Το υπουργείο Υποδομών έχει διαμηνύσει ότι σε κάθε περίπτωση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα περάσει «καθαρή» από χρέη στον ιδιώτη αγοραστή
Ο πρόεδρος της RZD, Βλαντιμίρ Γιακούνιν, με ανάρτησή του στο προσωπικό του ιστολόγιο επιβεβαιώνει μεν το ρωσικό ενδιαφέρον για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά προσθέτει με νόημα ότι τα χρέη της εταιρείας που ξεπερνούν τα 800 εκατομμύρια ευρώ δεν πρόκειται να εξαλειφθούν ούτε σε 20 χρόνια.
Παράλληλα εκτιμά ότι έως το τέλος της διαδικασίας ενδέχεται να προσκολληθούν στην κοινοπραξία με τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και άλλες εταιρείες που δεν συμμετείχαν στον διαγωνισμό για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της επισκευαστικής βάσης Rosco και να εμφανιστούν ως ενιαίο σχήμα.
Αναφερόμενος στα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Γιακούνιν σημείωσε πως το τρέχον επίπεδο εσόδων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «δεν θα επιτρέψει την εξάλειψη των χρεών ύψους 800 εκατ. ευρώ ούτε σε 20 χρόνια».
«Δυστυχώς, η Ελλάδα δεν έχει καταφέρει ακόμη μαζί με την τρόικα των πιστωτών να επιλύσει το ζήτημα των χρεών, που βαραίνουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Και το χρέος ανέρχεται προς στιγμήν στα 800 εκατ. ευρώ. Και αυτός είναι ένας σημαντικός παράγοντας, που θα επηρεάσει την τελική απόφαση για τη συμμετοχή σε όλες αυτές τις δραστηριότητες», ανέφερε, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Ιντερφάξ.
Ταυτόχρονα, ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, οι οποίοι ενδιαφέρονται και για την απόκτηση του λιμένα της Θεσσαλονίκης, επισημαίνει ότι «το επίπεδο των εσόδων της ελληνικής εταιρείας-διαχειρίστριας των σιδηρογραμμών είναι τέτοιο, που κατά την εμπορική εκμετάλλευσή τους δεν θα επιτρέψει στον νέο ιδιοκτήτη να αποσβέσει αυτά τα χρέη, σε ορίζοντα 15, ακόμη και 20 ετών».
Ο κ. Γιακούνιν μάλιστα υπογράμμισε ότι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι «έχουν έναν μεγάλο αριθμό ανταγωνιστών», συμπεριλαμβανομένων κινεζικών, αραβικών και ευρωπαϊκών εταιρειών. Εκτίμησε ωστόσο πως «οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι μετέχουν στον διαγωνισμό μαζί με Ελληνα εταίρο και πιθανόν να υπάρξουν και άλλοι μετέχοντες και να εμφανιστούμε ως κοινοπραξία».
Υπενθυμίζεται ότι η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών έχει προγραμματιστεί για τον Σεπτέμβριο, ενώ εκτός από τους ρωσικούς ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει και οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι αλλά και η σιδηροδρομική εταιρεία της Ρουμανίας, GrupFeroviarRoman.
Αυτή, πάντως, δεν ήταν η πρώτη φορά που ο στενός συνεργάτης του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν, αναφέρθηκε στο χρέος των ελληνικών σιδηροδρόμων. Από το βήμα του συνεδρίου του Economist στις αρχές του μήνα ο κ. Γιακούνιν είχε αφήσει αιχμές κατά της ΕΕ, σημειώνοντας ότι «κατά τη διαδικασία δεν θα πρέπει να ασκούνται πιέσεις από την ΕΕ και την τρόικα, γιατί κάτι τέτοιο δημιουργεί προβλήματα στη ρωσική συμμετοχή». Επεσήμανε μάλιστα ότι η ΕΕ κρατά ανοιχτό τον φάκελο των παράνομων κρατικών ενισχύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάτι το οποίο «φοβίζει» τη ρωσική πλευρά.
Επιπλέον σε άλλες δηλώσεις του είχε κάνει λόγο και για μια «δίκαιη τιμή».
Από την πλευρά του το υπουργείο Υποδομών έχει διαμηνύσει ότι σε κάθε περίπτωση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα περάσει «καθαρή» από χρέη στον ιδιώτη αγοραστή. Υπενθυμίζουν μάλιστα ότι στην αρχή της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης ο τότε Επίτροπος της ΕΕ Χοακίν Αλμούνια με επιστολή του είχε διαβεβαιώσει την ελληνική πλευρά ότι σε περίπτωση που η εταιρεία πουληθεί, θα αρθεί η διαδικασία ελέγχου για τα ποσά ύψους περίπου 800 εκατομμυρίων ευρώ που θεωρούνται κρατικές ενισχύσεις.
Πηγή: ethnos.gr