Subscribe Now
Trending News
Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
12 Δεκ 2024
Auto-Moto

EKO Rally Acropolis 2024: Οι εντυπώσεις μετά την αυλαία του σκληρού αγώνα του WRC

Κατά γενική ομολογία το EKO Rally Acropolis 2024 ήταν άψογο, είχε χαρακτήρα και φυσικά ήταν ανατρεπτικό αφού ακόμη και στην τελευταία ειδική διαδρομή η σειρά άλλαξε.

Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι, φίλοι των αγώνων Ράλλυ τις τρείς αγωνιστικές ημέρες, έφταναν στις ειδικές διαδρομές τέσσερις και πέντε ώρες πριν την εκκίνηση για να δουν τα εντυπωσιακά περάσματα των πρωταθλητών στο WRC με τα εργοστασιακά της πρώτης κατηγορίας αλλά και να παρακολουθήσουν τις προσπάθειες των αγωνιζομένων στο WRC2 και WRC3.

Θα ξεκινήσουμε με τα θετικά.

Το φετινό ράλλυ ήταν άριστα στημένο με εξαίρεση την 2η ημέρα (Σάββατο). Είναι σημαντικό ότι ο κόσμος ήταν πειθαρχημένος. Οι θεατές κάθονταν στα σημεία που υποδείκνυαν οι κριτές και έτσι δεν είχαμε καμιά ακύρωση Ε.Δ

Ήταν ένα σκληρό Ακρόπολις με χαρακτήρα. Προγνωστικά δεν μπορούσες να κάνεις αφού οι θέσεις άλλαζαν διαρκώς. Άρα ήταν ανατρεπτικό. Ενώ όλοι περιμέναμε τον Evans πιο ψηλά είχε την Παρασκευή κλαταρίσματα και την επόμενη ημέρα μια …τούμπα.

Ο μαχητικός Elfyn Evans σε μια δεξιά στροφή το παράκανε και ανατράπηκε με λίγα χιλιόμετρα. Μπράβο στους θεατές που τον βοήθησαν και τον επανάφεραν στο δρόμο.  ‘Ήταν ενημερωμένοι και δεν ακούμπησαν το Yaris πριν δουν το πράσινο φωτάκι. Το ίδιο έκαναν και στην περίπτωση του Ogier.

Ο Ogier που ετοιμαζόταν για το τρίτο σκαλοπάτι τουμπάρισε στην τελευταία ειδική. Έχασε βαθμούς και λογικά απομακρύνεται από το φετινό τίτλο που τον ήθελε τόσο πολύ για να κατακτήσει τον 8ο παγκόσμιο τίτλο.

Ο αγέλαστος Εσθονός Ot. Tanak που από 4βρέθηκε 3ος ενδεχομένως θα ήταν ακόμη πιο ψηλά αν στην αρχή δεν είχε δύο κλαταρίσματα στην ίδια διαδρομή. Σωστά κινήθηκε στη συνέχεια αμυντικά γιατί ένα τρίτο κλατάρισμα θα τον άφηνε εκτός συναγωνισμού. Θα μπορούσε να ήταν στο 2ο σκαλοπάτι.

Ο Neuville έδειξε την κλάση του. Ξεπέρασε -χωρίς γκρίνια αυτή τη φορά τα προβλήματα της πρώτης ημέρας και επέστρεψε στην 1η θέση που κράτησε μέχρι τον τερματισμό.

Πανηγύρια στο στρατόπεδο της Hyundai. Τρία i20 στις τρείς πρώτες θέσεις δεν είναι εύκολο αν σκεφθεί κανείς ότι τα Yaris αν δεν είχαν τόσες αναποδιές οι Evans και Katsuta θα μπορούσαν να φιγουράριζαν στις πρώτες θέσεις.

Σημαντικό είναι ότι τα περισσότερα πληρώματα φέτος μετά το εξαντλητικό Σάββατο δήλωναν ότι θέλουν να φθάσουν αλώβητοι στον τερματισμό.

Το Σάββατο ήταν εξαντλητικό. Τα πληρώματα ξεκίνησαν τα ξημερώματα από τη Λαμία και επέστρεψαν τα μεσάνυκτα. Σίγουρα οι εργοστασιακές ομάδες δέχθηκαν να γίνει αυτός ο κύκλος προκειμένου να διεξαχθεί η Υπερειδική στο Σείριο. Για να δούμε αν θα το σχολιάσουν οι οδηγοί και πως;

Για την υπερειδική θα αρκεστούμε στα σχόλια του κόσμου. Κακός φωτισμός μεγάλη ταλαιπωρία για να φθάσουν έως τον Σείριο.

Κακά σχόλια ακούσαμε και για την μασκότ του Λεωνίδα. Έλεος…

Η οργανωτική επιτροπή του EKO Rally Acropolis 2024 ζήτησε να αφήσουν οι θεατές καθαρά τα βουνά, όπως ακριβώς τα βρήκαν. Έτσι έγινε.

Οι θεατές συνειδητοποιημένοι και πειθαρχημένοι μάζεψαν τα άδεια κουτάκια και δεν άφησαν ούτε χαρτάκι στα βουνά. Μόνο που σε τέσσερις ειδικές που πήγαμε για να παρακολουθήσουμε τον αγώνα δεν βρήκαμε ούτε ένα πλαστικό κάδο. Μόνο στο Ελευθεροχωρι εντοπίσαμε δύο που όμως δεν έφταναν για τόσο κόσμο.

Η ζέστη ταλαιπώρησε τα πληρώματα που έτρεχαν στον αγώνα. Οι οδηγοί έλεγαν. «Πρέπει να διαλέξουμε. Η ανοικτά παράθυρα και σκόνη η κλειστά παράθυρα και …σάουνα».

Δυσαρεστημένοι ήταν αυτοί που πλήρωσαν ενοίκιο για να στήσουν τα καταστήματα τους στο χώρο του αγώνα στη Λαμία. Ειδικά το Σάββατο δεν υπήρχε ψυχή. Και λογικό αφού ο αγώνας ήταν μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.

Ο Λάμπρος Αθανασούλας το 2023 τούμπαρε και το 2024 έλιωσε το αγωνιστικό του πάνω σε ένα δένδρο. Αυτοί που ξέρουν λένε ότι πήγαινε με τουλάχιστον 30 χλμ περισσότερα από όσο έπρεπε. Ήταν τόσο δυνατό το «έβγα» του που λύγισε ακόμη και το ρολλ κέιτζ. Ευτυχώς το πλήρωμα δεν έπαθε τίποτα. Κρίμα. Μετά από μια ιδιαίτερα μεγάλη προβολή που του έγινε στα αφιερώματα για τα 70 χρόνια Ράλλυ Ακρόπολις περιμέναμε κάτι καλύτερο.

Συγχαρητήρια πρέπει να δώσουμε στον Ιορδάνη Σερδερίδη. Έτρεξε με το δικό του εργοστασιακό Ford Puma. Έτρεξε γιατί αγαπάει τους αγώνες. Δεν έχει σημασία που τερμάτισε στην 14η θέση της γενικής κατάταξης με ένα πολύ καλό αυτοκίνητο. Σημασία έχει ότι ο Σερδερίδης είναι πάντα χαμογελαστός και μετριόφρων. Πηγαίνει με όσα χιλιόμετρα μπορεί και χαίρεται αυτό που κάνει. Δεν τον έχουμε ακούσει ποτέ να κάνει βαρύγδουπες δηλώσεις αλλά ούτε να διαμαρτύρεται για το αυτοκίνητο του.

Και θα κλείσουμε με τους κακούς θεατές. Και γιατί είναι κακοί; Γιατί είναι άσχετοι. Όταν πέρναγαν τα αγωνιστικά της 1 και 2 κατηγορίας (WRC και WRC2) ακολουθούσαν τα WRC3. Υπήρχαν κάποιοι λοιπόν που όταν περνούσαν ‘Έλληνες και ξένοι φώναζαν …’Άντε κουλέ …κοιμήθηκες ταξιτζή… πήγαινε να πουλήσεις πατάτες…

Αναφέρω τα πιο γλυκά σχόλια. Τα άλλα είναι σε άπταιστα γαλλικά.. Να τους πληροφορήσουμε λοιπόν σε αυτούς που σχολιάζουν ότι άλλο πέρασμα κάνει ένα αυτοκίνητο με 400 ίππους που υποστηρίζεται από εργοστασιακές ομάδες και άλλο πέρασμα κάνει ένα αυτοκίνητο με 180 ίππους που το πλήρωμα δεν έχει καμιά οικονομική στήριξη.

Να πληροφορήσουμε όλους αυτούς τους αδαείς -που δεν έχουν καθίσει σε αγωνιστικό μπάκετ- ότι αυτούς που κοσμούν με διάφορους επιθετικούς προσδιορισμούς- είναι οι πραγματικοί ήρωες. Που τρέχουν από αγάπη, χωρίς να έχουν κανένα κέρδος.

Και είναι αυτοί που στηρίζουν το δικό μας αγώνα. Γιατί φαντασθείτε το Ράλλυ των Θεών να γινόταν με 25 πληρώματα αντί 72 που είχε φέτος ο αγώνας.