Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
12 Απρ 2021
SLIDER

Αποκολλήθηκε το Ever Given -16 ελληνικά πλοία «εγκλωβισμένα»  στη Διώρυγα του Σουέζ

Μετά από έξι ολόκληρες ημέρες, τα ρυμουλκά και τα συνεργεία που εργάζονταν στη Διώρυγα του Σουέζ κατάφεραν να αποκολλήσουν εν μέρει το γιγαντιαίο τάνκερ που από τις 23 Μαρτίου απέκλεισε τις διελεύσεις εκατοντάδων πλοίων γεμάτα εμπορεύματα.

Το το Ever Given αποκολλήθηκε κατά κάπιιον τρόπο ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg, επικαλούμενο την εταιρεία Inchcape Shipping. Ήταν μια καλή είδηση για τα  369 πλοία που έμειναν εγκλωβισμένα στο σημείο, ανάμεσά τους και 16 ελληνικά.

Όμως δεν είναι σαφές μετά από πόσες ώρες η ημέρες θα καταφέρουν  να ανοίξουν  πλήρως  τη διώρυγα.

Το Ever Given, πλοίο με εκτόπισμα 220.000 τόνων, ανήκει στην ιαπωνική Shoei Kisen και το διαχειρίζεται η Evergreen Marine υπό την παναμαϊκή σημαία.

Τα συνεργεία από επιχειρήσεις κολοσσούς  που έχουν καταφθάσει στη Διώρυγα του Σουέζ εξακολουθούν να δουλεύουν επί 24ωρου βάσεως με σκοπό να αποκολλήσουν  πλήρως το τάνκερ  που έχει αποκόψει τη διέλευση των πλοίων από τη διώρυγα και  έχει επιφέρει ζημιές δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η Ελλάδα από την πρώτη στιγμή δήλωσε ότι είναι πρόθυμη να στείλει ρυμουλκά με  προσωπικό για να προσφέρει  βοήθεια στην Αίγυπτο για να ανοίξει η Διώρυγα αλλά τελικά δεν χρειάσθηκε.

Εδώ και μια βδομάδα από λάθος χειρισμό το γιγαντιαίο τάνκερ Ever Given προσάραξε κάθετα στη Διώρυγα του Σουέζ και προκάλεσε τεράστια καταστροφή τόσο για την διεθνή όσο και στην Ελληνική ναυτιλία.

H  προσάραξη του γιγαντιαίου container ship μήκους 400 μέτρων με φορτίο 20.000 TEU, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις δημιουργεί καθυστέρηση δύο  εβδομάδων στις αφίξεις στον Πειραιά και άλλα λιμάνια της Μεσογείου, καθώς και 3-4 εβδομάδες επιπλέον χρόνο στις τελικές παραδόσεις εμπορευμάτων. Ήδη βρίσκονται σε αναμονή 369  πλοία με φορτία συνολικής αξίας περίπου 10 δισ. δολαρίων, ενώ το κόστος του κλεισίματος του Σουέζ εκτιμάται ότι θα κοστίσει παγκοσμίως αρκετά δισ. δολάρια.

Ευνοούνται βεβαίως τα ναύλα στη ναυτιλία λόγω αλλαγής πλεύσης πολλών πλοίων στη μακρά ρότα 15.000 μιλίων γύρω από την Αφρική, ενώ δημιουργείται μεγαλύτερη ζήτηση πλοίων λόγω του «congestion» στο Σουέζ.

Οι  ναύλοι για τα πετρελαιοφόρα έχουν σχεδόν διπλασιαστεί, η τιμή του πετρελαίου αυξάνεται και εφόσον η επιχείρηση αποκόλλησης δεν ολοκληρωθεί σύντομα, οι οικονομικές ζημιές σε παγκόσμια κλίματα μπορεί να ανέρχονται εβδομαδιαίως, σύμφωνα με τους ειδικούς, πάνω από 6 δισ. δολάρια. Τον μεγαλύτερο αντίκτυπο από το κλείσιμο της διώρυγας δέχεται η ενεργειακή αγορά. Μεταξύ των πλοίων που βρίσκονται σε αναμονή, από τη πλευρά της Μεσογείου είναι πολλά πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν φορτία από Καζακστάν, Ρωσία, Λιβύη, Αζερμπαϊτζάν, με προορισμό την Ασία.

Οι εταιρίες shipping logistics θα επιβαρυνθούν με επιπλέον κόστος για κάθε εβδομάδα καθυστέρησης. Να σημειωθεί ότι η Διώρυγα του Σουέζ μήκους 120 μιλίων αποτελεί την ταχύτερη διαδρομή ναυσιπλοΐας που συνδέει την Ευρώπη και την Ασία, ενώ αποτελεί την κύρια πηγή συναλλάγματος και ένα ζωτικό φορέα για την αιγυπτιακή οικονομία. Τα μηνιαία έσοδά που καταγράφει η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ξεπερνούν τα 500 εκατ. δολάρια με μηνιαία διέλευση καθαρού φορτίου άνω των 100 εκατ. τόνων και το 12% των εμπορευματοκιβωτίων.

Related posts