Subscribe Now
Trending News
Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
13 Ιούν 2024
Απόψεις

Ακαδημαϊκές προτάσεις για την Παιδεία μας

Αντ. Κουνάδης, πρόεδρος της Ακαδημίας: Απαιτείται χάραξη εθνικής πολιτικής  για την προστασία της εθνικής μας ταυτότητος: γλώσσα, ιστορία, θρησκεία, εθνικές παραδόσεις.

Του Τάσου Κ. Κοντογιαννίδη

Πριν από λίγες μέρες, πραγματοποιήθηκε  μια πολύ ενδιαφέρουσα  ημερίδα,  από το Ίδρυμα  Μαριάνα Βαρδινογιάννη και την Παναθηναϊκή Πανελλαδική Οργάνωση Γυναικών στο αμφιθέατρο του Μουσείου της Ακρόπολης, υπό την αιγίδα του προέδρου της Δημοκρατίας  Προκόπη Παυλόπουλου, με θέμα «η Ελλάδα στον σύγχρονο κόσμο, η εθνική ταυτότητα και οι προκλήσεις του 21ου αιώνα».

Αν τέτοιες ημερίδες  με παρόμοια θέματα,  πραγματοποιούνταν συχνά και υπήρχαν ώτα ακουόντων της εξουσίας, η μοίρα της … δύσμοιρης αυτής χώρας θα ήταν διαφορετική. Ακούστηκαν σπουδαίες προτάσεις από διαπρεπείς ομιλητές (μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος, Στέλιος Ράμφος  φιλόσοφος, διαπρεπείς καθηγητές πανεπιστημίου), ενώ παρουσιάστηκε και μία πολύ εντυπωσιακή έρευνα  για το σοβαρό δημογραφικό πρόβλημα  και την νέα γενιά, από τους εξέχοντες  ερευνητές Δημ. Μαύρο και Κυρ. Πιερρακάκη, με συντονιστή  τον πρόεδρο της ΕΙΗΕΑ Νίκο Χατζηνικολάου.

Πανοραμική φωτογραφία από την αίθουσα με την σπουδαία εκδήλωση

Θα σταθώ στην πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία του προέδρου της Ακαδημίας Αθηνών Αντώνη Κουνάδη  και στις πολύ  σημαντικές προτάσεις του για την Παιδεία και την Γλώσσα. Τόνισε, ότι είναι επιβεβλημένη η χάραξη μιας εθνικής πολιτικής για την Παιδεία από ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο Συμβούλιο προσωπικοτήτων, εγνωσμένου κύρους, διοριζόμενο από την Βουλή με  ισχυρή πλειοψηφία για μια 5ετία, που θα έχει την ευθύνη καταρτίσεως όλων των προγραμμάτων και των τριών βαθμίδων της Εκπαιδεύσεως.

Ο κ. Κουνάδης αναφέρθηκε και στην πολύπλευρη κρίση θεσμών και αξιών που διέρχεται η χώρα και οφείλεται στην ολέθρια κακοδιαχείριση των τελευταίων δεκαετιών, αλλά και στο σοβαρό έλλειμμα  ανθρωπιστικής παιδείας που μας οδήγησε στο απίστευτα χαμηλό επίπεδο ηθικής παρακμής, που βιώνουμε καθημερινά: Κακοποίηση της γλώσσας, διαστρέβλωση της ιστορίας μας, κατάργηση των εθνικών παραδόσεων, βολές κατά του Ελληνορθόδοξου Πολιτισμού μας. Στόχος όλων αυτών, είπε, είναι να πλήξουν τα βασικά χαρακτηριστικά της εθνικής μας ταυτότητος, «γλώσσα, ιστορία, θρησκεία», αποδόμηση του Ελληνισμού και συρρίκνωση της εθνικής μας κυριαρχίας.

Μάθημα σε σχολείο της παλιάς εποχής…

Ο κ. Κουνάδης τόνισε επίσης ότι: «Η διαφθορά, η εγκληματικότητα, η μάστιγα των ναρκωτικών, η ανεργία, η κατάθλιψη,  η  απόγνωση, ο αυτοχειριασμός, που πλήττουν τους νέους μας, μπορεί να αντιμετωπιστούν με την Ανθρωπιστική Παιδεία.  Με μία Νεολαία χωρίς όραμα, χωρίς ελπίδα, βυθισμένη στην απογοήτευση και μεταναστεύουσα κατά κύματα στο εξωτερικό, το μέλλον του τόπου μας διαγράφεται ζοφερό».

Αναφερόμενος στην ελληνική γλώσσα, ο κ. Κουνάδης είπε ότι «από της Μεταπολιτεύσεως και εντεύθεν, δέχθηκε καίρια πλήγματα με τις περιβόητες Εκπαιδευτικές Μεταρρυθμίσεις.  Το 1976 με την κατάργηση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών απ’ το πρωτότυπο στην Β/θμια Εκπαίδευση και την καθιέρωση της Δημοτικής και το 1982 με την κατάργηση του πολυτονικού συστήματος γραφής.   Καίρια επίσης πλήγματα δέχονται  το Ελληνορθόδοξο θρήσκευμα μας, τα ήθη, τα έθιμα και οι εθνικές μας παραδόσεις με την επιχειρούμενη κατάργηση στα σχολεία της πρωινής προσευχής και του μαθήματος των θρησκευτικών, των μαθητικών παρελάσεων, την απομάκρυνση από τα σχολεία των ιερών εικόνων του Χριστού και της Παναγίας.

 

Μαθητές και μαθήτριες σε σχολικές παρελάσεις που καταργούνται

Αναφερόμενος στην Α΄θμια Εκπαίδευση ο κ. Κουνάδης τόνισε ότι «η οικογένεια, ο δάσκαλος, ο ιερέας, που υπήρξαν οι βασικοί πυλώνες της πνευματικής, της ψυχικής και της ηθικής αγωγής της νεολαίας μας, αντικαταστάθηκαν από την τηλεόραση, η οποία λόγω της πολύωρης καθημερινής παρακολούθησής της από τα παιδιά, ασκεί ολέθρια επίδραση στη γλώσσα στην έκφραση, στη διαμόρφωση χαρακτήρα και στη διάπλαση ήθους. Η νεολαία μας δεν έχει πρότυπα, δεν έχει οράματα, δεν εμπιστεύεται την Πολιτεία, την κοινωνία, αμφισβητεί τους θεσμούς, φθάνοντας σε μαζικές ακρότητες, βανδαλισμούς, καταστροφές ξένων περιουσιών και σε καταλήψεις.   Είναι άραγε υπεύθυνη η νεολαία μας για τα πρωτόγνωρα αυτά φαινόμενα;»

Κατάργηση της πρωινής προσευχής και του εθνικού ύμνου…

Ο κ. Κουνάδης υπογράμμισε, ότι οι ήρωες της Εθνεγερσίας θυσιάστηκαν για να είμαστε εμείς ελεύθεροι, αγωνιζόμενοι υπέρ Πίστεως και  Πατρίδος. Ο Κολοκοτρώνης σε λόγο που εκφώνησε στις 7 Οκτωβρίου 1838 στην Πνύκα σε μαθητές   Γυμνασίου ενώπιον του Γυμνασιάρχη Γεωργίου Γενναδίου είπε: «Πρέπει να φυλάξετε την πίστιν σας και να τη στερεώσετε, διότι, όταν επιάσαμε τα άρματα είπαμε πρώτα υπέρ πίστεως και έπειτα υπέρ πατρίδος. Όλα τα έθνη του κόσμου έχουν και φυλάττουν μία θρησκεία».

Καταλήγοντας είπε: «Είναι υπέρτατο καθήκον μας να προστατεύσουμε με όλες μας τις δυνάμεις τα βασικά χαρακτηριστικά της εθνικής μας ταυτότητας: γλώσσα, ιστορία, θρησκεία. Και δεν πρέπει  να λησμονούμε την παρακαταθήκη του στρατηγού Μακρυγιάννη: Όταν μου πειράξουν την πατρίδα και τη θρησκεία μου, θα μιλήσω, θα ενεργήσω και ο,τι θέλουν ας μου κάνουν».

Τάσος  Κ. Κοντογιαννίδης

akontogiannidis@yahoo.gr

Στη βασική φωτογραφία: Ο Αντώνης Κουνάδης αναλύει τις προτάσεις του για την Παιδεία

 

Related posts