Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
30 Ιαν 2023
Auto-Moto

1ο Τατόι Σιρκουί ΦΙΛΠΑ 2012: “Θυμηθήκαμε τα παλιά”

Του Πέρη Χαλάτση

Όταν υπάρχει συνεργασία υπάρχει σίγουρα και επιτυχία. Όταν υπάρχει αγάπη για κάτι, μόνο με χαμόγελα μπορεί να στεφθεί.

Δεν ήταν μόνο η παρουσία του κόσμου που άρχισε να φθάνει στο χώρο του «αγώνα- γιορτή» , δύο ώρες πριν ξεκινήσει η φιέστα. Δεν ήταν μόνο όλοι οι παλιοί οδηγοί, αυτοί που έγραψαν με χρυσοκέντητα γράμματα τα ονόματα τους στους αγώνες αυτοκινήτων. Ήταν και αυτοί που κάποτε δόξασαν τον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό αλλά πλέον δεν είχαν στα γκαράζ τους τα αγωνιστικά αυτοκίνητα και έτσι δεν είχαν τη χαρά να ξαναφορέσουν τα κράνη τους και να θυμηθούν τα παλιά.

Την Κυριακή που μας πέρασε το Στρατιωτικό Αεροδρόμιο στο Τατόι άνοιξε διάπλατα τις πύλες του. Άνοιξε το χώρο του αεροδρομίου που από πίστα προσγείωσης μετατράπηκε πίστα αγώνα για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες.

Δεν έχει για μένα τόσο σημασία ποιος κέρδισε αλλά αυτό που χάρηκα ήταν ότι είδα χαμογελαστά πρόσωπα. Πριν τον αγώνα όλοι μαζί. Μετά τον αγώνα όλοι αγκαλιασμένοι.

Χιλιάδες θεατές παρακολούθησαν το 1ο Σιρκουί που διοργάνωσε η Λέσχη των Φίλων του Παλαιού Αυτοκινήτου (ΦΙΛΠΑ ) με αφορμή τα «40 χρόνια» από την ίδρυσή της. Διοργάνωσε αγώνες σε όλες τις κατηγορίες σε αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες. Πανταχού παρόν ο πρόεδρος της λέσχης Δημήτρης Βερναρδάκης δεν άφηνε τίποτα στην τύχη του ενώ το παρόν του –παρά το σφιχτό του πρόγραμμα έδωσε και ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Κωστής Χατζηδάκης.

Ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης με τον πρόεδρο της ΦΙΛΠΑ Δ.Βερναρδακη

Πρωταγωνιστές φυσικά στη φιέστα αυτή ήταν οι οδηγοί μιας άλλης εποχής. Στα πίτς δεν περνούσες αλλά στεκόσουν για να δεις από κοντά τους οδηγούς που με πενιχρές οικονομίες έμπαιναν στην πίστα και έβαζαν φωτιά στην άσφαλτο.
Ο Χρήστος Πλατής περιμένει την εκκίνηση

Ιστορικά αυτοκίνητα ! Ιστορικές μοτοσυκλέτες! Όλα παραταγμένα από νωρίς το πρωί με τους μηχανικούς να ρίχνουν – όπως τότε- τις τελευταίες ματιές.
Με σύνθημα «Ευ Αγωνίζεσθαι» ξεκίνησε με λίγο καθυστέρηση ο αγώνας ξεχωριστά για κάθε κατηγορία. Ο πήχης ανέβηκε όταν οι βετεράνοι της μοτοσυκλέτας φόρεσαν τα κράνη τους. Αν δεν ήξερες τι γινόταν εκεί μέσα ήταν αδύνατον να φαντασθείς ότι κάποιοι από τους αναβάτες ήταν πάνω από 65 ετών. Και όμως η ψυχή τους το έλεγε. Το ίδιο ακριβώς συναίσθημα. Μάλιστα είδαμε οδηγό να περιμένει στη γραμμή της εκκίνησης φορώντας το κράνος του και απολαμβάνοντας ταυτόχρονα την πίπα του. Ήρεμος μέχρι να ξεκινήσει. Έσβησε την πίπα άναψε το μοτέρ και τα λάστιχά του άναψαν από τις πλαγιολισθήσεις.
Ενδιάμεσα στους αγώνες διεξήχθησαν δύο ‘τιμής ένεκεν γύροι παρέλασης (Parade) των Βετεράνων οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών. Οι βετεράνοι έκαναν μια βόλτα για να τιμήσουν τα γενέθλια της ΦΙΛΠΑ και καταχειροκροτήθηκαν.
Μιχαλης Κατσιμπάρος

Οι χρονομετρημένοι γύροι και τα εντυπωσιακά “chicane” της πίστας ανέδειξαν τους ακόλουθους νικητές των κατηγοριών της εκδήλωσης:

Γενική Κατάταξη κατηγορίας REGULARITY CLASSIC
1. Κοντογιάννης Νικόλας/Κοντογιάννη Χριστίνα-1920 Hupmobile R, A/Σ No 1
2. Robert Smith/Μουζούκης Μιχάλης-1930 Rolls Royce 20/25 DHC, A/Σ No 3
3. Χαρμάνης Αθανάσιος/Φουντελάκης Μάνος-1963 DKW F12, A/Σ No 18

Κατάταξη κατηγορίας SUPER CLASSIC <1300cc
1. Πλατής Χρήστος-1978 Toyota Starlet, A/Σ No 115
2. Γόντικας Βασίλειος-1984 Austin Mini, A/Σ No 113
3. Ματιάτος Αριστείδης-1979 Autobianchi A112, A/Σ No 105

Κατάταξη κατηγορίας SUPER CLASSIC 1301-1600cc
1. Παράβαλος Ιωάννης-1978 Ford Fiesta Mk. I, A/Σ No 123
2. Παπάζογλου Λυμπέρης-1974 Alfa Romeo Alfasud, A/Σ No 118
3. Μυτιληναίος Ευάγγελος-1968 Alfa Romeo Giulia, A/Σ No 129

Κατάταξη κατηγορίας SUPER CLASSIC 1601-2000cc
1. Γεωργούλας Ευάγγελος-1976 Ford Escort RS, A/Σ No 147
2. Λυκάκης Μιχάλης-1972 Ford Escort RS, A/Σ No 152
3. Βυτόγιαννης Κυριάκος-1970 Ford Escort RS, A/Σ No 146

Κατάταξη κατηγορίας SUPER CLASSIC >2000cc
1. Καροτσιέρης Ανδρέας-1974 Porsche Carrera, A/Σ No 166
2. Τσαγκάρης Οδυσσέας-1976 Porsche 911S, A/Σ No 162
3. Γιαννακούλης Λουκάς-1974 Porsche Carrera RSR, A/Σ No 165

Γενική Κατάταξη κατηγορίας REGULARITY CLASSIC ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ
1. Κοντογεώργος Δημήτρης-1950 Zundapp DB200, A/Σ No 6
2. Δρουλίσκος Αλέξης-1964 BMW R50, A/Σ No 16
3. Τουλουπάκης Άγγελος-1970 Triumph Bonneville, A/Σ No 22

Κατάταξη κατηγορίας SUPER CLASSIC ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ <500cc
1. Γεωργακόπουλος Βασίλης-1961 Matchless G50, A/Σ No 55
2. Μπουτιέρος Παναγιώτης-1974 Honda CB500, A/Σ No 60
3. Παραγγίνης Παναγιώτης-1982 Ducati SL500, No 75

Κατάταξη κατηγορίας SUPER CLASSIC ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ 501cc και άνω
1. Μπίνης Δημήτρης-1981 Ducati SS900, A/Σ No 72
2. Γιαννακούλης Λουκάς-1982 Ducati 900MHR, A/Σ No 73
3. Κωνσταντινίδης Άρης-1975 BMW R75/6, A/Σ No 62

Την εκδήλωση τίμησαν εκτός από τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Κωστή Χατζηδάκη, ο Αρχηγός Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτέραρχος (Ι) κ. Αντώνιος Τσαντηράκης, ο Αντιναύραχος ε.α. κ. Αλέξανδρος Παπαδόγκωνας, ο κ. Βασίλειος Δεσποτόπουλος (ΕΛΠΑ) μετα της συζύγου του Προέδρου των Special Olympics κα. Γιάννα Δεσποτοπούλου, ο Δήμαρχος Αχαρνών κ. Σωτήριος Ντούρος, ο Πρόεδρος της Κυπριακής Ομοσπονδίας Παλαιού Αυτοκινήτου κ. Βίκτωρ Παπαδόπουλος και πολλοί άλλοι επίσημοι.

Μακης Σαλιάρης Πέρης Χαλάτσης
Ανάμεσα στον κόσμο διακρίναμε έναν σεμνό οδηγό, τον Μάκη Σαλιάρη που κάποτε στην ευθεία του αεροδρομίου το πρωτότυπό του άγγιζε τα 285 χιλιόμετρα. Αν είχε ακόμη το κόκκινο πρωτότυπό του ο Μάκης Σαλιάρης θα είχε φορέσει και αυτός το κράνος και θα ακούγαμε αυτόν τον μαγευτικό ήχο που έβγαινε από το αγωνιστικό του.

Από την όμορφη αυτή εκδήλωση μέρος των εσόδων της διατίθεται υπέρ του Κέντρου Ειδικών Ατόμων η “XAPA”. http://www.kea-hara.gr/
Ας ελπίσουμε ότι ο υπουργός Εθνικής Άμυνας να δει με καλό μάτι την εκδήλωση αυτή και να επιτρέψει στη ΦΙΛΠΑ να διοργανώσει σύντομα το «2ο ΤΑΤΟΪ CIRCUIT ΦΙΛΠΑ 2013». Συγχαρητήρια σε όλους.

Related posts