Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
01 Δεκ 2021
Auto-Moto

Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για το Rally Dakar- Στο κόκκινο οι ρυθμοί στην Audi Sport

Σαράντα οκτώ ημέρες πριν από τη μεγάλη πρόκληση η Audi Sport ολοκληρώνει το μεγαλύτερο μέρος των δοκιμών. Και γιατί είναι η μεγάλη πρόκληση αυτός ο αγώνας και τι διαφορετικό έχει από τους άλλους; Πρόκληση είναι γιατί φέτος για πρώτη φορά τα αγωνιστικά της Audi θα είναι εξοπλισμένα με δύο ηλεκτροκινητήρες και ένα βενζινοκινητήρα σε ρόλο γεννήτριας.

Απο εδω θα ξεκινήσει ο μεγάλος αγώνας

Θα έχουν τέσσερα (4) χιλιόμετρα  καλωδίωσης, δύο κεντρικές μονάδες ελέγχου και έξι συστήματα ψύξης κινητήρες. Είναι διαφορετικούς από τους άλλους γιατί για πρώτη φορά σε ράλι αντοχής όπως είναι το Ράλι Ντακάρ συμμετέχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα τρία αγωνιστικά Audi που είναι εξαιρετικά προετοιμασμένα και ασφαλή αυτοκίνητα σύντομα θα τα δούμε στη ράμπα εκκίνησης στο Ha’il με οδηγούς τους Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz και Mattias Ekström και συνοδηγούς τους, Edouard Boulanger, Lucas Cruz και Emil Bergqvist.

Audi RS Q e-tron, safety concept

Αν το λέγαμε αυτό πριν από δέκα χρόνια, ότι αγωνιστικά αυτοκίνητα θα πάρουν μέρος στο Ντακάρ έχουν ηλεκτροκινητήρες θα μας αποκαλούσαν τρελούς.

Να λοιπόν που η Audi τόλμησε και αναμένεται να παρακολουθήσουμε μεγάλη μάχη. Τα πρώτα Audi RS Q e-tron έχουν ήδη ολοκληρώσει μεγάλο κύκλο δοκιμών, σε κλιματολογικές συνθήκες παρόμοιες  με αυτές της Σαουδικής Αραβίας, όπου θα διεξαχθεί ο αγώνας από τις 2-14 Ιανουαρίου.

Ένα συμβατικά αγωνιστικό αυτοκίνητο στο Ράλι Ντακάρ διαθέτει δύο κύρια στοιχεία: τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το κιβώτιο ταχυτήτων.

Stéphane Peterhansel
Carlos Sainz
Mattias Ekström

Το Audi RS Q e-tron διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα, έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω, την μπαταρία υψηλής τάσης με τον μετατροπέα ενέργειας, που διαθέτει μία άλλη μονάδα ελέγχου (MGU) με τεχνολογία από την Formula Ε και τον βενζινοκινητήρα TFSI, σε ρόλο γεννήτριας, με τεχνολογία από το DTM. Καθένα από αυτά τα εξαρτήματα απαιτεί ένα ειδικό σύστημα ψύξης, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους σε έξι, αν συνυπολογιστεί το σύστημα ψύξης και κλιματισμού για τον οδηγό και τον συνοδηγό.

Édouard Boulanger, Stéphane Peterhansel

Στο συγκεκριμένο ράλι οι συνθήκες είναι εξαιρετικά δύσκολες. Οι αγωνιζόμενοι έχουν να αντιμετωπίσουν την άμμο, τις πέτρες, άλλοτε την υπερβολική ζέστη και άλλοτε το υπερβολικό κρύο. Είναι σίγουρο ότι καταπονούνται στο όριο οι κεντρικές μονάδες ελέγχου, τα καλώδια (είπαμε ότι έχουν συνολικό μήκος 4 χλμ) τα καλώδια υψηλής τάσης μαζί με τη μπαταρία, όλα τα ευαίσθητα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά εξαρτήματα στο αυτοκίνητο. Για την αποτελεσματική προστασία τους, οι μηχανικοί έχουν χρησιμοποιήσει όλη την εφευρετικότητά τους.

Εκτός των ηλεκτρονικών, αντίστοιχη ήταν εξ αρχής η μέριμνα για την ασφάλεια των πληρωμάτων. Για το σωληνωτό πλαίσιο του Audi RS Q e-tron οι μηχανικοί επέλεξαν ένα ανθεκτικό στη θερμότητα κράμα χάλυβα από την αεροδιαστημική βιομηχανία, που περιέχει χρώμιο, μολυβδαίνιο και βανάδιο. Έχουν χρησιμοποιηθεί προηγμένα υλικά όπως ανθρακονήματα, Kevlar, το ανθεκτικό στη διάτρηση Zylon και πολλά άλλα.

Audi RS Q e-tron, safety concept
Lucas Cruz

Η Audi Sport για το RS Q e-tron υιοθέτησε τα σχέδια σωληνωτού πλαισίου από το DTM (2004 έως 2011) καθώς και το πλαίσιο από φύλλα χάλυβα στο rallycross (2017 έως 2018) καθώς επίσης και τα μονοκόκ από ανθρακονήματα από τα σπορ αυτοκίνητα του LMP, του DTM και των μονθέσιων της Formula E.

Για το ιδιαίτερα ανθεκτικό στις καταπονήσεις δάπεδο του RS Q e-tron, έχει υιοθετηθεί δομή σάντουιτς με χρήση χάλυβα, αλουμινίου και ειδικού αφρού, για την προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης και της δεξαμενής βενζίνης του μετατροπέα ενέργειας.

Στο επιφανειακό φορτίο πέρα από το όριο, η διασπορά της ενέργειας γίνεται με σύνθλιψη. Η ελεγχόμενη κατάρρευση που προκύπτει προστατεύει την μπαταρία. Σε περίπτωση υπερβολικής ζημιάς, το συγκρότημα μπορεί εύκολα να αντικατασταθεί κατά τη διάρκεια του σέρβις στη βραδινή ανασυγκρότηση. Συνολικά, αυτό το επιπλέον δάπεδο με την τριπλή προστασία από κρούσεις και διάτρηση, έχει πάχος 54 χιλιοστά. Οι δυνάμεις “g” που αναπτύσσονται είναι παρόμοιες με εκείνες των πρωτότυπων του Le Mans.

Carlos Sainz

Στο εσωτερικό, η Formula E έχει δώσει την τεχνογνωσία για ανεπιθύμητα ηλεκτρικά ρεύματα και υπερτάσεις. Σε περίπτωση σύγκρουσης, τα συστήματα απενεργοποιούνται αυτόματα πάνω από μια τιμή κατωφλίου. Ειδικά φώτα και ακουστικά σήματα χρησιμεύουν ως προειδοποιήσεις κινδύνου προς τον έξω κόσμο, μετά από ένα ατύχημα. Η βέλτιστη μόνωση του συστήματος από το νερό κατά τη διέλευση ποταμών και ένα εξελιγμένο σύστημα πυρόσβεσης ειδικά για ηλεκτρικά αγωνιστικά οχήματα, προστατεύουν τους επιβάτες σε αυτές τις ακραίες καταστάσεις.

Ολόκληρη η ομάδα, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμάτων, έχει υποβληθεί σε ειδική εκπαίδευση για αναπάντεχα σε περιβάλλον υψηλής τάσης, όπως και οι ομάδες διάσωσης από τους διοργανωτές. Εκτός άλλων, το πλήρωμα μπορεί να ενεργοποιήσει ειδικούς διακόπτες SOS, ένας καταγραφέας δεδομένων ατυχήματος συλλέγει συνεχώς data, ενώ μια ενσωματωμένη κάμερα παρακολούθησης δείχνει ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει στο πιλοτήριο.

Per Hal

 

Related posts