Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
21 Φεβ 2020
Πολιτισμός

«ΔΕΙΠΝΟ ΘΑΝΑΤΟΥ» μια θεατρική παράσταση που αξίζει να δείτε

Γράφει η Μαίρη Γκαζιάνη

Τον θεατρικό συγγραφέα Μιχαήλ Μιχαλιό τον γνώρισα μέσα από τα εξαιρετικά βιβλία του. Το περασμένο Σάββατο παρακολούθησα τη θεατρική παράσταση «Δείπνο θανάτου» σε δικό του θεατρικό σενάριο και θαύμασα ακόμη μια φορά τη λογοτεχνική πένα του.

Το έργο παραπέμπει σ΄ ένα σπίτι, σε κάποιο προάστιο του Λονδίνου, όπου ο οικοδεσπότης, ύστερα από απουσία ενός χρόνου, προσκαλεί τους φίλους του σ΄ ένα «Δείπνο θανάτου». Εκείνοι, μη γνωρίζοντας από την αρχή το «παιχνίδι» στο οποίο σκοπεύει να τους οδηγήσει, διαπιστώνουν ότι έχουν εμπλακεί σε μια «ρώσικη ρουλέτα» με σκοπό να βγουν στην επιφάνεια μυστικά που βάζουν σε δοκιμασία σχέσεις και χαρακτήρες.

Ο σκηνοθέτης  Διονύσης Λυκιαρδόπουλος πήρε στα χέρια του ένα πολύ δυνατό κείμενο, ένα καθηλωτικό ψυχολογικό θρίλερ, κι είχε τις προδιαγραφές ενός πολύ λιτού σκηνικού για να μεταδώσει τη noir ατμόσφαιρά που ταιριάζει στο έργο. Η υποκριτική ανταπόκριση των ηθοποιών δικαίωσε τις προσπάθειες του να μεταφερθεί ένα αριστουργηματικό κείμενο σε λιτό σκηνικό περιβάλλον. Οι ερμηνείες ανταποκρίθηκαν στα μέγιστα των δυνατοτήτων τους ώστε ο θεατής ν΄ απορροφηθεί από το κείμενο καθώς ο μόνος ουσιαστικός παράγοντας δημιουργίας ατμόσφαιρας θρίλερ ήταν ο φωτισμός.

Οι ήρωες του έργου καθώς και οι θεατές έρχονται αντιμέτωποι με οδυνηρά μυστικά που βρίσκονται θαμμένα στον μικρόκοσμό μας, μέσα σ΄ αυτά που θεωρείς ό,τι πιο δικό σου, που νομίζεις πως ξέρεις καλύτερα απ΄ ο,τιδήποτε άλλο. Τον εαυτό σου, την οικογένειά σου, τους φίλους σου. Η προδοσία, συνήθως, έρχεται εκ των έσω και το πλήγμα της είναι πολύ πιο οδυνηρό. Κάποιος πρέπει να πληρώσει ή να ξεπληρώσει και ποιος μπορεί να είναι αυτός; Εκείνος που φαίνεται δυνατός ή πιο αδύνατος;

Κάπως έτσι στρέφεται το πιστόλι της ρώσικης ρουλέτας γύρω από τα πρόσωπα του έργου καθώς ο οικοδεσπότης έχει στήσει το παιχνίδι στα δικά του μέτρα προκαλώντας ανατρεπτικές εξελίξεις. Το όπλο αλλάζει χέρια και κάθε φορά η κάνη στρέφεται σε άλλο πρόσωπο. Ομολογίες προκαλούνται, μυστικά αποκαλύπτονται, ενοχές αποκωδικοποιούνται. Η εξέλιξη είναι τόσο γρήγορη και δεν επιτρέπει στον θεατή ν΄ αναπαυτεί και να ξεφυσήξει ανακουφιστικά δεδομένου ότι ακολουθεί νέα ανατροπή ώστε ν΄ αμφιβάλλει ποιος είναι ο περισσότερο ένοχος από τους υπολοίπους.

Και καθώς η παράσταση προχωρά κι ο θεατής επαναπαύεται στην αποκάλυψη του ενόχου που επιδίωξε ή προκάλεσε το δυστύχημα όπου έχασε τη ζωή της η σύζυγος του οικοδεσπότη, κόρη, αδελφή, κουνιάδα και φίλη των υπολοίπων, ο συγγραφέας βγάζει τον κρυμμένο άσσο της μεγάλης ανατροπής για να μας αφήσει άφωνους με την έμπνευση της συνέχειας.

Συνολικά όλη η ομάδα λειτούργησε αρμονικά για να πετύχει το καλύτερο αποτέλεσμα. Το έργο, η σκηνοθεσία και οι ηθοποιοί παίζουν συνεχώς με το μυαλό του θεατή που νομίζει πως μπορεί να προβλέψει την εξέλιξη.

Η Μαίρη Γκαζιάνη με τον συγγραφέα Μιχαήλ Μιχαλιό και τον ηθοποιό Σταμάτη Κακαβελάκη

Οι ηθοποιοί στέκονται αξιοπρεπώς στους ρόλους τους δίχως να υπερβαίνουν η να υπολείπονται από τα όρια της υποκριτικής που απαιτεί η παράσταση. Ισάξια κι ισότιμα αντιμετωπίζουν τους χαρακτήρες που υποδύονται. Είναι πολύ ευχάριστο να βλέπεις ένα έργο να υποστηρίζεται από τους ηθοποιούς με σεβασμό στην υποκριτική τους τέχνη και αυτό ακριβώς συμβαίνει στη συγκεκριμένη παράσταση.

Μια παράσταση που αξίζει να παρακολουθήσετε!

Μια θεατρική παράσταση που παρουσιάζει το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού, για 2η συνεχή χρονιά. 

Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00, έως 12.01.2020

Θέατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής

Η ταυτότητα της παράστασης

Παίζουν Αλφαβητικά:

Σταμάτης_Κακαβελάκης (Τζορτζ)

Θάνος_Καπρέλης (Φρεντ)

Αγγελική_Μαραθιά (Κλαίρη)

Κωνσταντίνος_Σβόλης (Μπάρι)

Κωνσταντίνα_Σιλεβρή (Έμμα)

Αναστασία_Τσώμου (Κυρία Χάμιλτον)

Συγγραφέας: Μιχαήλ Μιχαλιός

Σκηνοθεσία: Διονύσης Λυκιαρδόπουλος

Βοηθός_Σκηνοθεσίας: Ελευθερία Ροβολή

Φωτογραφία: Antonis Skevis

Επικοινωνία: Ρενάτα Ιωσηφίδου

 

Related posts