Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
18 Απρ 2024
Auto-Moto

Focus 1.0 EcoBoost: H Ford κέρδισε το στοίχημα !!!

Του Πέρη Χαλάτση

 

Το στοίχημα που έβαλε η Ford με το νέο της Focus  φαίνεται ότι πέτυχε. Αρχικά η νέα επαναστατική τεχνολογία με τον 3 κύλινδρο κινητήρα των  999 κ.εκ  προβλημάτισε τους δύσπιστους πελάτες. Δικαιολογημένα θα έλεγα αφού κανένας από τους μη ειδικούς δεν ήξεραν τι ακριβώς ήταν η τεχνολογία EcoBoost.

Το ερώτημα που προβλημάτιζε  ήταν απλό. Πώς ένα τόσο μεγάλο αμάξωμα θα μπορεί να το κινεί με αξιοπρέπεια ένας τόσο μικρός κινητήρας.

Πριν προχωρήσουμε όμως την παρουσίαση θα σας πούμε ένα πραγματικό περιστατικό. Μεγάλη Παρασκευή στη διαδρομή από Διόνυσο στη Νέα Μάκρη. Ο δρόμος γεμάτος στροφές αρχικά  με ανηφόρα και μετά τη διασταύρωση την Πεντέλη μόνο κατηφόρα.

Ήμασταν τρία διαφορετικά αυτοκίνητα – άσχετοι μεταξύ μας. Εγώ  με το Ford Focus 1.0 EcoBoost , το άλλο αυτοκίνητο ήταν μια BMW 1600 c.c και το τρίτο ήταν ένα  Golf 1.6.

Και οι τρεις πηγαίναμε σε αγωνιστικούς ρυθμούς αφού θέλαμε να φτάσουμε στη Νέα Μάκρη πριν βγει ο Επιτάφιος και μας κόψουν το δρόμο. Παρά τις προσπάθειες μας δεν τα καταφέραμε. Σταματήσαμε υποχρεωτικά στη μέση του δρόμου. Και στα τρία αυτοκίνητα είχαν ανάψει τα φρένα. Με πλησίασαν οι άλλοι δύο οδηγοί και με ρώτησαν αν είναι δίλιτρο το Focus.

Δεν μπορείτε να φαντασθείτε την έκπληξη τους όταν τους είπα ότι είναι χιλιάρι. Έπρεπε να ήσασταν μπροστά να βλέπατε την έκφρασή τους.

« Κόψε την πλάκα φίλε. Δίλιτρο είναι το Focus . Δεν μπορεί να πήγαινε έτσι…»

Τι να πεις και τι να εξηγήσεις όμως όταν μπροστά σου περνάει ο Επιτάφιος.

Το τόλμημα της Ford με τον   EcoBoost κινητήρα φαίνεται ότι πέτυχε. Μεγάλο αμάξωμα, μικρός και οικονομικός κινητήρας αλλά με τα διακριτικά “ Econetic Technology”.

Οι μηχανικοί της Ford μας είχαν εντυπωσιάσει πριν από μερικούς μήνες όταν μας είπαν ότι το μπλοκ του κινητήρα έχει διαστάσεις όσο ένα φύλο χαρτί Α4. Συνδύασαν έξυπνα κάθε τους κίνηση. Τρείς κύλινδροι στη σειρά με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Σύστημα ψεκασμού και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων.  Ταυτόχρονα εξάλειψαν τους συνηθισμένους θορύβους του κινητήρα στην παλαιότερη έκδοση.

Να τα βάλουμε κάτω και να τα ζυγίσουμε. Είπαμε λοιπόν τρείς κύλινδροι, με 125 ίππους στην έκδοση τούρμπο. Η ονομασία του είναι Ecoboost. Είναι ένας νέος κινητήρας που στην ουσία αντικαθιστά τον ατμοσφαιρικό 1600αρι. ( Δικαιολογημένη λοιπόν η απορία των φίλων που τα έπαιξαν στο Διόνυσο) .

Με το πόδι σανίδα και οδηγώντας το όχι κόσμια το Focus μας έκαψε  στα 100 χιλιόμετρα γύρω στα 5.5 αλλά η επίσημη εργοστασιακή τιμή του είναι 4.8 λ για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Σίγουρα όμως με μια πιο συντηρητική οδήγηση η κατανάλωση μειώνεται αισθητά.

Μπαίνεις στο Focus, βρίσκεις εύκολα τη θέση που θέλεις, βάζεις μπροστά και ξεκινάς. Στην εθνική οδό βάζεις την 6η στο κιβώτιο, ρυθμίζεις από αριστερά σου την ταχύτητα που θέλεις και το ταξίδι γίνεται ονειρεμένο.

Στο δρόμο το αυτοκίνητο κινείται άψογα. Έχει καλή κύλιση και το ταξίδι είναι άνετο και ξεκούραστο. Η ανάρτησή του είναι καλά ρυθμισμένη και θα έλεγα –χωρίς να σας μπερδέψω- ότι έχει καλή ισορροπία. Είναι και σωστά ζυγισμένο και δεν σε τρομάζει ακόμη και αν κρατάς «αγωνιστικούς ρυθμούς» . Μόνο στα γρήγορα κατηφορικά κομμάτια τα φρένα …κοκκίνισαν. Πολύ λογικό όμως. Το αυτοκίνητο είναι καθαρά οικογενειακό. Οικογενειακό και αρκετά γρήγορο. Απευθύνεται στους νέους και μοντέρνους οικογενειάρχες.

Όσοι μπήκαν στο αυτοκίνητο δεν πίστευαν ότι φοράει 1000άρι κινητήρα. Όλοι έβαζαν στοίχημα ότι ο κινητήρας του ήταν κάπου ανάμεσα σε 1600 και 1800 κ.εκ

Το τούρμπο ομολογουμένως κάνει το δικό του θαύμα. Δεν είναι σημαντικές οι μετρήσεις των 11.3 δευτερόλεπτων από 0=100 όσο το γεγονός ότι το αυτοκίνητο κινείται ικανοποιητικά γρήγορα και ξεκούραστα. Το τούρμπο έχει γραμμικό ανέβασμα που αν δεν ανοίξεις τη συζήτηση οι επιβάτες δεν το καταλαβαίνουν. Θυμίζει αυτοκίνητο με μεγάλο ατμοσφαιρικό κινητήρα. Οδηγώντας το Focus αισθανθήκαμε σιγουριά από την πρόσφυση που έχει στο δρόμο. Το αυτοκίνητο μας άρεσε.

Μπροστά τα όργανα έλεγχου είναι εύκολα στο χειρισμό. Το τιμόνι είναι τεσσάρων ακτίνων. Οι εντολές του οδηγού μεταφέρονται αστραπιαία και αυτό μας άρεσε πολύ. Ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος. Το μόνο που λείπει στην έκδοση που οδηγούσαμε ήταν το σύστημα πλοήγησης. Θα θέλαμε ένα navigator .

Η δική μας έκδοση ήταν το Focus 5 D EcoBoost με τους 125 ίππους ( το λέμε γιατί υπάρχει και η έκδοση με το πεντάρι σασμάν και τους 100 ίππους).  Η τιμή που το δίνει η ελληνική αντιπροσωπεία με το προωθητικό και την απόσυρση είναι 15.520 ευρώ. Τιμή που σίγουρα δεν πέφτει περνάει απαρατήρητη. Αν θυμηθούμε την τιμή πρίν από ένα χρόνο ήταν κάπου στα 19.000 ευρώ. Όμως βάλε την προωθητική τιμή της Ford αλλά και το όφελος από την απόσυρση , σήμερα είναι δελεαστική. Καλή τιμή αν βάλουμε και τα καλούδια που είναι φορτωμένο το αυτοκίνητο.

Ας δούμε μερικά από τα πλεονεκτήματα του Focus EcoBoost στην πλούσια έκδοση. Ένα από αυτά είναι το σύστημα Active City Stop. Με αυτό μπορείτε να αποφύγετε τις συγκρούσεις σε συνθήκες «μποτιλιαρίσματος» με χαμηλές ταχύτητες ή όταν η ταχύτητα δεν ξεπερνάει τα 30 χλμ/ώρα. Αν το σύστημα ανιχνεύσει απότομη στάση του προπορευόμενου οχήματος, τότε το αυτοκίνητο φρενάρει αυτόματα. Ακόμη στα θετικά πρέπει να βάλουμε το σύστημα έκτακτης υποβοήθησης πέδησης (EBA) βοηθάει το νέο Focus να ασκεί την καλύτερη δυνατή πέδηση σε έκτακτες συνθήκες. Εάν ανιχνεύσει ότι ο οδηγός ασκεί ανεπαρκή πίεση, αυξάνει την πίεση πέδησης.

Χρήσιμος είναι και ο εσωτερικός αντιθαμβωτικός καθρέφτης που όταν ανιχνεύει δέσμη από φώτα μειώνει αυτόματα τη φωτεινότητα του.

Γι αυτούς που έχουν πρόβλημα στο παρκάρισμα η Ford πρόβλεψε και βρήκε λύση με το σύστημα αυτόματης στάθμευσης. Μπορείτε να σταθμεύσετε το αυτοκίνητο σε χώρους που είναι μόλις 20% μεγαλύτεροι από το μέγεθός του. Εσείς απλά πατάτε ένα κουμπί και οι αισθητήρες αυτού του πρωτοποριακού συστήματος εντοπίζουν τον κατάλληλο χώρο ενώ περνάτε από δίπλα του. Στη συνέχεια, το σύστημα οδηγεί αυτόματα το αυτοκίνητο στο χώρο, ενώ εσείς πατάτε απλά γκάζι και φρένο και αλλάζετε ταχύτητες (ακολουθώντας τις οδηγίες στην οθόνη και τα ηχητικά σήματα). Αυτό το σύστημα δεν είναι σε όλες τις εκδόσεις.

Πολύ καλό είναι ακόμη και το σύστημα που σε προειδοποιεί όταν κάποιο από τα ελαστικά σας αρχίζει να χάνει αέρα. Το σύστημα ανίχνευσης απώλειας πίεσης ελαστικών (DDS) σας ειδοποιεί αμέσως ενεργοποιώντας ένα εικονίδιο στον πίνακα οργάνων.

Πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι το Ecoboost έχει μόνο 98 ευρώ τέλη κυκλοφορίας το χρόνο  και το βασικότερο κυκλοφορεί στο δακτύλιο χωρίς περιορισμό.

Related posts