Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
24 Μαΐ 2022
Auto-Moto

Από το Σίλβερστον στο Ουγγαρόρινγκ


Το Ουγγρικό Grand Prix είναι ένας ιστορικός αγώνας αφού εκεί  έγινε το πρώτο GP σε χώρα του ‘Σιδηρούν Παραπετάσματος’. Είναι μια χαρακτηριστική διαδρομή έξω από τη Βουδαπέστη που κάποτε ένας πρώην πρωταθλητής περιέγραψε ως μια «υπερμεγέθη πίστα καρτ». Αυτό αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό σχόλιο για τα χαρακτηριστικά της διαδρομής που είναι σφιχτή με συνεχείς αλλαγές πορείας καθώς η μια στροφή διαδέχεται την άλλη. Η μαζεμένη μορφή της την καθιστά πολύ δημοφιλή στους θεατές που μπορούν να βλέπουν σχεδόν όλη την πίστα απ’ όπου κι αν βρίσκονται.
Το Ουγγαρόρινγκ εκτός των ελαστικών είναι εξαιρετικά απαιτητικό και όσον αφορά στη φυσική κατάσταση των οδηγών. Συχνά το συγκρίνουν με τη Σιγκαπούρη (σ.σ: η πιο απαιτητική διαδρομή από άποψη φυσικής κατάστασης για τους οδηγούς) λόγω του μεγάλου ρυθμού στροφών, των υψηλών θερμοκρασιών και την αναλογικά χαμηλή ροή αέρα στο κόκπιτ.
Πρόκειται για μια διαδρομή που έχει μια καλά ισορροπημένη κατανομή όσον αφορά στην πρόσφυση, στο φρενάρισμα και στις πλευρικές καταπονήσεις. Όλα τα φορτία που επενεργούν στο μονοθέσιο είναι σχεδόν ισομεγέθη, αυτό οδηγεί σε ουδέτερο σετάρισμα. Οι ομάδες επιλέγουν μέγιστο αεροδυναμικό φορτίο για να παράγουν όσο το δυνατό μεγαλύτερη πρόσφυση (αεροδυναμικά).
Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:
Υπάρχει μόνο μια ευθεία στο Ουγγαρόρινγκ. Μια ευθεία και πολλές στροφές. Αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά δεν έχουν την ευκαιρία να ψυχθούν επαρκώς. Ειδικά η μέση γόμα που δουλεύει καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες βρίσκεται συνεχώς στο άνω άκρο του παραθύρου λειτουργίας της, αν κάνει ζέστη. Βέβαια η Ουγγαρία μας επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις γιατί η βροχή δεν αργεί να εμφανισθεί από εκεί που δεν την περιμένεις.

Η στρατηγική του περσινού νικητή
Πέρυσι ο Daniel Ricciardo κέρδισε τον αγώνα των 70 γύρων για λογαριασμό της Red Bull πραγματοποιώντας 3 pit stop ακολουθώντας μια επιθετική στρατηγική για να κερδίσει το πλεονέκτημα. Οι μεικτές συνθήκες ανάγκασαν τους οδηγούς να εκκινήσουν με την ενδιάμεση γόμα έτσι δεν είχαν υποχρέωση να χρησιμοποιήσουν και τις δυο γόμες των σλικ ελαστικών στη συνέχεια. Αφού ολοκλήρωσε στην αρχή ένα μέρος με τα ενδιάμεσα ελαστικά μετά ο Ricciardo χρησιμοποίησε σ’ όλο τον αγώνα τη μαλακή γόμα. Η στρατηγική του επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας δυο φορές. Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton επίσης λόγω της στρατηγικής ελαστικών που υιοθέτησε κατάφερε να τερματίσει 3ος παρότι εκκίνησε από τη γραμμή των pit.

Related posts