Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενίδουνιας, αναφερόμενος στο πολύνεκρο δυστύχημα μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη είπε ότι δεν θα είχε γίνει αυτή η τραγωδία αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας.
Εξήγησε ότι τα τρένα μπαίνουν στη γραμμή που θα κινηθούν με εντολή που δίνει ο διαχειριστής. Ο μηχανοδηγός δεν λειτουργεί αυθαίρετα. Ο οδηγός ενός λεωφορείου φρενάρει η στρίβει με δική του πρωτοβουλία. Ο μηχανοδηγός απλά εκτελεί εντολές. Του λένε πότε θα επιταχύνει και πότε θα επιβραδύνει. Του λένε σε ποια γραμμή θα κινηθεί. Εκτελεί εντολές ανάλογα με αυτά που του λέει ο κάθε σταθμάρχης.
Ο Κώστας Γενίδουνιας είπε:
« Δεν λειτουργεί κανένα ηλεκτρονικό σύστημα, όλα γίνονται χειροκίνητα στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής. Αυτό δεν θα γινόταν αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας. Υπάρχουν και δεν λειτουργούν τα συστήματα, έχουν εγκατασταθεί από το 2000, ήταν σε φάση ανάταξης, το έχουμε καταγγείλει δεκάδες φορές. Ο σταθμάρχης μας δίνει εντολή και λέει ‘φεύγετε από τον σταθμό α και πάτε στο σταθμό β’, στη συνέχεια ο σταθμός β’ μας βλέπει και ενημερώνει τον σταθμό α’ ότι φτάσαμε.
Η επικοινωνία γίνεται μέσω ασυρμάτων. Είναι σαν να κυκλοφορείς με αυτοκίνητο και να μην λειτουργούν τα φανάρια. Είναι αδιανόητο, δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό. Αν λειτουργούσαν τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν θα είχε γίνει η σύγκρουση».
Τέλος, είπε ότι «η υποδομή ανήκει στον ΟΣΕ, αυτός που δίνει τις εντολές είναι ο ΟΣΕ, οι εντολές μεταφέρονται από σταθμαρχείο σε σταθμαρχείο.
Related posts
Χάρισε… ποδήλατα το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Συνεχίζεται η απεργία των γιατρών του ΕΟΠΥΥ
4,2 Ρίχτερ κοντά στην Κρήτη
Νέα στάση εργασίας στο Μετρό την Τετάρτη!
Αναζήτηση
Τελευταία νέα
Καιρός: Βροχές και καταιγίδες σε αρκετές περιοχές της χώρας. Πολύ ενισχυμένοι Β.Α άνεμοι στο Βόρειο Αιγαίο
Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2023: Για σήμερα θα εκδηλωθούν βροχές και καταιγίδες κυρίως στη Θεσσαλία, στην Εύβοια, στην Κεντρική και Ανατολική…