Χιλιάδες πολίτες έχουν πέσει θύματα ηλεκτρονικής απάτης μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Οι απατεώνες μέσα σε 6 μήνες κατάφεραν να αποσπάσουν από τους αφελής πολίτες 10.8 εκατομμύρια ευρώ.
Η Τράπεζα της Ελλάδος σχεδόν καθημερινά στέλνει μηνύματα στους πελάτες τους για να μην απαντούν σε μηνύματα ακόμη και εάν έχουν τραπεζικό λογότυπο. Ταυτόχρονα ξεκίνησε μεγάλη καμπάνια ενημέρωσης των πολιτών.
Οι πρωταγωνιστές της ευρηματικής καμπάνιας της Τράπεζας της Ελλάδας μίλησαν στο EΡΤΝnews.gr για την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του κοινού, η οποία έτυχε ευρείας απήχησης.
Η ανάπτυξη του διαδικτύου έχει μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες για διάπραξη νέων μορφών απάτης.
«Δεν περιμέναμε ότι θα ταυτιστεί τόσο πολύ ο κόσμος με αυτό το ζήτημα. Επειδή ο κόσμος των social media και της επικοινωνίας έχει γίνει πάρα πολύ γρήγορος και πάρα πολύ ταχύς. Νομίζω ότι το χιούμορ είναι πλέον ένα όχημα το οποίο μπορείς να επικοινωνήσεις» δήλωσε η ηθοποιός Έλενα Χαραλαμπούδη.
Η εκστρατεία, που υποστηρίχθηκε από ενημερωτικό υλικό με τίτλο «Πώς προστατεύομαι από τις ηλεκτρονικές απάτες», είχε μεγάλη και θετική ανταπόκριση με περισσότερους από ενάμιση εκατομμύριο θεατές στο βίντεο.
Δεν απαντάμε σε ύποπτα μέιλ και σε καμία περίπτωση δεν ακολουθούμε links ή ανοίγουμε συνημμένα αρχεία. Δεν μοιραζόμαστε τραπεζικά στοιχεία. Ελέγχουμε ότι βρισκόμαστε στο πραγματικό site της τράπεζας μας. Επιλέγουμε προσεκτικά τις σελίδες από όπου θα πραγματοποιήσουμε ηλεκτρονικές αγορές. Δεν ανταποκρινόμαστε σε αναπάντεχες κλήσεις από υποτιθέμενους παρόχους υπηρεσιών. Είναι μόνο μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους προστατευόμαστε από τους κινδύνους.