Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
28 Μαΐ 2022
Auto-Moto

Citroen C4 Cactus: Με άρωμα Crossover

 

Του Πέρη Χαλάτση

Η αλήθεια είναι ότι πριν μπεις η καλύτερα πριν ξεκινήσεις να οδηγείς το νέο Citroen C4 Cactus οι απόψεις διίστανται. Όχι τόσο για το γαλλικό αυτοκίνητο που έχει αναμφισβήτητα  καλά «πιστοποιητικά» , όσο  για το εξωτερικό του ντεκόρ. Αυτά τα πλαστικά πλαϊνά που θα μπορούσαν να έπαιζαν στο στρατό και τα  πλαϊνά παραλλαγής, δεν είναι ευπρόσδεκτα από όλους. Η δεν είναι ευπρόσδεκτα από τους συντηρητικούς. Τι είναι όμως αυτό το διαφορετικό; Είναι οι  διχρωμίες από τα άβαφα πλαστικά που ντύνουν γύρω γυρω το αμάξωμα.

Μια  μεγάλη μερίδα από τη νεότερη γενιά  βλέπει με καλό μάτι το «new look»  του C4. Αυτό ανησυχεί τους αντιπάλους της Citroen. Και τους ανησυχεί δικαιολογημένα γιατί  καταλαβαίνουν ότι έχασαν τα …βήματα.

Το Cactus είναι μια άλλη άποψη , ένας διαφορετικός κόσμος που ασπάζεται  τη συνταγή του τύπου crossover στη λιτή κομψότητα. Το βλέπεις  με έναν «ευρυγώνιο»  φακό, μπαίνεις στη λογική του «μοδάτου» και όταν σου κλείσει πονηρά το «μάτι» τότε σε έχει κερδίσει.

Ήρθε η ώρα όμως να μπούμε στο C4 Cactus για να γνωρίσουμε καλύτερα το αυτοκίνητο  που χωρίς φανφαρονισμούς και φλυαρίες κάνει δυναμική έφοδο σε μια δύσκολη αγορά.

Με μια ματιά στο εσωτερικό ανακαλύπτεις ότι χωρίς να «πνίγεσαι» στα πάμπολα κουμπάκια, υπάρχουν αυτά τα όργανα που θέλει ένας οδηγός για να κινηθεί έχοντας τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου.

Τι ψάχνει ο οδηγός εκτός από το look; Ψάχνει τρία απλά πράγματα. Ασφάλεια, αποδόσεις και οικονομία. Το Cactus τα προσφέρει και τα τρία. Οι πελάτες που κουράστηκαν από τα σύγχρονα μικρομεσαία αυτοκίνητα  βρήκαν το αντίδοτο για να ξεχωρίσουν στο δρόμο. Φαντασθείτε να ήταν λίγο πιο ψηλό και με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Εμείς πήραμε και δοκιμάσαμε το Citroen C4 Cactus 1.6  Blue HDi που είναι η πλούσια έκδοση. Πήραμε δηλαδή το αυτοκίνητο που αποδίδει 100 ίππους και η βασική του τιμή είναι 19.200 ευρώ. Όμως με το ευεργετικό σύστημα της απόσυρσης το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μπορείτε να το αποκτήσετε με 17.770 ευρώ.

Η Citroen στην Ελλάδα έχει καταφέρει να έχει ίσως την καλύτερη τιμή από όλη την Ευρώπη αφού η βασική έκδοση του αυτοκινήτου ξεκινάει από τα  14.900 ευρώ.

Ας δούμε τα τυπικά. Το C4 Cactus 1.6  Blue HDi έχει  1560 cc, αποδίδει μέσω ενός 5τάχυτου κιβωτίου 100 ίππους στις 3.500 σ.α.λ και έχει ροπή  CEE (Nm/σ.α.λ ) 254/1750 . Και φυσικά αυτό που ενδιαφέρει όλους είναι ότι εκπέμπει CO2 από 87-89 και υπάγεται στην κατηγορία EURO 6 .

Το άλλο βασικό είναι ότι το αυτοκίνητο σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις των Γάλλων καταναλώνει εντός πόλης 3.8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, 3.4 στην μικτή διαδρομή και 3.2 λίτρα εκτός πόλης. Στην οικονομία εκτός των άλλων βοηθάει και η λειτουργία του Start&Stop.

Φυσικά ούτε εμείς ούτε εσείς θα καταφέρετε να πετύχετε αυτά τα νούμερα που δίνει το εργοστάσιο. Σίγουρα όμως οι διαφορές είναι μικρές. Να πούμε και το τελευταίο που όμως δεν ενδιαφέρει και τόσο σήμερα αυτούς που προτιμούν την οικονομία και την κίνηση με πετρέλαιο . Είναι η επιτάχυνση που πάντα με το εργοστάσιο από 0-100 το Citroen C4 Cactus 1.6  Blue HDi χρειάζεται 10.7 δευτερόλεπτα.

Θα χαρείτε να κάνετε εκδρομές άνετα χωρίς να σκέφτεστε την κατανάλωση. Θα κινηθείτε τέσσερις η και πέντε ενήλικες χωρίς να στριμωχθείτε και χωρίς να στριμώξετε και τις αποσκευές σας στα 358lt ωφέλιμου χώρου.

Ένα απλό πείραμα με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο το έκανα με δύο υποψήφιους πελάτες. Δύο άνδρες, ο ένας 28 ετών και ο άλλος λίγο περισσότερο από τα 50.

Ο 28χρονος εντυπωσιάσθηκε με τα πλαϊνά προστατευτικά-ντεκόρ του Cactus. Δεν είναι παντρεμένος αλλά θέλει να πηγαίνει με την παρέα του μεγάλες και οικονομικές βόλτες. Ο δεύτερος  ήταν αρχικά λίγο επιφυλακτικός αλλά γρήγορα πήρε το πράσινο φως από την επίσης συντηρητική σύζυγό του. Όμως από τη μια η εγγύηση της Citroen και από την άλλη οι χώροι και η οικονομική μετακίνηση έπαιξαν θετικό ρόλο στην απόφαση να προχωρήσει στην αγορά.

Το σίγουρο είναι ότι η Citroen με το εμπορικό της λανσάρισμα στο C4 Cactus κερδίζει έδαφος στις αγορές. Η ζήτηση ήταν μεγάλη και για να ανταποκριθεί η Citroen στην αγορά αύξησε την γραμμή παραγωγής της  στο εργοστάσιο της Μαδρίτης και από 24 αυτοκίνητα την ώρα βγαίνουν  30.

Αν θέλετε και κάποια στατιστικά στοιχεία σας λέμε ότι το 50% των παραγγελιών αφορά τις εκδόσεις Shine και Shine Edition. Ένα 53% ζητάει εκδόσεις με κινητήρες Diesel και 47% με κινητήρες PureTech (βενζίνη).

Το Citroën C4 Cactus είναι διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά σε εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης και Diesel με τιμές που ξεκινούν από τις 13.940ευρώ. Πολύ καλή η τιμή που δίνει η ελληνική εταιρία. Όπως πολύ καλή κίνηση ήταν και η απόφαση να προωθήσει το αυτοκίνητο με τα γκριζόμαυρα μασπιέ και προφυλακτήρες η να ποντάρει στα airbumps. Δηλαδή στο μαλακό πλαστικό που περιλαμβάνει αεροθύλακες που όταν πιέζονται υποχωρούν και μετά επιστρέφουν στην αρχική τους θέση.

Στο δρόμο το Cactus χρειάζεται λίγο εξοικειώσει στα φρένα και το αμπραγιάζ. Αν το συγκρίνουμε με την απλή έκδοση  C4 βλέπουμε ότι είναι  ελαφρύτερο περίπου 200 κιλά.

Οδηγώντας το με όποιον τρόπο θέλετε θα βρείτε το ρυθμό που θέλετε και σύντομα θα αισθανθείτε τη σιγουριά που χρειάζεστε. Το τιμόνι είναι υπάκουο και στο δρόμο το αυτοκίνητο κινείται υποδειγματικά. Κινηθήκαμε αρκετά γρήγορα. Η ανάρτηση είναι υποδειγματική και το Cactus δεν γέρνει όταν κινείται γρήγορα στις στροφές. Κάτι που βοηθάει στη εμπιστοσύνη του οδηγού. Έχει ευχάριστη κύλιση και κάνει απολαυστικό το ταξίδι.

Η αλήθεια είναι ότι με πέντε άτομα και χωρίς να έχουμε στο μυαλό μας την οικονομία ξεπεράσαμε τα 5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Σίγουρα δεν είναι κακό το νούμερο αλλά σε καμιά περίπτωση δεν καταφέραμε να φτάσουμε τις εργοστασιακές μετρήσεις.

Από το C4 Cactus θα θέλαμε να είχε τηλεσκοπική ρύθμιση στο τιμόνι και το πίσω κάθισμα να μην ήταν ενιαίο. Μας άρεσε που είχε Airbag in Roof (αερόσακο συνοδηγού ψηλά στην οροφή για περισσότερο χώρο στο ταμπλό) και  Smart Wash που προσφέρει πολύ καλή πλύση στο παρμπρίζ με τα ακροφύσιο του ψεκασμού να είναι  πάνω στους καθαριστήρες.

Στο εσωτερικό θα βρείτε μια οθόνη πίσω από το τιμόνι. Αντικαθιστά τον  πίνακα οργάνων. Βέβαια δεν υπάρχει στροφόμετρο παρά μόνο η ένδειξη που σου υπενθυμίζει πότε πρέπει να αλλάξεις ταχύτητα.

Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ένα tablet – οθόνη 7 ιντσών  που αναλαμβάνει όλα όσα θέλει ο σύγχρονος οδηγός (ενημέρωση, σύστημα κλιματισμού, πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο, ψυχαγωγία, ηχοσύστημα κ.α). 

Related posts