Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
05 Δεκ 2021
Auto-Moto

Απλό,εύχρηστο και πάνω από όλα οικονομικό

Του Πέρη Χαλάτση
Την ώρα που γράφαμε αυτές τις γραμμές για το Aygo της Toyota, οι γιαπωνέζοι παρουσίαζαν στη Διεθνή έκθεση της Γενεύης το νέο Aygo. Μέχρι σήμερα στην Ελλάδα είχαμε επτά διαφορετικές εκδόσεις για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Επτά διαφορετικές προτάσεις για ένα αυτοκίνητο πόλης με επτά διαφορετικές τιμές.
Μετά την έκθεση της Γενεύης και σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχουν κάνει στο εργοστάσιο,σύντομα θα δούμε και στη χώρα μας το νέο Aygo .
Η έκδοση που θα σας παρουσιάσουμε σήμερα ( σύντομα θα πούμε και για το Aygo που παρουσιάσθηκε στη Γενεύη) είναι η Plus. Το Aygo Plus στην τρίπορτη έκδοση κοστίζει 11.120€ και στην πεντάπορτη 12.180 ευρώ.
Εμείς δοκιμάσαμε την 5πορτη έκδοση. Με το αυτόματο κιβώτιο που έχει μόνο τρεις θέσεις. D- N- R .
Φυσικά στην έκδοση αυτή ο οδηγός μπορεί να κάνει χρήση του χειροκίνητου σειριακού κιβωτίου ή ακόμη και χρήση των Paddles (πετάλων) που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Μπροστά στο τιμόνι ο οδηγός βλέπει ένα μεγάλο ταχύμετρο και στα δεξιά την ένδειξη της βενζίνης και τα χιλιόμετρα που έχει κάνει. Μια που μιλάμε για βενζίνη, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, χωρίς να κάνουμε ειδική σπουδή στην οικονομία, δεν έκαψε τίποτα. Κάναμε 450 χιλιόμετρα και η βελόνα της βενζίνης είχε μόλις περάσει τη μεσαία ένδειξη.
Δύο λόγια για τον τρικύλινδρο κινητήρα των 998cc που είναι άλλωστε και το δυνατό χαρτί του αυτοκινήτου. Είναι καλός και αξιόπιστος αλλά για μέτριες απαιτήσεις. Λογικό , αφού είναι μικρός. Ο θόρυβος του – το γουργουρητό δηλαδή- που έχει μην σας τρομάζει. Το συνηθίζεις γρήγορα και δεν σε ενοχλεί.
Το τιμόνι μην περιμένετε ότι είναι τόσο ελαφρύ όσο στα Yaris. Είναι πιο βαρύ αλλά δεν μπορούμε να πούμε ότι δυσκολεύει τον οδηγό στο παρκάρισμα.
Για τέσσερις ενήλικες χωρίς αποσκευές, η μετακίνηση και ειδικά σε ανηφορικούς δρόμους, θα γίνει μέν αλλά με κόπο. Όποιος σας πεί ότι το πήρε για να κάνει ταξίδια , σας λέει ψέματα. Δεν πάς από Αθήνα στη Θεσσαλονίκη. Και αν πάς δεν θα ξαναπάς.
Αν δοκιμάσετε να κάνετε ταξιδάκι στο βουνό θα σας απογοητεύσω. Θα κουραστείτε . Λογικό όμως ακούγεται αφού το « μοτεράκι» είναι μεν βραβευμένο αλλά μικρό. Αποδίδει 68HP. Ο κινητήρας των 1000 cc είναι ελαφρύς και συμπαγής. Ανταποκρίνεται στο πάτημα του γκαζιού αλλά αν είναι μέσα στο αυτοκίνητο τέσσερα άτομα πρέπει να σας πώ ότι τα βρίσκει δύσκολα. Η κατανάλωση του είναι χαμηλή , οι εκπομπές ρύπων χαμηλές και φυσικά αυτό που ενδιαφέρει έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Το Aygo σκοπό έχει τις οικονομικές μετακινήσεις μέσα στις μεγαλουπόλεις.
Σίγουρα τα μικρά αυτοκίνητα μας αρέσουν γιατί έχουν πλάκα. Από τις διαστάσεις του – μήκος/ πλάτος/ύψος) : 3,430mm/1,615mm/1,465mm)- καταλαβαίνεις ότι οι σχεδιαστές αξιοποίησαν τα πάντα για να χωρέσουν άνετα τέσσερις ενήλικες.
Είναι αποκλειστικά αυτοκίνητο πόλης. Και μην το συγκρίνετε με δίλιτρα και τρίλιτρα αυτοκίνητα. Λογικό είναι αν έχεις μπει σε ένα δίλιτρο και μετά εισχωρήσεις σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης θα σου κακοφανεί.
Προσωπικά μου αρέσουν τα μικρά μόνο για την πόλη γιατί χώνονται παντού και δεν έχουν καλή σχέση με τα βενζινάδικα. Οι επισκέψεις τους είναι αραιές και πού.
Το μικρό βάρος βοηθάει στην οικονομία. Αλλά δεν θέλει υπερβολές στην οδήγηση. «Μπούκες» και «μαγκιές» δεν χρειάζονται. Μια γρήγορη στροφή με έναν όχι έμπειρο οδηγό σημαίνει χάσιμο της ουράς. Και ένα χάσιμο της ουράς σημαίνει το λιγότερο μια επίσκεψη στο φαναρτζή.
Σε τελική, σε ευθεία και με μόνο ένα άτομο μπορεί να πούμε ότι το Aygo , ακούμπησε τα 150 χιλιόμετρα. Το εργοστάσιο λέει ότι η τελική του είναι 157 km/h και η επιτάχυνση από 100 km/h , 14,9 sec.
Στο Aygo της δοκιμής χάρηκα τα απλά πράγματα. Τα πολύπλοκα ηλεκτρονικά βοηθήματα δεν υπάρχουν. Θα σας ξαναπώ ότι μου άρεσε επειδή είναι απλό, αξιόπιστο και πρακτικό. Είναι λιτό και σπαρτιάτικων προδιαγραφών στο εσωτερικό του. Σε ένα σημείο όμως η λιτότητα – θεωρώ ότι είναι «γιαπωνέζικο» λάθος- ξεπέρασε τη λογική. Δεν υπάρχει ηλεκτρικός διακόπτης για να ανοίξει ο οδηγός το παράθυρο του συνοδηγού. Και μην μου πείτε τι να το κάνει.
Το αυτοκίνητο – λόγω χαμηλού κόστους- δεν έχει GPS. Ψάχνεις μια διεύθυνση για να ρωτήσεις τους περιπτεράδες που ξέρουν απ έξω και ανακατωτά όλους τους δρόμους λές και είναι ντελιβεράδες.
Αν έχεις συνοδηγό το πρόβλημα λύνεται. Αν είσαι όμως μόνος σου, για να ανοίξεις το παράθυρο πρέπει να είσαι καλά γυμνασμένος και να γείρεις δεξιά μέχρι να φτάσεις το διακόπτη που βρίσκεται στην πόρτα του συνοδηγού. Διαφορετικά το παράθυρο δεν ανοίγει.
Καλοί μου γιαπωνέζοι, λάθος κίνηση .
Και ένα δεύτερο αλλά όχι τόσο σημαντικό. Το φως στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ανάβει μόνο με την πόρτα του οδηγού ή …χειροκίνητα.
Μας άρεσε η εξωτερική μάσκα και το αεροδυναμικό σχήμα. Το Aygo θα λέγαμε ότι ταιριάζει σε φοιτητές η οικογενειάρχες που θέλουν ένα δεύτερο αυτοκίνητο.
Το αυτόματο κιβώτιο μας έλυσε τα χέρια μέσα στην πόλη. Μπορεί να έχεις τα paddles η το σειριακό χειροκίνητο σύστημα αλλά σπάνια τα χρησιμοποιείς. Γιατί απλά βάζεις το drive και πηγαίνεις χωρίς να προβληματίζεσαι όπου θέλεις. Όταν ξεκινάς υπάρχει μια υστέρηση η ένας στιγμιαίος δισταγμός. Αλλά μην σας ανησυχεί. Δεν είναι πρόβλημα. Το βάρος του αυτοκινήτου είναι 915 κιλά, ο κινητήρας 998 cc,η ιπποδύναμη 68 ps/6000 rpm και η ροπή 9,5 kg.m/3600rpm.
Σε γενικός γραμμές το αυτοκίνητο αυτό σε ευχαριστεί γιατί δεν σε ταλαιπωρεί στο μποτιλιαρισμένο δρόμο. Και ένα άλλο καλό είναι ότι το μόνο που χρειάζεται για τη μακροζωία του είναι μια απλή συντήρηση.

Αυτοκίνητο πόλης. Λογικό το μικρό πορτ παγκαζ.

Η κονσόλα του: Απλή αλλά με μοντέρνα χρώματα

Related posts