Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
29 Μαρ 2020
Auto-Moto

Τό ανανεωμένο Jazz ΜΥ 12

  

Το Honda Jazz έχει αξιολογηθεί με 5 αστέρια, ως ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της Ευρώπης και αποτελεί σημείο αναφοράς για την κατηγορία supermini, σύμφωνα με αποτελέσματα των ανεξάρτητων δοκιμών σύγκρουσης του Euro NCAP.

Προσφατα η εταιρια Σαρακακης που αντιπροσωπευει τα αυτοκινητα της Honda στην Ελλαδα παρουσιασε το ανανεωμενο Jazz που εκτος από τις  στυλιστικές παρεμβάσεις ερχεται με τιμη μαλλον δελεαστικη.

Είναι πια κοινο μυστικο ότι ο νεος αγοραστης δεν στοχευει στα μεγαλου κυβισμου αυτοκινητα αλλα σ αυτά που βρισκονται καπου στα 1400 κ.εκ με ιποδυναμη από 86-101 ιππους.Και το βασικοτερο η τιμη του να είναι καπου αναμεσα στα 13.000-14.000 ευρω.

Για ένα διαστημα η Honda αντιμετωπισε προβληματα λογω της καταστροφης στην Ιαπωνια.Οι πωλησεις κατεβηκαν κατακορυφα.Και η σειρα απεναντι στον ανταγωνισμο ηταν πολύ χαμηλη με πρωτη την Opel (corsa) δευτερη την Toyota (Yaris) και τριτη την V.W (Polo). Aκολουθησαν η Ford (Fiesta),Nissan (Micra) και μετα να ακολουθει η Honda με το Jazz.Οι παραγγελιες παγωσαν και οι εταιριες που ειχαν μετρημενα τα αυτοκινητα ξεμειναν.

Τωρα όμως η μηχανη της Ιαπωνιας ξεκινησε και τα εργοστασια βρηκαν το ρυθμο τους.

Συμφωνα με τα οσα υποσχεθηκαν στη συνεντευξη τυπου το Jazz με κωδικο MY12MT αφαιροντας ολες τις μειωσεις και προσφορες που κανει ο Σαρακακης,θα είναι πολύ ανταγωνιστικες.

 

Πριν κανουμε την αναλυση σημειωστε για να ξερετε.Το νέο Jazz εχει νεα μασκα,νεα φωτα νεες ζαντες 15 ιντσων και νέο προφυλακτυρα ενώ στο εσωτερικο διακρινουμε τις νεες ταπετσαριες.

 

Αναλυτικα

 

Στο νέο Jazz οι  εξωτερικές αλλαγές στόχο είχαν αφενός να προβάλλουν την εμφάνιση του αυτοκινήτου, αφετέρου να μειώσουν το συντελεστή οπισθέλκουσας για βελτίωση της κατανάλωσης. Στην καμπίνα, η πιο αξιοπρόσεκτη αλλαγή είναι η χρήση ενός σκουρότερου, μονόχρωμου υλικού στο ταμπλό που συνδυάζεται με τη νέα ταπετσαρία καθισμάτων για τη δημιουργία μιας πιο φρέσκιας ατμόσφαιρας στο εσωτερικό. Ο φωτισμός του πίνακα οργάνων είναι ενιαίος, σε πορτοκαλί απόχρωση, που κάνει έντονη αντίθεση με το σκουρότερο ταμπλό. Χρωμιωμένοι δακτύλιοι οριοθετούν τους αεραγωγούς, τα όργανα και την οθόνη ελέγχου κλιματισμού (όπου υπάρχει).

Μεγάλο μέρος της επιτυχίας του Jazz οφείλεται αναμφίβολα στην έξυπνη διάταξη των εσωτερικών χώρων, μεγιστοποιώντας την άνεση και το χώρο φόρτωσης. Η καινοτομική κεντρική διάταξη του ρεζερβουάρ – στην οποία το ρεζερβουάρ καυσίμου βρίσκεται κάτω από τα εμπρός καθίσματα σε δικό του προστατευτικό περιμετρικό πλαίσιο – μεταφέρεται στο  μοντέλο, λόγω της δυνατότητάς του να συνδυάζει την ευρυχωρία της καμπίνας και την πρακτικότητα.Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά γνωρίσματα του σημερινού Jazz και βασικός παράγοντας της δημοτικότητάς του είναι η φιλοσοφία καθισμάτων Magic Seats που έχει εκθειαστεί για την ευελιξία της και τις πολλαπλές διατάξεις καθισμάτων/δυνατότητες μεταφοράς φορτίων. Εύλογα, το νέο Jazz διατηρεί αυτή τη δομή, τώρα σε βελτιωμένη μορφή με την προσθήκη μιας λειτουργίας ανάκλησης. Στο Utility Mode, το Jazz προσφέρει ένα επίπεδο πάτωμα φόρτωσης, μέγιστου μήκους 1720 mm, αρκετού για τη μεταφορά τριών mountain bikes 26 ιντσών με τους εμπρός τροχούς στη θέση τους (κατακόρυφα). Η πραγματική επιφάνεια ισοδυναμεί με δύο μεγάλες και δύο XL βαλίτσες Samsonite επίπεδα τοποθετημένες. Παρομοίως τρεις τσάντες του γκολφ μπορούν να τοποθετηθούν στο διαμήκη άξονα. Με το μεγαλύτερο τμήμα του πίσω καθίσματος αναδιπλωμένο, υπάρχει αρκετός χώρος και μήκος για να χωρέσει μία ιστοσανίδα οριζόντια τοποθετημένη, ή δύο ποδήλατα βουνού 26 ιντσών όρθια. Το διαθέσιμο μήκος φόρτωσης είναι ακόμα μεγαλύτερο στο Long Mode όπου το κάθισμα του συνοδηγού μετακινείται τελείως μπροστά και η πλάτη του πέφτει – απελευθερώνοντας χώρο φόρτωσης μήκους 2,4 m l. Με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών του Jazz αυξάνεται στα 1320 λίτρα μετρημένος μέχρι την οροφή και χωρίς να περιλαμβάνεται ο υποδαπέδιος αποθηκευτικός  χώρος. Αντίστοιχες καινοτομίες συναντάμε και στο χώρο αποσκευών του νέου Jazz που εξακολουθεί να προσφέρει κορυφαία χωρητικότητα, ξεπερνώντας ακόμα και αρκετά μικρομεσαία MPV κατηγορίας Β.

 

 

Η ασφάλεια στο Honda Jazz

 

Vehicle Stability Assist

 

Το VSA (Vehicle Stability Assist) είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τον οδηγό στη διατήρηση του ελέγχου στις στροφές, στην επιτάχυνση και στους ξαφνικούς ελιγμούς, φρενάροντας τους δεξιούς ή αριστερούς τροχούς, ανάλογα, και ρυθμίζοντας τη ροπή του κινητήρα σύμφωνα με τις απαιτήσεις.

 

Advanced Compatibility Engineering (ACE)

 

Το Jazz έχει κατασκευαστεί γύρω από έναν κλωβό ασφαλείας, κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής σε ποσοστό 42%, που διαχέει την ενέργεια κρούσης – αυξάνοντας την προστασία των επιβατών κατά 20%.

 

Προϊόν εξέλιξης του κέντρου δοκιμών σύγκρουσης «οχήματος με όχημα» στο Tochigi, η δομή αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) αντιπροσωπεύει τώρα ένα επιτυχημένο στοιχείο στο οπλοστάσιο ασφαλείας της Honda. Το νέο Jazz είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο που απολαμβάνει τα οφέλη μιας  αποτελεσματικής τεχνολογίας, η οποία δρα σαν ένα «κουκούλι προστασίας» για τους επιβάτες σε ποικίλες, πραγματικές συνθήκες σύγκρουσης. Μεταξύ αυτών είναι μία μετωπική σύγκρουση μεταξύ οχημάτων με διαφορετικό ύψος, βάρος και δομή πλαισίου.

 

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

 

Κινητήρες/Μετάδοση

 

Η Honda θέλησε να επιτύχει στο  Jazz την καλύτερη ισορροπία μεταξύ οικονομίας καυσίμου και απολαυστικών επιδόσεων, στην κατηγορία του. Η νέα γενιά Jazz αντλεί την ισχύ της από τον  τετραβάλβιδο βενζινοκινητήρα iVTEC με κυβισμό 1.4-λίτρων με ζωηρές επιδόσεις και άφθονη ροπή σε όλη την κλίμακα στροφών, ο οποίος αποδίδει 99 PS στις 6000 rpm και η ροπή του ανέρχεται στα 127Nm στις 4800 rpm.

 

 

 

iVTEC

Το γνωστό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων VTEC της Honda συμβάλλει στην επίτευξη της ισορροπίας μεταξύ της απόδοσης και της ισχύος, και φέρει δύο κοκοράκια στις βαλβίδες εισαγωγής ανά κύλινδρο. Η σχεδίαση αυτή περιλαμβάνει ολισθητήρες μειωμένης τριβής για κάθε ζευγάρι βαλβίδων εισαγωγής, μαζί με λοβούς εκκέντρων εισαγωγής διαμορφωμένους με γνώμονα τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας σε χαμηλές και υψηλές στροφές. Ανάλογα με το φορτίο και τις στροφές του κινητήρα, ένας ηλεκτρονικός εγκέφαλος προσδιορίζει ποιο προφίλ εκκέντρου θα χρησιμοποιείται και πώς ακριβώς θα λειτουργούν οι βαλβίδες εισαγωγής.

Στις χαμηλές στροφές, όπου η μικρή βύθιση και η μικρότερη διάρκεια παρέχουν βέλτιστη απόδοση, διαφοροποιούνται οι χρονισμοί των δύο βαλβίδων εισαγωγής αλλά και οι βυθίσεις είναι ασύμμετρες, υπέρ της κύριας βαλβίδας. Αυτό βοηθά στη δημιουργία ενός  έντονο φαινομένου στροβιλισμού μέσα στο θάλαμο καύσης, το οποία αυξάνει την απόδοση της διαδικασίας καύσης. Στις υψηλότερες στροφές, μια σφήνα υδραυλικής ενεργοποίησης εμπλέκει τον πείρο από το δευτερεύον κοκοράκι με τον πρωτεύον, ώστε να περάσει και η δευτερεύουσα βαλβίδα στο πρόγραμμα χρονισμού μεγάλης διάρκειας (long-duration mode) κάτι που αυξάνει τον όγκο εισαγωγής μίγματος αέρα/καυσίμου στο θάλαμο καύσης. Αυτό το πρόσθετο μίγμα αυξάνει την ισχύ στις υψηλές στροφές.

 

Η κυλινδροκεφαλή σχηματίζει μικρές γωνίες 30 μοιρών μεταξύ των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, συμβάλλοντας στο συνολικό, συμπαγές μέγεθος. Εκτός από την τεχνολογία VTEC του συστήματος των βαλβίδων, άλλα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά είναι το βελτιωμένο σχήμα του θαλάμου καύσης, ο ηλεκτρονικός έλεγχος του γκαζιού (drive-by-wire), μία συνθετική πολλαπλή εισαγωγής μεγάλου μήκους που συμβάλλει στην καλή παραγωγή ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και οι τεχνολογίες μείωσης τριβής.

 

Ο ηλεκτρονικός έλεγχος γκαζιού Drive-By-Wire (DBW) βελτιστοποιεί το άνοιγμα της πεταλούδας όταν ο οδηγός πατάει γκάζι για ταχύ και ακριβή ψεκασμό καυσίμου, μεγιστοποιώντας έτσι την απόδοση.

Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένας κινητήρας με καλή ροπή στις χαμηλές στροφές, ισχύ στις υψηλές στροφές και υψηλό επίπεδο απόδοσης καυσίμου.

 

Σύστημα διεύθυνσης με αναβαθμισμένη αίσθηση

 

Το Jazz εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, αλλά στο  μοντέλο, το σύστημα έχει αναβαθμιστεί πλήρως, με αποτέλεσμα να έχουν βελτιωθεί σημαντικά η πληροφόρηση (feedback) και η σταθερότητα για μία πιο άμεση αίσθηση και πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία. Η ακαμψία τόσο της ίδιας της κρεμαγιέρας όσο και της έδρασής της έχουν αυξηθεί, ενώ σε συνδυασμό με την αυξημένη ισχύ του μοτέρ (40 σε 60 A), μία νέα αναλογία Ackermann, και την ανανεωμένη γεωμετρία της ανάρτησης που περιγράφεται παραπάνω, επιτυγχάνεται πιο ελαφριά αίσθηση του τιμονιού στις χαμηλές ταχύτητες και σταθερότητα στις υψηλές, με βελτιωμένη αίσθηση στη θέση γύρω από το κέντρο.

 

Αναβαθμισμένα φρένα

 

Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει αεριζόμενους δίσκους μπροστά και πίσω, ενώ όλα τα μοντέλα Jazz εφοδιάζονται με ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης και brake assist, στον στάνταρ εξοπλισμό τους. Η αυξημένη ισχύς ακινητοποίησης οφείλεται στις μεγαλύτερες δαγκάνες των εμπρός φρένων, ενώ η αίσθηση του πεντάλ φρένου έχει βελτιστοποιηθεί και τώρα απαιτεί μικρότερη προσπάθεια από τον οδηγό προκειμένου να επιτευχθεί το ίδιο αποτέλεσμα.

 Εμπρός και πίσω δισκόφρενα διασφαλίζουν ευστάθεια στο δρόμο, που αυξάνεται περισσότερο από τα συστήματα Anti-lock Braking System (ABS), Electronic Brake-force Distribution (EBD) και Emergency Brake Assist (EBA).

 

 

 

 

 

 

 

Related posts