Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
16 Οκτ 2021
Οικονομία

Economist: Το ελληνικό επιχειρηματικό πνεύμα που επιβιώνει


Επισημαίνοντας ότι αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις χρειάστηκαν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες που επέβαλε η κρίση στην Ελλάδα, το ρεπορτάζ αναφέρεται σε χαρακτηριστικά παραδείγματα Ελλήνων επιχειρηματιών όπως ο Απόστολος Καισίδης (μηχανικός αυτοκινήτων) και η Άννα Μαρία Μαζαράκη (ιδιοκτήτρια κεντρικού κοσμηματοπωλείου), οι οποίοι βρήκαν τρόπους να επιβιώσουν μέσω κρίσης με τη μετεγκατάσταση των επιχειρήσεων τους. Με τον τρόπο αυτό πέτυχαν μείωση των εξόδων τους.
 
Κάποιες άλλες επιχειρήσεις, όπως αναφέρεται, μετέφεραν την έδρα τους (αλλά όχι απαραίτητα τη δραστηριότητά τους) εκτός Ελλάδας προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε φθηνότερη χρηματοδότηση, όπως η εταιρεία ΦΑΓΕ και η Coca Cola A.E. Στην ίδια κίνηση ετοιμάζεται να προβεί και η μεγαλύτερη βιομηχανία επεξεργασίας μετάλλου της χώρας, η Bιοχάλκο, επισημαίνει το περιοδικό.
 
«Λαμβάνοντας υπόψη ότι προέρχονται από ένα έθνος θαλασσοπόρων, οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να θεωρηθούν αρκετά εσωστρεφείς όσον αφορά την προώθηση των αγαθών τους», αναφέρεται. Ωστόσο, συμπληρώνει ο Economist, η δεινή κατάσταση της ελληνικής οικονομίας αναγκάζει κάποιες από αυτές προς την εξωστρέφεια, με χαρακτηριστικά παραδείγματα την εταιρεία Δωδώνη που εκτός της Ρωσίας και της Ουκρανίας, συμπεριέλαβε στο πελατολόγιο της τη Βουλγαρία και την Κύπρο, ενώ η εταιρεία καλλυντικών Κορρές κάνει αισθητή την παρουσία της σε Γερμανία, Γαλλία, Ρωσία και Σκανδιναβία. Από την άλλη, η World Excellent Products που ιδρύθηκε το 2011 από 5 Έλληνες νέους επιχειρηματίες, εξάγει αυτήν την στιγμή ελαιόλαδο σε 20 χώρες.
 
Σημειώνεται πάντως ότι παρά όλες τις παραπάνω προσπάθειες, οι ελληνικές εξαγωγές ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι μόλις λίγο παραπάνω από το ήμισυ του ευρωπαϊκού μέσου όρου και αν εξαιρεθούν τα πετρελαϊκά προϊόντα, οι εξαγωγές αγαθών είναι σε ποσοστό πολύ χαμηλότερες εν συγκρίσει με το 2008. Σύμφωνα δε με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, μόνο το 26% των διευθυντών των πωλήσεων βλέπουν τις εξαγωγές ως μια σημαντική στρατηγική απάντηση στην κρίση. Στις προτεραιότητες τους πλέον καταγράφονται η αναζήτηση νέων εθνικών αγορών και η περαιτέρω αξιοποίηση του διαδικτύου.
 
Xαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η εταιρεία σχεδιασμού ηλεκτρονικών ιστοσελίδων και εφαρμογών Digilex και η ηλεκτρονική εφαρμογή για εύρεση ραδιοταξί Taxibeat (η οποία και έχει επεκταθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και στη Βραζιλία και στο Μεξικό). Αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι και η εταιρεία Globo (με ηλεκτρονικές εφαρμογές επί της κινητής τηλεφωνίας), η οποία καταγράφεται ως μια από τις εταιρείες με τις σημαντικότερες επιδόσεις βάσει του δείκτη FTSE AIM του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου.
 
«Η κυρίαρχη τάση βέβαια που επικρατεί στην Ελλάδα», σύμφωνα με το περιοδικό, «αφορά στη διάδοση επιχειρήσεων παγωμένου γιαουρτιού, αρτοποιείων, καφέ και σουβλατζίδικων». Το άρθρο καταλήγει σχολιάζοντας: «Αυτή η ανάπτυξη του ελληνικού επιχειρηματικού πνεύματος μπορεί να αποδειχθεί η χρυσή τομή στο μεγάλο, σκοτεινό οικονομικό σύννεφο που στέκεται πάνω από την Ελλάδα».

Related posts