Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
17 Ιαν 2022
Auto-Moto

Audi A1 1.2 TFSI : Κλείνει πονηρά το μάτι στα diesel


Του Πέρη Χαλάτση
Αν οδηγήσετε για πρώτη φορά το νέο Audi A1 Sportback 1.2 TFSI ενδεχομένως θα παραπονεθείτε γιατί θα θέλατε κάτι ποιο δυνατό.
Πράγματι οι 86 ίπποι που αποδίδει το νέο Audi δεν δείχνουν αρκετοί για να σας ικανοποιήσουν , ειδικά αν σας αρέσουν τα γρήγορα αυτοκίνητα.
Στην έκθεση της Γενεύης είδαμε αρκετά όμορφα Audi αλλά με μια βασική διαφορά που κρύβεται κάτω από το καπό. Στις άλλες χώρες οι κυβερνήσεις δεν τιμωρούν τους πολίτες τους όταν αυτοί οδηγούν δίλιτρα αυτοκίνητα. Έτσι αυτά τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στη Γερμανία είναι εξωτερικά ίδια με αυτά που κυκλοφορούν στη δική μας αγορά αλλά με άλλα μοτέρ.
Σίγουρα θα πρέπει να προσαρμοστούμε και να μην γκρινιάζουμε. Γιατί μπορεί να μας κακοφαίνεται στην αρχή και να λέμε ότι το Audi A1 Sportback 1.2 TFSI Admired είναι αργό αλλά στην πραγματικότητα, αργό το επιλέγουμε εμείς. Θα μπορούσαμε να διαλέγαμε ένα ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο που ο κινητήρας του να αποδίδει 112 ίππους, 140 ίππους ή ακόμη και 185 ίππους.
Αλλά όπως είπαμε οι επιλογές δεν γίνονται πλέον από εμάς αλλά από τους τροικανούς. Γιατί πριν εμφανισθούν στη ζωή μας διαλέγαμε αυτοκίνητα με δυνατά μοτέρ, S tronic αυτόματα κιβώτια με διπλούς συμπλέκτες και άλλα όμορφα πράγματα που μας πρότειναν οι κατασκευαστές.
Το Α1 – το αυτοκίνητο της δοκιμής μας – είναι το πιο μικρό μοντέλο στην οικογένεια της Audi. Είναι το πεντάπορτο Α1 με τον 1.2 TFSI κινητήρα. Αυτοκίνητο δηλαδή της τελευταίας τεχνολογίας. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός μας 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1,2 TFSI κινητήρας με τις 2 βαλβίδες στον κύλινδρο, ο οποίος στην “ήπια” μορφή αποδίδει 86 ίππους. Με κιβώτιο 5 σχέσεων και start/stop, μπορούμε να πούμε ότι συναγωνίζεται στα ίσια στην οικονομία, μοντέλα με κινητήρα πετρελαίου. Η μέση κατανάλωση είναι 5.1 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα –αν είσαι συγκρατημένος και δεν σανιδώνεις το γκάζι- οι εκπομπές ρύπων 118 CO2 σε μεικτό κύκλο και η τελική ταχύτητα ( σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές ) 180 χιλιόμετρα.
Όταν είπαμε στην αρχή ότι θα δυσανασχετούσαμε, το είπαμε γιατί στη συνέχεια θα διαπιστώναμε ότι μπορεί να είναι μικρή η απόδοση αλλά η υπερτροφοδότηση το βοηθάει και το κινεί «σβέλτα».
Με δύο λόγια δεν κουράζει τον οδηγό αλλά απεναντίας τον βοηθάει στην τσέπη του αφού στο τέλος το Α1 αποδεικνύεται αρκετά οικονομικό , αν και σε αυτό σημαντικό ρόλο στις μετακινήσεις στην πόλη παίζει και το σύστημα start-stop.
Τα τυπικά που εσείς πρέπει να ξέρετε είναι ότι το Α1 της δοκιμής μας κοστίζει στην έκδοση Admired 18.750 ευρώ. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με ABS, ESP , ASR και EDL . Μια χαρά για έναν οικογενειάρχη. Τα έχει αυτά που χρειάζεται για να αισθάνεται όμορφα και σίγουρα.
Το τιμόνι – τριών ακτινών- είναι όμορφο με το σήμα της Audi να κυριαρχεί στο μέσον. Ο οδηγός όσο δύσκολος και δύστροπος και αν είναι θα βολευτεί εύκολα. Το αυτοκίνητο κινείται σβέλτα και οικονομικά. Στο δρόμο δεν τρομάζει αφού είναι πολύ ζυγισμένο και προσεγμένο. Το φρενάρισμά του ικανοποιητικό και ελεγχόμενο. Ο οδηγός αποκτά τη σιγουριά εύκολα αφού κατά τη δική μας εκτίμηση μεγάλο ρόλο παίζει το υπάκουο τιμόνι. Η Audi για το συγκεκριμένο Α1 επέλεξε πεντάρι σασμάν. Όχι ότι μας πειράζει αλλά και το 6άρι δεν θα μας χάλαγε.
Το οδηγήσαμε χωρίς να το πιέσουμε. Στο δρόμο είναι σταθερό , και εύκολο στη διαδικασία του παρκαρίσματος. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη περισσότερο για να έχουν καλύτερη άνεση οι επιβάτες παρά για «πλασαρίσματα» στις στροφές. Είναι δηλαδή αυτοκίνητο οικονομικό, για οικογενειάρχες.
Το εσωτερικό του αν και λιτό είναι αρκετά προσεγμένο. Για παράδειγμα πάνω στο τιμόνι δεν υπάρχουν χειριστήρια για ρυθμίσεις σε ραδιόφωνα και τηλέφωνα. Για να πούμε την αλήθεια το προτιμούμε αυτό. Το τιμόνι να είναι απλό. Άλλοι θέλουν όλα τα χειριστήρια πάνω στο τιμόνι. Αν τα θέλουν έχασαν. Δεν υπάρχουν. Βέβαια οι Γερμανοί στην εργονομία σκίζουν. Όλα τα όργανα είναι στην ιδανική θέση για να μην αποσπάται η προσοχή οδηγού.

Η οθόνη μπορεί να “εξαφανισθεί” αν δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε τα πολυμέσα
Μας άρεσε η οθόνη του Navigator που αναδύεται από το κέντρο του ταμπλό. Το μόνο που θα θέλαμε και δεν υπήρχε αλλά μόνο κατόπιν παραγγελίας είναι το σύστημα Hill Start Assist, το σύστημα που συγκρατεί το αυτοκίνητο στην ανηφόρα και δεν το αφήνει να κυλήσει προς τα πίσω.
Ας δούμε τώρα και το εσωτερικό του. Είναι άνετο. Με τέσσερις πόρτες για ευκολότερη πρόσβαση. Τέσσερις ταξιδεύουν χωρίς μουρμούρα. Οι πέντε λίγο στριμώχνονται πίσω. Για μια πενταμελή οικογένεια – μικρά παιδιά- κανένα πρόβλημα. Μόνο που ο χώρος των αποσκευών είναι μέτριος. Μπορεί βέβαια να αξιοποιηθεί και ο χώρος που προορίζεται για την ρεζέρβα. Σήμερα οι εταιρίες δεν βάζουν πέμπτο λάστιχο.
Υπάρχει αξιοποιήσιμος χώρος
Έχουν μόνο το ειδικό κίτ σε περίπτωση κλαταρίσματος. Ο χώρος λοιπόν της ρεζέρβας μπορεί να φιλοξενήσει αρκετά πράγματα.

Related posts