Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
07 Δεκ 2019
Auto-Moto

Σεμινάρια οδήγησης με τη σφραγίδα της Opel Performance


Του Πέρη Χαλάτση ( phalatsis@now24.gr)

Πριν από μερικές εβδομάδες είχαμε γράψει για το OPEL Corsa OPC “Nürburgring Edition” .Το συγκεκριμένο μοντέλο με τα 210 άλογα κάτω από το καπό του να καλπάζουν, είναι σε περιορισμένη παραγωγή (περίπου 500 μονάδες). Σας είχαμε υποσχεθεί να σας δώσουμε μερικές λεπτομέρειες για την ιδέα της Opel και για τον τρόπο που βοηθούν να διακριθούν κάποιοι οδηγοί.

Φοβερό “όπλο” για να μάθεις να στρίβεις γρήγορα και με ασφάλεια

Από το φθινόπωρο του 2006 η Opel ξεκίνησε σεμινάρια οδήγησης OPC Performance . Είναι σεμινάρια για οδηγούς πού τους αρέσει η γρήγορη οδήγηση αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό. Για να μην σας κουράζω με λεπτομέρειες θα σας πω μόνο τη λέξη Nürburgring.
Η γνωστή πίστα στη Γερμανία. Μια πίστα πού χιλιάδες νέοι οδηγοί την ονειρεύονται –έστω και για μια ημέρα οδήγησης.
Για να συμμετάσχουν οδηγοί –νέοι η παλιοί – σ αυτό το πρόγραμμα της Opel πρέπει να περάσουν από αρκετές δοκιμασίες μέχρι να βγουν οι καλύτεροι .
Οι ενδιαφερόμενοι κάνουν αίτηση αρκετούς μήνες πριν. Η αποκλειστικότητα του μονοήμερου σεμιναρίου ξεκινά με την τοποθεσία.
Γίνεται στα ‘άδυτα’ του κέντρου δοκιμών της Opel στο Dudenhofen, όπου πρωτότυπα και μελλοντικά Opel εξελίσσονται για μαζική παραγωγή.
Οι συμμετέχοντες μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τις δυνατότητες των μοντέλων OPC με ελεγχόμενο και ασφαλή τρόπο από μία επαγγελματική ομάδα εκπαιδευτών υπό το άγρυπνο βλέμμα του πρώην εργοστασιακού πιλότου της Opel, πρωταθλητή στο Le Mans και πρεσβευτή της μάρκας Joachim Winkelhock.
Το σεμινάριο οδήγησης υψηλών επιδόσεων αποτελεί τη βασική ιδέα και εκπαίδευση για το “OPC Race Camp”. Αυτό το πρωτότυπο αγωνιστικό πρόγραμμα που δημιούργησε η ίδια η Opel ξεχωρίζει λόγω αρκετών καινοτομιών:
Επιτρέπεται η συμμετοχή μόνο σε απλούς αλλά ταλαντούχους οδηγούς.
Η επιλογή και τα διάφορα στάδια εκπαίδευσης βασίζονται στο δημοφιλές σύστημα του αποκλεισμού – και οι νικητές μπορούν να ελπίζουν ότι θα οδηγήσουν για την Opel στον 24ωρο αγώνα στο Nürburgring.
Τις δύο πρώτες σεζόν (2008, 2010) υπήρξε τεράστια ανταπόκριση από το κοινό και τα μέσα ενημέρωσης. Πάνω από 22.000 φιλόδοξοι οδηγοί έκαναν αίτηση για τη δεύτερη σεζόν, 750 από τους οποίους κατάφεραν να μπουν στη λίστα των φιναλίστ. Οι οκτώ πρώτοι κατέκτησαν το φιλόδοξο στόχο τους μετά από 12 στάδια πρόκρισης.
Με δύο αγωνιστικά Astra 300+ ίππων, όχι μόνο συμμετείχαν το θρυλικό αγώνα αντοχής στον ‘πράσινο διάβολο’, αλλά ήταν και από τους πρωταγωνιστές. Το υψηλό πρότυπο και η ποιοτική φιλοσοφία εκπαίδευσης φάνηκαν καθαρά στο τελικό αποτέλεσμα.
Σε μία αναμέτρηση 200 περίπου οχημάτων και σε μία μάχη ‘σώμα με σώμα’ με επαγγελματίες και αγωνιστικούς θρύλους – όπως ο Hans-Joachim Stuck, οι απόφοιτοι του race camp διεκδίκησαν τη δεύτερη και τρίτη θέση της κατηγορίας τους και τις θέσεις 19 και 22 της γενικής κατάταξης.
Το “OPC Race Camp” προετοιμάζει οδηγούς αγώνων
Ενθουσιώδεις οδηγοί και οπαδοί της Opel ήδη ανυπομονούν για το επόμενο project OPC. Οι μηχανικοί του OPC προγραμματίζουν την τρίτη γενιά Astra OPC. Σαν κορυφαίο μοντέλο Astra, το προσεχές Astra OPC θα ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην κατηγορία μικρομεσαίων σπορ αυτοκινήτων. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2010, η Opel έδωσε μία πρώτη γεύση από τις δυναμικές γραμμές, τις ανάγλυφες επιφάνειες και τη μυώδη του εμφάνιση με το πρωτότυπο Astra GTC Paris. Ο high-tech turbo κινητήρας του δυναμικού τρίθυρου μοντέλου με άμεσο ψεκασμό βενζίνης, αποκάλυψε τις τεράστιες δυνατότητες επιδόσεων του μελλοντικού Astra OPC.

Η οικογένεια μοντέλων Opel Corsa OPC απέκτησε δύο ελκυστικά νέα μέλη. Εκτός από το Opel OPC έχουν τώρα και το Corsa OPC “Nürburgring Edition” poy επιταχύνει στα 100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα μέχρι την τελική ταχύτητα των 230 km/h. Η απόδοση του ECOTEC κινητήρα Euro 5 φαίνεται στις στάνταρ τιμές (MVEG, μικτός κύκλος) κατανάλωσης καυσίμου (7,6 λίτρ./100 χλμ.) και εκπομπών CO2 (178 γραμμ. CO2/χλμ).
Όπως προβλέπεται για όλα τα μοντέλα Υψηλών Επιδόσεων Opel, το Corsa OPC “Nürburgring Edition” και το Insignia OPC “Unlimited” υποβλήθηκαν σε ένα ειδικό πρόγραμμα δοκιμών 10.000 χλμ. κάτω από τις πιο απαιτητικές συνθήκες της πίστας Nordschleife (Nürburgring) για επιβεβαίωση της αντοχής τους και ρυθμίσεις των συστημάτων πλαισίου και μετάδοσης. Η καταπόνηση του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια του προγράμματος υπάγεται σε συντελεστή 18, που αντιστοιχεί σε 180.000 χλμ. οδήγησης σε κανονικό δρόμο.

Οι οδηγοί μπορεί να είναι οι καλύτεροι αλλά πάντα ακούν τις συμβουλές των οδηγών εκπαιδευτών
Και φυσικά όλοι παρακολουθούνται σε μόνιτορ και καθοδηγούνται από τούς ειδικούς της Opel

Το Opel Performance Center (OPC), που είναι υπεύθυνο για τα σπορ μοντέλα της Opel από το 1999, είναι βασικός συντελεστής στο προφίλ αξιών της μάρκας. Ενσαρκώνει το πάθος για υψηλή αισθητική, κορυφαία τεχνολογία και εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Τα οχήματα με τα διακριτικά ‘OPC’ είναι οι κορυφαίες σπορ εκδόσεις κάθε σειράς μοντέλου και καταδεικνύουν τις υψηλές δυνατότητες και την τεχνογνωσία της μάρκας.
Όλα αυτά τα χρόνια, τα μοντέλα OPC όχι μόνον έχουν καθιερωθεί σαν πρεσβευτές της μάρκας με ένα συντελεστή υψηλής συναισθηματικής απήχησης, αλλά σημειώνουν και εμπορική επιτυχία: από το 1999 μέχρι σήμερα, περίπου 60.000 μονάδες έχουν πουληθεί σε όλο τον κόσμο. Best seller είναι το Astra OPC (περίπου 22.000 μονάδες, 1999-2000 και 2002-2010), και ακολουθεί το Zafira OPC (περίπου 15.600 μονάδες, 2001-2010) το οποίο ως το ‘Ταχύτερο Ευρωπαϊκό van’, δημιούργησε μία νέα κατηγορία van. Τρίτο είναι το Corsa OPC με πωλήσεις περίπου 14.500 μονάδων (2007-2010).
Ορόσημα OPC
1997: ίδρυση του Opel Performance Center (OPC)
1999: Λανσάρισμα πρώτης γενιάς Astra OPC (με ατμοσφαιρικό δίλιτρο κινητήρα, 118 kW/160 hp) – η έκδοση περιορισμένης παραγωγής των 3.000 μονάδων εξαντλείται μέσα σε τέσσερις μήνες.
2001: Λανσάρισμα πρώτης γενιάς Zafira OPC (με δίλιτρο κινητήρα τούρμπο, 147 kW/200 hp) –περίπου 12.000 μονάδες πουλήθηκαν μέχρι την ανανέωση του μοντέλου το 2005.
2002: Λανσάρισμα δεύτερης γενιάς Astra OPC (με δίλιτρο κινητήρα τούρμπο, 147 kW/200 hp) – διαθέσιμο σαν τρίθυρο και station wagon.
2004: Λανσάρισμα της σειράς OPC Line.
2005: Λανσάρισμα τρέχοντος Astra OPC (με δίλιτρο κινητήρα τούρμπο, 177 kW/240 hp), Λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς Zafira OPC (με δίλιτρο κινητήρα τούρμπο, 177 kW/240 hp), Λανσάρισμα Vectra OPC (με κινητήρα 2.8 V6 turbo, 188 kW/255 hp) – διαθέσιμο σαν sedan και station wagon.
2006: Λανσάρισμα Meriva OPC (με κινητήρα 1.6 turbo, 132 kW/180 hp),
κινητήρας 2.8 V6 turbo με 206 kW/280 hp για το Vectra OPC.
2007: Λανσάρισμα Corsa OPC (με κινητήρα 1.6 turbo, 141 kW/192 hp), Προαιρετικό, εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο για το Vectra OPC.
2008: Ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής Astra OPC “Nürburgring Edition”.
2009: Λανσάρισμα Insignia OPC – διατίθεται σαν 4/5-θυρο sedan και Sports Tourer με τον ισχυρότερο κινητήρα παραγωγής Opel όλων των εποχών (239 kW/325 hp).
2010: Φινάλε της δεύτερης σεζόν του “OPC Race Camp”: 2η και 3η θέση στην κατηγορία τους (SP3T) και 19η και 22η στη γενική κατάταξη (196 οχήματα) για τα δύο αγωνιστικά Astra στον 24-ωρο αγώνα του Nürburgring.

Related posts