Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
08 Απρ 2020
Auto-Moto

C4 Cactus 1.6 HDi : Φουτουριστική όψη αλλά με κινητήρα HDi και κιβώτιο ETG

 

Από τον Πέρη Χαλάτση

 

‘Όταν παίρνεις ένα αυτοκίνητο τελείως καινούργιο για να το δοκιμάσεις , έχεις πάντα άγχος. Η Citroen μας  παραχώρησε το ολοκαίνουργιο C4 Cactus 1.6 HDi  με το αυτόματο σασμάν και όπως καταλαβαίνετε η ανησυχία μας ήταν πάντα μεγάλη γιατί υπάρχουν ουκ ολίγοι αφηρημένοι οδηγοί.

Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς όταν κάθεσαι στη θέση του οδηγού είναι το σύστημα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Δεν υπάρχει τίποτα από τα  κλασικά συστήματα που ξέραμε μέχρι σήμερα.  Και δεν μιλάμε μόνο για τον κλασικό μοχλό ταχυτήτων αλλά για τη γενικότερη φιλοσοφία. Μπροστά και δεξιά από το τιμόνι, υπάρχει  στο ταμπλό ένα χειριστήριο με τρία πλήκτρα με τις ενδείξεις D, R , N .

Τρείς κινήσεις. Ξεκινάς με το D παρκάρεις με το T και περιμένεις με το N

Είναι το “Easy Push” που  κάνει πιο απλή τη ζωή του οδηγού. Μόνο ένα πάτημα αρκεί για να κάνεις όσα χιλιόμετρα θελήσεις. Και αν σταματήσεις και διακόψεις τη λειτουργία του κινητήρα ,η θέση «Ν»  επιλέγεται μόνη της. Ο οδηγός θα ξαναπατήσει ένα από τα κουμπιά μόνο αν θέλει να παρκάρει η να συνεχίσει το ταξίδι του. Βέβαια κάτω από το λεβιέ του τιμονιού δεξιά και αριστερά υπάρχουν δυο πτερύγια για χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων.

Σπάνια ενθουσιαζόμαστε όταν οδηγούμε ένα καινούργιο αυτοκίνητο. ΤΟ C4 Cactus μας κέρδισε από την πρώτη στιγμή.

Θέλετε για την εργονομία του στο εσωτερικό; Θέλετε για την άψογη κύλιση που έχει στο δρόμο; Θέλετε για την οικονομία στην κατανάλωση;  Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο διαφορετικός κόσμος του Cactus που έχει το άρωμα από crossover, δεν σε αφήνει ασυγκίνητο. Βγάζει εύκολα τις τελικές που καθορίζει το εργοστάσιο χωρίς να κουράζει τον οδηγό. Στην έκδοση 1.6 Blue Turbo Diesel  με το αυτόματο κιβώτιο , το ταξίδι είναι απόλαυση. Σ αυτό βοηθάει και το  μεταξόνιο του που είναι 2595 mm.

Όταν πριν από καιρό είδαμε (και οδηγήσαμε) το πρώτο Cactus με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είπαμε ότι μια εταιρία για να τολμήσει αυτό που έκανε η Citroen με τα  φουσκωμένα πλαϊνά στις πόρτες , έπρεπε να το έχει στο DNA της.

Τόλμησε. Και ο τολμών νικά. Έφερε την ανατροπή στα σχεδιαστικά πρότυπα. Σίγουρα κάποιοι αρχικά δεν το είδαν θετικά. Κάποιοι άλλοι ενθουσιάστηκαν. Αλλά πέρα από όλα τα άλλα υπήρχε και μια λογική στην καινοτομία.  Το AirBump ξεκίνησε από έναν προβληματισμό. Οι  Γάλλοι οδηγοί δεν είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί  στο παρκάρισμα. Έτσι  αποκτούσαν εύκολα μικροζημιές στα πλαϊνά στις πόρτες. Κυρίως όμως  μπροστά και πίσω στους προφυλακτήρες. Για να χωρέσουν το αυτοκίνητο σε μικρό χώρο , συνηθίζουν να ακουμπούν μια το μπροστινό και μια το πίσω αυτοκίνητο με αποτέλεσμα να κάνουν μικροζημιές.

Ένας σχεδιαστής – πιθανότητα παθόν και αυτός – είχε την ιδέα με τα πρόσθετα φουσκωμένα πλαϊνά. Στη Citroen έψαχναν να βρουν μια λύση και την βρήκαν.  Με το airbump – είναι κατασκευασμένα από εύκαμπτο TPU ( θερμοπλαστική πολυουρεθάνη) με θύλακες αέρα – σώθηκαν οι ιδιοκτήτες του Cactus από τις γρατζουνιές ενώ δεν υπάρχουν χτυπήματα στο παρκάρισμα με ταχύτητα 4 χλμ .

Το σημερινό C4 Cactus που οδηγήσαμε είναι ένα μικρομεσαίο Hatchback. Η τιμή του με το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού που όμως είναι αρκετά φορτωμένο, κοστίζει 17.500 ευρώ με απόσυρση.  Το μήκος του C4  είναι 4.157 mm, το πλάτος 1729 mm αλλά με τους καθρέφτες  ανοικτούς φθάνει τα 1946 mm. Το ύψος του Cactus είναι 1480 mm αλλά με τις μπάρες οροφής φθάνει 1530 mm.

Σημαντικές είναι οι εσωτερικές διαστάσεις. Το αυτοκίνητο έχει χώρους και με το παραπάνω. Το εσωτερικό του έχει μοντέρνες πινελιές με ένα κομψό ταμπλό. Τα μάτια όλων πέφτουν στη  μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής 7 “. Σ αυτή την οθόνη ενσωματώνονται οι λειτουργίες του κλιματισμού, του ηχοσυστήματος, των πολυμέσων, του τηλεφώνου η και του συστήματος πλοήγησης. Εκεί υπάρχουν και όλες οι πληροφορίες για το σύστημα υποβοήθησης. Στο C4 Cactus 1.6 δεν υπάρχει ο κλασικός πίνακας οργάνων. Στη θέση του υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη. Πολύ καλός και ο κλιματισμός.

Στην έκδοση της δοκιμής το C4 Cactus «φορούσε»  το τελευταίου τύπου κιβώτιο ETG , με το σύστημα Easy Push. Είναι αυτό που αναφέραμε στην  αρχή του κειμένου με τα  τρία πλήκτρα και με τις ενδείξεις D, R , N.

Οι πέντε επιβάτες θα ταξιδέψουν χωρίς στριμώγματα. Οι τέσσερις θα αισθάνονται ότι κάθονται στις πολυθρόνες του σπιτιού τους. Άπλετοι  αποθηκευτικοί χώροι. Ο οδηγός «πρίγκιπας» . Το κεντρικό υποβραχιόνιο το λεγόμενο «τεμπέλη»   κάνει τη δουλειά του στα ατέλειωτα χιλιόμετρα. Θα πούμε ότι παρόμοιο υποβραχιόνιο δεν έχουμε ξαναδεί.

Ο συνοδηγός έχει ένα ευρύχωρο και εργονομικό ντουλαπάκι που οι Γάλλοι το «βάφτισαν»  « Top Box».

Άνετα κάθονται και οι επιβάτες πίσω. Η μόνη ένσταση που έχουμε είναι στα πίσω παράθυρα που δεν ανοίγουν όπως τα μπροστινά αλλά περιορίζονται μόνο στην ανάκληση. Οι Γάλλοι κέρδισαν βάρος και έκαναν με αυτό τον τρόπο πιο ελαφρύ το Cactus. Άνετο είναι και το πόρτ παγκαζ με 358 λίτρα.

Το πόρτ παγκαζ “φιλοξενεί” 358 λίτρα

Ο οδηγός έχει μεγάλη ορατότητα ενώ τα αυτοκίνητα με την πανοραμική ηλιοροφή έχουν μεγάλη φωτεινότητα. Η πανοραμική οροφή είναι υψηλής θερμικής προστασίας που φιλτράρει το ηλιακό φως. Στο εσωτερικό δεν περνούν οι εξωτερικοί θόρυβοι αφού έχει εξαιρετική ηχομόνωση.

Στο δρόμο το Cactus C4 μας άρεσε . Πατάει καλά στην άσφαλτο.  Θυμίζει αυτοκίνητα μεγάλης κατηγορίας. Ο turbodiesel 1.6 HDi κινητήρας euro 6 ,  αποδίδει 100 ίππους στις 3500 σαλ ενώ η ροπή του είναι 254/1750 σαλ. Τα ελαστικά είναι διαστάσεων 205/55/R16.  Τα φρένα του υποδειγματικά. Μπροστά υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι ενώ πίσω υπάρχουν ταμπούρα.

Στο στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει ABS με ABD και Brake assist καθώς επίσης και ESP.

Το σύστημα ανάρτησης μπροστά είναι τύπου Mc Pherson με τριγωνικά ελικοειδή ελατήρια, τα αμορτισέρ του είναι υδραυλικά τηλεσκοπικά ενώ υπάρχει και αντιστρεπτική ράβδος.

Πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια.

Τέλος το σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση.

Από στάση το C4  χρειάζεται για να φτάσει τα 100 χλμ 11.2 δευτερόλεπτα. Λίγο πιο γρήγορο είναι το C4 με το χειροκίνητο κιβώτιο. Χρειάζεται 10.6 δευτερόλεπτα. Πολύ μικρή ‘όμως η διαφορά και πολύ ξεκούραστο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Παρά το μεγάλο του μεταξόνιο 2595 mm το Cactus εξακολουθεί να είναι ευέλικτο.

Κάναμε ατέλειωτα χιλιόμετρα μέσα και έξω από την πόλη. Είναι εξαιρετικά οικονομικό στην κατανάλωση. Οι εργοστασιακές τιμές δεν διαφέρουν και πολύ από τις δικές μας. Οι Γάλλοι δίνουν για την πόλη 3.9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, 3.4 στη μικτή και 3.2 στην κίνηση εκτός πόλης.

Εμείς χρησιμοποιώντας το trip computer γράψαμε 4.8 λίτρα για τα 100 χιλιόμετρα. Θα πρέπει όμως να πούμε ότι «πέσαμε» δύο φορές στα μπλόκα των αγροτών. Με τη λειτουργία  του Start&Stop, οι τιμές στην κατανάλωση είναι εντυπωσιακά  χαμηλές. Αν δεν το σανιδώνεις και το οδηγείς γλυκά ξεχνάς να περάσεις από το πρατήριο υγρών καυσίμων. Αυτό μας άρεσε ιδιαίτερα. Κλείνοντας να πούμε ακόμη ότι το Cactus C4  έχει εκπομπές CO2 89 ( g/km) . Δηλαδή κυκλοφορείτε ελεύθερα στο δακτύλιο.

 

 

 

Related posts