Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
22 Απρ 2021
Ελλάδα

Ποινικό αδίκημα για τους «Δεν πληρώνω»

Με ποινή φυλάκισης από τρεις έως έξι μήνες κινδυνεύουν όσοι πραγματοποιούν κατάληψη στους σταθμούς διοδίων των αυτοκινητοδρόμων ή παρεμποδίζουν τη λειτουργία τους.

Αυτό προβλέπεται σε τροπολογία που κατατέθηκε στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες, τα Ταξί και τα Δημόσια Έργα. Στόχος της ρύθμισης είναι το κίνημα «δεν πληρώνω».

Οι κατασκευαστές των έργων διατυπώνουν την άποψη ότι το κίνημα δεν πληρώνω δεν θα είχε αναπτυχθεί τόσο πολύ εάν υπήρχε ρύθμιση που να τιμωρεί τη δράση του. Με ποινή φυλάκισης κινδυνεύουν μόνο όσοι κάνουν κατάληψη των σταθμών διοδίων. Όσοι από τους οδηγούς δεν πληρώνουν διόδια θα πρέπει μέσα σε διάστημα 15 ημερών, αφού λάβουν τη σχετική ειδοποίηση από την κοινοπραξία, να πληρώσουν το 20πλάσιο του τιμήματος των διοδίων.

Στην αντίθετη περίπτωση, η κοινοπραξία μπορεί να κινηθεί δικαστικά εναντίον τους, ενώ με βάση τον ΚΟΚ προβλέπεται και αφαίρεση της πινακίδας και της άδειας κυκλοφορίας, αλλά και πρόστιμο 200 ευρώ.

Στο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται επίσης ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών θα μπορεί μονομερώς να καθορίζει τις τιμές των διοδίων. Καταργείται λοιπόν η αυτόματη αναπροσαρμογή των τιμών των διοδίων, σύμφωνα με τις συμβατικές προβλέψεις.

Οι αρμόδιοι διαπιστώνουν ότι δεν είναι δυνατόν να επιβάλλονται αλλεπάλληλες αυξήσεις διοδίων, σε έργα που είναι ημιτελή και παράλληλα έχει σταματήσει η κατασκευή τους, όπως για παράδειγμα στον άξονα Κορίνθου-Πατρών η στην περιοχή των Τεμπών. Δίνεται επίσης η δυνατότητα στους παραχωρησιούχους των έργων να συμπτύξουν σταθμούς διοδίων εισπράττοντας το ίδιο συνολικό τίμημα.

Αυτή η αλλαγή γίνεται για να αντιμετωπιστούν προσφυγές κατοίκων σε περιοχές, που οι κάτοικοι τους υποχρεώνονται να χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο, πληρώνοντας διόδια, ελλείψει εναλλακτικού δικτύου, όπως για παράδειγμα στην Αθηνών-Λαμίας στην περιοχή Αγίου Στεφάνου.

Στο υπουργείο Υποδομών σχεδιάζουν μέχρι τις εκλογές να έχουν ανακοινώσει μια νέα πολιτική για τα διόδια, με διαφορετικό τίμημα στα υπό κατασκευή και στα κατασκευασμένα τμήματα.

Πηγή: protothema.gr

Related posts