Η Γεωργία Χιόνη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσε στην Καβάλα. Τελείωσε τη Νομική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης. Συνέχισε τις σπουδές της στο εξωτερικό με δύο μεταπτυχιακούς και έναν διδακτορικό τίτλο. Έχει εκδώσει πολλά μυθιστορήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό που έχουν τύχει σημαντικών διακρίσεων. Γράφει σενάρια για τη μεγάλη οθόνη ενώ θεατρικά της έργα έχουν ανέβει σε διάφορες σκηνές της Ελλάδας. Έχει, επίσης, σκηνοθετήσει πολλές ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, που έχουν τύχει πολλών βραβείων σε διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ, ενώ διδάσκει και δημιουργική γραφή. Το Δεκέμβριο του 2018 βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών.
ΜΑΙΡΗ ΓΚΑΖΙΑΝΗ: Κυρία Χιόνη γεννηθήκατε στη Θεσσαλονίκη αλλά μεγαλώσατε στην Καβάλα. Τι συμβολίζουν αυτές οι δυο πόλεις για εσάς;
ΓΕΩΡΓΙΑ ΧΙΟΝΗ: Δύο μεγάλες αγάπες. Η Καβάλα περισσότερο, γιατί εκεί μεγάλωσα. Στη Θεσσαλονίκη έζησα ως φοιτήτρια. Η Καβάλα είναι η πόλη-ορόσημο. Μαγευτική, πανέμορφη, με την παλιά πόλη και το κάστρο να είναι τα πρώτα πράγματα που βλέπω κάθε πρωί. Περπατάς στο λιμάνι και νιώθεις την αρμονία του παρόντος με το παρελθόν. Είναι αγάπη, έμπνευση, ενθουσιασμός, κίνητρο για δημιουργία.
Μ.Γ.: Κι οι δυο πόλεις βρέχονται από θάλασσα. Κατά πόσο η θαλάσσια αύρα έχει επηρεάσει τις λογοτεχνικές αναζητήσεις σας;
Γ.Χ.: Η θάλασσα είναι κάτι μαγικό. Κάτι που μπορείς να βυθιστείς, να χαθείς, να ταξιδέψεις. Εκεί που χάνεται το μάτι και αγαλλιάζει ο νους. Τεράστια γοητεία, αγάπη, δέος και λατρεία. Αν την αφήσεις θα σου μιλήσει Σε κάνει να τη λαχταράς, να θες να σου αποκαλύψει όλα τα μυστικά του κόσμου. Από τα βιβλία που έχω γράψει, όλα μου τα ιστορικά μυθιστορήματα είναι συνυφασμένα με τη θάλασσα. Και όλα έχουν να κάνουν με τη Θάσο. Το νησί καταγωγής του πατέρα μου και η μεγάλη μου αγάπη. Αυτή και αν δεν έχει με έχει επηρεάσει λογοτεχνικά.
Μ.Γ.: Τελειώσατε τη Νομική και στη συνέχεια αποκτήσατε δυο μεταπτυχιακούς τίτλους κι ένα διδακτορικό στο εξωτερικό. Τι σας έκανε να επιλέξετε τη Νομική Σχολή και τη συνέχιση των σπουδών σας στο εξωτερικό;
Γ.Χ.: Από μικρή έτρεφα μεγάλο θαυμασμό για την επιστήμη του δικαίου. Το αίσθημα της δικαιοσύνης ήταν ανέκαθεν πολύ έντονο στην οικογένειά μου και μεγάλωσα με τις αρχές αυτές. Η νομική επιστήμη αποτελεί το βασικό οικοδόμημα σε μία κοινωνία, θέτοντας κανόνες συμπεριφοράς, γι΄ αυτό και η εξέλιξη του δικαίου είναι συνυφασμένη με την πολιτισμική μας πρόοδο και χαίρομαι που μπόρεσα να εντρυφήσω στην επιστήμη αυτή. Μου δόθηκε η ευκαιρία να συνεχίσω τις σπουδές μου στο εξωτερικό και να γνωρίσω τη νομική επιστήμη και άλλων χωρών, ήταν πολύ ενδιαφέρουσες εμπειρίες, καθώς είχα τη δυνατότητα να εμβαθύνω και σε άλλους τομείς του δικαίου και να αποκτήσω πολύτιμες γνώσεις. Είχα τη δυνατότητα να επισκεφτώ, και με τις σπουδές και με την εργασία μου, και να ζήσω σε Πορτογαλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ιταλία και Γαλλία.
Μ.Γ.: Παράλληλα, ασχολείστε με τη συγγραφή βιβλίων και τη σκηνοθεσία. Τι σας ώθησε προς τη συγγραφή και τι προς τη σκηνοθεσία;
Γ.Χ.: Με τη συγγραφή είχα αρχίσει να ασχολούμαι από μικρή. Δευτέρα, νομίζω, Δημοτικού ήμουν, όταν άρχισα να γράφω μικρά ποιηματάκια; τώρα που το σκέφτομαι έμοιαζαν περισσότερο με κρητικές μαντινάδες. Τετάρτη δημοτικού είχα αρχίσει να γράφω το πρώτο μου μυθιστόρημα, περιπέτειες σε ένα στοιχειωμένο σπίτι. Είχα γράψει αρκετές σελίδες, αλλά δεν μπόρεσα ποτέ να το ολοκληρώσω. Παράλληλα στο Δημοτικό είχαμε και μία μικρή θεατρική ομάδα από κορίτσια της παρέας και στήναμε θεατρικές παραστάσεις στη γειτονιά. Εγώ συνήθως σκηνοθετούσα τις ιστορίες. Με τα χρόνια, λόγω σπουδών και εργασίας, οι συγγραφικές μου αναζητήσεις παραμερίστηκαν έως το 2004 ή 2005 περίπου, που ξανάρχισα με στριπάκια πολιτικής σάτιρας. Tο 2009 εκδόθηκε το πρώτο μου ιστορικό μυθιστόρημα, «Η Πριγκηπέσσα της Θάσου» από τις εκδόσεις ΑΛΔΕ.
Γ.Χ.: Είναι η αναγνώριση μίας προσπάθειας που ξεκίνησε από το μηδέν. Ειδικά στο σενάριο-σκηνοθεσία-παραγωγή. Οι ταινίες που έχουμε κάνει έχουν βραβευτεί ως ανεξάρτητες παραγωγές σε πολλά διεθνή φεστιβάλ, διακρίσεις πολύ σημαντικές σε παγκόσμιο επίπεδο, αν αναλογιστεί κανείς ότι προσπαθούμε να κάνουμε ταινίες με μηδενικό προϋπολογισμό. Τα βραβεία, συνεπώς, είναι χαρά, τιμή, ενθουσιασμός και πάνω από όλα κίνητρο για να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας. Όσον αφορά δε στο βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών, αυτό αποτελεί την υπέρτατη τιμή αναγνώρισης επιστημονικού έργου και νιώθω πραγματικά ευλογημένη και περήφανη για τη διάκριση αυτή.
Μ.Γ.: Είστε μια νέα γυναίκα, πολύ δραστήρια και πολυάσχολη. Ρίχνοντας μια ματιά προς τα πίσω, ποιος είναι ο απολογισμός που κάνετε έως σήμερα; Έχετε ανέγγιχτα, μέχρι τώρα, όνειρα;
Γ.Χ.: Είχα τη χαρά να μπορέσω να πραγματοποιήσω ό,τι έβαζα στόχο. Χαρά και ευλογία. Κάθε στόχος και ένα μικρό λιθαράκι. Και έτσι πορευόμαστε. Με το όνειρο της δημιουργίας, της πνευματικής ανησυχίας, αναζητώντας προκλήσεις. Ό,τι κάνω, το κάνω με όλη μου την καρδιά, την αγάπη και την αφοσίωση. Και αυτό με πραγματώνει ως άνθρωπο. Πιστεύω ότι αν δημιουργείς με αγάπη και ενθουσιασμό, η ζωή θα σου το ανταποδώσει.
Γ.Χ.: Το βιβλίο ανήκει στην κατηγορία του φανταστικού. Η αγάπη μου για τη λογοτεχνία του φανταστικού-μεταφυσικού είναι πολύ μεγάλη, μιας και μεγάλωσα με παραμύθια και τα λατρεύω. Κεντρικός ήρωας είναι ο Σι Αρ που εκτίει την ποινή του στις φυλακές του Λάικονσμπρίτζ. Αποφυλακίζεται και επιστρέφει στην πόλη όπου ζούσε με σκοπό να ξαναφτιάξει τη ζωή του. Αρχίζει, όμως, τη νύχτα να βλέπει εφιάλτες, και τη μέρα να βλέπει ανθρώπους που, ενώ τους νόμιζε για πεθαμένους, όχι μόνο είναι, ζωντανοί, αλλά είναι και τελείως διαφορετικοί, σε όνομα, χαρακτήρα και εργασία. Θέλει να βρει απαντήσεις σε αυτό που του συμβαίνει με όποιο κόστος.
Μ.Γ.: Ποιο ήταν το κίνητρο ώστε να γράψετε για το συγκεκριμένο θέμα;
Γ.Χ.: Μυθολογίες, αρχαίες δοξασίες, φιλοσοφικές προσεγγίσεις ήταν θέματα αγαπημένα από την παιδική μου ηλικία, έχω εξάλλου γράψει αρκετές ιστορίες και σενάρια ταινιών μικρού μήκους σε σχετικά θέματα και χαίρομαι τώρα που σε αυτή τη διλογία μπορώ να το αναπτύξω πολύ περισσότερο.
Γ.Χ.: Ο Σι Αρ είναι ένας άνθρωπος εξοικειωμένος με την ιδέα και την εικόνα του θανάτου. Παρακολουθεί την εκτέλεση του ισοβίτη, αλλά καταλαβαίνει ότι κάτι περίεργο έχει συμβεί, χωρίς όμως να μπορεί να εξηγήσει ποιο είναι αυτό. Τα συμβάντα, αρχής γενομένης της εκτέλεσης, εμφανίζονται σαν κομμάτια ενός πάζλ, που πρέπει να φτιάξει, για να δει την εικόνα πιο καθαρά.
Μ.Γ.: Τι είναι αυτό που αναζητά μετά την αποφυλάκισή του;
Γ.Χ.: Θέλει να ξαναφτιάξει τη ζωή του. Να βρει μία δουλειά και να ενταχθεί στο κοινωνικό σύνολο. Τα πράγματα όμως δεν θα είναι τόσο εύκολα γι΄ αυτόν.
Μ.Γ.: Τι συμβολίζουν τα όνειρα του;
Γ.Χ.: Tα όνειρά του είναι υπενθύμιση και προειδοποίηση ταυτόχρονα. Πρέπει, όμως, ο ίδιος να ανασύρει κάποια βιώματα και να θυμηθεί.
Γ.Χ.: Είναι δύο φράσεις κλειδιά. Στο πρώτο μέρος αυτό δεν φαίνεται τόσο ξεκάθαρα, όσο θα φανεί στο δεύτερο. Ο Σι Αρ, εν αγνοία του, είναι ο θεματοφύλακας μιας ολόκληρης μυστικιστικής κοσμοθεωρίας, βιώνει εμπειρίες που ακόμη δεν μπορεί να κατανοήσει και να εξηγήσει. Όλα στο μυαλό του είναι συγκεχυμένα.
Μ.Γ.: Από τη ζωή στον θάνατο και επιστροφή στη ζωή. Υπάρχει απάντηση για το ενδιάμεσο του θανάτου;
Γ.Χ.: Η ανθρώπινη σκέψη είναι ένας λαβύρινθος και η ψυχή διψά για γνώση. Σε όλη την εξελικτική πορεία του πολιτισμού, αναζητούμε απαντήσεις σε μεταφυσικά ερωτήματα που ταλανίζουν την ανθρώπινη ύπαρξη. Η σκέψη του θανάτου θέτει σε δοκιμασία όλη μας τη ζωή και, ταυτόχρονα, έρχεται να επιβεβαιώσει τη μοναδικότητα της ύπαρξής μας. Στην Αρχαία Ελλάδα οι πιο άξιοι πήγαιναν στα Ηλύσια Πεδία, στον Άδη όσοι δεν αξιοποίησαν τη ζωή, ενώ οι εγκληματίες κατέληγαν στα Τάρταρα. Ο Επίκουρος προσπάθησε με έναν απλό συλλογισμό να απαλλάξει τον άνθρωπο από το φόβο του θανάτου λέγοντας ότι όταν υπάρχει η ζωή δεν υπάρχει ο θάνατος και όταν αυτός έρχεται δεν υπάρχει πλέον η ζωή. Το ενδιάμεσο στάδιο μεταξύ ζωής και θανάτου βρίσκεται στον κόσμο του “Rex Mortum”.
Γ.Χ.: Την αναζήτηση του ήρωα να βρει τις απαντήσεις που θέλει και τις περιπέτειές του.
Μ.Γ.: Είναι στα σχέδια σας να δούμε το βιβλίο σε ταινία μικρού ή μεγάλου μήκους;
Γ.Χ.: Η ιδέα ξεκίνησε ως σενάριο, φυσικά και θα ήθελα να τη δω στη μεγάλη οθόνη, εάν μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε ένα ποσό αναγκαίο για μία αξιοπρεπή παραγωγή. Πιθανώς να το προσπαθήσω με εταιρίες παραγωγής στο εξωτερικό στο μέλλον, αφού ολοκληρωθεί η διλογία…
Μ.Γ.: Σας ευχαριστώ πολύ για την παραχώρηση της συνέντευξης και σας εύχομαι καλοτάξιδο το βιβλίο σας.
Γ.Χ.: Εγώ σας ευχαριστώ για την τιμή και τη χαρά αυτή. Εύχομαι καλή επιτυχία και στις δικές σας δημιουργίες.
*Το βιβλίο «Η σκοτεινή φυλή, REX MORTUM» (μέρος Ι) κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Συμπαντικές διαδρομές.
Γεννήθηκε στα Ιωάννινα. Μεγάλωσε στην Αθήνα όπου ζει μέχρι σήμερα και εργάσθηκε ως τραπεζοϋπάλληλος. Στο παρελθόν ασχολήθηκε ερασιτεχνικά με την φωτογραφία ενώ τώρα ζωγραφίζει και παράλληλα γράφει. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές.
Τον Μάιο του 2012 κυκλοφόρησε την πρώτη ποιητική της συλλογή με τίτλο «Σου γράφω…», τον Σεπτέμβρη 2013 κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο «Ένα φεγγάρι λιγότερο» από τις εκδόσεις Ελληνική Πρωτοβουλία και τον Ιούνιο του 2014 κυκλοφόρησε το βιβλίο της «Τα πλήκτρα της σιωπής» από τις εκδόσεις ΄Οστρια. Επίσης, το παραμύθι της «Το ψαράκι του βυθού» συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο «Παραμύθια και Μαμάδες» εκδόσεις Βερέττα 2015. Τον Ιούνιο 2017 κυκλοφόρησε το μυθιστόρημά της «Άλικα βήματα» από την Εμπειρία Εκδοτική. Τον Νοέμβριο του 2019 κυκλοφόρησε το νέο της μυθιστόρημα «Ζάχαρη άχνη» από τις εκδόσεις Ωκεανός.
Την περίοδο 2011-2012 υπήρξε ραδιοφωνική παραγωγός στο magicradiolive. Από τον Νοέμβρη 2014 συνεργάζεται με το now24.gr και έχει πραγματοποιήσει πάνω από πεντακόσιες συνεντεύξεις. Το 2016 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή «Καλώς τους» του ΑιγαίοTV πραγματοποιώντας συνεντεύξεις σε ανθρώπους των τεχνών. Διετέλεσε Διευθύντρια Σύνταξης του on line Πολιτιστικού Περιοδικού Books and Style από Ιούλιο 2017 έως Μάρτιο 2018 οπότε αποχώρησε οικειοθελώς.
Μεγάλες της αγάπες είναι το θέατρο και ο χορός με τα οποία έχει ασχοληθεί ερασιτεχνικά.