Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
25 Οκτ 2021
Οικονομία

Αυξημένη η τουριστική κίνηση και επενδύσεις πάνω απο 200 εκατ. ευρώ

 

Η κίνηση στα υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια θα ξεπεράσει τα 20 εκατ. επιβάτες (από 18 εκατ. επιβάτες όταν προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός) σύμφωνα με τον Σύνδεσμο  Τουριστικών Επιχειρήσεων Ελλάδος –ΣΕΤΕ.

Από τη Ρόδο, τη Θεσσαλονίκη, την Κω, την Κέρκυρα και τα Χανιά προβλέπεται ότι περνούν περισσότεροι από 13 εκατ. επιβάτες, δηλ. το 71% της επιβατικής κίνησης.

Για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια προβλέπεται επένδυση αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών.

Οι αερολιμένες Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας είναι αναπτυσσόμενοι μεσαίου μεγέθους και απαιτούν την πραγματοποίηση έργων υποδομής ύψους 95 εκατ. ευρώ.

-Η διαρκώς αυξανόμενη κίνηση των περιφερειακών αεροδρομίων , σε συνδυασμό με τις θετικές προβλέψεις για περαιτέρω άνοδο του τουρισμού,  απαιτούν την υλοποίηση επενδύσεων σε υποδομές και υπηρεσίες, ώστε τα περιφερειακά αεροδρόμια να είναι μελλοντικά σε θέση να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες και κατ’ επέκταση να υποδέχονται περισσότερους τουρίστες.

Παράλληλα η αξιοποίηση  των αεροδρομίων θα αναμορφώσει ριζικά την εικόνα τους καθώς  αποτελούν τις πύλες εισόδου εκατομμυρίων επισκεπτών στη χώρα μας.

Μέσα από τη σύμβαση παραχώρησης, το ΤΑΙΠΕΔ διαμόρφωσε ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους στις χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, ύψους έως 14,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη πριν από την ολοκλήρωση των επενδύσεων και έως 20 ευρώ μετά.

Το προφίλ επενδυτών

1) Ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος Vinci εκτιμάται ως η μεγαλύτερη κατασκευαστική επιχείρηση στην Ευρώπη βάση εσόδων. Στο παρελθόν είχε προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με τη Hochtief για την εξαγορά όλων των αεροδρομίων στα οποία μετείχε η Hochtief Airports, (συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου της Αθήνας). Επίσης συμμετείχε  και στη δημόσια διαβούλευση για το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο της Κρήτης, (ο διαγωνισμός κατέστη άγονος, αφού δεν υπήρξαν προσφορές- διεξάγεται εκ νέου στις 11 Νοεμβρίου 2014).

Ο όμιλος κατέβαλλε το 2013  3,1 δισ. ευρώ για την πορτογαλική ANA-Aeroportos de Portugal και αύξησε το μερίδιο του στην Aéroports de Paris στο 8%.

2) H γερμανική  Fraport AG ( Frankfurt Airport Services Worldwide), εκμεταλλεύεται το νέο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης ( όπως και το προηγούμενο),  με συμμετοχή στη λειτουργία πολλών άλλων αεροδρομίων ανά  τον κόσμο.  Απασχολεί  20.000 υπαλλήλους – 17.500 από αυτούς στη Φρανκφούρτη – και έχει ετήσια έσοδα περίπου  δύο δις ευρώ.

Συμμετέχει επίσης στην παροχή υπηρεσιών υποστήριξης εδάφους και επίγειας εξυπηρέτησης και  σε άλλα  αεροδρόμια (όπως πχ της Βιέννης).

3) Η Corporación América θεωρείται leader διεθνώς στη διαχείριση αεροδρομίων ( βάσει αριθμού αδειών). Διαχειρίζεται 53 αεροδρόμια σε Λατινική Αμερική και Ευρώπη με ετήσιο κύκλο εργασιών  περ. δύο δισ. δολάρια.

Related posts