Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
26 Ιούν 2022
Auto-Moto

Οι Γάλλοι ξεπέρασαν τις προσδοκίες τους με το CLIO IV 0.9 90 Tce EXPRESSION

Του Πέρη Χαλάτση

Δεν είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζουμε το Renault Clio. Το έχουμε παρουσιάσει αρκετές φορές αλλά κάθε φορά υπάρχει μια διαφορά. Και αυτή η διαφορά βρίσκεται στην έκδοση. Σήμερα σας παρουσιάζουμε το Clio IV Expression. Το αυτοκίνητο αυτό δεν χρειάζεται ειδικές συστάσεις. Είναι από τα καλά της κατηγορίας και μάλιστα βρίσκεται πάντα ανάμεσα στη τριάδα του ανταγωνισμού με ανταγωνιστική τιμή 12.750 ευρώ. Εδώ υπάρχει πάντα και η άλλη πλευρά. Είναι η πλευρά που θεωρεί ότι η τιμή είναι υψηλή. Όμως αυτό είναι σχετικό δεδομένου ότι δεν πρέπει να συγκρίνουμε τιμές αλλά τα αξεσουάρ που έχει κάθε έκδοση. Το γαλλικό εργοστάσιο αρκετές φορές έχει πάρει συγχαρητήρια από διάφορες χώρες στον κόσμο , για το Clio που έγινε και best seller . Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι ο οργανισμός EuroNCAP, το αξιολόγησε με 5 αστέρια , μετά από τις δοκιμές παθητικής ασφάλειας .
Οδηγήσαμε το Clio IV Expression και αυτή τη φορά κινηθήκαμε σε περιοχές με αρκετές στροφές και μεγάλες ανηφόρες. Στις στροφές τα πήγε θαυμάσια. Στις μεγάλες ανηφόρες το αυτοκίνητο κινείται με αξιοπρέπεια αλλά ταυτόχρονα σου υπενθυμίζει ότι ανήκει στην κατηγορία των σούπερ μίνι και ότι δεν πρέπει να του ζητάμε περισσότερα από αυτά που πρέπει. Ωστόσο μπορούμε να πούμε ότι ο 3κίλυνδρος κινητήρας των 898 κ.εκ κάνει θαύματα αφού η ιπποδύναμη του φτάνει τους 90 ίππους ( 5.250 στροφές) . Δηλαδή μια τιμή που ξεπερνάει τις προσδοκίες και τις παραδόσεις, άσχετα αν θα ήθελα ειδικά στις ανηφόρες και άλλη ιπποδύναμη.
Ποιο όμως ήταν το στοίχημα των Γάλλων. Να φτιάξουν ένα μικρό αλλά πολύ καλό κινητήρα. Ο κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό του Clio είναι ο 0.9 ENERGY TCe 90. Είπαμε λοιπόν ότι είναι 898 κ.εκ, αλλά διαθέτει σύστημα έμμεσου ψεκασμού πολλαπλών σημείων και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Δικαιολογημένα υπερηφανεύονται οι κατασκευαστές ότι η ισχύς των 90 ίππων στις 5.250 σ.α.λ με 135 Nm ροπής στις 2.500 σ.α.λ., είναι κάτι που δεν συναντάμε συχνά σε αντίστοιχα αυτοκίνητα της σούπερ μίνι κατηγορίας.
Είναι τεχνολογίας τούρμπο αλλά είναι και οικονομικός. Σύμφωνα με τους μηχανικούς ο κινητήρας καταναλώνει για κάθε 100 χιλιόμετρα ένα λίτρο λιγότερο από όσο καταναλώνει ένας αντίστοιχος ατμοσφαιρικός. Το Renault Clio στο στάνταρ εξοπλισμό του έχει και το σύστημα Start/Stop, που όπως έχει αποδειχθεί – παρά το εκνευριστικό σβήσε άναψε- κάνει αρκετή οικονομία στην τσέπη του οδηγού. Οι Γάλλοι στις εργοστασιακές μετρήσεις στη μέση κατανάλωση δίνουν 4,3 λίτρα/100χλμ . Για να πετύχεις όμως αυτό το νούμερο πρέπει να είσαι πολύ συντηρητικός και μετρημένος οδηγός και να μην πέσεις ποτέ σε κίνηση.

Το Renault Clio μας άρεσε στο δρόμο γιατί στέκεται στις γραμμές που χαράζει ο οδηγός. Η ανάρτησή του βασίζεται στις γνωστές και πετυχημένες συνταγές με γόνατα Μακφερσον μπροστά και με ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Στο συνεχόμενο φρενάρισμα αφού είχαμε πολλά κατηφορικά κομμάτια μύρισαν λίγο τα υλικά τριβής χωρίς ωστόσο να χάσει την αξιοπιστία του και την αποτελεσματικότητα στο φρενάρισμα. Μπροστά «φοράει» αεριζόμενους δίσκους και πίσω ταμπούρα.
Το τιμόνι ρυθμίζεται καθ ύψος και κατά βάθος και η ιδανική θέση οδήγησης βρίσκεται εύκολα αφού είναι θέμα σχέσης οδηγού αυτοκινήτου. Ακόμη και αν ο οδηγός είναι μπασκετμπολίστας δεν γίνεται απαγορευτικός ο χώρος για τον πίσω από το οδηγό επιβάτη.

Με τραβηγμένο πίσω το κάθισμα του οδηγού αυτός είναι ο χώρος για τον πίσω επιβάτη

Το ταμπλό χωρίς να είναι υπερφορτωμένο έχει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις που χρειάζεται ο σωστός οδηγός. Με αεροδυναμικό του σχήμα – με την κεντρική κονσόλα πολυμέσων να είναι σε πιο εργονομική θέση.
Οι Γάλλοι στο Renault Clio προτίμησαν να βάλουν ψηφιακό κοντέρ ταχύτητας για να έχει μεγαλύτερη ακρίβεια και να μην πέφτει εύκολα ο οδηγός στις παγίδες των ραντάρ. Μου άρεσε αυτό γιατί τα ραντάρ σε «τσιμπάνε» εκεί που δεν το περιμένεις.
Για τις εσωτερικές πινελιές δεν θα σας πούμε κάτι αφού το γυαλιστερό μαύρο χρώμα και τα χρώμια «ζωγραφίζουν». Δεν ξεφεύγουν ακόμη και από το πιο αδιάφορο μάτι .
Το Clio δείχνει την πολυτέλεια του όπου και αν το ψάξεις.
Αυτόματο άνοιγμα στα παράθυρα μόνο για τους μπροστινούς
Τους έριξαν τους πίσω επιβάτες. Μόνο με το χέρι γίνεται το άνοιγμα στα τζαμια
Όμως εκείνο που ακόμη δεν καταλαβαίνω είναι γιατί δεν έχει αυτόματο άνοιγμα και κλείσιμο στα πίσω παράθυρα. Πόσο δηλαδή είναι παραπάνω το έξοδο. Ξέρετε επειδή έχουμε καλοσυνηθίσει στις ανέσεις, δεν μας αρέσει αν κάτι το κάνουμε χειροκίνητα.
Εξωτερικά δείχνει άψογο. Προσεγμένο σε όλες τις λεπτομέρειες. Από την ποδιά του πίσω προφυλακτήρα μέχρι και τα προστατευτικά στο κάτω μέρος των θυρών.
Με πολύ σπουδή έγινε η εκμετάλλευση του χώρου. Εδώ υπάρχουν οδηγίες για την ρεζέρβα.
Για τέσσερις επιβάτες ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός αφού αγγίζει τα 300 λίτρα. Τα 12 λίτρα που είναι περισσότερα από το προηγούμενο μοντέλο φαίνονται κυρίως στους οικογενειάρχες που έχουν μάθει να εκμεταλλεύονται τον κάθε ελεύθερο χώρο.
Αυτό που βλέπετε είναι το κλειδί που παίρνει μπροστά ο κινητήρας, κλειδώνει η ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο

Οι επιδόσεις του Clio IV Expression είναι από τα 0-100 χλμ μόλις 12.2’’ ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ/ώρα . Βέβαια δεν τα πιάσαμε γρήγορα. Χρειάζεται χρόνος. Αλλά ποιος τα φτάνει σήμερα αν σκέφτεται τα 350 ευρώ και τη στέρηση του διπλώματος μερικούς μήνες. Το αυτοκίνητο είναι με πεντάρι σασμάν, με κουμπώματα υποδειγματικά .
Σε γενικές γραμμές τα σχόλια είναι θετικά. Αυτό που δεν μου άρεσε η καλύτερα με δυσκόλεψε ήταν το μικρό πίσω τζάμι που σε συνδυασμό με τις μεγάλες κολώνες. Το ασφαλές παρκάρισμα γίνεται με σχετική βοήθεια. Αλλά δεν θέλω γκρίνιες. Το αυτοκίνητο είναι άψογο.

Related posts