Του Πέρη Χαλάτση
Όλα μπορούν να φανούν όμορφα ή αντίστροφα. Είναι ανάλογα με το πρίσμα που θέλεις να τα δεις. Όλα εξαρτώνται από τη διάθεση και όχι μόνο.
Αν για παράδειγμα δούμε προσεκτικά την τρίθυρη μπορντό έκδοση της Audi A1 θα εστιάσουμε το βλέμα μας στα καρό κομμάτια που τόσο λεπτομερώς μελέτησαν για το αυτοκίνητο αυτό οι σχεδιαστές του. Μπορεί όμως να εντυπωσιαστούμε από τις επιφάνειες του αυτοκινήτου που δίνουν έναν διαφορετικό τόνο. Μικρό σε μέγεθος αυτοκίνητο με μεγάλες επιφάνειες.
Η Audi με την νέα έκδοση Admired για τα Audi A1 & A1 Sportback, θέτει νέες βάσεις στην αγορά που αυτό διάστημα δοκιμάζεται με τον πιο ύπουλο τρόπο. Ύπουλο από κυβερνητικής πλευράς.
Όσο προσεγμένο είναι το εξωτερικό άλλο τόσο είναι και το εσωτερικό. Χρώματα και αποχρώσεις δένονται αρμονικά και το όλο σκηνικό δημιουργεί ένα σύνολο που βασίζεται στη λεπτομέρεια. Όπως λεπτομέρεια είναι που στους χρωματισμούς του δεν αφήνει απεξω ουτε τις χειρολαβές αλλά ούτε και τους αεραγωγούς.
Όταν αγοράζεις ένα μικρό αυτοκίνητο δεν πάει να πεί ότι δεν έχεις απαιτήσεις στο δρόμο. Το θέμα είναι να ξέρεις όμως τι ζητάς. Αν πιστεύεις ότι θα ακούς τα σκασίματα από το μοτέρ, τότε έκανες λάθος επιλογή. Και είναι πολύ απλό γιατί έκανες λάθος επιλογή. Το A1 απευθύνεται σε ένα κοινό που θέλει ένα αξιόπιστο και προσεγμένο αυτοκίνητο που να «χώνετα黨εύκολα στο μποτιλιαρισμένο δρόμο, να φρενάρει καλά και να οδηγείται ευχάριστα. Ξεκινώντας τη βόλτα σου, το τιμόνι σου λέει «μην φοβάσαι» .
Πράγματι δεν πρέπει να φοβάσαι. Είναι τόσο αξιόπιστο και υπάκουο που σε εμπνέει εμπιστοσύνη από την πρώτη στιγμή.
Το Α1 1.6 έχει και ένα ακόμη προτέρημα έναντι του ανταγωνισμού. Είναι TDI. Μην το ξεχνάμε αυτό. Είναι δηλαδή ακόμη πιο οικονομικό από το « ξαδελφάκι » του που θέλει να το ανταγωνισθεί. Και μια που μιλάμε για τον ντίζελ κινητήρα ας σας δώσουμε περισσότερα στοιχεία.
Κάτω από το καπό θα βρείτε τον turbodiesel κινητήρα των 1600 κ.εκ που αποδίδει 90 ίππους. Βάζοντας μπροστά θα ακούσετε χωρίς καμιά αμφιβολία το γνωστό κροτάλισμα που έχουν οι κινητήρες diesel αλλά όταν ξεκινήσετε ο θόρυβος εξαλείφεται. Χάνεται. Αυτό οφείλεται στην ηχομόνωση. Είναι τόσο καλή, που «απαγορεύει» τους ανεπιθύμητους θορύβους να περάσουν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Έτσι όποιος ταξιδεύει και δεν ξέρει αν το αυτοκίνητο είναι βενζινοκίνητο η πετρελαιοκίνητο δεν πρόκειται να καταλάβει κάτι ενοχλητικό.
Η οδική συμπεριφορά δεν θα μπορούσε να ήταν διαφορετική από το ύφος του αυτοκινήτου. Στην εθνική οδό κινείται άνετα, γρήγορα, αξιόπιστα αλλά και οικονομικά.
Το αυτοκίνητο που εισάγεται από την εταιρία «φοράει» μηχανικό 5άρι κιβώτιο. Σ αυτό το σημείο έχουμε ένσταση. Όχι για το κιβώτιο που είναι πολύ καλό αλλά ως προς την επιλογή του 5αριού. Θα μπορούσε να ήταν κάλλιστα 6άρι. Σίγουρα ένας κινητήρας 1600 κ.εκ θα πήγαινε καλύτερα αν είχε μια ακόμη σχέση.
Ένα άλλο πράγμα που λείπει ( αλλά φυσικά δεν είναι σημαντικό για την πλειοψηφία των οδηγών) είναι ο υπολογιστής ταξιδιού. Αν υπήρχε θα μπορούσαμε να πληροφορούμαστε συνεχώς για την κατανάλωση. Αν οι φωστήρες που μας κυβερνούν αποφασίσουν να αυξήσουν και άλλο την τιμή των καυσίμων σίγουρα το όργανο αυτό θα είναι απαραίτητο.
Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις οι επιδόσεις, είναι : 3,8 λίτρα/100 χλμ. μικτή κατανάλωση, 99 γρμ /χλμ. εκπομπές ρύπων CO2, που, σημαίνει –τουλάχιστον προς το παρόν -ελεύθερη πρόσβαση στον πράσινο Δακτύλιο. Λέμε προς το παρόν γιατί δεν αποκλείεται να βγει αύριο ένας υπουργός και να πει ότι θα βάλει διόδια στον πράσινο δακτύλιο. Θα κόβουμε δηλαδή εισιτήριο,όπως ακριβώς στο κινηματογράφο.
Μας ρώτησε ένας καλός φίλος που τον λέμε «γκολφάκια» πόσο είναι η επιτάχυνση του Α1. Η απάντηση που πήρε ήταν ότι η επιτάχυνση είναι σε λογικά πλαίσια για ντίζελ κινητήρα. Μην συγκρίνουμε σε επιταχύνσεις ποτέ τα αυτοκίνητα πετρελαίου με αυτά της βενζίνης. Πάντως οι Γερμανοί με τις εργοστασιακές μετρήσεις δίνουν 11,4 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100 και 182 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα.
Στη βόλτα και στη χρήση
Αν ζητούσαμε τις γνώμες από άντρες και γυναίκες οδηγούς για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα βλέπαμε ότι παρά το γεγονός ότι είναι με πετρέλαιο, οι γυναίκες του δίνουν αρκετές ψήφους. Είναι αυτό που σας είπαμε αρχικά. Οι γυναίκες θα το προτιμήσουν γιατί εκτός των άλλων έχει στυλ. Και αυτό είναι ακριβώς αυτό που τις κάνει να το προτιμούν. Το στυλ του. Μάσκα, «κοφτοί» προβολείς, διαφορετικός χρωματισμός στα τόξα της οροφής και άλλες λεπτομέρειες που το κάνουν ακόμη πιο « ιν ».
Η τιμή, σε αυτήν την έκδοση, ξεκινά από τα 18.900 ευρώ, τιμή, χωρίς το όφελος από την απόσυρση.
Related posts
Αναζήτηση
Τελευταία νέα
Οπλίσου…
Από την Άννα Ζανιδάκη Δώσε θάρρος στον εαυτό σου και καθόρισε εσύ τα όριά σου και τα περιθώριά σου, χωρίς…