Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
25 Σεπ 2021
Auto-Moto

Δια πυρός και σιδήρου πέρασε το ηλεκτρικό Ford E-Transit πριν κυκλοφορήσει στους δρόμους

Η Ford κυκλοφόρησε ένα βίντεο που παρουσιάζει τα τεστ αντοχής και τις δοκιμές που έγιναν σε ακραίες κλιματικές συνθήκες για το επαγγελματικό ηλεκτρικό E-Transit. Σε όλα τα αυτοκίνητα πριν βγουν  από την γραμμή παραγωγής οι δοκιμασίες είναι σκληρές. Μάλιστα οι τεχνικοί τα αποκαλούν «βασανιστήρια» αφού εξαντλούν όλες τις επιλογές που έχουν πριν ανάψουν το πράσινο φώς για να κυκλοφορήσει στους δρόμου ένα αυτοκίνητο.

Στις σκληρές δοκιμασίες στις τεχνολογικά προηγμένες εγκαταστάσεις της Ford σε Ευρώπη και ΗΠΑ, υποβλήθηκαν  οι πρωτότυπες εκδόσεις panel van και chassis cab του E Transit .

Το E-Transit αποτελεί τμήμα μιας σημαντικής επένδυσης ύψους 30 δις δολαρίων της Ford στον εξηλεκτρισμό των οχημάτων της μέχρι το 2025.

Δοκιμές σε ακραίες συνθήκες

Σε ακραίες συνθήκες δοκιμάστηκε το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό E-Transit της Ford. Περισσότερο  ελέγχτηκε η αξιοπιστία της μπαταρίας του ώστε να διασφαλιστεί η ετοιμότητά του για τα επαγγελματικά του καθήκοντα.

Στο “boot camp” οχημάτων της Ford

Μέσω μιας μεθοδολογίας που αναπαράγει τις επιπτώσεις ύστερα από χρήση και οδήγηση 240.000 και πλέον χιλιομέτρων, η Ford υπέβαλε το E-Transit σε μία σειρά απαιτητικών και εξαντλητικών δοκιμών. Σκοπός της ήταν να διασφαλίσει αντοχή αντίστοιχη με των πετρελαιοκίνητων μοντέλων. Το αυτοκίνητο πρέπει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των πελατών  που εργάζονται στις πλέον δυσχερείς συνθήκες.

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, το ηλεκτρικό E-Transit ήρθε αντιμέτωπο με προκλήσεις όπως οι απαιτητικές συνθήκες χειμερινής οδήγησης στο Michigan των ΗΠΑ, οι ακραίες θερμοκρασίες καύσωνα, ψύχους και υψομέτρου στο Θάλαμο Περιβαλλοντικών Δοκιμών της Ford στην Κολωνία της Γερμανίας και οι τεράστιες λακκούβες και σαμαράκια στην πίστα δοκιμών του Lommel στο Βέλγιο.

Μέσα σε ένα ειδικό θάλαμο, τον Θάλαμο Περιβαλλοντικών Δοκιμών ,οι μηχανικοί της Ford μπορούν να προσομοιώνουν  ακραίες συνθήκες όπως αυτές που επικρατούν στην έρημο Σαχάρα αλλά και στη Σιβηρία.

Οι δοκιμές γίνονται με καιρικές συνθήκες +40 βαθμούς η – 30 βαθμούς. Κύριος στόχος είναι να βελτιώσουν τόσο τις επιδόσεις όσο και την απόδοση των μπαταριών αλλά και γενικότερα  το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και το περιβάλλον της καμπίνας . Το E Transit άντεξε στα «βασανιστήρια». Για δύο εβδομάδες είχε πάνω του 28 προβολείς με λαμπτήρες 4.000-watt.

Η μπαταρία του E-Transit υιοθετεί τεχνολογία υγρής ψύξης για βέλτιστη απόδοση σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Αποδείχθηκε αξιόπιστο ακόμη και στους -35 βαθμούς Κελσίου – χαμηλότερη από τη μέση χειμερινή θερμοκρασία στη Σιβηρία . Ανέβηκε με πλήρες φορτίο σε υψόμετρο 2.500 m, δηλαδή όσο ο Αλπικός Δρόμος Γκροσγκλόκνερ στην Αυστρία, που αποτελεί έναν από τους ασφάλτινους δρόμους της Ευρώπης που βρίσκεται σε μεγάλο υψόμετρο.

Ο Andrew Mottram, chief program engineer E-Transit, Commercial Vehicles, Ford Ευρώπης είπε σχετικά με τις εξαντλητικές δοκιμές που έγιναν στο ηλεκτρικό Transit:

«Δοκιμάζουμε όλα τα van μας σε συνθήκες πολύ πιο ακραίες από αυτές που θα αντιμετωπίσουν στα χέρια των πελατών. Το ηλεκτρικό E-Transit δεν αποτελεί εξαίρεση – πιέζοντάς το στο όριο σε ελεγχόμενα περιβάλλοντα δοκιμών, μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι θα εξυπηρετεί αξιόπιστα τους πελάτες μας όταν επιλέξουν αμιγώς ηλεκτρικό στόλο οχημάτων για τις επιχειρήσεις τους.»

10 χρόνια σκληρής δουλειάς συμπιέστηκαν μέσα σε 12 εβδομάδες. Το ηλεκτρικό Transit θα κυκλοφορήσει  επίσημα στην αγορά στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Για να πάρει την έγκριση  πέρασε  δια πυρός και σιδήρου , από απίθανες δοκιμασίες. Έγιναν χιλιάδες περάσματα πάνω από διαδρομές με σαμαράκια, λακκούβες και λιθόστρωτο στην πίστα δοκιμών.

Η αντοχή της μπαταρίας, του ηλεκτροκινητήρα και της πίσω ανάρτησης του E-Transit δοκιμάστηκαν κατ’ επανάληψη με οδήγηση σε λουτρό λάσπης και αλατιού και εν μέσω ψεκασμού θαλασσινού νερού, με προσομοίωση χειμερινών διαδρομών και περασμάτων ποταμών, ενώ δοκιμάστηκε και η αντοχή των εξαρτημάτων στη διάβρωση. Ο υψηλός δείκτης αξιοπιστίας του ηλεκτροκινητήρα επιβεβαιώθηκε μετά από συνεχή λειτουργία επί 125 ημέρες.

Μέσα στη χρονιά θα γίνουν και άλλες δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες. Οι δοκιμές αυτές θα βοηθήσουν τη Ford να βελτιώσει περαιτέρω την εμπειρία των πελατών με το E-Transit, το οποίο προσφέρει χαρακτηριστικά τα οποία αυξάνουν τη παραγωγικότητα, όπως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης και τεχνολογία διασυνδεδεμένου οχήματος επόμενου επιπέδου.

Related posts