Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
27 Μαΐ 2022
Auto-Moto

Παγκόσμιο Ντεμπούτο του GT 86 στο Τόκιο

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αν αγαπάτε τα γρήγορα αυτοκίνητα, σίγουρα θα μάθατε ότι στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο η Toyota παρουσίασε το συμπαγές 2+2 σπορ GT 86.

Το αυτοκίνητο αυτό θα το δούμε να κυκλοφορεί στην Ευρώπη φέτος το καλοκαίρι. Είναι το αυτοκίνητο που θα αγορασθεί όχι από πελάτες που θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους η να πάνε βόλτα την οικογένεια τους αλλά από αυτούς που έχουν πάθος με τα καλά αυτοκίνητα. Από αυτούς που θέλουν να έχουν άμεση σχέση με το τιμόνι και το γκάζι.

Θα μου πείτε εδώ ο κόσμος πεινάει και δε έχει χρήματα ούτε για το λεωφορείο και εσύ μας λες για ένα αυτοκίνητο που θέλει και κάποια ειδικά μπάτζεντ.

Άλλο το ένα και άλλο το άλλο. Εδώ δεν αναφερόμαστε στην οικονομική δυσπραγία αλλά σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο, ένα επίτευγμα των γιαπωνέζων.

Το σπορ GT86 έχει σίγουρα τα συστατικά ενός κλασικού σπορ μοντέλου αλλά και κάτι ακόμη …

Υιοθετώντας ένα χαμηλό, πολύ αεροδυναμικό αμάξωμα, το νέο GT 86 βασίζεται σε μία εντελώς νέα πλατφόρμα. Αποφεύγοντας ένα κινητήρα μεγάλου βάρους και κυβισμού για τις επιδόσεις του, το GT 86 επιστρέφει στις σπορ καταβολές της Toyota με το μοναδικό συνδυασμό συμπαγούς, εμπρός τοποθετημένου, επίπεδου βενζινοκινητήρα (boxer) και πίσω κίνησης (RWD).

Ο κινητήρας

Ο δίλιτρος, ατμοσφαιρικός boxer του GT 86 είναι προϊόν συνεργασίας μεταξύ Subaru και Toyota και βασίζεται στην τεχνογνωσία και το αμοιβαίο πάθος τους για τα σπορ αυτοκίνητα. Στο νέο, επίπεδο τετρακύλινδρο 1998cc της Subaru, η Toyota πρόσθεσε την τεχνολογία D-4S. Με δύο μπεκ για άμεσο και ψεκασμό στον αυλό και υψηλή αναλογία συμπίεσης 12.5:1, η τεχνολογία D-4S αυξάνει την ισχύ και τη ροπή σε ένα μεγάλο εύρος στροφών του κινητήρα χωρίς θυσίες στην απόδοση καυσίμου ή τις περιβαλλοντικές επιδόσεις.

Με διάμετρο x διαδρομή 86 mm x 86 mm, ο νέος κινητήρας παράγει 200 DIN hp στις 7000 rpm και μέγιστη ροπή 205 Nm στις 6600 rpm, χαρίζοντας στο GT 86 ζωηρές, συναρπαστικές επιδόσεις.

Ο επίπεδος τετρακύλινδρος κινητήρας συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό ή εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Το μηχανικό κιβώτιο προσφέρει γρήγορες, ακριβείς αλλαγές μέσω του επιλογέα κοντών διαδρομών, ενώ η αυτόματη μετάδοση θα ελέγχεται από σπορ χειριστήρια (paddles) στο τιμόνι.

Η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, βελτιστοποιώντας την ελκτική πρόσφυση και το κράτημα σε όλες τις οδηγικές συνθήκες.

Το ABS και το VSC (που μπορεί να απενεργοποιηθεί) του GT 86 έχουν ρυθμιστεί ώστε να συνδυάζουν τη δυναμική ευστάθεια στο όριο των επιδόσεων του αυτοκινήτου με την ελάχιστη δυνατή παρέμβαση για να μην θίγεται η γνήσια οδηγική εμπειρία.

Διαστάσεις

Με μήκος 4.240 mm, ύψος μόλις 1.285 mm και μεταξόνιο 2.570 mm, το νέο GT 86 είναι το πιο συμπαγές τετραθέσιο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο. Τόσο το σύστημα κίνησης όσο και η θέση οδήγησης έχουν τοποθετηθεί όσο το δυνατόν πιο χαμηλά και πίσω για βέλτιστη ισορροπία, επιτυγχάνοντας σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους 53:47. Η επίπεδη διάταξη του κινητήρα συνδυάζεται με το πολύ χαμηλό σημείο H του καθίσματος του οδηγού (χαμηλότερο από οποιουδήποτε μοντέλου παραγωγής της Toyota). Το GT 86 έχει κέντρο βάρους μόλις 460 mm.

Το GT 86 μεγιστοποιεί τα πλεονεκτήματα της ελάχιστης μάζας και αδράνειας επιπέδου supercar και του χαμηλού κέντρου βάρους χρησιμοποιώντας εμπρός γόνατα MacPherson και πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, αλλά και μεγάλα ισχυρά αεριζόμενα δισκόφρενα σε εμπρός και πίσω τροχούς 17”.

Η σχεδιαστική του φιλοσοφία βασίζεται στο ‘Neo Functionalism’.

Έχει χαμηλό κέντρο βάρους και τέλεια αεροδυναμική .Δεν θα ήταν υπερβολή να έλεγα ότι είναι εμπνευσμένη από την τεχνολογία της F1 .

Το τιμόνι έχει διάμετρο μόλις 365 mm, τη μικρότερη που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ σε Toyota, ενώ το δερμάτινο φινίρισμα είναι κάτι στο οποίο κατέληξαν οι σχεδιαστές μετά από αναλυτικά σχόλια και υποδείξεις των οδηγών δοκιμών για βέλτιστη λαβή σε όλους τους ελιγμούς και κινήσεις. Ο πίνακας τριών οργάνων που εκτείνεται γύρω από ένα μεγάλο στροφόμετρο, σχεδιάστηκε με ιδιαίτερη έμφαση στη θέση, τις κλίμακες και τη γραμματοσειρά των ενδείξεων, διασφαλίζοντας βέλτιστη ορατότητα ‘με μια ματιά’ και αναγνωσιμότητα κατά τη διάρκεια της σπορ οδήγησης.

Ο σπορ χαρακτήρας του cockpit προβάλλεται από επιφάνειες με εμφάνιση ανθρακονημάτων , μία σπορ ολόμαυρη επένδυση οροφής, κόκκινες ραφές στην ταπετσαρία, διακόπτες αεροπορικού τύπου και ελαφρά, αλουμινένια πεντάλ.

 

Περης Χαλ ( phalatsis@now24.gr)

 

Related posts