Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
19 Μαΐ 2021
Auto-Moto

BMW 320i EfficientDynamics: Το στολίδι των Βαυαρών

 

Του Πέρη Χαλάτση

Αν μας ρωτούσατε ποια είναι η καλύτερη αγορά στη γκάμα σειράς 3 της  BMW,  η απάντηση που θα παίρνατε είναι μία και μοναδική.

Θα σας λέγαμε  ότι η πιο τίμια αγορά θα είναι στο μοντέλο 320i EfficientDynamics. Και θα σας  δικαιολογήσουμε αμέσως γιατί σας το προτείνουμε.

Η 320i μπορεί να έχει στο πίσω μέρος την ένδειξη 320 αλλά είναι μόνο 1600 κ.εκ.  Και εδώ αρχίζει το μπέρδεμα. Γιατί είναι 1600 κ.εκ  αλλά οι επιδόσεις της ταιριάζουν με δίλιτρο μοντέλο. Η και με  ακόμη μεγαλύτερο . Δεν θα ήταν υπερβολή να σας  λέγαμε ότι όταν το οδηγήσετε μπορεί να νομίσετε ότι οδηγείτε 2,5 λίτρων αυτοκίνητο.

Φυσικά τα 1600 κ.έκ  «φυσάνε» στην κυριολεξία αφού ο κινητήρας είναι υπερτροφοδοτούμενος. Και το βασικότερο είναι ότι η  κατανάλωση είναι τόσο χαμηλή όσο μιας BMW 316i.

Να δούμε όμως και την τιμή του. Η BMW για την έκδοση της δοκιμής μας δίνει αρχική τιμή κάπου στα 32.000  ευρώ. Από εκεί και πέρα υπάρχουν τα εξτρά που φυσικά δεν είναι όλα  απαραίτητα.

Πολύ καλό και γρήγορο το τιμόνι της 320I

Η  320i EfficientDynamics είναι πλούσια από τη βασική έκδοση που περιλαμβάνει ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση κρεμαγιέρας , σύστημα  ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση (Brake Energy Regeneration), σύστημα Start/Stop, διαφορικό με βελτιστοποιημένη συμπεριφορά και  ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης. Πρέπει να  επισημάνουμε ακόμη το  προηγμένο σύστημα  BMW Driving Experience Mode, που ο οδηγός προσαρμόζει το αυτοκίνητο ανάλογα με τις οδηγικές επιθυμίες του.


Η BMW 320i EfficientDynamics έχει καλά επίπεδα άνεσης . Η επιλογή Sport μεταμορφώνει οδηγικά το αυτοκίνητο. Η μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα με τις υπερστροφικές τάσεις -με απενεργοποιημένο το DSC- δίνει αντρική αίσθηση στην οδήγηση.

Οδηγήσαμε το σεντάν αυτοκίνητο της BMW και θέλουμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι το πέρασμα μας δεν ήταν αδιάφορο. Η 320i EfficientDynamics είναι από τα καλύτερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του.

Πριν από 6 χρόνια  ίσως κάποιοι να έλεγαν ότι δεν τους αρκούν  τα 1600 κ.εκ.  Σήμερα είναι το κερασάκι στην τούρτα. Με τα μέτρα που έχει επιβάλει το υπουργείο Οικονομικών , όλοι ψάχνουμε καλό αυτοκίνητο με χώρους και λίγα κυβικά για να μην πληρώνουμε φόρους στο κράτος. Κάποτε λέγαμε ότι θέλουμε 2.500 κ.εκ το λιγότερο . Θέλαμε  να ακούμε τον ήχο από 6κύλινδρο κινητήρα.

Τώρα όλα άλλαξαν.Η  BMW θα μπορούσε να είχε κερδίσει περισσότερο χρόνο στην κατηγορία αυτή.  Θα μπορούσε να είχε γρηγορότερα αντανακλαστικά και να είχε παρουσιάσει το μοντέλο  320i EfficientDynamics πολύ πιο γρήγορα αφού τα δεδομένα τουλάχιστον για την ελληνική αγορά άλλαξαν. Η καλύτερα μας τα άλλαξαν.

Οι 170 ίπποι κινούν σβέλτα το 1.410 κιλών αμάξωμα ενώ το 8τάχυτο αυτόματο σειριακό κιβώτιο της ZF (προαιρετικό) εντυπωσιάζει με την αμεσότητά του. Αν ο οδηγός επιλέξει τη θέση Sport+ του Driving Experience Control και την σειριακή λειτουργία του τότε η αίσθηση είναι απίθανη.

Με τον νέο κινητήρα που έχει αρκετή δύναμη ώστε να σε …κοροϊδέψει και να νομίζεις ότι έχεις τουλάχιστον  δίλιτρο κινητήρα  κάτω από το καπό, τα πράγματα αλλάζουν ριζικά.  Με τον  4κύλινδρο αλουμινένιο κινητήρα που έχει  άμεσο ψεκασμό και διπλό μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα των βαλβίδων Vanos και Valvetronic,  ο οδηγός χαίρεται να σανιδώνει και να εκτινάσσει το αυτοκίνητό του σε ρυθμούς ικανοποιητικούς.

Έχουμε και λέμε λοιπόν. Κινητήρας  1.598 cc, 16v, άμεσος ψεκασμός, διπλό Vanos και Valvetronic, twin scroll τούρμπο, απόδοση 170 PS/4.800–6.450 rpm, 25,5 kgm/1.250–4.500 rpm.

Το αυτόματο κιβώτιο είναι 8 σχέσεων. Είναι από τα καλύτερα κιβώτια που έχουμε δει τελευταία. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές  από 0-100 χρειάζεσαι  7,3” . Μας άρεσε ακόμη το τράβηγμα  από πολύ χαμηλά αλλά και η απόκριση που έχει το γκάζι. Πάντα με τις εργοστασιακές τιμές η τελική ταχύτητα είναι  230 km/h. Εμείς ακουμπήσαμε τα 195 χιλιόμετρα. Η κατανάλωση (αστική μέτρηση  είναι 7.3 lt/100 km. Εμείς στην Αθήνα ξεπεράσαμε τα 9 λίτρα αλλά είναι λογικό γιατί είχαμε αρκετά μποτιλιαρίσματα. Οι εκπομπές CO2  είναι 130 g/km και το βάρος του αυτοκινήτου μόλις 1480 κιλά.

Αν το κοντέρ γράφει 140 εσύ έχεις την αίσθηση οτι είσαι κάπου ανάμεσα στα 100. Δεν καταλαβαίνεις την ταχύτητα επομένως προσέχετε τα ραντάρ.

Στο δρόμο δύο πράγματα σημειώσαμε. Το στήσιμο τους αυτοκινήτου αλλά και το φρενάρισμα πάνω στη  στροφή. Το λέμε αυτό γιατί το να φρενάρεις πάνω στη στροφή δεν ενδείκνυται . Ωστόσο φρενάραμε πάνω στην στροφή επίτηδες για να δούμε πως θα αντιδράσει σε ενδεχόμενο λάθος ενός οδηγού. Το αυτοκίνητο κρατήθηκε στις γραμμές του κάτι που βοηθάει τον μέσο οδηγό να μην πανικοβληθεί στο λάθος του. Ένα απλό άγγιγμα στο γκάζι αρκεί για να βγεις από τη στροφή σαν  να είσαι σε ευθεία. Κάποια στιγμή ακούγεται και το σφύριγμα από το τούρμπο. Αυτό το σφύριγμα είναι όλα τα λεφτά. Το αυτόματο 8άρι κιβώτιο είναι υποδειγματικό με τις πέντε πρώτες σχέσεις να λειτουργούν κατά τέτοιο τρόπο ώστε να κάνουν μεγαλύτερη οικονομία στην κατανάλωση καυσίμων.

Στρίψαμε γρήγορα σε γνωστά μας κομμάτια. Εκείνο που θα θέλαμε είναι λίγο πιο σφικτή ανάρτηση. Η ρύθμιση της ανάρτησης του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν  κάπως μαλακή. Υποδειγματική στις εντολές του οδηγού είναι η ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα.

Το εσωτερικό της 320i είναι πολυτελέστατο. Ο οδηγός τα έχει όλα όσα χρειάζεται για να αισθάνεται ασφαλής. Οι επιβάτες κάθονται άνετα και το ταξίδι για τέσσερις είναι απολαυστικό. Ακόμη και δύο πανύψηλοι επιβάτες αν καθίσουν πίσω δεν πρόκειται να παραπονεθούν. Τα κεφάλια τους δεν ακουμπούν στο ταβάνι.

Ο χώρος των αποσκευών είναι μεγάλος. Χωράει αρκετές βαλίτσες. Τα 480 λίτρα είναι ικανοποιητικά.

Με δύο λόγια η BMW 320i EfficientDynamics είναι γρήγορη, γκαζάτη, οικονομική και άνετη.

Άνετα ταξιδεύουν τέσσερις ψηλοί επιβάτες. Αν μπει πέμπτος , αυτός που θα κληρώσει να καθίσει στο μέσον θα πρέπει μην είναι γκρινιάρης. Το διαφορικό θα του κάνει δύσκολη τη ζωή αφού περιορίζει αρκετά το χώρο για τον μεσαίο επιβάτη.
Το εσωτερικό έχει όμορφη σχεδίαση , σύγχρονο διάκοσμο με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής . Η κεντρική κονσόλα διαθέτει το χειριστήριο του συστήματος πολυμέσων iDrive. Κάθε πάτημα ενός κουμπιού προβάλλεται στην οθόνη που βρίσκεται ψηλά στο κέντρο του ταμπλό.

Related posts