Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
14 Οκτ 2019
Κόσμος

Δικαστική απόφαση για τα πακέτα διακοπών στην ΕΕ: Τι γίνεται με τις αποζημιώσεις

Οι ταξιδιώτες που έχουν κάνει κράτηση πακέτου διακοπών δε μπορούν να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων από τον αερομεταφορέα σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης, παρά μόνο από τον τουρ οπερέιτορ.

Αυτό αποφάσισε το European Court of Justice στο Λουξεμβούργο.

Το ίδιο ισχύει και εάν ο οργανωτής ταξιδίου χρεωκοπήσει.

Από την πλευρά τους, οι χώρες της ΕΕ οφείλουν να διασφαλίζουν ότι οι πάροχοι ταξιδιωτικών υπηρεσιών είναι ασφαλισμένοι για περιπτώσεις χρεωκοπίας ώστε οι πελάτες τους να μην χάνουν τα χρήματά τους.

Το Δικαστήριο εξέτασε υπόθεση στην Ολλανδία, όπου οι ενάγοντες είχαν κάνει κράτηση και είχαν καταβάλλει το ποσό πακέτου διακοπών στην Κέρκυρα στον πάροχο. Η πτήση όμως ακυρώθηκε λόγω μειωμένης ζήτησης λίγες ημέρες πριν την αναχώρηση. Ο πάροχος χρεωκόπησε λίγο αργότερα και δεν επέστρεψε χρήματα στους πελάτες του. Έτσι, οι ενάγοντες μήνυσαν την Aegaen Airlines για επιστροφή των χρημάτων.

Το Δικαστήριο αποφάσισε ότι οι επιβάτες που ήδη δικαιούνται επιστροφής χρημάτων από τον τουρ οπερέιτορ δε μπορούν να τη ζητήσουν από τον αερομεταφορέα. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξει «αδικαιολόγητα εκτενής προστασία» για τους επιβάτες με κόστος για τους αερομεταφορείς.

Νομοθετικά, επρόκειτο για διαχωρισμό της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τα οργανωμένα πακέτα τουρισμού και την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα δικαιώματα των επιβατών στις αερομεταφορές. Το δικαίωμα επιστροφής χρημάτων που περιλαμβάνεται και στις 2 νομοθεσίες δεν είναι αθροιστικό, έκριναν οι δικαστές. Διαφορετικά οι αερομεταφορείς θα ήταν υπεύθυνοι για μερικές από τις ευθύνες των τουρ οπερέιτορ.

Το γεγονός ότι ένας τουρ οπερέιτορ δεν είναι σε θέση να επιστρέψει χρήματα στους πελάτες λόγω χρεωκοπίας, θα πρέπει, σύμφωνα με τους δικαστές, να μη συμβαίνει. Σύμφωνα με την οδηγία, ένας οργανωτής οφείλει να αποδεικνύει ότι ακόμη και σε περίπτωση χρεωκοπίας, η αποζημίωση είναι εξασφαλισμένη. Η επιβολή της προστασίας αυτής εναπόκειται στις χώρες της ΕΕ. Εάν όχι, οι ταξιδιώτες θα μπορούν να ζητούν αποζημίωση από το κράτος.

Tornosnews.gr

Related posts