Του Πέρη Χαλάτση
Εδώ και δεκαετίες στα αυτοκίνητα που είχαν τα διακριτικά «JEEP» είχαμε και εξακολουθούμε να έχουμε έναν ξεχωριστό σεβασμό. Για να το ξεκαθαρίσουμε όταν λέμε JEEP εννοούμε μόνο τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα της φίρμας και όχι όλα όσα έχουν κίνηση στους τέσσερις τροχούς η είναι αυτοκίνητα «off road». Και κάνω αυτό το διαχωρισμό γιατί αρκετοί είναι αυτοί που λένε «Έχω Jeep» αλλά στην πραγματικότητα δεν έχουν. Απλά έχουν ένα αυτοκίνητο που μοιάζει με την αμερικάνικη φίρμα.
Τα θυμόσαστε τα Willys ; Μετά την συγχώνευση της Willys-Overland, το 1940 ο αμερικάνικος στρατός γέμισε με αυτά τα πανίσχυρα και ευέλικτα τζιπάκια. Τα Willys ήταν αυτοκίνητα για όλους τους δρόμους. Αθάνατα! Κυκλοφορούν ακόμη και σήμερα. Το 1944 κυκλοφόρησαν τα πρώτα πολιτικά αυτοκίνητα που πλέον είχαν τα χαρακτηριστικά Jeep.
Έχουμε κάνει ατέλειωτα χιλιόμετρα με όλες τις εκδόσεις Jeep που έχουν κυκλοφορήσει. Άλλοτε στην Ασία, άλλοτε στην Αφρική και άλλοτε στην Αμερική. Προσκεκλημένοι στις παγκόσμιες παρουσιάσεις νέων μοντέλων. Σε δύσκολους λασπωμένους δρόμους στα βουνά η στην ζούγκλα. Αν και πέρασαν 75 χρόνια μετά το πρώτο Jeep, το DNA παραμένει ίδιο. Και η φίρμα είναι συνώνυμη με την Ελευθερία.
Το μικρομεσαίο Compass έχει μήκος 4.394 χλστ, πλάτος 1.819 χλστ. και ύψος 1.638 χλστ. Ιδανικό για μοντέρνους οικογενειάρχες. Κάτω από το καπό κρύβεται ένα διαμάντι. Ένας τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 1.368 cc που αποδίδει 170 ps στις 5.500 rpm. Η ροπή του είναι 250 Nm στις 2.500 rpm. Τι πρέπει να ξέρετε. Ότι έχει ένα εκπληκτικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων. Μπορείτε να κινηθείτε είτε κάνοντας χρήση της ισχύς μόνο στους μπροστινούς τροχούς είτε –αν βρείτε τα δύσκολα- να επιλέξετε κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.
Το σημαντικό είναι ότι το αυτοκίνητο είναι ξεκούραστο σε όλα τα είδη δρόμου. Ας μην ξεχνάτε ότι τα περισσότερα χιλιόμετρα γίνονται στην άσφαλτο. Λιγότερα γίνονται στο χώμα και πολύ λιγότερα σε διαδρομές που θέλουν ειδικές γνώσεις και τεχνική.
Στο εσωτερικό αναπαυτικά κάθονται τέσσερεις ενήλικοι. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Οι πίσω επιβάτες δεν στριμώχνονται. Και αυτό οφείλεται στο μεταξόνιο που είναι2.636 χλστ. Ο χώρος των αποσκευών είναι 438 λίτρα αλλά με κατεβασμένα τα πίσω καθίσματα αυξάνεται σε 1.251 λίτρα.
Όταν οδηγείτε σε κάποιο δύσβατο δρόμο – το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε ζάντες των 18 ιντσών- μπορείτε να κινηθείτε είτε κάνοντας χρήση του αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων είτε τη χειροκίνητη επιλογή. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, τα φρένα δυνατά, το πάτημα του αυτοκινήτου ικανοποιητικό. Για την άσφαλτο δεν χρειάζεται να πούμε κάτι.
Το νέο Jeep Compass 1.4 MultiAir 2 170HP ATX 4×4 εφοδιάζεται με το σύστημα Selec-Terrain, το οποίο διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης. Συνήθως επιλέγετε το Auto. Αν όμως βρεθείτε σε χιονισμένο δρόμο με το περιστροφικό κουμπί γυρίζετε στην ένδειξη Snow η ακόμη στην ένδειξη Mud& Sand αν οδηγείτε σε λασπωμένο δρόμο. Στις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες υπάρχει η 4η επιλογή το 4WD Lock.