Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
22 Οκτ 2021
Τεχνολογία

Απειλεί το ίντερνετ το λιανικό εμπόριο;

Όλο και περισσότεροι έμποροι διαμαρτύρονται ότι οι πελάτες έρχονται στο κατάστημά τους για να ενημερωθούν για ένα προϊόν, το οποίο αγοράζουν μετά, συχνά φθηνότερα, στο διαδίκτυο.

 

Το κατάστημα ηλεκτρονικών και ηλεκτρολογικών εξαρτημάτων του Πέτερ Βάιλγκουνι βρίσκεται στο κέντρο της Βόννης. Ο έμπορος υπολογίζει ότι περίπου το 30% των πελατών του έρχεται στο κατάστημά για να ενημερωθεί για κάποιο εξάρτημα ή ηλεκτρονικό μηχάνημα και στη συνέχεια το αγοράζει στο διαδίκτυο. Κατά την άποψή του στο μέλλον μόνο οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων θα μπορέσουν να επιβιώσουν στη μάχη κατά των διαδικτυακών αγορών.

 

Διαφορετική άποψη έχει ο Κάι Φαλκ, διευθύνων σύμβουλος του Γερμανικού Εμπορικού Συνδέσμου: «Ένας στους 10 πελάτες ενημερώνεται στα μαγαζιά και αγοράζει μετά αυτό που επιθυμεί στο ίντερνετ». Παραδέχεται ωστόσο ότι το ίντερνετ αλλάζει τη μορφή του εμπορίου, όπως το γνωρίζουμε. Ήδη σήμερα ένας στους πέντε εμπόρους λιανικής διαθέτει ιστοσελίδα.

 

Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το λιανικό εμπόριο κερδίζει όταν υπάρχει και διαδικτυακή παρουσία. Ο ειδικός σε ζητήματα εμπορίου Μπγιέρν Μπλόχινγκ λέει ότι «αν υπάρχει μεγάλη ποικιλία στο κατάστημα και ο πελάτης μαθαίνει για αυτήν στο ίντερνετ, έρχεται στο κατάστημα για να ψωνίσει».

 

Ενημέρωση online, αγορά στο κατάστημα

 

Ο γερμανός ειδικός πιστεύει ότι οι έμποροι πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, δηλαδή της προτιμήσεις και συνήθειες των καταναλωτών. Ορισμένοι πελάτες ενημερώνονται στο ίντερνετ και αγοράζουν μετά στο κατάστημα, ενώ άλλοι κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Κάποιοι «εμπνέονται» από γεμάτα ράφια, άλλοι θέλουν να ξεμπερδεύουν με τις αγορές το συντομότερο.

 

Στο μέλλον τα καταστήματα θα πρέπει να προσφέρουν απλές λύσεις σε πελάτες με διαφορετικές καταναλωτικές συνήθειες, πιστεύει ο Μπγιέρν Μπλόχινγκ και αναφέρεται στο παράδειγμα μιας μεγάλης γαλλικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ: «Στους πελάτες παρέχεται η δυνατότητα να ψωνίσουν στο ίντερνετ και να πάνε μετά, όταν έχουν χρόνο, στο σούπερ μάρκετ να πάρουν τις σακούλες με τα ψώνια. Το μόνο που έχουν συνεπώς να κάνουν είναι να φορτώσουν στο αυτοκίνητο της σακούλες. Η πληρωμή γίνεται διαδικτυακά μέσω πιστωτικής κάρτας».

 

 

Related posts