Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
17 Μαΐ 2021
Auto-Moto

Citigo – H έκπληξη της Skoda

 

 

Του Πέρη Χαλάτση phalatsis@now24.gr

 

Η Skoda συμπλήρωσε 105 χρόνια ιστορίας. Και μέσα σ αυτόν τον αιώνα ιστορίας στο χώρο της αυτοκίνησης είναι η πρώτη φορά που τολμά και κυκλοφορεί στην αγορά αυτοκίνητο με τρεις πόρτες. Πάντα τα αυτοκίνητα της Τσέχικης εταιρίας ήταν τετράπορτα και πεντάπορτα. Τώρα ήρθε ο χρόνος για να κάνει το μεγάλο άλμα. Και το τόλμησε.

Παράλληλα με αυτό το τεράστιο άλμα , το 2012 έκανε και ένα άλλο μεγάλο βήμα. Άλλαξε το σήμα. Άλλαξε το σήμα της ιστορίας της. Ίσως κάποιοι πουν ότι ήταν καιρός γι αυτές τις αλλαγές. Εκείνο όμως πού πρέπει να υπογραμμίσουμε είναι  ότι το πρώτο τρίπορτο της Skoda, το Citigo  έρχεται στην αγορά ίσως στην πιο  δύσκολη περίοδο. Μπαίνει  στη μάχη της κατηγορίας των μικρών αυτοκίνητων πόλης. Μεγάλη πρόκληση απέναντι στον ανταγωνισμό. Και θα σας εξηγήσουμε πιο κάτω για ποιο λόγο λέμε ότι είναι πρόκληση.

Η μία πρόκληση φέρνει την άλλη πρόκληση. Και οι επικεφαλής της Skoda είπαν καθαρά και ξάστερα ότι έχουν πέντε συγκεκριμένους στόχους. Μέχρι το 2015 να έχουν φτάσει στην δύσκολη αγορά της Ευρώπης το 1.500.000 πωλήσεις, να επαναπροσδιορίσουν τους στόχους τους, να αλλάξουν τους τρόπους λειτουργίας και να έχουν βγάλει μέχρι το 2015 από το εργοστάσιο άλλα πέντε  καινούργια μοντέλα.

Σήμερα το απόγευμα η ελληνική αντιπροσωπεία της Skoda παρουσίασε στον ειδικό τύπο το νέο της «παιδι». Το τρίπορτο Citigo.

Ας δούμε όμως μερικά χαρακτηριστικά γι αυτό το αυτοκίνητο με τρείς η με πέντε πόρτες. Σύντομα  θα το οδηγήσουμε και θα σας πούμε και τις οδηγικές μας εμπειρίες.

 

Τι είναι λοιπόν το Citigo ? Είναι ένα αυτοκίνητο πόλης. Ναι αλλά μπορεί να οδηγηθεί με ασφάλεια και εκτός  πόλης. Με όπλο του τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και το μεγάλο εσωτερικό του, οι διαδρομές μέσα και έξω από την πόλη γίνονται ευχάριστες. Ο κ. Ανδρέας Χριστοφορίδης, διευθυντής της ελληνικής αντιπροσωπείας είπε ότι «το νέο Citigo ήρθε για να διεκδικήσει μια θέση σε μια κατηγορία που γνωρίζει μεγάλη απήχηση στο κοινό. Με μικρές διαστάσεις (μόλις 3,56 μέτρα μήκος) κάνει την μετακίνηση στο κλεινόν άστυ πιο εύκολη και μετατρέπει το παρκάρισμα σε πραγματικό παιχνίδι.Για ψώνια στο σούπερ μάρκετ; Για καφέ με φίλους; Για βόλτα με τα παιδιά; Όποια και αν είναι η ανάγκη σας το νέο Citigo είναι το αυτοκίνητο που θα σας μεταφέρει με απόλυτη άνεση και ασφάλεια.»

 

Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά την παρουσίαση του διευθυντή της Skoda στην Ελλάδα. Και ας δούμε τι είπε για τον κινητήτα.

Κάτω από το καπό του Citigo υπάρχει  ο ολοκαίνουργιος 3κύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1.0λίτρου (999κ.εκ.), σε δύο διαφορετικές εκδόσεις ιπποδύναμης και ροπής: με απόδοση 60 και 75 ίππων και ροπή 95Nm διαθέσιμη από τις 3.000 σ.α.λ.

Ο διαθέσιμος κινητήρας και στις δυο εκδόσεις μπορεί να συνδυαστεί είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων είτε με αυτόματο ASG 5 ταχυτήτων στο οποίο οι αλλαγές μπορούν να γίνονται και χειροκίνητα.

 

Ο μεικτός κύκλος κατανάλωσης για την έκδοση των 60 ίππων είναι μόλις 4,5 lt/100χλμ και 4,7 lt/100χλμ για τους 75 ίππους.  Και τα δύο διαθέσιμα σύνολα είναι προδιαγραφών Euro5 με ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων 105 και 108gr/km. αντίστοιχα.

 

Το προαιρετικά διαθέσιμο πακέτο εξοπλισμού GreenTec (+400€) στοχεύει στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών καυσαερίων περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων σύστημα Start/Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης και ελαστικά με μειωμένη αντίσταση κύλισης, επιτυγχάνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο κατανάλωση μόλις 4,1lt/100km και 95g/km εκπομπές CO2  χαρίζοντας μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Με τελική ταχύτητα που φτάνει τα 160 και τα 171km/h (για τους 60 και 75 ίππους αντίστοιχα) το Citigo δείχνει ξεκάθαρα ότι είναι παραπάνω από ικανό για να περάσει με πολύ μεγάλη άνεση και τα τείχη της πόλης. Αλλά και με αξιοπιστία, αφού καλύπτεται από 4-ετή εργοστασιακή εγγύηση.

 

Ασφάλεια.

 

To Citigo πήρε τα πέντε  αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.Από τη βασική κιόλας έκδοση εξοπλίζεται με αερόσακους οδηγού/συνοδηγού και τους νέους πλευρικούς αερόσακους κεφαλής/θώρακα (head/thorax), οι οποίοι αποτελούν ένα νέο σύστημα παθητικής ασφάλειας συνδυάζοντας δύο είδη αερόσακων.

 

 

Στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Easy, περιλαμβάνονται επίσης και οι βάσεις στήριξης παιδικού καθίσματος ISOFIX. Η ασφάλεια δε σταματά όμως εκεί καθώς το νέο Citigo εξοπλίζεται από τη βασική κιόλας έκδοση και με ABS/MRS/ASR, ενώ στις εκδόσεις Urban και Lounge διατίθενται στο βασικό εξοπλισμό τα συστήματα EDS και ESP. Στον προαιρετικό εξοπλισμό θα βρείτε για πρώτη φορά σε μικρό αυτοκίνητο πόλης το νέο Σύστημα Πρόληψης Πρόσκρουσης (City Safe Drive). Το σύστημα City Safe Drive με λειτουργία φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για ασφαλή οδήγηση στην πόλη. Ο αισθητήρας laser CV (Closing Velocity) βρίσκεται τοποθετημένος στο πάνω μέρος του παρμπρίζ και παρακολουθεί την κυκλοφορία σε απόσταση 10 μέτρων μπροστά από το αυτοκίνητο. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα στο μπροστινό ακινητοποιημένο όχημα ή σε απότομο φρενάρισμά του, το σύστημα City Safe Drive σε πρώτη φάση προετοιμάζει το σύστημα πέδησης για φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και, στη συνέχεια, πραγματοποιεί αυτόματο φρενάρισμα με τη μέγιστη δύναμη πέδησης μέχρι να ακινητοποιηθεί εντελώς το αυτοκίνητο. Το City Safe Drive ενεργοποιείται σε ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 30 km/h.

Move&Fun Σύστημα Multimedia και Πλοήγησης

Η διασκέδαση στο αυτοκίνητο περνά σε νέα διάσταση. Το νέο εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης και Multimedia Move&Fun της Skoda προσφέρει μια πληθώρα επιλογών για να καλύψει τις ανάγκες και του πιο απαιτητικού οδηγού.Η φορητή συσκευή τοποθετείται στο κέντρο του πάνω τμήματος του ταμπλό ώστε να είναι προσβάσιμη και μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού και συνδέεται αυτόματα τόσο με το ηχοσύστημα όσο και με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου (CANBus). Περιλαμβάνει οθόνη αφής 5’’ με λειτουργίες πλοήγησης, τηλεφώνου, φωνητικών εντολών, αναπαραγωγής μουσικής και φωτογραφιών αλλά και ενδείξεις λειτουργιών του υπολογιστή ταξιδίου (στιγμιαία / μέση κατανάλωση, αυτονομία, κλπ) αλλά και γενικότερα του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα στροφόμετρο, θερμοκρασία λαδιού, ειδοποίηση για ανοιχτές πόρτες, κλπ. Τέλος, το σύστημα προσφέρει την πολύτιμη βοήθειά του στη διαδικασία του παρκαρίσματος σε συνδυασμό με τους αισθητήρες πίσω, οπτικοποιώντας την διαθέσιμη απόσταση.

Το νέο SKODA Citigo θα κάνει τις διαδρομές σας ακόμα πιο «διαδραστικές».

 

Στο εσωτερικό…

Τα υλικά κατασκευής καθώς και η ποιότητα συναρμολόγησης δίνουν την αίσθηση μεγαλύτερου και πολυτελέστερου αυτοκινήτου. Για πρώτη φορά συναντάται διχρωμία στο ταμπλό που φωτίζει το εσωτερικό. Τα υλικά είναι επιλεγμένα έτσι ώστε να αντέχουν στην καθημερινή χρήση. Μαλακά πλαστικά για το ταμπλό, εξαιρετικής ποιότητας υφάσματα για την ταπετσαρία και κορυφαίο φινίρισμα είναι κάποια από τα στοιχεία που κάνουν το Citigo να ξεχωρίζει. Τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα έτσι ώστε ο οδηγός να έχει τα πάντα στην ιδανική απόσταση χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο ή την οδήγηση.

Τα μπροστινά καθίσματα κλέβουν τις εντυπώσεις με το σπορτιφ design τους, πράγμα που ενισχύεται από τα ενσωματωμένα στην πλάτη προσκέφαλα. Παρά τις compact εξωτερικές διαστάσεις, το εσωτερικό έχει τις μεγαλύτερες διαστάσεις στην κατηγορία του και φιλοξενεί με άνεση 4 ενήλικες.

Η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα στην 3θυρη έκδοση γίνεται χάρη στο σύστημα Easy Entry ακόμα πιο εύκολη σε συνδυασμό και με τις μεγάλες πόρτες που ανοίγουν 80μοίρες προκειμένου να διευκολύνουν την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες διευρύνουν τον ορίζοντα του οδηγού και σε συνδυασμό με το ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος κάθισμα, παρέχουν ιδανική θέση οδήγησης με εξαιρετική πλευρική στήριξη. Ο χώρος αποσκευών με την αποσπώμενη εταζέρα, έχει χωρητικότητα 251 λίτρα ενώ με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (ακόμα και σε διάταξη 60/40) φτάνει μέχρι τα 951 λίτρα! Υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων, θήκες για αναψυκτικά τόσο στην κεντρική κονσόλα όσο και στα πλαϊνά των πίσω καθισμάτων.

 

Χώρους για μικροαντικείμενα επίσης συναντάμε στις πλάτες και τα πλαϊνά των μπροστινών καθισμάτων καθώς και στις πόρτες, ενώ δε λείπει και η απαραίτητη πλέον παροχή 12V. Για ακόμα πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση παρέχεται προαιρετικά το πακέτο εξοπλισμού με δερμάτινο τιμόνι, λεβιέ ταχυτήτων και λαβή χειρόφρενου.

 

Οι διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού είναι τρεις: Easy, Urban και Lounge. Από την βασική (Easy) –τιμή 8.387€ με απόσυρση-     περιλαμβάνονται πολλά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας όπως ABS, αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, πλευρικοί αερόσακοι κεφαλής/θώρακα, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμός,  ηλεκτρομηχανικό υποβοηθούμενο τιμόνι, ηχοσύστημα MP³ player και Aux-in καθώς και έντονα φιμέ πίσω κρύσταλλα (Sunset).

Η Urban εξοπλίζεται επιπλέον της Easy με ESP, σύστημα multimedia  και πλοήγησης Move&Fun, πίσω διαιρούμενο κάθισμα, στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων, υπολογιστή ταξιδίου, κλιπ φωτογραφίας, άγκιστρο τσάντας στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, θήκες στις εσωτερικές πλευρές των μπροστινών καθισμάτων.

Τέλος η Lounge παρέχει επιπλέον της Urban, ζάντες αλουμινίου 15”, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες και εκτεταμένη χρήση χρωμίου στο ταμπλό και τις πόρτες.

Στον ήδη πλούσιο εξοπλισμό μπορούν να προστεθούν η ηλεκτρική  πανοραμική ηλιοροφή, τα θερμαινόμενα καθίσματα, το cruise control, οι πίσω αισθητήρες στάθμευσης καθώς και το Σύστημα Πρόληψης Πρόσκρουσης City Safe Drive.

Related posts