Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
22 Οκτ 2021
Auto-Moto

Δοκιμή: SEAT Ibiza SC 1.4 TSI 140 PS ACT FR

 
 
Από τον Πέρη Χαλάτση
 
Αν είχαμε ενιαίο πρωτάθλημα  και είχαμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε τρία αυτοκίνητα , ένα από αυτά που θα ψηφίζαμε είναι το Seat Ibiza SC 1.4 TSI 140 PS ACT FR.
Μην σας μπερδεύουν όμως όλα αυτά τα γράμματα και οι κωδικοί. Εσείς κρατείστε μόνο τη λέξη IBIZA , τα κυβικά που είναι 1400 και τον κωδικό FR.
Είναι ένα γνήσιο αυτοκίνητο δρόμου με αγωνιστικά χαρακτηριστικά  που θα μπορούσε να έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο στο ενιαίο πρωτάθλημα.
Παίρνοντας από την αντιπροσωπεία της Seat , το Ibiza με τον κωδικό FR, μας  πλησίασε ένας νεαρός που βρισκόταν στην έκθεση και μας είπε:
« Είσαι τυχερός φίλε που μπόρεσες  και το αγόρασες. Είναι από τα αυτοκίνητα που τους  140 ίππους  τους τιμά με το παραπάνω».
Τον ευχαριστήσαμε για τις ευχές του  και φύγαμε για να διαπιστώσουμε ότι όλα αυτά τα καλά λόγια που ακούγαμε ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Η Seat με το αυτοκίνητο αυτό στην βενζινοκίνητη έκδοση κερδίζει πόντους. Ο κινητήρας  TSI των 1,400 κ.εκ με τους  140 ίππους είναι γνωστός κατά κάποιον τρόπο αφου χρησιμοποιεί την τεχνολογία  ACT . Τι είναι αυτό το ACT; Απλά αν ο οδηγός κινείται χαλαρά, τότε απενεργοποιούνται οι δύο κύλινδροι και έτσι επιτυγχάνεται μεγαλύτερη οικονομία. Για να σας το πούμε πιο απλά πρόκειται για την κορυφαία τεχνολογία του Volkswagen Group, Active Cylinder Management (ACT) . Αυτό το σύστημα μπορεί να απενεργοποίει τους κυλίνδρους ανάλογα με την χρήση και έτσι επιτυγχάνεται μεγαλύτερη οικονομία.

Το εσωτερικό του χωρίς να έχει διαφορές απο τα άλλα Ibiza,έχει τα απαραίτητα διακριτικά για να ξεχωρίζει

Δίνουμε λίγο περισσότερη έμφαση σ αυτό το σύστημα γιατί αρκετοί μας ρωτούν πως μπορεί να «αρπάζει» τόσο εύκολα ο κινητήρας και να ζωηρεύει τόσο εντυπωσιακά ενώ οι δύο κύλινδροι είναι σε αδράνεια. Το  σύστημα ACT ενεργοποιείται σε ένα εύρος στροφών του κινητήρα μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ. . Η ροπή εξόδου βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα 25 Nm και 100 Nm. Αυτό σημαίνει ότι  καλύπτει το 70% όλων των οδηγικών απαιτήσεων. Αν για παράδειγμα ο οδηγός θελήσει δύναμη η θέλει να κάνει μια γρήγορη προσπέραση, πατάει δυνατά το γκάζι και ξαφνικά οι κύλινδροι 2 και 3 ενεργοποιούνται χωρίς φυσικά να καταλαβαίνει κάποιος από τους επιβάτες τι ακριβώς συμβαίνει. Τίποτα δεν ακούγεται, κανένας κραδασμός δεν υπάρχει. Το μόνο που φαίνεται είναι στην επιτάχυνση. 
Φυσικά ο οδηγός έχει σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων και βλέπει πότε λειτουργούν οι τέσσερις και πότε οι δύο κινητήρες. Και αν σκέφτεται και την οικονομία στην κατανάλωση τότε σύμφωνα με τους  μηχανικούς  της Seat  το σύστημα αυτό μπορεί να εξοικονομήσει και ένα  λτ./100 χλμ. καυσίμου, σε σχέση με έναν κινητήρα που στερείται του συστήματος ACT.
Πριν ξεκινήσουμε να σας λέμε για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας θα πρέπει να σας ενημερώσουμε ότι η Seat έχει τρείς εκδόσεις IBIZA. Σε τρία αμαξώματα. Ο νέος κινητήρας που έχουμε στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι αποκλειστικά για την έκδοση FR που είναι διαθέσιμος  στα τρία αμαξώματα (SC, 5D & ST).
Το Ibiza 1.4 TSI FR το οδηγήσαμε οριακά και μπορούμε να πούμε ότι το χαρήκαμε. Στρίβοντας στα ανηφορικά κομμάτια της Βαρυμπόμπης θυμηθήκαμε τα λόγια του νεαρού που συναντήσαμε λίγο πριν παραλάβουμε το αυτοκίνητο.
Το FR στρίβει σαν τρένο. Ο πολύ καλός κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Οι ταχύτητες κουμπώνουν τέλεια ενώ όσο γρήγορα και αν αλλάζετε τις ταχύτητες τα συγχρονιζέ δεν διαμαρτύρονται.
  Το τιμόνι θα μπορούσε να ήταν λίγο πιο γρήγορο.
Η ανάρτηση ήταν αυτό που θέλαμε. Σφιχτή μεν αλλά χωρίς να κουράζει τους επιβάτες. Ωστόσο υπακούει στις εντολές του οδηγού ακόμη και όταν αυτός ξεπερνάει το όριο του.
 Ο κινητήρας παρά το γεγονός ότι είναι γρήγορος ωστόσο δεν σε τρομάζει αφού η δύναμή του αναπτύσσεται προοδευτικά.
Σημειώστε το καταπληκτικό τίναγμα, το τράβηγμα, το εξαιρετικό κιβώτιο, τα απίθανα φρένα με την πολύ καλή αίσθηση. Οι μεγάλες δαγκάνες στα φρένα κάνουν καλή δουλειά.
Ακόμη και μέσα στη στροφή αν πατήσεις το γκάζι περισσότερο από όσο πρέπει το FR δεν σε προδίδει. Το γλίστρημα που μπορεί να φαντάζεστε ότι θα ακολουθήσει, τελικά δεν γίνεται. Το ESP που  δεν απενεργοποιείται πλήρως , συνεργάζεται με το  ηλεκτρονικό μπλοκέ (XDS).
Τι χρειάζεται όμως να ξέρει ο οδηγός; Απλά να οδηγεί σωστά και να μη περνάει τα όρια του. Γιατί αν κάποιος φρενάρει απότομα  μέσα στη στροφή δεν θα φταίει το αυτοκίνητο για ότι συμβεί μετά, αλλά η απειρία του οδηγού.
Είπαμε ότι το FR είναι γρήγορο αυτοκίνητο αλλά θέλει και γνώσεις και χέρια και ψυχή όταν οδηγείται οριακά.
Μας άρεσε που δεν γέρνει αφού οι αναρτήσεις του είναι τόσο σφιχτές όσο χρειάζεται.
Το εσωτερικό του Ibiza FR βασίζεται σε αυτό των απλών εκδόσεων του μοντέλου. Καλά είναι και τα τύπου μπάκετ καθίσματα αφού κρατούν σφιχτά και σταθερά το σώμα. Τα μπάκετ είναι πάντα απαραίτητα στις σπόρ εκδόσεις για να κρατούν πιο σταθερό το σώμα του οδηγού.
 Μπορεί το εσωτερικό να βασίζεται στις απλές εκδόσεις αλλά το τριάκτινο τιμόνι, με το λογότυπο FR ενισχύει τον σπόρ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το trip computer που βρίσκεται στο κέντρο του πίνακα οργάνων έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζεται ένας οδηγός καθώς επίσης και την ένδειξη για τη λειτουργία του συστήματος ACT.
Το μπροστινό μέρος του Ibiza FR δεν χρειάζεται και πολύ για να το ξεχωρίσεις. Εκτός από τα διακριτικά FR , τη διαφορά κάνουν η μάσκα και  το επιθετικό καπό με τα μεγάλα φώτα.
Κάτω χαμηλά υπάρχει ένα μεγάλο άνοιγμα που θυμίζει ανάποδο V. Με αυτό επιτυγχάνεται η αυξημένη εισροή του αέρα και έτσι ψύχεται καλύτερα ο κινητήρας. 
Ένα άλλο σημείο που επίσης βγάζει «μάτι» και προσδίδει άλλη αίσθηση στο FR είναι το νεύρο που διατρέχει όλο το αμάξωμα. Στο πίσω μέρος του Ibiza, παρατηρούμε τα φωτιστικά τεχνολογίας LED. Εκείνο όμως που ξεχωρίζει από όλα είναι η διπλή απόληξη της εξάτμισης.
Η κατανάλωση είναι – εργοστασιακή μέτρηση- 4,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα  ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι χαμηλές  CO2 (109 γρ./χλμ).
Είναι ένα αυτοκίνητο γι αυτούς που μπορούν να οδηγούν σωστά και ξέρουν να εκτιμούν το καλό.
Και τώρα ας έρθουμε στο βασικό ερώτημα όλων. Πόσο κάνει το FR. Με την προσφορά που κάνει η Seat και με το ευεργητικό μέτρο της απόσυρσης το Ibiza SC 1.4 TSI FR 140HP ACT πωλείται 13.790 ευρώ.
Για το Ibiza ίσχύει ακόμη και η τριπλή προσφορά της ελληνικής εταιρίας που αντιπροσωπεύει τα Seat που είναι τέσσερα χρόνια δωρεάν  εργοστασιακή εγγύηση, η προνομιακή χρηματοδότηση από 110€/μήνα και τα πακέτα εξοπλισμού Plus με κέρδος έως 75%.
Όλα τα Ibiza που θα παραγγελθούν έως και  τις 14/3/2015 θα συνοδεύονται από standard εργοστασιακή εγγύηση 4 χρόνων, χωρίς καμία χρηματική επιβάρυνση για τον πελάτη. Το  συγκεκριμένο πακέτο επέκτασης εγγύησης SEAT 2+2 χρόνια (ή έως 80.000 χλμ) προσφέρει τις ίδιες ακριβώς καλύψεις όπως και η βασική εγγύηση των πρώτων δύο  χρόνων, με τους ίδιους ακριβώς όρους και προυποθέσεις. 
Ικανοποιητικός είναι ο χώρος αποσκευών για τέσσερα ατομα

 
 
 
 
 
 

Related posts