Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
16 Απρ 2024
Auto-Moto

Πανευρωπαϊκή παρουσίαση :Το νέο Aygo στους δρόμους της Ολλανδίας

 

Αποστολή στην Ολλανδία -Του Πέρη Χαλάτση

Fun to Drive with new Aygo είπε ο  επικεφαλής μάρκετινγκ της Toyota Europe David Terai. Με αυτό τον τίτλο αλλά και την αναγέννηση του Aygo, έκανε εκτενή αναφορά στην προσπάθεια των γιαπωνέζων να επιβληθούν σ αυτό το segment της αγοράς. Είπε ότι οι σχεδιαστές δούλεψαν από την  αρχή το πρότζεκτ αυτό με ένα μόνο στόχο. Να συνδυάσουν ένα ευχάριστο, διασκεδαστικό  και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, με την οικονομία στην κίνηση.

Το νέο Toyota Aygo , είναι από τα πιο οικολογικά με  88 gCO2 και 3.8 λίτρα κατανάλωση στα  100 χιλιόμετρα. Φυσικά αναφέρθηκε στην έκδοση ECO που προς το παρόν δεν θα έρθει στην Ελλάδα. Αλλά οι διαφορές σε κατανάλωση με τα αυτοκίνητα που θα έρθουν  στη χώρα μας είναι μηδαμινές.

Προσκεκλημένοι της Toyota Ελλάς βρεθήκαμε στο Ρόττερνταμ για την παρουσίαση του νέου μικρού αυτοκινήτου, γνωστού όμως σαν όνομα αφού  στην παγκόσμια αγορά εμφανίσθηκε πριν από εννέα χρόνια. Φυσικά οι γιαπωνέζοι κάθε φορά μας παρουσίαζαν τα facelifts που έκαναν για να δυναμώσουν το image του μοντέλου. Φέτος παρουσίασαν ένα τελείως καινούργιο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από την αρχή και με άλλη πιο ευρωπαϊκή φιλοσοφία.

Είναι ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης με επιθετικές γραμμές και φυσικά ευκολοδήγητο και οικονομικό.  Η οικονομική κατάσταση των Ελλήνων έχει στρέψει το ενδιαφέρον μας σε μικρότερες κατηγορίες αυτοκινήτων.

Για να καταλάβετε σε νούμερα και ποσοστά θα σας πούμε ότι οι αγοραστές είχαν να επιλέξουν ανάμεσα στην μεγάλη κατηγορία μεσαία και την μικρή.  Έχουμε δηλαδή την κατηγορία Γ  την κατηγορία Β και την κατηγορία Α.

Και ενώ το 2008 η ζήτηση ήταν στη μεγάλη κατηγορία ξαφνικά το ενδιαφέρον στράφηκε στη μεσαία και γρήγορα στη μικρή κατηγορία που ήταν η ασφαλέστερη με αυτό το πίνγκ πόνγκ των νόμων της ελληνικής κυβέρνησης. Το ποσοστό του 28% που είχε η μεγάλη κατηγορία έπεσε στο 15.7% .

Στην Toyota το 2008 η μεγάλη κατηγορία κατείχε μερίδιο 43% με 37% στη μεσαία , 10 % η μικρή και ένα ακόμη 10% η πολύ μικρή.

Ήταν  δηλαδή οι πελάτες που  είχαν ένα δεύτερο μικρό αυτοκίνητο για να κινούνται αποκλειστικά στην πόλη.

Το 2012 η μεγάλη κατηγορία από το 43% έπεσε στο 6% και η μεσαία ανέβηκε στο 61% από 37%. Φυσικά ανέβηκε η μεσαία και η μικρή κατηγορία για να φθάσουμε στο 2013 και να κλείσει η αγορά με 12% στα μεγάλα, 55% στη μεσαία και 34% στη μικρή κατηγορία ( 8% και 26%).

Οι εταιρίες λοιπόν – που έπαθαν καθίζηση στις πωλήσεις- κινήθηκαν αναγκαστικά στα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα. Έβλεπες στον πίνακα των πωλήσεων μόνο πτώση. Ευτυχώς τους τελευταίους μήνες η αγορά δείχνει μια άνοδο.

Το νέο Aygo στο Ρότερνταμ

Το νέο αυτοκίνητο που παρουσίασε η Toyota στο Ρόττερνταμ, την περασμένη Τρίτη (25 Ιουνίου) , είναι αυτοκίνητο πόλης. Αυτοκίνητο για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της αγοράς που προς το παρόν φοβάται για κάτι μεγάλο. Βλέπετε όποιος είχε αγοράσει μεγάλο αυτοκίνητο τιμωρήθηκε με το υψηλό σήμα κυκλοφορίας αλλά και τους πρόσθετους και απαράδεκτους φόρους πολυτελείας , κάτι που ο ελληνικός λαός δεν το άντεξε.

Η Toyota με το Aygo παίζει δυναμικά σ αυτή την κατηγορία και όπως ανακοίνωσε στην Ολλανδία , ο product manager της Toyota στην Ελλάδα, Κωνσταντίνος Χριστοδουλάκης , στην κατηγορία αυτή η Toyota είναι στις πρώτες θέσεις.

Μιλώντας για το νέο Aygo είπε ότι από τα προηγούμενα μοντέλα έχει αποδειχτεί ότι είναι ένα αυτοκίνητο με τις λιγότερες βλάβες και ότι η μάρκα είναι συνώνυμο του Fun χαρακτήρα.

Άλλωστε το διάστημα 2005-2008 το συγκεκριμένο μοντέλο είχε  75.249 πωλήσεις και κατείχε το 8.3% μερίδιο αγοράς ενώ το 2009-2012 είχε  57.741 πωλήσεις αυξάνοντας το ποσοστό σε 9.4% και το 2013 το ποσοστό αυτό ,με 5952 πωλήσεις, ανέβηκε στο 12%. Οι πωλήσεις αυτές αφορούν την Ευρώπη.

Σίγουρα τα νούμερα αυτά είναι βαρετά. Για αυτό θα σας πω κάτι που  αφορά τη τσέπη σας. Από την έρευνα που έκανε η Toyota δείχνει ότι το Aygo είναι το αυτοκίνητο με τα χαμηλότερα ποσοστά βλαβών 5.1% σε αντίθεση με τη Ford που ενώ θεωρητικά δεν έχει βλάβες το ποσοστό της στο αντίστοιχο μοντέλο ανεβαίνει στο 5.9 % και  με την Fiat με το Panda να σκαρφαλώνει σε ποσοστό 11.7% σε βλάβες.

Σίγουρα θα δοκιμάσουμε επί ελληνικού εδάφους το αυτοκίνητο αυτό. Η Κλαίρη Χατζηγιάννη, που έχει αναλάβει το δύσκολο έργο της δίκαιης κατανομής του δημοσιογραφικού στόλου ήδη ξεκίνησε τον προγραμματισμό. Σύντομα θα ακολουθήσει νέο  άρθρο και θα σας αναφέρουμε τις οδηγικές μας εντυπώσεις από νέο Aygo.

Προς το παρόν όμως μπορούμε να σας δώσουμε από στοιχεία αυτά που είδαμε στα χαρτιά. Δηλαδή ότι στη σειρά των Aygo που θα έρθουν στην Ελλάδα – είναι οκτώ σύνολο-  η κατανάλωση είναι 4.1 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, οι εκπομπές ρύπων 95 γραμμάρια δηλαδή κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο και ότι φυσικά και το πιο ενδιαφέρον ο ιδιοκτήτης του –τουλάχιστον με αυτή την κυβερνητική γραμμή- δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Ο συντελεστής αεροδυναμικής είναι 0,20 ενώ υπάρχει και το κιβώτιο x-shift που δίνει χαμηλότερη κατανάλωση στα καύσιμα.

 

 

Οι εκδόσεις των Aygo είναι .

Aygo x-Play Spot, Aygo x-Play Touch, Aygo x- Play, Aygo x- City, Aygo x- Cool

Η πιο φθηνή είναι η X-Cool 3 d . Η τιμή είναι  10.190 ευρώ χωρίς απόσυρση και 9.446 με απόσυρση . Η ίδια έκδοση αλλά με πέντε πόρτες έχει 10.540 χωρίς απόσυρση και 9.771 με απόσυρση.

Η επόμενη έκδοση είναι η X-city με 3 πόρτες 10.560 ευρω ( με απόσυρση 9.788 ευρώ) ενώ η τιμή της πεντάπορτης έκδοσης είναι 10.910 ευρώ ( με απόσυρση 10.113 ευρώ).

Το Aygo X- Play  3d έχει 11.100 ευρώ ( με απόσυρση 10.311 ) και η πεντάπορτη έκδοση 11.450 ( με απόσυρση 10.636 ευρώ).

Έχουμε ακόμη την έκδοση  Aygo X-Play Touch 5 d με 11.750 ευρώ ( με απόσυρση 10.914 ευρώ) και την X- Play Sport 5d με 12.350 ( 11.470 με απόσυρση).

Η marketing director της Toyota Ελλάς κυρία Ελεάννα Βήττα, έδωσε ιδιαίτερη σημασία στον πλούσιο εξοπλισμό της βασικής έκδοσης.

Ο βασικός εξοπλισμός όλων των εκδόσεων περιλαμβάνει ABS, VSC/TRC, σύστημα ελέγχου σε ανηφόρα (HAC) , σύστημα προειδοποίησης  πίεσης ελαστικών, 6 αερόσακοι, φώτα ημέρας LED, προβολείς Αλογόνου, A/C, τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση που ρυθμίζεται καθ ύψος, θύρα USB, αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα και φυσικά ειδική υποδοχή για παιδικά καθίσματα ISOFIX.

Η έκδοση X-Play ( με 11.450 ευρώ) έχει επιπλέον ατσάλινες ζάντες, δερμάτινο τιμόνι, δερμάτινο λεβιέ ταχυτήτων , κεντρικό έλεγχο παραθύρων , κάθισμα οδηγού που ρυθμίζεται καθ ύψος, εξωτερικούς καθρέφτες που ρυθμίζονται ηλεκτρικά και είναι θερμαινόμενοι.

Οι πιο πλούσιες εκδόσεις η X-Play Touch έχει έγχρωμη οθόνη αφής 7’’ και κάμερα οπισθοπορίας ενώ η έκδοση X-Play Sport εκτός των άλλων έχει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 15 ‘’ και προβολείς ομίχλης.

Την οδηγική μας εμπειρία στους δρόμους της Ολλανδίας θα την διαβάσετε σε άλλο άρθρο μας. Πριν κλείσουμε όμως τη σημερινή μας παρουσίαση θα πρέπει να σας εξηγήσουμε για το κιβώτιο ταχυτήτων X-Shift. Πρόκειται για ένα χειροκίνητο κιβώτιο με αυτόματες αλλαγές ταχυτήτων. Διαλέγεται λοιπόν εσείς τον τρόπο που θέλετε να οδηγήσετε. Χειροκίνητα , αυτόματα ή ακόμη με το σύστημα των paddles που τα χειριστήρια βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Η απορία που είχαμε ήταν αν ο κόσμος ζητάει αυτή την επιλογή. Η απάντηση που πήραμε ήταν θετική. Δηλαδή πάρα πολλοί κυρίως σε νεαρή ηλικία οδηγοί  προτιμούν αυτόν τον τρόπο οδήγησης. Ο Κωνσταντίνος Χριστοδουλάκης τόνισε ιδιαίτερα ότι το μοντέλο αυτό της Toyota είναι το μοναδικό στην κατηγορία του με paddles που έχει 97 γραμμάρια CO2 πράγμα που σημαίνει ότι δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

 

Related posts