η νέα C-Class είναι 100 κιλά πιο ελαφριά από την προηγούμενη C-Class. Έχει μια σειρά νέων συστημάτων υποβοήθησης και προσφέρει ασφάλεια υψηλού επιπέδου. Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει κατόπιν παραγγελίας και αερανάρτηση. Οι κατασκευαστές μας υπόσχονται ι υποδειγματικό κράτημα και οδηγική άνεση, καθώς και δυναμική οδική συμπεριφορά.

Η  νέα C-Class υιοθετεί μια προοδευτική προσέγγιση με μοντέρνα σχεδίαση αλλά και με το πολυτελές εσωτερικό της.  Διαθέτει επίσης πολλές άλλες καινοτομίες και στοιχεία εξοπλισμού που υπογραμμίζουν τη γεμάτη ενέργεια άνεση και τον εκλεπτυσμένο sport χαρακτήρα αυτής της λιμουζίνας.

Η παραγωγή της νέας C-Class ξεκινά σε τέσσερις τοποθεσίες σε τέσσερις διαφορετικές ηπείρους, εκτεινόμενη σε χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών: στη Βρέμη (Γερμανία), το Ανατολικό Λονδίνο (Ν. Αφρική), το Πεκίνο (Κίνα) και, για πρώτη φορά, και στην Τασκαλούζα (Αλαμπάμα, ΗΠΑ).

Οι σχεδιαστές μας δημιούργησαν μινιμαλιστικές, λιτές φόρμες για την C-Class, οι οποίες τονίζουν την προχωρημένη τεχνολογία και τις τεχνικές λύσεις που αξιοποιεί το αυτοκίνητο. Οι ακριβείς γραμμές και οι λαξευμένες επιφάνειες δημιουργούν προοδευτικά εφέ φωτός και σκιών.  Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι, το μακρύ καπό, η καμπίνα επιβατών που βρίσκεται αρκετά προς τα πίσω και οι μικροί πρόβολοι ορίζουν τις κλασικές, καλά ισορροπημένες αναλογίες Mercedes-Benz που διαθέτει η C-Class.

Για το μπροστινό μέρος υπάρχουν δύο επιλογές: η sport με το αστέρι στο κέντρο ή – αποκλειστικά για τη γραμμή εξοπλισμού EXCLUSIVE – η κλασική μάσκα του ψυγείου του Saloon με το αστέρι της Mercedes στο καπό. Με τη μάσκα αυτή, οι γρίλιες μπορούν να κλείνουν εντελώς, ώστε να βελτιστοποιείται ο συντελεστής αεροδυναμικής Cd, ενώ με τη συνολική της εμφάνιση τονίζεται εκπληκτικά το στάτους της εκλεπτυσμένης αυτής λιμουζίνας. Η νέα C-Class διαθέτει προβολείς αλογόνου Η7 στο βασικό της εξοπλισμό. Εκτός από τους προβολείς του βασικού εξοπλισμού, διατίθενται και δύο εκδόσεις προβολέων LED που εξοικονομούν ενέργεια. Τα πίσω φώτα και τα φώτα φρένων στα πίσω φωτιστικά σώματα διαθέτουν την τεχνολογία LED σε όλες τις εκδόσεις προβολέων.

Στα οχήματα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, η κεντρική κονσόλα έχει ελαφρώς μεγαλύτερη κλίση και διαθέτει δύο ξεχωριστά στοιχεία διάκοσμου, προκειμένου να δημιουργείται άφθονος χώρος για τον εργονομικό χειρισμό του μοχλού αλλαγής σχέσεων.

Πέντε στρογγυλοί αεραγωγοί δίνουν στο ταμπλό οργάνων μια sport πινελιά. Με τη μεταλλική τους αίσθηση “cool-touch” δημιουργούν μια απτή αντίθεση με τη “ζεστή” εμφάνιση των άλλων υλικών – όπως το ξύλο στην κεντρική κονσόλα ή το τεχνητό δέρμα ARTICO στο ταμπλό οργάνων. Η αίσθηση “αναβάθμισης” επεκτείνεται με ταιριαστό τρόπο στα χειριστήρια. Όλοι οι διακόπτες διαθέτουν την υψηλής ποιότητας, τρισδιάστατη σχεδίαση που αρμόζει σε ένα πολυτελές όχημα, ενώ αναδεικνύονται με την ξεκάθαρη διάταξή τους.

Το πρωτοποριακό touchpad που έχει αναπτύξει η Mercedes-Benz στο υποβραχιόνιο πάνω από το χειριστήριο που βρίσκεται στο κεντρικό τούνελ σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα εξέλιξης. Όπως και σε ένα smartphone, εξασφαλίζει τον πολύ απλό και διαισθητικό χειρισμό όλων των λειτουργιών της κεντρικής μονάδας με κινήσεις των δακτύλων.

Νέο χαρακτηριστικό στην C-Class είναι επίσης η οθόνη head-up display. Όπως και στα μαχητικά τζετ, απεικονίζει σημαντικές πληροφορίες απευθείας στο οπτικό πεδίο του οδηγού στο παρμπρίζ, προσφέροντας έτσι ευανάγνωστες ενδείξεις και αποσπώντας λιγότερο την προσοχή από το δρόμο. Το σύστημα παρέχει πληροφορίες για την ταχύτητα, τα προβλεπόμενα όρια ταχύτητας, ενώ επίσης εμφανίζει οδηγίες και μηνύματα από το σύστημα DISTRONIC.

Τρεις διαφορετικές γραμμές σχεδίασης και εξοπλισμού για το εξωτερικό και το εσωτερικό.

Η γραμμή AVANTGARDE αναδεικνύει την C-Class ως μία λιμουζίνα με sport χαρακτήρα.

Η  γραμμή EXCLUSIVE δίνει έμφαση στο αναβαθμισμένο κύρος και τη σύγχρονη πολυτέλεια.

Η AMG προσδίδει στη C-Class μια αποφασιστική sport εμφάνιση.

Σίγουρα όταν δοκιμάσουμε το αυτοκίνητο θα σας πούμε περισσότερα αλλά προς το παρόν σας λέμε ότι μάθαμε από τη συνέντευξη.

Βενζίνη η πετρέλαιο

Οι ισχυροί και αποδοτικοί βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι σε όλες τους τις εκδόσεις διαθέτουν λειτουργία ECO start/stop και συμμορφώνονται με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6, προσφέρουν ζωντανές επιδόσεις  ενώ μειώνουν  την κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 20% σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.

Μία καινοτομία είναι ο μικρός πετρελαιοκινητήρας με κυβισμό 1,6 λίτρων. ( Είδατε τι μας έκαναν οι κακές  πολιτικές και οι απαράδεκτοι φόροι πολυτελείας στη χώρα μας. Να κυκλοφορούμε με  Mercedes 1600 κ.εκ).

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας με υπετροφοδότηση μονού σταδίου αποδίδει 85 ή 100 kW (116 ή 136 hp) ισχύος από κυβισμό 1598 κ. εκ., με ροπή 280 ή 320 Nm. Εκτός από αυτόν το νέο μικρό πετρελαιοκινητήρα, διατίθεται επίσης μια προηγμένη έκδοση του δοκιμασμένου τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα 2,2 λίτρων σε διάφορες εκδόσεις ισχύος. Οι πετρελαιοκινητήρες καλύπτουν, έτσι, μια κλίμακα ισχύος από 85 kW (116 hp) έως 150 kW (204 hp). Η C 220 BlueTEC διατίθεται επίσης προαιρετικά με απόδοση 120 kW (163 hp) ως BlueEFFICIENCY Edition.  Όλοι οι πετρελαιοκινητήρες της νέας  C-Class διαθέτουν την καθιερωμένη τεχνολογία Eπιλεκτικής Kαταλυτικής Aναγωγής (SCR) για ιδιαίτερα φιλική προς το περιβάλλον οδήγηση, ενώ διασφαλίζουν ότι τα μοντέλα C-Class καλύπτουν τουλάχιστον τις απαιτήσεις της κατηγορίας αποδοτικότητας Α και, στις περισσότερες περιπτώσεις, ακόμα και τις απαιτήσεις της κατηγορίας αποδοτικότητας A+. Μόνη εξαίρεση είναι τα τετρακίνητα μοντέλα 4MATIC, τα οποία εντάσσονται στην κατηγορία αποδοτικότητας Β.

Διαθέσιμοι θα είναι επίσης οι τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες με απόδοση ισχύος από 115 έως 180 kW (156 έως 245 hp). Η γκάμα τους θα καλύπτει και το ειδικό μοντέλο C 180 BlueEFFICIENCY Edition, το οποίο πληροί τις απαιτήσεις της κατηγορίας αποδοτικότητας Α. Σύντομα θα ακολουθήσει και ένας εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας 245 kW (333 hp).

Η τρίτη γενιά της τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού συμπληρώνεται με τη λειτουργία του “γρήγορου ψεκασμού πολλαπλών σημείων”.

Νέο κιβώτιο ταχυτήτων: Η Mercedes-Benz προσφέρει ένα νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων για τους τετρακύλινδρους κινητήρες της νέας C-Class, το οποίο ξεχωρίζει πάνω απ’ όλα για τη βελτιωμένη ευκολία αλλαγής σχέσεων, σε συνδυασμό με αυξημένη ακρίβεια στην επιλογή κάθε σχέσης και την αρμονική σειρά αλλαγών. Για την ομαλή αυτόματη αλλαγή σχέσεων φροντίζει το αυτόματο κιβώτιο 7G-TRONIC PLUS, το οποίο έχει εξελιχθεί περαιτέρω από την Mercedes-Benz προς όφελος της φιλικότητας προς το περιβάλλον και της απόλαυσης της οδήγησης.  Από το Σεπτέμβριο του 2014 θα υπάρχει και το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC.

 

Ας πάμε τώρα στο πιο δεύτερο μοντέλο που σίγουρα θα αγαπηθεί περισσότερο από τους νέους οδηγούς. Είναι η GLA με πολύ «προχωρημένο» σχεδιασμό και πολλές δυνατότητες στην κίνηση εκτός δρόμου. Με το αυτοκίνητο  αυτό θα λέγαμε ότι η εταιρία –ακόμη και με το μικρό σε κυβικά μοντέλο της- επαναπροσδιορίζει την κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.

Το πρώτο «μικρό» SUV της Mercedes-Benz, το οποίο διατίθεται προαιρετικά με το νέας γενιάς σύστημα κίνησης σε τέσσερις τροχούς 4MATIC και παρέχει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής, προβλέπεται να «παίξει» σημαντικό ρόλο στις πωλήσεις της ελληνικής αγοράς. Η νέα GLA συμπληρώνει τη γκάμα των SUV της Mercedes Benz, η οποία με πέντε σειρές μοντέλων (GLA, GLK, ML, GL και G) προσφέρει το ευρύτερο φάσμα σε αυτήν την κατηγορία σε σύγκριση με όλους τους υπόλοιπους κατασκευαστές πολυτελών οχημάτων. Η GLA-Class αποτελεί το τέταρτο από τα συνολικά πέντε μοντέλα στην κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων της Mercedes-Benz, που έχουν τύχει θερμής υποδοχής από τον κόσμο. Αυτό μαρτυρούν τα στοιχεία των πωλήσεων: Από τον Ιανουάριο έως και το Δεκέμβριο 2013 πωλήθηκαν παγκοσμίως 371.399 οχήματα A-Class, B-Class και CLA (+64,0%). Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι το υψηλό ποσοστό διείσδυσης της νέας A-Class στην αγορά: περίπου το 50% των αγοραστών αυτού του μοντέλου στην Ευρώπη προέρχονται από άλλες μάρκες. Το φάσμα των κινητήρων που διατίθεται καλύπτει όλες τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών: οι βενζινοκινητήρες 1,6 & 2,0 λίτρων αποδίδουν από 115 kW (156 PS) στη GLA 200 έως 155 kW (211 PS) στη GLA 250. Το ίδιο ισχύει και για τους πετρελαιοκινητήρες: η GLA 200 CDI αναπτύσσει 100 kW (136 PS), έχει κυβισμό 2,2 λίτρων και μέγιστη ροπή 300 Nm. Εκπέμπει μόνο 114 g CO2 ανά χιλιόμετρο.

Αντίστοιχα, η GLA 220 CDI διαθέτει κυβισμό 2,2 λίτρων, ενώ αναπτύσσει ισχύ 125 kW (170 PS) καθώς και 350 Nm ροπής.Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν λειτουργία ECO Start-Stop και συμμορφώνονται με το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6.

Με τις τρεις σχεδιαστικές γραμμές “Style”, “Urban” και “AMG Line”, το πακέτο “Night ” και το πακέτο “Exclusive”, και πλήθος εξοπλισμού που διατίθεται προαιρετικά, η νέα GLA προσφέρει αμέτρητες δυνατότητες εξατομίκευσης, καλύπτοντας κάθε γούστο.

Ο Gorden Wagener , Αντιπρόεδρος Σχεδίασης της Daimler AG, είχε δηλώσει:

“Με τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της, η GLA ενσαρκώνει την προοδευτική μας σκέψη και συναρπάζει και με τις εκτός δρόμου καταβολές της.Οι σαφώς καθορισμένες επιφάνειες εκφράζουν δύναμη και ηρεμία και έχουμε καταφέρει να συνδυάσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα το συναίσθημα με την αγνότητα”.

Πρόκειται για ένα όχημα all-rounder με σήμα κατατεθέν τα τυπικά γονίδια των SUV  της Mercedes-Benz.

Τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά το αυτοκίνητο μαγνητίζει. Και όπως είπαμε πιο πάνω θα μαγνητίσει ιδιαίτερα το δυναμικό νεανικό κοινό ( αρκεί φυσικά να υπάρχει και το χρήμα). Γιατί σε όλους θα αρέσει. Ποιοι όμως θα μπορέσουν να το αποκτήσουν:  Σας δίνουμε τις τιμές έτσι για να πάρετε μια γεύση. Η πιο μικρή GLA με κινητήρα 1600 κ.εκ κοστίζει 27.970 ευρώ. Εδώ θα παιχτεί και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην Ελλάδα. Το επόμενο μοντέλο GLA Auto 250 έχει 35.500 ευρώ. Η GLA 250 4 Matic Auto κοστίζει 37.800 ευρώ. Νομίζω τα δύο τελευταία μοντέλα  θα τα  πλησιάσουν αυτοί που αντέχουν . Βέβαια για τους πολύ απαιτητικούς υπάρχει και το καλύτερο από όλα τα GLA 45 AMG 4 Matic 1800 cc με τιμή 54.550 ευρώ.

Δεν χρειάζεται εδψ να σας γράψουμε κάτι. Μια ματιά να τους ρίξετε θα καταλάβετε πολλά. Όπως ακόμη θα διαπιστώσετε ότι οι ι γωνίες ανήκουν στο παρελθόν. Η  GLA μπορεί να χαρακτηρισθεί ο ηγέτης στην κατηγορία του όσον αφορά την αεροδυναμική του απόδοση. Έχει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0.29! Η επιφάνεια αντίστασης, Cd x Α, η οποία επηρεάζει καθοριστικά την κατανάλωση καυσίμου από τα περίπου 60 km / h, είναι επίσης εξαιρετική (0,66 m2).

Κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων.Η GLA μπορεί να οδηγηθεί με κατανάλωση καυσίμου μόλις 4,3 λίτρα ανά 100 χλμ., θέτοντας νέα πρότυπα στην κατηγορία της. Σύγχρονη τετρακύλινδροι κινητήρες με υπερσυμπιεστή και άμεσο ψεκασμό, καθώς και λειτουργία ECO start/stop στο βασικό εξοπλισμό, φροντίζουν για τις ξεχωριστές επιδόσεις της. Επιπλέον, η νέα GLA-Class έχει το προβάδισμα στην κατηγορία της με τις τιμές των επιδόσεών της.  Αρχικά, η γκάμα των βενζινοκινητήρων της νέας GLA αποτελείται από κινητήρες 1.6 και 2.0 λίτρων που αποδίδουν από 115 kW (156 hp) στη GLA 200 έως 155 kW (211 hp) στη GLA 250. Η GLA 250 4MATIC επιταχύνει από μηδέν στα 100 km / h σε μόλις 7,1 δευτερόλεπτα, υπογραμμίζοντας τη δυναμική αυτού του νέου «μικρού» SUV.

Η τελική της ταχύτητα ανέρχεται στα 230 km / h και συνολική της κατανάλωση σε μεικτό κύκλο μόλις στα 6,5 l/100 km (151 g CO2/km).

Οι δύο πετρελαιοκινητήρες της γκάμας έχουν μεγάλη ροπή και προσφέρουν εξαιρετική απόδοση: Η GLA 200 CDI αποπδίδει 100 kW (136 hp), έχει μέγιστη ροπή 300 Nm και κυβισμό 2,2 λίτρων. Ο κινητήρας αυτός έχει επανασχεδιαστεί για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Οι τροποποιήσεις περιλαμβάνουν τον ιμάντα μετάδοσης κίνησης, ένα πακέτο κυλινδροκεφαλής με διαφορετικά ρουλεμάν και επιπλέον φινίρισμα, τη βελτιστοποίηση των εμβόλων της αντλίας κενού, πιστόνια αλουμινίου με βελτιστοποιημένες αποστάσεις συναρμολόγησης και ένα πακέτο δακτυλίων χαμηλής τριβής, και τα ρουλεμάν του άξονα εξισορρόπησης Lanchester .

Η GLA 200 CDI απαιτεί μόλις 4,3 λίτρα καυσίμου ανά 100 km, το οποίο ισοδυναμεί με εκπομπή ρύπων 114 g CO2/km, με αποτέλεσμα η ενεργειακή της απόδοση να είναι κατηγορίας Α. Η GLA 220 CDI με τον ίδιο κυβισμό 2.2 λίτρων παράγει 125 kW (170 hp) και 350 Nm ροπής.

Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν τη λειτουργία ECO start / stop στο βασικό εξοπλισμό. Οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή με το αυτόματο κιβώτιο 7G – DCT διπλού συμπλέκτη (στάνταρ για τη GLA 250, τη GLA 220 CDI και τα μοντέλα 4MATIC). Άνεση και σπορτιφ χαρακτήρας συνταιριάζουνε με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο!

Περισσότερα όμως όταν θα τα οδηγήσουμε ……..

 

 

 

Related posts