Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
16 Οκτ 2019
SLIDER

Έλεος με τις τιμές του πετρελαίου- Ετοιμασθείτε για άσχημο χειμώνα

Αν η τιμή του πετρελαίου έχει  1,14 ευρώ το λίτρο πώς ο κόσμος θα εφοδιασθεί πετρέλαιο. Πως θα ζεσταθούν τα σπίτια το χειμώνα. Όταν το πετρέλαιο είχε 0.93 ευρώ το λίτρο, τα βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών καυσίμων είχαν δέσει χειρόφρενο. Οι παραγγελίες είχαν πέσει στο 50%. Φαντασθείτε τι θα γίνει φέτος όταν  ο ΣΕΕΠΕ εκτιμά την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης στο 1,14 ευρώ το λίτρο σύμφωνα με  τα τωρινά δεδομένα των διεθνών τιμών του αργού και της ισοτιμίας δολαρίου ευρώ. Αν σκεφθείτε ότι επίσημα ,στις 15 Οκτωβρίου ξεκινάει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης, οι  εκτιμήσεις του Συνδέσμου των Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) δεν είναι καλές. Η τιμή, όπως ανέφερε χθες, μιλώντας σε εκδήλωση του Συνδέσμου, ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ, Ρομπέρτο Καραχάννας, είναι αυξημένη σε σχέση με πέρυσι λόγω της ανόδου των διεθνών τιμών, ενώ η κατανάλωση όχι μόνο στο πετρέλαιο θέρμανσης, αλλά συνολικά στα υγρά καύσιμα μειώθηκε στην περίοδο της κρίσης κατά 40%.

Φαντασθείτε με τέτοιες τιμές και σε συνδιασμό με τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κόσμος πώς θα τολμήσει να σηκώσει το τηλέφωνο για να δώσει παραγγελίες.Ας προετοιμαστούμε για μεγάλο τουρτούρισμα.

Βασική αιτία τόσο για τη μείωση της κατανάλωσης όσο και για την παραβατικότητα στην αγορά καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία), κατά τον ΣΕΕΠΕ, είναι η υψηλή φορολογία που κυμαίνεται από 50 ως 75% της τελικής τιμής ανάλογα με το είδος καυσίμου. Ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ επικαλούμενος στοιχεία της ΑΑΔΕ για τους ελέγχους στην αγορά καυσίμων προσδιόρισε με αναγωγή τις απώλειες εσόδων του Δημοσίου από το λαθρεμπόριο, μεταξύ 123 και 255 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Αίτημα του ΣΕΕΠΕ είναι να οριστεί υψηλόβαθμο στέλεχος, ως διαχειριστής / συντονιστής του έργου καταπολέμησης του λαθρεμπορίου (project manager), ο οποίος θα πρέπει να εξουσιοδοτηθεί με αποφασιστικές αρμοδιότητες. Σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ εξακολουθούν να υπάρχουν λειτουργικές και τεχνικές εκκρεμότητες για τη λειτουργία του συστήματος εισροών – εκροών ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί και η απογραφή των δεξαμενών στα πρατήρια. Εκκρεμεί ακόμη η έκδοση των ΚΥΑ για εφαρμογή του συστήματος εισροών – εκροών σε όλους τους τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας καυσίμων όπως και για τον καθορισμό προδιαγραφών, διαδικασίας κλπ. για την εγκατάσταση συστήματος GPS σε βυτιοφόρα και αποστολής δεδομένων στην Γ.Γ.Π.Σ.

Ο ΣΕΕΠΕ επισημαίνει τέλος δυσμενείς επιπτώσεις στον κλάδο από την εφαρμογή των Οδηγιών για την εξοικονόμηση καυσίμων και την αύξηση ενεργειακής απόδοσης. Η ελληνική νομοθεσία επιβάλλει στις εταιρίες εμπορίας να εξασφαλίσουν μείωση της κατανάλωσης καυσίμων με μέτρα όπως εκσυγχρονισμός / αντικατάσταση καυστήρων θέρμανσης, σεμινάρια για οικονομικά οδήγηση κ.α. Ο Σύνδεσμος υποστηρίζει ότι η αναμενόμενη αδυναμία επίτευξης των στόχων εξοικονόμησης ενέργειας από τις Εταιρίες του Κλάδου, θα δημιουργήσει σοβαρά οικονομικά προβλήματα καθώς το κόστος σε περίπτωση συμμόρφωσης ανέρχεται στα 500.000 ευρώ ανά ktoe, ανεβάζοντας τις συνολικές υποχρεώσεις του Κλάδου στα 102.000.000 ευρώ για την τετραετία 2017-2020.

Related posts