Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
27 Σεπ 2022
Auto-Moto

Χαμόγελα στη Fiat για το εκατομμυριοστό Fiat 500

Του Πέρη Χαλάτση

Στις 4 Ιουλίου του 2007, ξεκίνησε η αρχή της επιτυχίας. Τότε οι Ιταλοί κατάφεραν με μια μεγαλειώδη εκδήλωση – δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε ότι ήταν ισάξια των Ολυμπιακών Αγώνων- να παρουσιάσουν το νέο τους Fiat 500. Είχαν προσκαλέσει δημοσιογράφους του ειδικού τύπου από 63 χώρες και φυσικά παρόντες ήταν όλοι οι αστέρες του κινηματογράφου με τη πανέμορφη και εκθαμβωτική Ιταλίδα Μόνικα Μπελούτσι . (Τη θυμάμαι πολύ καλά γιατί έτυχε να κάθομαι δίπλα της) στην εξέδρα με τους 7.000 προσκεκλημένους στο Τορίνο.
Για εμάς Τορίνο αλλά για τους περισσότερους Ιταλούς Τουρίνο. Οι Ιταλοί διάλεξαν αυτήν την περιοχή για να παρουσιάσουν το ξαναγεννημένο 500αράκι για δεκάδες λόγους. Το Τορίνο ( η πρωτεύουσα του Πεδεμόντιου και της ομώνυμης επαρχίας) έχει 1.100.000 Ιταλούς, 200.000 αλλοδαπούς και πάνω από 100.000 φοιτητές. Είναι κτισμένο στην πεδιάδα στους πρόποδες των Άλπεων , μόλις 138 χλμ. δυτικά από το Μιλάνο.
Το γεγονός ότι ο ποταμός Πάδος διασχίζει το Τορίνο έπρεπε να έπαιξε ένα σημαντικό ρόλο για την επιλογή της μεγαλειώδους φιέστας.
Ο ποταμός αυτός που δεξιά και αριστερά βρίσκονται τα πιο ακριβά προάστια είναι και το σημείο συνάντησης των αθλητών της κωπηλασίας ενώ από αυτόν τον ποταμό περνούν τα μεγαλύτερα τουριστικά ποταμόπλοια.
Θα μου πείτε τώρα γιατί σας τα λέω όλα αυτά.
Πολύ απλά για να σας βάλω στο κλίμα γιατί η γιγαντιαία αυτή παρουσίαση του Fiat 500 έγινε μέσα στο ποτάμι.
Φαντασθείτε από τη μια μόνο πλευρά του ποταμού να έχουν στηθεί εξέδρες για 7.000 επισήμους. Φαντασθείτε – γιατί δυστυχώς το βίντεο που είχαμε τραβήξει τότε δεν υπάρχει σήμερα- πόσο καλομελετημένη ήταν η εκδήλωση έτσι ώστε όλοι οι επισκέπτες να βλέπουν ταυτόχρονα την παρουσίαση.
Να βλέπουν τους Ιταλούς να οδηγούν τα αυτοκίνητα μέσα στο ποτάμι ( είχαν σχεδίες σε κάθε ρόδα) . Τα πρώτα 500αράκι –πριν
από μερικές δεκαετίες πρωταγωνιστούσαν σε όλες τις ιταλικές ταινίες. Μεγάλη η ιστορία και δικαιολογημένα οι Ιταλοί τιμούν αυτό το αυτοκίνητο.
Αμέσως μετά την πρώτη παρουσίαση ακολούθησαν μια σειρά από επιτυχημένες εκδόσεις και ειδικές σειρές που διαφοροποίησαν το μοντέλο ως προς το στιλ ή την τεχνολογική υπεροχή και απευθύνθηκαν σε διαφορετικό «κοινό-στόχο»: το Fiat 500 Abarth (Μάρτιος 2008), 500 by Diesel (Σεπτέμβριος 2008), 500C (Ιούλιος 2009),500C Abarth (Μάρτιος 2010), 500C by Diesel (Ιούνιος 2010), 500 TwinAir (Ιούλιος 2010), 500 και 500C byGucci (τον Απρίλιο & Αύγουστο 2011, αντίστοιχα) και το 500 TwinAir με πακέτο “by Abarth” (Σεπτέμβριος 2011).
Ήταν λογικό το ρεκόρ μεριδίου αγοράς να ανέβει γρήγορα. Το 2008 έφτασε στην Ευρώπη το 13,9% ενώ το 2009 πουλήθηκαν 186.000 αυτοκίνητα .
Αλλά μην νομίζετε ότι μόνο στην Ευρώπη είχε επιτυχία το 500αράκι. Στη Βόρεια Αμερική το Fiat 500 μέσα σε οκτώ μήνες πουλήθηκαν τόσα Fiatάκια που η φίρμα μπήκε στις ηγετικές θέσεις.
Τώρα οι Ιταλοί γιορτάζουν και πάλι.
Γιατί; Γιατί οι άνθρωποι σέβονται την ιστορία τους και ξέρουν να τιμούν αυτό που κερδίζει. Και πριν από λίγες ημέρες βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Fiat Auto Πολωνίας το εκατομμυριοστό Fiat 500 .
Είναι αυτοκίνητο θρύλος. Έχει πουληθεί σε 100 χώρες σε όλο τον κόσμο. Από την Ιταλία μέχρι τη Βραζιλία, από τη Νότια Αμερική μέχρι την Ιαπωνία και από τις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι τη Μέση Ανατολή. Πέρυσι ξεκίνησε η παραγωγή του στο Μεξικό, στο εργοστάσιο της Toluca.
Το ρεκόρ πωλήσεων κατέρριψε η έκδοση Lounge. Η έκδοση δηλαδή που είναι “ντυμένη” με κομψό λευκό χρώμα και εξοπλισμένη με τον αξιόπιστο κινητήρα 1.2 των 69 ίππων.
Το Fiat 500 ανανεώθηκε πρόσφατα με την γκάμα εξοπλισμού του 2013, εισάγοντας έξι ολοκαίνουρια χρώματα αμαξώματος, δύο νέες εκδόσεις (Street και Colour Therapy), αλλά και διάφορες άλλες στιλιστικές λεπτομέρειες που αναδεικνύουν στο έπακρο το ζωντανό, γεμάτο “παλμό” πνεύμα του θρυλικού μοντέλου.
Στην ελληνική αγορά, περιλαμβάνει δύο εκδόσεις αμαξώματος (κλειστό και κάμπριο), πέντε επίπεδα εξοπλισμού (Pop – Lounge – Street – Color Therapy – by Gucci), τρεις εκδόσεις κινητήρων (1.2 69 ίπποι, 0.9 TwinAir Turbo 85 ίπποι και 1.3 MultiJet 16v 95 ίπποι) καθώς επίσης εκδόσεις με μηχανικό ή αυτοματοποιημένο κιβώτιο (Dualogic).
Το Fiat 500 χάρη στην Ιταλική του σχεδίαση και την πλέον εξελιγμένη τεχνολογία του, εκφραστή της οποίας αποτελεί ο επαναστατικός και πολυβραβευμένος κινητήρας TwinAir έχει βραβευτεί αρκετές φορές με περισσότερες από 40 διεθνείς τιμητικές διακρίσεις στο ενεργητικό του.
Σημειώστε:
1. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που προσέφερε επτά αερόσακους στο βασικό εξοπλισμό.
2. Tο πρώτο αυτοκίνητο που προσέφερε μια γκάμα πάνω από 1 εκατομμύριο δυνατών επιλογών εξατομίκευσης.
3. Tο πρώτο αυτοκίνητο με μήκος μόνο 3,55 m που απέσπασε την καταξιωμένη τιμητική διάκριση “5 αστέρια EuroNCAP”.
4. Tο πρώτο αυτοκίνητο που προσέφερε το προηγμένης τεχνολογίας σύστημα ESP σε όλους τους κινητήρες.
5. Tο πρώτο αυτοκίνητο που προσέφερε 100 γνήσια, ειδικά σχεδιασμένα αξεσουάρ.
6. Tο πρώτο αυτοκίνητο του Ομίλου Fiat στο οποίο έκανε το ντεμπούτο της η οικογένεια των επαναστατικών δικύλινδρων κινητήρων TwinAir.

Δικαιολογημένα κέρδισε όσα κέρδισε !!!

Related posts