Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
21 Σεπ 2020
Auto-Moto

Citroen DS4

 

 

Το CITROËN DS4 έχει ήδη ψηφιστεί ως το ομορφότερο αυτοκίνητο της χρονιάς, σύμφωνα με ένα διαδικτυακό διαγωνισμό στον οποίο συμμετείχαν 60.000 φίλοι του αυτοκινήτου από 62 χώρες. Παράλληλα μια επιτροπή από προσωπικότητες του design, των τεχνών, του αθλητισμού και των Μ.Μ.Ε. έδωσαν μια αντίστοιχη διάκριση για το εσωτερικό του DS4.

Η αισθητική του νέου DS4 αποτελεί μίγμα μιας σειράς ελκυστικών στιλιστικών στοιχείων, συνδυασμένων όμως με ένα μοναδικό τρόπο ώστε να δημιουργηθεί μια εντελώς νέα σχεδιαστική πρόταση. Συμπαγές και δυναμικό (4,27μ. μήκος, 1,81μ. Πλάτος και 1,53μ. ύψος) το DS4 είναι εξαιρετικά πρακτικό χάρη στη διαμόρφωση των 2+2 θυρών και του ευρύχωρου χώρου αποσκευών (385 λίτρα ή 359 λίτρα με ρεζέρβα). Οι φαρδύς ώμοι και τα τονισμένα φτερά σε συνδυασμό με την ελαφρώς υπερυψωμένη αρχιτεκτονική του αμαξώματος προσδίδουν αθλητικό χαρακτήρα, αλλά και κύρος στο DS4.  

Εσωτερικό υψηλών προδιαγραφών  

Αντίστοιχα με την εξωτερική εμφάνιση το εσωτερικό του CITROËN DS4 χαρακτηρίζεται από δυναμισμό και φινέτσα. Η καμπίνα αγκαλιάζει τον οδηγό, με τα όργανα να βρίσκονται στο άμεσο οπτικό του πεδίο, ενώ η έντονη γλυπτική του ταμπλό και τα υψηλής ποιότητας υλικά δημιουργούν ένα περιβάλλον κορυφαίας κλάσης. Κύριο στοιχείο αποτελεί το πανοραμικό παρμπρίζ (45ο ορατότητας στον κατακόρυφο άξονα) το οποίο, σε συνδυασμό με την ελαφρώς υπερυψωμένη αρχιτεκτονική του DS4, προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα στον οδηγό και αίσθημα ευρυχωρίας και ασφάλειας στους επιβάτες. Οι αγοραστές του DS4 έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε 5 συνδυασμούς δερμάτινων επενδύσεων μεταξύ των οποίων και επιλογών δύο τόνων. Οι κορυφαίες εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με δέρμα υψηλής ποιότητας στο ταμπλό και τις πόρτες, καθώς και με το σχέδιο “Bracelet” στα καθίσματα που έχει σαφείς αναφορές στον κόσμο της υψηλής ωρολογοποιίας.

Σχεδιασμένο για τον πραγματικό οδηγό

Το CITROËN DS4 δίνει έμφαση στη δυναμική οδική συμπεριφορά με στόχο να ικανοποιήσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς οδηγούς. Ο απόλυτος έλεγχος και η εξαιρετική σταθερότητα κάτω από όλες τις συνθήκες προσφέρουν ένα υψηλό αίσθημα ασφάλειας στους επιβάτες και μια πραγματικά απολαυστική εμπειρία οδήγησης. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα μεταβαλλόμενης υποβοήθησης. Ανάλογα με την έκδοση, το DS4 εξοπλίζεται με μεγάλης διαμέτρου αεριζόμενους δίσκους (μέχρι 340χλστ.), ενώ σε κάθε περίπτωση στο βασικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται το ABS με EBD (ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης) και EBA (Brake Assist), καθώς και το σύστημα ESP με intelligent traction control.

To CITROËN DS4 λανσάρεται με 5 αποδοτικούς κινητήρες, τρεις βενζίνης και δύο πετρελαίου, στο σύνολο τους προδιαγραφών Euro 5. Οι δύο πετρελαιοκινητήρες (1.6 HDi 110 & 2.0 HDi 160) εφοδιάζονται με φίλτρο μικροσωματιδίων, ενώ ο 1.6 HDi είναι διαθέσιμος και σε έκδοση e-HDi. Τρείς είναι οι διαθέσιμοι βενζινοκινητήρες –προϊόν συνεργασίας με την BMW- χωρητικότητας 1.6 λίτρων. Η ατμοσφαιρική έκδοση (VTi 120) αποδίδει 120 ίππους, ενώ οι δύο υπερτροφοδοτούμενες (THP 155 & THP 200) 156 και 200 ίππους αντίστοιχα. Ο νέος THP 200 πέρα από τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά ισχύς και ροπής (275Nm από τις 1.700σ.α.λ.) εκπέμπει μόλις 149γρμ./χλμ. CO2.

Το κορυφαίο μηχανικό σύνολο τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της CITROËN, διαθέτει ειδική απόδοση 125 ίππων/λίτρο ενώ η μέγιστη ροπή των 275Nm παραμένει σταθερή από τις 1.700 έως τις 4.500 σ.α.λ. Ο THP200 συνδυάζει τεχνολογίες αιχμής που είναι γνωστές από τον ατμοσφαιρικό VTi120 και τον υπετροφοδοτούμενο THP155, καθώς και μερικά μοναδικά για την περίσταση χαρακτηριστικά.

Άμεσος ψεκασμός καυσίμου

Ο άμεσος ψεκασμός βελτιώνει την απόδοση, ενώ παράλληλα διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση. Η μέγιστη πίεση αγγίζει τα 120bar, ενώ η συμπίεση παραμένει στην αναλογία 10,5:1.

Μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων εισαγωγής & εξαγωγής

Τόσο ο εκκεντροφόρος εισαγωγής, όσο και της εξαγωγής ελέγχονται ανεξάρτητα ώστε ο χρονισμός να εξασφαλίζει την ύπαρξη άπλετης ροπής στις χαμηλές στροφές και μεγάλη ισχύς στις υψηλές στροφές.

Μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων εισαγωγής

Το συγκεκριμένο σύστημα μεταβάλει το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής (από 1 έως 10χλστ.) ελέγχοντας την ποσότητα μίγματος που εισάγεται σε κάθε κύλινδρο. Το βύθισμα καθορίζεται από μια σειρά παραμέτρων με τελικό στόχο να μειωθεί η αντίσταση αναρρόφησης στα έμβολα και κατ’ επέκταση να βελτιωθεί η θερμοδυναμική απόδοση. Ο συνδυασμός του μεταβλητού χρονισμού και του μεταβλητού βυθίσματος εξασφαλίζει μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων περίπου κατά 6%.

Στροβυλοσυμπιεστής twinscroll

Όπως και στην περίπτωση του THP155 o στροβυλοσυμπιεστής twin-scroll ομαδοποιεί τους αυλούς εξαγωγής σε ζευγάρια (αρ. κυλίνδρων 1-4 & 2-3) με αποτέλεσμα την βέλτιστη αξιοποίηση των καυσαερίων που οδηγεί σε κορυφαία απόκριση, αύξηση της ροπής κατά 20Nm στις χαμηλές στροφές και εξάλειψης του φαινομένου του turbo-lag. Ο στροβυλοσυμπιεστής ενεργοποιείται στις 1.000 σ.α.λ., έχει μέγιστο ρυθμό περιστροφής 200.000 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης φτάνει τα 1,2 bar. Η τεχνολογία twin-scroll βελτιώνει την κατανάλωση καυσίμου, ενώ αυξάνει την απόδοση στις υψηλές στροφές κατά περίπου 20 ίππους.

Αντλία λιπαντικού ελαίου ελεγχόμενης πίεσης και ροής

Η πίεση και η ροή του λιπαντικού του κινητήρα μέσω της αντίστοιχης αντλίας ελέγχεται ηλεκτρονικά ώστε να εξασφαλίζεται η σωστή λίπανση με τις ελάχιστες δυνατές απώλειες. Μέσω αυτής της λύσης η κατανάλωση καυσίμου ελαττώνεται κατά 1 με 2%. Παράλληλα ένας εναλλάκτης νερού-ελαίου αφενός φέρνει το λιπαντικό ταχύτερα σε θερμοκρασία λειτουργίας και αφετέρου διατηρεί τη σωστή του θερμοκρασία ακόμα και σε συνθήκες υψηλού φορτίου.

Αντλία ψυκτικού υγρού

Η νέας τεχνολογίας αντλία ψύξης του κινητήρα έχει τη δυνατότητα απεμπλοκής έτσι ώστε να διατηρεί την ιδανική θερμοκρασία στο ψυκτικό υγρό, καταναλώνοντας παράλληλα την ελάχιστη δυνατή ενέργεια. Το όφελος στην κατανάλωση είναι περίπου 1%.

Sound Sytem

Κατά την εξέλιξη του THP200 ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στον τομέα της ακουστικής. Η τεχνολογία “Sound System” χρησιμοποιήθηκε ώστε να ελεγχθεί ο ήχος που παράγει ο κινητήρας κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες. Το συγκεκριμένο σύστημα παράγει διαφορετικές αρμονικές κατά τη φάση της επιτάχυνσης. Μια μεμβράνη πάλετε, ανάλογα με τον αέρα που περνάει από την εισαγωγή, παράγοντας ένα μπάσο ήχο. Αντίθετα σε κανονικές συνθήκες κίνησης η έμφαση δίνεται στην ακουστική άνεση των επιβατών.

Στροβυλοσυμπιεστής twinscroll

Όπως και στην περίπτωση του THP155 o στροβυλοσυμπιεστής twin-scroll ομαδοποιεί τους αυλούς εξαγωγής σε ζευγάρια (αρ. κυλίνδρων 1-4 & 2-3) με αποτέλεσμα την βέλτιστη αξιοποίηση των καυσαερίων που οδηγεί σε κορυφαία απόκριση, αύξηση της ροπής κατά 20Nm στις χαμηλές στροφές και εξάλειψης του φαινομένου του turbo-lag. Ο στροβυλοσυμπιεστής ενεργοποιείται στις 1.000 σ.α.λ., έχει μέγιστο ρυθμό περιστροφής 200.000 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης φτάνει τα 1,2 bar. Η τεχνολογία twin-scroll βελτιώνει την κατανάλωση καυσίμου, ενώ αυξάνει την απόδοση στις υψηλές στροφές κατά περίπου 20 ίππους.

Αντλία λιπαντικού ελαίου ελεγχόμενης πίεσης και ροής

Η πίεση και η ροή του λιπαντικού του κινητήρα μέσω της αντίστοιχης αντλίας ελέγχεται ηλεκτρονικά ώστε να εξασφαλίζεται η σωστή λίπανση με τις ελάχιστες δυνατές απώλειες. Μέσω αυτής της λύσης η κατανάλωση καυσίμου ελαττώνεται κατά 1 με 2%. Παράλληλα ένας εναλλάκτης νερού-ελαίου αφενός φέρνει το λιπαντικό ταχύτερα σε θερμοκρασία λειτουργίας και αφετέρου διατηρεί τη σωστή του θερμοκρασία ακόμα και σε συνθήκες υψηλού φορτίου.

Αντλία ψυκτικού υγρού

Η νέας τεχνολογίας αντλία ψύξης του κινητήρα έχει τη δυνατότητα απεμπλοκής έτσι ώστε να διατηρεί την ιδανική θερμοκρασία στο ψυκτικό υγρό, καταναλώνοντας παράλληλα την ελάχιστη δυνατή ενέργεια. Το όφελος στην κατανάλωση είναι περίπου 1%.

Sound Sytem

Κατά την εξέλιξη του THP200 ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στον τομέα της ακουστικής. Η τεχνολογία “Sound System” χρησιμοποιήθηκε ώστε να ελεγχθεί ο ήχος που παράγει ο κινητήρας κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες. Το συγκεκριμένο σύστημα παράγει διαφορετικές αρμονικές κατά τη φάση της επιτάχυνσης. Μια μεμβράνη πάλετε, ανάλογα με τον αέρα που περνάει από την εισαγωγή, παράγοντας ένα μπάσο ήχο. Αντίθετα σε κανονικές συνθήκες κίνησης η έμφαση δίνεται στην ακουστική άνεση των επιβατών.

Αναρτήσεις

Παρά το γεγονός ότι η βασική αρχιτεκτονική των αναρτήσεων είναι κοινή με το C4, έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε με συγκεκριμένες τροποποιήσεις στην περίπτωση του DS4 να αποκαλύπτεται ένας νέος χαρακτήρας. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο με σπορτιφ χαρακτηριστικά που δεν κάνει όμως κανένα συμβιβασμό στον τομέα της άνεσης. Εμπρός τα αμορτισέρ είναι ρυθμισμένα ελαφρώς σφιχτότερα, ενώ τα ελατήρια είναι σκληρότερα κατά 10%. Η διάμετρος της αντιστρεπτικής ράβδου είναι αυξημένη από τα 23 στα 23,5χλστ.  

Αντίστοιχα πίσω τα αμορτισέρ είναι ειδικά σχεδιασμένα για το DS4, τα ελατήρια είναι σκληρότερα κατά περίπου 10%, ενώ ο ημιάκαμπτος άξονας είναι 25% πιο άκαμπτος. Η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 33χλστ. σε σχέση με το C4.

 

 

 

Related posts