Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
10 Απρ 2020
Auto-Moto

Αποκλειστικά για οικογενειάρχες το νέο Opel Zafira Tourer 1.6 CDTi


Του Πέρη Χαλάτση
Αν έχετε το λιγότερο δύο παιδιά και το μάξιμουμ πέντε ,τότε αυτή την παρουσίαση θα πρέπει να την διαβάσετε γιατί σας αφορά. Αν είστε όμως ελεύθερος η έχετε μόνο ένα η δύο παιδιά, μάλλον θα σας πέσει μεγάλο το αυτοκίνητο που προτεινει η Opel. Οπότε δεν είναι για εσάς.
Σήμερα, τα μεγάλα αυτοκίνητα με τις πολλές θέσεις τα προτιμούν κυρίως οι πολύτεκνοι. Γιατί μόνο σ αυτά μπορούν να βολέψουν την οικογένεια τους.
Κάποτε – πριν 40 η 50 χρόνια- δεν υπήρχε οικογενειάρχης που να μην έχει το λιγότερο τέσσερα παιδια. Τότε όμως δεν υπήρχαν 7θέσια αυτοκίνητα αλλά δεν υπήρχαν και λεφτά. Σήμερα οι περισσότεροι δεν θέλουν δεύτερο παιδί και μετά βίας φτάνουν στα δύο.
Για το λόγο αυτό , είπα, ότι όσοι δεν έχουν τουλάχιστον τέσσερα παιδιά, δεν θα χαρούν αυτό το αυτοκίνητο με τον πολύ καλό πετρελαιοκινητήρα 1.6 CDTi. Ο κινητήρας αυτός είναι της σειράς ecoFLEX και αποδίδει 136 ίππους.
Θα μπορούσαμε να λέγαμε – αν δεν το είχαμε οδηγήσει- ότι για ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο οι 136 ίπποι είναι λίγοι. Όμως όταν το οδηγήσαμε, διαπιστώσαμε ότι είναι «αρκετοί» για άνετες μετακινήσεις σε μεγάλα ταξίδια .
Ίσως ο κινητήρας του Opel Zafira Tourer 1.6 CDTi είναι από τους πιο καλούς στην κατηγορία του. Η ροπή του είναι 320 Nm. στις 2.000 σ.α.λ . Ο 1.6 CDTi χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό καυσίμου και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Οι ρύποι είναι 109 γρ./χλμ. Και φυσικά φέρει την πιστοποίηση Euro 6.
Οδηγείς το Tourer και νομίζεις ότι οδηγείς μικρό σχολικό λεωφορείο. Με τη διαφορά ότι ο κινητήρας του δουλεύει πολιτισμένα και με πολύ λιγότερους κραδασμούς από τα άλλα μοντέλα στην κατηγορία αυτή.
Μπορεί να μας άρεσε ο κινητήρας αυτός αλλά αυτό που μας άρεσε περισσότερο ήταν η χαμηλή του κατανάλωση.

Το κιβώτιο ταχυτήτων ειναι εξη σχέσεων
Σίγουρα δεν καταφέραμε να πλησιάσουμε τα νούμερα που δίνουν οι Γερμανοί. Αυτοί ισχυρίζονται ότι για κάθε 100 χιλιόμετρα, το Tourer χρειάζεται μόλις 4.1 λίτρα. Εμείς με πολύ μέτρια χρήση του γκαζιού και χωρίς υπερβολές ξεπεράσαμε τα 6.5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.
Το Tourer, το γερμανικό MPV , ζυγίζει 1706 κιλά. Βάλε 7 επιβάτες και με τις αποσκευές και τότε αρχίζουμε την πρόσθεση. Όσο όμως και αν το φορτώσουμε , δεν αγκομαχάει. Κινείται με αξιοπρέπεια και όπως είπαμε οικονομικά. Όταν ο ιδιοκτήτης του 7θέσιου αυτοκινήτου θελήσει να το κινήσει στην πόλη το σύστημα Start/Stop σε συνδυασμό με το σύστημα Eco Drive Assist, κάνει τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία. Το Opel Zafira Tourer 1.6 CDTi έχει ένδειξη για τους ξεχασιάρηδες οδηγούς, που υποδεικνύει πότε πρέπει να γίνει η αλλαγή ταχύτητας ενώ πληροφορεί για τα 50 τελευταία χιλιόμετρα την μέση κατανάλωση.

Η ρεπρίζ του από 0-100 είναι θεωρητικά πολύ καλή. Η εργοστασιακή μέτρηση λέει 11.2 δευτερόλεπτα. Εμείς τα ξεπεράσαμε κατά πολύ. Η τελική του ταχύτητα είναι 193 χιλιόμετρα. Φυσικά δεν τα φτάσαμε ποτέ γιατί 193 ραντάρ καραδοκούν για …ζεστό χρήμα.
Από τις 1700 στροφές έχει καλό τράβηγμα ενώ το 6άρι κιβώτιο δεν σε προβληματίζει ακόμη και αν οι αλλαγές είναι συχνές και γρήγορες.
Το εσωτερικό του είναι πλούσιο και σωστά μελετημένο. Άλλωστε πως θα μπορούσε να δικαιολογήσει την πολυχρηστική του ταυτότητα . Δεν μετρήσαμε τους αποθηκευτικούς χώρους, αλλά οι Γερμανοί λένε ότι υπάρχουν 31 σημεία που μπορείς να τοποθετήσεις τα μικροαντικείμενα.
Για την ευρυχωρία του δεν θα πούμε πολλά. Οι δύο μπροστινοί και οι τρείς πίσω επιβάτες κάθονται πριγκηπικά. Οι δύο τελευταίοι, στην 6η και 7η θέση στριμώχνονται λίγο αν είναι μεγάλοι. Για τα μικρά παιδιά όμως είναι μια χαρά. Το Zafira, με το σύστημα Flex7 έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί και ως μεταφορικό μέσο. Όταν τα καθίσματα βυθισθούν, ο χώρος γίνεται επίπεδος και μπορεί να φορτωθούν709 λίτρα. Όταν ξαπλώσουν όλα τα καθίσματα και μείνουν μόνο οι θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού, τότε ο ωφέλιμος χώρος φτάνει τα 1.860 λίτρα.
Αν τα βάλουμε κάτω δούμε τι μας προσφέρει και τι μας ζητάει τότε μπορούμε να ζυγίσουμε αν τα 27.920 ευρώ (με το όφελος της κρατικής απόσυρσης) είναι πολλά η …συμβατά.

Πολύ καλή δουλεια έκαναν και με τους καθρέφτες για να μπορει ο οδηγός να ελέγχει κάθε κίνηση πίσω του
Ο κινητήρας είναι ενα απο τα μεγάλα ατού του Tourer
Θέσεις για μικροαντικείμενα βρίσκεις παντού. Εδω χαίρεσαι να τοποθετείς μικροαντικείμενα αλλά μετα από αν ψάχνεις κάτι τότε θα πρέπει να ψάξεις σε 31 σημεία

Related posts