Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
13 Ιούν 2021
Πολιτισμός

Βίκυ Στουφή: Η καρδιά μας έχει το προνόμιο να επουλώνει τις πληγές της

Συνέντευξη στη Μαίρη Γκαζιάνη 

Η Βίκυ Στουφή γεννήθηκε στα Ιωάννινα και λόγω του επαγγέλματος  του πατέρα της, που ήταν στρατιωτικός, είχε την ευκαιρία από πολύ νωρίς να ταξιδέψει και να διευρύνει του ορίζοντές της, γνωρίζοντας συνεχώς νέους ανθρώπους και πόλεις. Σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και επιστρέφοντας στην Ελλάδα απασχολήθηκε στον Ασφαλιστικό κλάδο, στον τομέα ανάπτυξης και ανάλυσης λογισμικού. Το πρώτο της βιβλίο Ηλέκτρα κυκλοφόρησε το 2007 από τις εκδόσεις Λιβάνη και έκτοτε έχει γράψει άλλα πέντε βιβλία τα οποία κυκλοφορούν από τον ίδιο εκδοτικό οίκο και είναι τα εξής: Λευκός Άγγελος, Η σφραγίδα του ρόδου, Με τα μάτια της άλλης, Το αίνιγμα της πεταλούδας και Εσπερία. Από τις εκδόσεις Ωκεανός κυκλοφορεί το μυθιστόρημά της με τίτλο Μια μελωδία για την Εύα.

ΜΑΙΡΗ ΓΚΑΖΙΑΝΗ: Κυρία Στουφή γεννηθήκατε στα Ιωάννινα αλλά έχετε ζήσει σε πολλές πόλεις λόγω του στρατιωτικού πατέρα σας. Ποια ήταν τα θετικά και ποια τα αρνητικά των συνεχών μετακινήσεων που βιώνατε ως παιδί;

ΒΙΚΥ ΣΤΟΥΦΗ: Έχω μάθει να καλοδέχομαι τις αλλαγές στη ζωή μου και να προσαρμόζομαι εύκολα, ζω στο παρόν και ονειρεύομαι το μέλλον χωρίς να «κολλάω» στο παρελθόν, μου αρέσει να γνωρίζω συνεχώς νέους ανθρώπους και να βάζω διαρκώς στόχους. Είχα μια πολύ ευτυχισμένη παιδική ηλικία, όμως υπήρχε και ένα σοβαρό μειονέκτημα: δεν μπόρεσα να κρατήσω επαφή με κανέναν από τους παιδικούς μου φίλους επειδή ήταν πάρα πολλοί. 

Μ.Γ.: Η πόλη των Ιωαννίνων τι συμβολίζει για εσάς;

Β.Σ.: Παρ’ όλο που έζησα εκεί μόνο τα πρώτα πέντε χρόνια της ζωής μου, είναι η ιδιαίτερη πατρίδα μου και έχω μια ξεχωριστή αγάπη για αυτή. Την επισκέπτομαι συχνά, επειδή ζουν εκεί αρκετοί αγαπημένοι συγγενείς, και δεν χορταίνω να περπατάω δίπλα στη λίμνη ή στην παλιά πόλη, μέσα στο κάστρο. Συνδυάζει το παλιό με το καινούργιο, κι αυτό εμένα με σαγηνεύει.  

Μ.Γ.: Μεγαλώνοντας σπουδάσατε οικονομικά στη Νέα Υόρκη. Γιατί επιλέξατε τις συγκεκριμένες σπουδές στη συγκεκριμένη πόλη;

Β.Σ.: Την πόλη δεν την επέλεξα εγώ, αλλά οι γονείς μου, που ήθελαν το καλύτερο για τα παιδιά τους. Σπούδασα Οικονομικά, επειδή τότε μου φάνηκε σωστό, όμως τελικά με κέρδισε η τεχνολογία και οι υπολογιστές. Στη δουλειά μου, στον ασφαλιστικό κλάδο, ήμουν υπεύθυνη ανάλυσης και ανάπτυξης λογισμικού. 

Μ.Γ.: Επιστρέψατε στην Ελλάδα και παράλληλα με την εργασία σας ασχοληθήκατε με τη συγγραφή. Τι σας ώθησε προς τη συγγραφή;

Β.Σ.: Με τη συγγραφή άρχισα να ασχολούμαι σοβαρά μετά τα σαράντα. Τα παιδιά μου είχαν μεγαλώσει οπότε είχα και εγώ αρκετό ελεύθερο χρόνο. Ήθελα να τον αξιοποιήσω σωστά και χρειαζόμουν κάτι ιδιαίτερο… κάτι που θα ήταν μόνο δικό μου. Έχω γράψει μέχρι τώρα επτά βιβλία. Επτά μοναδικά ταξίδια που με βοήθησαν να γνωρίσω, να αναλύσω και να αξιολογήσω τον ψυχικό μου κόσμο με τρόπο που δεν θα φανταζόμουν ποτέ. 

Μ.Γ.: Πρόσφατα κυκλοφόρησε το βιβλίο σας με τίτλο «Μια μελωδία για την Εύα». Η λέξη μελωδία στον τίτλο είναι συμβολική;

Β.Σ.: Ναι, είναι συμβολική. Η καρδιά μας έχει το προνόμιο να επουλώνει τις πληγές της, όσο βαθιές κι αν είναι αυτές, όσο κι αν την πονούν. Αναγνωρίζει την ευτυχία, ακόμη κι αν εμείς στρέφουμε αλλού το κεφάλι, και τότε την νιώθουμε να πεταρίζει ανάλαφρα. Αυτό είναι το δικό της τραγούδι, η δική της μελωδία.  

Μ.Γ.: Ποια είναι η Εύα που χρειάζεται αυτή τη μελωδία;

Β.Σ.: Η Εύα είναι μία διάσημη ντίβα της όπερας. Όταν ανακαλύπτει ότι ο μελλοντικός σύζυγός της την απατά με την ίδια της την αδερφή «δραπετεύει» στο Τρούρο της Κορνουάλης για να απομακρυνθεί από όσους την πλήγωσαν και να ξεπεράσει την απογοήτευση. Εκεί θα γνωρίσει τον Μπεν Άστον και γοητεύεται μαζί του, χωρίς να γνωρίζει ότι αυτός ο άντρας έχει ένα άσχημο παρελθόν που εξακολουθεί να τον  στοιχειώνει. Η Εύα μέσα από δυσάρεστα γεγονότα θα ανακαλύψει αλήθειες για τη ζωή της, θα δοκιμαστεί ποικιλοτρόπως για να ανακαλύψει στο τέλος ότι η συγχώρεση, εκτός από εξαγνιστική, σου δίνει τη δύναμη να κλείνεις τις εκκρεμότητες και να προχωράς στη ζωή.   

Μ.Γ.: Ο τίτλος είναι ρομαντικός, το βιβλίο σας είναι κυρίως αστυνομικό;

Β.Σ.: Θα έλεγα ότι πρόκειται για ένα κοινωνικό-αστυνομικό βιβλίο. Τα συναισθήματα, όπως συμβαίνει σε όλα τα βιβλία μου, παίζουν κυρίαρχο ρόλο και καθορίζουν συμπεριφορές και χαρακτήρες. 

Μ.Γ.: Τι περιλαμβάνει ο δρόμος που θα οδηγήσει τους πρωταγωνιστές του βιβλίου στην ευτυχία;

Β.Σ.: Τη συγχώρεση και τη μετάνοια. Και τα δύο έχουν τη δύναμη να καθαρίζουν τις μουτζούρες της ψυχής μας, να τη γαληνεύουν, να δίνουν ευκαιρίες, να μας κάνουν ανιδιοτελείς και σοφότερους, να ανοίγουν καινούργιους ορίζοντες στη ζωή μας.

 

Μ.Γ.: Ποια συναισθήματα έστειλαν την Εύα ν΄ απομονωθεί σε μια έπαυλη μακριά από το σπίτι της και τους δικούς της ανθρώπους;

Β.Σ.: Θλίψη, θυμός, άγχος, φόβος τα βασικότερα. Μέχρι τότε η ζωή της κυλούσε ομαλά και αυτή ήταν η πρώτη φορά που ξέφευγε από τα καθιερωμένα πλαίσια. Όμως, αυτό το δυσάρεστο συμβάν την ανάγκασε να δει και να παραδεχτεί πράγματα τα οποία παράβλεπε ή δεν είχε δώσει τη δέουσα προσοχή μέχρι τότε. 

Μ.Γ.: Η Εύα παρομοίαζε τον εαυτό της με μια σπάνια πεταλούδα που είχε εγκλωβιστεί σε μια διαφανή, πολύχρωμη φούσκα. Τι αφορούσε αυτή η φούσκα;

Β.Σ.: Συμβολίζει την καταπίεση. Σαν παιδί στερήθηκε φίλους και παιχνίδια, όλα αυτά δηλαδή που δικαιωματικά ανήκουν στα παιδιά, και σαν ενήλικας η προγραμματισμένη ζωή της δεν της άφηνε περιθώρια να κινηθεί με την ελευθερία που επιθυμούσε εκείνη.

 Μ.Γ.: «Το πέταγμα στα σύννεφα είναι για τα πουλιά, όχι για τους ανθρώπους» αναφέρει η Εύα. Ήταν προσγειωμένη ως άνθρωπος ή οι εμπειρίες της δεν της επέτρεπαν τον ρομαντισμό;

Β.Σ.: Ένας προσγειωμένος άνθρωπος μπορεί να είναι και ρομαντικός, το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Η συμπεριφορά της Εύας μας δείχνει ότι έχουμε να κάνουμε με έναν ισορροπημένο άνθρωπο. Έχει τον ρομαντισμό της, που της επιτρέπει να ονειρεύεται, αλλά όταν έρχεται η ώρα των σοβαρών αποφάσεων κουμάντο στη ζωή της κάνει η λογική.      

Μ.Γ.: Τι ήταν αυτό που έφερε κοντά την Εύα με τον Μπεν με τη πρώτη ματιά;

Β.Σ.: Για την Εύα τα πράγματα ήταν απλά: η γοητεία του επιβλητικού Μπεν, που δεν άφηνε ασυγκίνητη καμία γυναίκα, την τράβηξε σαν μαγνήτης από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε μπροστά της. Ο Μπεν, από την πλευρά του, επεδίωξε την γνωριμία τους για να ομολογήσει τον έρωτά του στην Εύα. Αυτό που δεν ήξερε τότε ο άντρας ήταν πως αρνούμενος να κοιτάξει κατάματα το παρελθόν, δεν είχε καμιά ευκαιρία να προχωρήσει σε μια εποικοδομητική σχέση και να κάνει ένα νέο ξεκίνημα στη ζωή του.      

Μ.Γ.: «Μήπως τελικά ο Μπεν δεν ήταν τίποτε άλλο παρά η σανίδα σωτηρίας για να μην ναυαγήσει η πληγωμένη της καρδιά» όπως σκέφτεται η Εύα;

Β.Σ.: Όταν μια γυναίκα νιώθει ότι έχει αποτύχει στον ερωτικό τομέα θα κάνει οτιδήποτε για να επιβεβαιωθεί, θα πιαστεί απ’ οπουδήποτε για να κρατηθεί στην επιφάνεια αλλιώς κινδυνεύει να βουλιάξει στην αυτολύπηση και την εμπάθεια. Ναι, ο Μπεν υπήρξε η σανίδα σωτηρίας για την Εύα, αλλά το ίδιο υπήρξε και εκείνη για τον Μπεν. Άσχετα αν στη δική του περίπτωση το τίμημα που κλήθηκε να πληρώσει ήταν δυσβάσταχτο. 

Μ.Γ.: «Ο πόνος πουλάει περισσότερο από την ευτυχία» γράφετε. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Β.Σ.: Ο πόνος είναι συχνότερος από την ευτυχία. Όταν ακούμε κάποια άσχημη είδηση νιώθουμε ταυτόχρονα δύο πράγματα: λύπη για την ατυχία που χτύπησε τον συνάνθρωπό μας, αλλά ταυτόχρονα και ανακούφιση που δεν είμαστε εμείς στη θέση του. Υποσυνείδητα χρειαζόμαστε μια επιβεβαίωση ότι εμείς είμαστε καλά!

Μ.Γ.: Κάποια στιγμή η Εύα αναγνωρίζει «πόσο μάταιο και πόσο ψυχοφθόρο είναι να καταπιέζει τα συναισθήματά της προκειμένου να είναι αρεστή στους άλλους». Ποιος ήταν ο λόγος που ήθελε να είναι αρεστή;

Β.Σ.: Φοβόταν την απόρριψη, όπως συμβαίνει με όλους τους ανθρώπους που θέλουν να ανήκουν σε μια ομάδα. Προκειμένου να γίνουμε αρεστοί –και αποδεκτοί- από τους άλλους κάνουμε πράγματα που δεν μας εκφράζουν ή που δεν μας ταιριάζουν. Για άλλους θα έρθει κάποια ημέρα που θα συνειδητοποιήσουν το λάθος τους, για άλλους δυστυχώς εκείνη η ημέρα δεν θα έρθει ποτέ. 

Μ.Γ.: Τι ήταν αυτό που φοβόταν σε σχέση με τον Μπεν και δεν του δινόταν ολοκληρωτικά;

Β.Σ.: Δεν υπήρξε ο απαιτούμενος χρόνος για να καρποφορήσει αυτή η σχέση. Αν η Εύα είχε να αντιμετωπίσει μόνο την απιστία του αρραβωνιαστικού της, πιστεύω ότι θα είχε δοθεί στον Μπεν από την αρχή, ψυχή και σώμα. Όμως τα δυσάρεστα γεγονότα που ακολούθησαν απαιτούσαν την αμέριστη προσοχή της ώστε να τα διαχειριστεί καλύτερα και να διατηρήσει τις ψυχικές της ισορροπίες.

 Μ.Γ.: «Είχαν γίνει λάθη που ήταν αδύνατον να διορθωθούν». Ποιες επιπτώσεις είχαν αυτά τα λάθη στον ψυχισμό της Εύας;

Β.Σ.: Αυτά τα λάθη είχαν γίνει πριν από πολλά χρόνια και αυτοί που τα είχαν κάνει δεν υπήρχαν πλέον. Άρα, ήταν ανέφικτο για την Εύα να πάρει απαντήσεις στα ερωτήματά της. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για μια έξυπνη γυναίκα, μυαλωμένη και μεγαλωμένη με πολλή αγάπη. Γι’ αυτό προτίμησε να συγχωρέσει όλους αυτούς που κάποτε την είχαν ξεγελάσει ή αποδιώξει. Άλλωστε, τίποτε δεν είχε γίνει με κακό σκοπό, κι αυτό, ένας άνθρωπος με την δική της ανωτερότητα, δεν γινόταν να το παραβλέψει. 

Μ.Γ.: Η αγάπη και ο εγωισμός έχουν κοινό παρονομαστή τον συμβιβασμό,  αναφέρετε σε άλλο σημείο. Ποιος χάνει από αυτόν τον συμβιβασμό η αγάπη ή ο εγωισμός;

Β.Σ.: Η αγάπη σίγουρα, ο εγωισμός σπάνια κινδυνεύει από κάτι.

Μ.Γ.: Η ευτυχία προϋποθέτει θυσίες, όπως γράφετε σε άλλο σημείο;

Β.Σ.: Ναι, όπως υποχωρητικότητα και κατανόηση. Πρέπει να είμαστε πρόθυμοι να τις κάνουμε, αλλιώς θα υπάρξουμε το αντίθετο: δυστυχισμένοι! 

Μ.Γ.: «Άλλωστε τι είναι η αγάπη;» ρωτάτε προς το τέλος του βιβλίου. Εσείς πως την προσδιορίζετε;

Β.Σ.: Η αγάπη, όπως αναφέρω και στο βιβλίο, είναι ένα σύνολο πράξεων απέναντι σε κάποιον ή κάποιους. Όπως πράξεις φροντίδας, ενδιαφέροντος, έγνοιας, κατανόησης, σεβασμού, συμπόνιας, για να αναφέρω μερικές. Παραδείγματος χάρη, δεν μπορείς να ισχυρίζεσαι πως αγαπάς τον σύντροφό σου αν δεν τον πονάς και αν δεν του συμπαραστέκεσαι ουσιαστικά στην ανάγκη του.

Μ.Γ.: Τελικά, ποια είναι η μελωδία που ταιριάζει στην Εύα;

Β.Σ.: Η Εύα έμελλε να γίνει η αγαπημένη μου ηρωίδα επειδή μου μοιάζει αρκετά στο χαρακτήρα. Είναι ένα πλάσμα σπάνιο που αξίζει να αγαπηθεί και να ευτυχίσει, γι’ αυτό δεν θα μπορούσα ποτέ να την εγκαταλείψω. Της έδωσα έναν άξιο σύντροφο, που πάνω απ’ όλα τη νοιάζεται, και καμιά φορά τους φέρνω στη φαντασία μου, ηλικιωμένους, να περπατούν μαζί πιασμένοι από το χέρι, πάντα αγαπημένοι και ευτυχισμένοι. Η αντοχή της αγάπης στο χρόνο είναι η μελωδία που ταιριάζει στην Εύα. Κι αυτή είναι η πιο σημαντική απ’ όλες… η Μελωδία της ίδιας της Ζωής!

 Μ.Γ.: Σας ευχαριστώ για την παραχώρηση της συνέντευξης και σας εύχομαι καλοτάξιδο το βιβλίο σας.

Β.Σ.: Κι εγώ σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο που μου διαθέσατε. Εύχομαι σ’ εσάς και στους αναγνώστες καλό καλοκαίρι και πολλά ταξίδια του μυαλού και της ψυχής μαζί με ένα βιβλίο.

*Το μυθιστόρημα «Μια μελωδία για την Εύα» της Βίκυς Στουφή κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανός.

 Μαίρη Γκαζιάνη

Γεννήθηκε στα Ιωάννινα.  Μεγάλωσε στην Αθήνα όπου ζει μέχρι σήμερα και εργάσθηκε ως τραπεζοϋπάλληλος. Στο παρελθόν ασχολήθηκε ερασιτεχνικά με την φωτογραφία ενώ τώρα ζωγραφίζει και παράλληλα γράφει. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές.

Τον Μάιο του 2012 κυκλοφόρησε την πρώτη ποιητική της συλλογή με τίτλο «Σου γράφω…», τον Σεπτέμβρη 2013 κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο ΕΝΑ ΦΕΓΓΑΡΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ και τον Ιούνιο του 2014 κυκλοφόρησε το βιβλίο της ΤΑ ΠΛΗΚΤΡΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ  από τις εκδόσεις ΄Οστρια. Επίσης, το παραμύθι της «Το ψαράκι του βυθού» συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο «Παραμύθια και Μαμάδες» εκδόσεις Βερέττα 2015.  Τον Ιούνιο 2017 κυκλοφόρησε το μυθιστόρημά της ΑΛΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ από την Εμπειρία Εκδοτική. Το 2019 θα κυκλοφορήσει το νέο της μυθιστόρημα από τις εκδόσεις Ωκεανός.

Την περίοδο 2011-2012 υπήρξε ραδιοφωνική παραγωγός στο magicradiolive. Από τον Νοέμβρη 2014 συνεργάζεται με το now24.gr και έχει πραγματοποιήσει πάνω από πεντακόσιες συνεντεύξεις. Το 2016 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή ΚΑΛΩΣ ΤΟΥΣ του ΑιγαίοTV πραγματοποιώντας συνεντεύξεις σε ανθρώπους των τεχνών. Διετέλεσε Διευθύντρια Σύνταξης του on line Πολιτιστικού Περιοδικού Books and Style από Ιούλιο 2017 έως Μάρτιο 2018 οπότε αποχώρησε οικειοθελώς.

Μεγάλες της αγάπες είναι το θέατρο και ο χορός με τα οποία έχει ασχοληθεί ερασιτεχνικά.   

 

 

Related posts