Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
20 Οκτ 2021
Auto-Moto

Clio 1.5 DCi Dynamic 90hp : Σε κερδίζει με την πρώτη ματιά!!!

Από τον Πέρη Χαλάτση

Το ήμισυ του παντός είναι η πρώτη εντύπωση.  Η πρώτη ματιά σε προδιαθέτει  πάντα σε μια θετική η αρνητική σκέψη. Είτε αυτό που βλέπουμε είναι αυτοκίνητο, η  διαμέρισμα, η πίνακας  ζωγραφικής η  μια…γυναίκα.

Στη συγκεκριμένη  περίπτωση  βλέπουμε το γνωστό μας «κόκκινο»  Renault Clio 1.5 cc DCi. Το είχαμε οδηγήσει πριν από ένα χρόνο. Και όταν το ξαναπήραμε – πριν από λίγες ημέρες- νομίζαμε ότι το βλέπαμε για πρώτη φορά.

Ανοίγοντας την πόρτα για να μπούμε στο εσωτερικό του Renault Clio, η διάθεση  μας άλλαξε. Αυτός που το σχεδίασε, πρέπει να είχε κέφια. Γιατί συνδύασε όχι μόνο την εργονομία  αλλά και τα χρώματα. Και επιστρέφουμε στην πρώτη μας παρατήρηση. Η πρώτη ματιά, η πρώτη εντύπωση είναι το ήμισυ του παντός.

Και μην μου πει κανείς το αντίθετο γιατί θα λέει ψέματα. Το Renault  Clio 1.5 cc στην έκδοση DCi Dynamic 90hp είναι τόσο προσεγμένο που χωρίς να το οδηγήσεις σε έχει κερδίσει κατά το 50%.

Το ταμπλό έχει μοντέρνα σχεδίαση . Τα όργανα είναι σωστά τοποθετημένα για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει  μια λειτουργική οθόνη 7’’ που έχει όλα τα συστήματα ήχου, ραδιοφώνου και εξωτερικών πηγών. Ο οδηγός έχει όλα όσα χρειάζεται στο ταμπλό. Τίποτα περιττό τίποτα λιγότερο.

Το εσωτερικό του Renault Clio 1.5 DCi είναι μελετημένο. Όπως μελετημένοι είναι οι χώροι για τους επιβάτες.  Τέσσερα  άτομα ταξιδεύουν άνετα. Και οι ψηλοί χωράνε. Όταν καθίσουν πίσω δεν θα διαμαρτυρηθούν.  Ίσως διαμαρτυρίες θα ακούσουμε μόνο στην παρουσία τρίτου προσώπου στις πίσω θέσεις.

Αρκετοί μας ρωτάνε γιατί πάντα γράφουμε θετικά για τους κινητήρες με πετρέλαιο. Η απάντηση είναι απλή. Γιατί είναι αξιόπιστοι αλλά και οικονομικοί. Γιατί το πετρέλαιο σήμερα είναι πιο φθηνό από τη βενζίνη.  Και τους εξηγούμε ακόμη ότι για πολλά χρόνια προσπαθούσαμε να πείσουμε τους κυβερνώντες ότι το πετρέλαιο δεν ρυπαίνει….

Επιστροφή στο Renault . Η έκδοση  Dynamic  με τον κινητήρα 1.5 DCi  αποδίδει 90 ίππους. Το οδηγήσαμε και πάλι στις γνωστές μας διαδρομές που περιλαμβάνει εθνική οδό αλλά και λίγα χιλιόμετρα χώμα. Το αυτοκίνητο στο δρόμο λειτουργεί υποδειγματικά ακόμη και στις ανωμαλίες του οδοστρώματος αφού η ανάρτηση απορροφά τους περισσότερους κραδασμούς και δεν μεταφέρει στο εσωτερικό τις… κακοτεχνίες.  Ο οδηγός δεν θα προβληματισθεί αφού ακόμη και στους γρήγορους ελιγμούς το Clio έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης.

Οι εντυπώσεις μας ήταν και είναι θετικές. Στο δρόμο δεν χρειάζεται να ξεπεράσεις τις 1400 rpm για να διαπιστώσεις πόσο εντυπωσιακά τραβάει ο κινητήρας.

Το μοτέρ  είναι αθόρυβο. Αν και θεωρούμε ότι η κατανάλωση του είναι χαμηλή ωστόσο σε καμιά περίπτωση δεν μπορέσαμε να φθάσουμε τα στοιχεία που δίνει το εργοστάσιο.  Δηλαδή για 100 χιλιόμετρα η κατανάλωση στον κύκλο πόλης είναι 4 λίτρα, 3.5 λίτρα στον μικτό κύκλο και 3.2 λίτρα εκτός πόλης. Είπαμε όμως. Αυτά τα λένε οι Γάλλοι με μετρήσεις που γίνονται με κάποιον άλλον τρόπο. Οι δικές μας σε όλα ήταν αυξημένες κατά 20-30%. Αλλά και πάλι χαμηλή μπορούμε να πούμε ότι είναι. Στον μετρητή μας «γράψαμε» κάτι περισσότερο από τα 4.5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Εξωτερικά μας άρεσαν τα φωτιστικά σώματα αλλά και οι ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών. Το κόκκινο χρώμα επίσης είναι όμορφο και τονίζει την προσωπικότητα του αυτοκινήτου.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε 5άρι σασμάν. Αν με ρωτούσε κάποιος θα έλεγα ότι έπρεπε να είχε 6άρι σασμάν. Σίγουρα οι Γάλλοι κάποιο λόγο θα είχαν που προτίμησαν το 5άρι σασμάν.

Στην πλούσια έκδοση που οδηγούσαμε η τιμή είναι 15.980 ευρώ . Στην τιμή αυτή έχει υπολογιστεί η αφαίρεση των 1.230 ευρώ που είναι το όφελος της απόσυρσης.

Το συνολικό μήκος πλάτος και ύψος είναι 4.062/1.732/1.448 mm ενώ το βάρος 1071 κιλά. Και εδώ ενδεχομένως εξηγούνται οι μικροδιαφορές μας στις μετρήσεις αφού το αυτοκίνητο με τους επιβάτες και τις αποσκευές ήταν πάνω από 1700 κιλά.

Τα στοιχεία που ακολουθούν είναι τα εργοστασιακά αλλά εδώ δεν υπάρχουν διαφορές. Ο κινητήρας δηλαδή είναι ο 1.5 ( για την ακρίβεια 1461 cc) που αποδίδει 90 Ps/4000 rpm με ροπή 22,4 kg.m/1750 rpm. Η επιτάχυνση είναι 11,7 sec από 0-100 km/h με ρύπους CO2 : 90 g/km και τελική ταχύτητα 178 km/h.

Με δύο λόγια, ο οδηγός χαίρεται να το οδηγεί.

Related posts