Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
19 Μαΐ 2022
Auto-Moto

Abarth 595 Turismo: Ένα «κόσμημα» για γρήγορα χέρια


Του Πέρη Χαλάτση
Όταν σταμάτησα στο φανάρι στην παραλιακή, στο διπλανό αυτοκίνητο μια κοπέλα , ανοίγει το παράθυρό της, μού κλείνει το μάτι και κάνει ένα νόημα με τα τρία της δάκτυλα. Σαν να μου έλεγε κάτι καλό, σαν το «il gusto perfetto» , κάτι κολακευτικό.
Όμως άναψε το πράσινο και ο ήχος από το τούρμπο , ένας ήχος που σε τρελαίνει και σε προδιαθέτει για «παιχνίδια» σε κάνει να ξεχνάς κάθε άλλη πρόκληση.
Η πρόκληση είναι μόνο μία. Το γκάζι του εκπληκτικού Abarth 595 Turismo που οδηγούσαμε. Ο ήχος του σε τρελαίνει. Σε προδιαθέτει για να «παίξεις» με το γκάζι, το τιμόνι και τα εκπληκτικά του κρατήματα.
Αν είχαμε ενθουσιαστεί με το γκάζι του Fiat Abarth 500 , με το Fiat 595 Turismo ανεβάσαμε την αδρεναλίνη μας στα ύψη.
Τι είναι όμως αυτό το μοντέλο που λίγοι τυχεροί θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν;
Είναι κάτι ανάμεσα στο «φαρμακερό» και το «θανατηφόρο». Είναι μια ειδική έκδοση «ντυμένη» στα κόκκινα που όταν πέσει το μάτι σου πάνω , δύσκολα φεύγει, δύσκολα αλλάζει οπτικό πεδίο. Άλλωστε δεν διάλεξαν τυχαία το γκρι Pista Grey και το κόκκινο Officina Red για το Turismo. Αλλά δεν είναι μόνο το Look. Είναι όλο το στήσιμο του αυτοκινήτου από τα λάστιχα μέχρι τις αναρτήσεις. Βέβαια όταν ακούσεις και τη τιμή σίγουρα το μυαλό κάνει τρελούς υπολογισμούς. Η τιμή του Abarth 595 Turismo είναι 23.600 ευρώ, με όφελος απόσυρσης 960 ευρώ και από πλευράς εταιρίας προωθητική ενέργεια 1.200 ευρώ.
Ας ξεχάσουμε την τιμή και ας δούμε το αυτοκίνητο. Το Abarth 595 Turismo έχει επιθετικά χαρακτηριστικά. Τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Και αν ο οδηγός ξέρει καλά να χειρίζεται γρήγορα αυτοκίνητα, τότε μπορεί να αξιοποιήσει τις άγριες δυνατότητες του.
Νέος σχεδιασμός μπροστά. Ο γνώστης από τα Abarth βλέπει αμέσως τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα και στη μάσκα. Ο σχεδιαστής είχε κέφια όταν έβαζε τις πινελιές του. Η γρίλια σε απόχρωση τιτανίου , τα μικρά και διακριτικά πλαϊνά στις πίσω ρόδες και οι δύο μπούκες στις εξατμίσεις , η τεράστια αεροτομή , οι ζάντες των 17 ιντσών, τα λάστιχα των 205/40 R 17 αλλά και τα διακριτικά «595» μιλάνε σε αγωνιστική γλώσσα.
Αφού χαζέψαμε αρκετά το «όπλο» που είχαμε στη διάθεσή μας είπαμε να κάνουμε μια γρήγορη βόλτα σε δρόμο που είχε ησυχία και απόλυτη ασφάλεια. Το λέμε αυτό γιατί εύκολα ένας νέος οδηγός μπορεί να παρασυρθεί στα «κύματα» των ήχων του τούρμπο και να κάνει το μοιραίο λάθος.
Μπήκαμε στο αυτοκίνητο, βολευτήκαμε στο «μπάκετ» , δεθήκαμε καλά , γυρίσαμε το κλειδί και αμέσως ακούστηκε ο ήχος που σε μαγεύει.
Μπροστά και δεξιά στον οδηγό υπάρχει ένα κουμπί που γράφει “sport” . Από εκείνη τη στιγμή και μετά όλα αλλάζουν.

‘Το τιμόνι είναι ενα απο τα πολλά ατού του 595 Turismo
Το τιμόνι γίνεται πιο σφιχτό, οι σχέσεις πιο γρήγορες. Τα πάντα πιο ιδανικά για να κάνεις το όνειρο πραγματικότητα.
Το ταχύμετρο γράφει 240 . Μην νομίζετε ότι είναι τυχαίο
Φθάσαμε εύκολα τα 200 χιλιόμετρα. Αλλά μέχρι να το σκεφτούμε και να το φωτογραφήσουμε πέσαμε λιγο κάτω από τα 180. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτά τα πράγματα θέλουν προσοχή
Δεν δυσκολεύεσαι καθόλου – όταν έχεις άδειο δρόμο- να δεις το κοντέρ σου να γράφει 200. Κάτω από το καπό υπάρχει ένας 1400άρης κινητήρας που οι Ιταλοί τον έχουν «περιποιηθεί» κατάλληλα και αποδίδει 160 ίππους.
Αυτός εδώ ο κινητήρας είναι 1400 κ.εκ . Και όμως. Αποδίδει 160 ίππους

Πάρτε λοιπόν χαρτί και μολύβι και σημειώστε .
Fiat Abarth 595 Turismo.
Ιπποδύναμη :160 ίππους
Ροπή: 230 Nm στις 3.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση : Από 0-100 χλμ. : 7,4 δευτερόλεπτα.
Τελική : 211 χιλιόμετρα
Ελατήρια : Πιο κοντά
Αμορτισέρ : Πιο σφιχτά.
Αντιστρεπτική δοκός στον πίσω άξονα
Από εκεί και πέρα όλα τα άλλα είναι αδιάφορα. Θεωρώ ότι αν σας πω ότι η μέση κατανάλωση είναι 6,5 λτ./100 χλμ. ( σύμφωνα τις εργοστασιακές μετρήσεις) για τους λάτρεις του είδους, μάλλον αδιάφορα ακούγεται. Λίγοι θα ρωτήσουν αν είναι 6,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα η 7.5 λίτρα στα 100 χλμ.
Αυτό που ενδιαφέρει αυτούς που θέλουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι το πόσο καλά στημένο είναι. Ενδιαφέρει το πόσο αξιόπιστα στρίβει ακόμη και με την 5η μέσα στο σασμάν. Ο οδηγός παίζει με τις ικανότητες του και την αντοχή στην αδρεναλίνη του.
Είναι αυτοκίνητο με αγωνιστικές προδιαγραφές.
Δεν χρειάζεται να ξέρεις πολλά.Τα διακριτικά στις πόρτες σού “λένε” για τι είναι αυτό που έχεις μπροστά σου.
Έχει εκπληκτικά φρένα. Αν ρίξεις μια ματιά στις κόκκινες δαγκάνες του θα καταλάβεις ότι κάνουν θαύματα . Με άριστα το δέκα βάζουμε δέκα στην οδηγική του συμπεριφορά.
Παρατηρήστε τις πίσω κόκκινες δαγκάνες.Δηλώνουν πολλά .

Η Fiat στην Ελλάδα αφού παρουσίασε την έκδοση 500 τούρμπο, έφερε την έκδοση 595 Turismo που λέμε ότι έχει αγωνιστικές προδιαγραφές αλλά υπάρχει και κάτι ακόμη πιο γρήγορο που δεν το έχουμε οδηγήσει και λέγεται Fiat 595 Competizione. Αφήνουμε όμως αυτό το μοντέλο και συνεχίζουμε με το Τurismo, που έχει μπροστά αναρτήσεις με βαλβίδα FSD, αναρτήσεις πίσω με Koni, αεριζόμενα δισκόφρενα, κόκκινες δαγκάνες φρένων, ζάντες αλουμινίου 17 , φίλτρο αέρα BMC και προβολείς Xenon.
Αγωνιστικές προδιαγραφές έχει και το εσωτερικό του. Δερμάτινα καθίσματα. ‘Όλα στο κόκκινο με μαύρες αποχρώσεις, πεντάλ αλουμινίου και υποπόδιο, φάσα αλουμινίου kick-plate, πίνακα οργάνων και επιπλέον όργανο μέτρησης της πίεσης υπερπλήρωσης του κινητήρα με το Shift-Up Display.
Η εταιρία μας υπενθυμίζει ότι στο στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει ένα ηχοσύστημα HI-FI Interscope με 4καναλο ενισχυτή και Sub-Woofer.
Ειλικρινά αυτό που εμείς θα τονίσουμε δεν είναι το Sub-Woofer αλλά το τριάκτινο και δίχρωμο (κόκκινο-μαύρο) τιμόνι καθώς επίσης το εκπληκτικό κιβώτιο ταχυτήτων που βρίσκεται στην ιδανική θέση για γρήγορες αλλαγές. Είναι πεντάρι. Εδώ έχουμε ένσταση. Θα μπορούσε κάλλιστα να ήταν 6άρι.
Εδώ είναι και η μοναδική μας ένσταση. Θα θέλαμε 6άρι σασμάν

Το πήγαμε αρκετά γρήγορα. Όπως είπαμε τα 200 χιλιόμετρα τα ακουμπήσαμε χωρίς δυσκολίες. Αυτό που χαρήκαμε όμως δεν ήταν τόσο η τελική ταχύτητα αλλά ο τρόπος που στρίβει σε ανηφορικές η κατηφορικές διαδρομές.
Όλα στο…αλουμίνιο “λουκ”. Πεταλιέρα για γρήγορους οδηγούς
Το σύστημα TTC που βελτιώνει τη μετάδοση της ροπής στους εμπρόσθιους τροχούς αλλά και το σύστημα ESP που σε επαναφέρει στην τάξη όταν το παρακάνεις , δεν εμφανίζεται συχνά και δεν σε ενοχλεί όταν θέλεις να κινηθείς πολύ γρήγορα. Είχαμε την αίσθηση ότι οδηγούσαμε κάρτ. Κολλημένοι στο δρόμο. Όταν στο πέταλο από την 3η βάζαμε 1η , πάνω στη στροφή , εκεί διαπιστώναμε το πόσο καλή δουλειά έχουν κάνει οι άνθρωποι . Πόσο έχουν δουλέψει για τα ιδανικά κρατήματα . Δικαίως το ονομάσαμε «κόσμημα για γρήγορα χέρια».
…Ετοιμοι να βάλουμε τον κοτσαδόρο

Ταίριαζε το Turismo 595 με τα γρήγορα σκάφη στη Μαρίνα Αλίμου

Related posts