Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
06 Ιούλ 2022
Auto-Moto

Οι ‘σπρίντερ’ της Ford στοχεύουν στις υψηλές ταχύτητες από την πρώτη στιγμή στην Φινλανδία

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Με υψηλές προσδοκίες ξεκινούν οι καλύτεροι οδηγοί του πλανήτη μαζί με τους άσους της Ford το Ράλι Φινλανδίας, τον ταχύτερο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA. Ο αγώνας της Φιλανδίας είναι από τους μικρότερους στην ιστορία του πρωταθλήματος και οι οδηγοί της Ford World Rally Team γνωρίζουν ότι η τρομερή ένταση θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην απόλυτη ταχύτητα.

Το Ράλι Φιλανδίας (2 – 4 Αυγούστου) είναι γνωστό και σαν το ‘Φιλανδικό Grand Prix’ καθώς οι οδηγοί δίνουν μάχη διασχίζοντας τα Σκανδιναβικά δάση με μέσες ταχύτητες μέχρι 135 χλμ./ώρα.  Ο αγώνας του 2012 θα είναι ο παράδεισος των ‘σπρίντερ’ με 303,52 χλμ. χρονομετρημένων διαδρομών μόνο.

Τόσο καταιγιστικός είναι ο ρυθμός στη χώρα αυτή, ώστε μετά από 500 γύρους WRC από το 1973 που ξεκίνησε το πρωτάθλημα, 8 από τα 10 ταχύτερα ράλι έχουν γίνει στη Φινλανδία

Οι Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila γνωρίζουν ακριβώς τα συστατικά της επιτυχίας. Οι Φινλανδοί κέρδισαν στα πάτρια εδάφη το 2010 και τερμάτισαν στο βάθρο τις τρεις τελευταίες σεζόν.  Οι Petter Solberg & Chris Patterson ευελπιστούν να σπάσουν την κυριαρχία των Φιλανδών στο ράλι της πατρίδας τους.  Ο Νορβηγός οδηγός τερμάτισε δεύτερος το 2003 και τρίτος το 2002.

Τα Fiesta RS World Rally Cars των Latvala και Solberg θα φέρουν ειδικά λογότυπα που θα προβάλλουν την τεχνολογία κινητήρων EcoBoost της Ford στο πλαίσιο μιας παγκόσμιας προωθητικής καμπάνιας που εντάσσεται στο πρόγραμμα αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Ford τον Αύγουστο.

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1600 κυβ. εκατ. των εκδόσεων ράλι βασίζεται στην προηγμένη τεχνολογία EcoBoost της Ford, που προσφέρει αυξημένη απόδοση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων στα τελευταία οχήματα παραγωγής της.

Το Ράλι Φινλανδίας θεωρείται από τα πολύτιμα πετράδια του στέμματος του WRC. Αποτελείται από ένα μίγμα σκληρών, φαρδιών και γρήγορων δρόμων, σε συνδυασμό με στενότερα, τεχνικά τμήματα και τεράστια πλήθη συνωστίζονται στα δάση για να παρακολουθήσουν την συναρπαστική δράση.

Λόγω των χαρακτηριστικών των χωμάτινων ειδικών διαδρομών είναι από τους δυσκολότερους αγώνες του ημερολογίου.  Οι ταχύτατες διαδρομές περιλαμβάνουν ιλιγγιώδη άλματα που συχνά κρύβουν στροφές αμέσως μετά.

Οι συνθήκες αυτές απαιτούν γενναιότητα από τον οδηγό και ακρίβεια pace notes από το συνοδηγό για την επιλογή της σωστής γραμμής πριν την ‘απογείωση’ και τη διασφάλιση της μέγιστης ταχύτητας στις επόμενες στροφές. Οι Φιλανδοί που ‘γαλουχήθηκαν’ σε τέτοιους δρόμους έχουν το πλεονέκτημα έναντι των ‘ξένων’ οδηγών, οι οποίοι χρειάζονται εμπειρία πολλών χρόνων για πλήρη προσαρμογή.

Το τελευταίο σκέλος σηματοδοτεί της επιστροφή ολόκληρης της κλασικής ειδικής Ouninpohja (33,01 χλμ.) για πρώτη φορά από το 2007. Τα πρώτα 23 χλμ. της ειδικής που από πολλούς θεωρείται η καλύτερη του σπορ, διεξάγονται σε φαρδείς, γρήγορους δρόμους με πολλά άλματα, πριν μία θεαματική φουρκέτα επαναφέρει τους αγωνιζόμενους στα δάση σε στενά, πιο τεχνικά τμήματα.

Οι οδηγοί της Ford θα χρησιμοποιήσουν το χωμάτινο ελαστικό Latitude Cross της Michelin το οποίο θα διατίθεται μόνο σε μαλακή γόμα.  Οι ομάδες δεν επιτρέπεται να χαράξουν πρόσθετες αυλακώσεις στα ελαστικά και κάθε αυτοκίνητο δικαιούται να φέρει δύο ρεζέρβες

Θα τρέξουν οκτώ Fiesta RS WRC ιδιωτικών συμμετοχών. Το ράλι σηματοδοτεί επίσης τον τρίτο γύρο της WRC Academy με την υποστήριξη της Ford Racing.  Έντεκα νεαροί οδηγοί θα τρέξουν με ίδια αυτοκίνητα Fiesta R2 σε 17 από τις 18 ειδικές του αγώνα.  Βαθμολογικά προηγούνται οι Alastair Fisher / Daniel Barritt από τη Βρετανία.

Διαδρομή Ράλι

Μετά από κάποιες τροποποιήσεις, η διαδρομή κινείται πάλι νότια προς Lahti αλλά περιλαμβάνει δύο ολόκληρες ημέρες κοντά στο Jyväskylä, που φιλοξενεί το μοναδικό service park του αγώνα στο εκθεσιακό κέντρο Paviljonki.  Σχεδόν όλες οι τοποθεσίες είναι γνωστές, αλλά μερικές ειδικές θα χρησιμοποιηθούν με αντίθετη κατεύθυνση επιτείνοντας την αγωνία!  Μετά την εκκίνηση νωρίς το απόγευμα της Πέμπτης, οι αγωνιζόμενοι θα συγκεντρωθούν στο γραφικό λιμάνι της πόλης Lahti και θα τρέξουν σε τρεις ειδικές πριν επιστρέψουν στο Jyväskylä.  Το μεγάλο σκέλος της Παρασκευής καλύπτει την περιοχή κυρίως δυτικά της πόλης και ολοκληρώνεται με μία υπερειδική στο ιπποδρόμιο Killeri. Το τελευταίο σκέλος περιλαμβάνει τις κλασικές ειδικές νοτιοδυτικά της βάσης του ράλι κοντά στο Jämsä.  Ολοκληρώνεται με δύο περάσματα της Ouninpohja, με το δεύτερο να περιέχει την Power Stage που επιβραβεύει με πρόσθετους βαθμούς τους τρεις ταχύτερους οδηγούς.  Ο αγώνας ολοκληρώνεται το βράδυ στο Jyväskylä μετά από 18 ειδικές σε μία συνολική διαδρομή 1625,69 χλμ.

 

 

 

ΡΑΛΙ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑΣ

8ος ΓΥΡΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΡΑΛΙ ΤΗΣ FIA

1 – 4 Αυγούστου 2012

 

Τετάρτη 1 Αυγούστου: Κατατακτήρια ειδική

 

Κατ. Ειδ.         Ruuhimäki                 4,62 χλμ.         19.30

 

 

Πέμπτη 2 Αυγούστου: 1η Ημέρα: Jyväskylä – Jyväskylä

 

Εκκίνηση: Paviljonki                                                   13.30

1η Ε.Δ.  Koukunmaa                        13,68 χλμ.        17.23

2η Ε.Δ.  SSS Jokimaa                       2.00 χλμ.         19.00

3η Ε.Δ.  Mynnilä                                 14,22 χλμ.       20.50

Serv A  Paviljonki (flexi 45 λεπτά)                             22.35

Ανασυγκρότηση: Paviljonki                                        23.20

 

Σύνολο:                                               29,90 χλμ.

 

Παρασκευή 3 Αυγούστου: 2η Ημέρα: Jyväskylä – Jyväskylä

 

Serv B  Paviljonki (15 λεπτά)                                     06.30

4η Ε.Δ.  Urria                                      12,75 χλμ.       07.42

5η Ε.Δ.  Jukojärvi                              22,29 χλμ.       08.39

Serv C  Paviljonki (30 λεπτά)                                     10.05

6η Ε.Δ.  Mökkiperä 1                         11,38 χλμ.       11.28

7η Ε.Δ.  Palsankylä 1                         13,92 χλμ.       12.14

8η Ε.Δ.  Lankamaa 1                          23,06 χλμ.       13.32

Serv D  Paviljonki (30 λεπτά)                                     14.45

9η Ε.Δ.  Mökkiperä 2                         11,38 χλμ.       16.08

10η Ε.Δ.  Palsankylä 2                       13,92 χλμ.       16.54

11η Ε.Δ.  Lankamaa 2                        23,06 χλμ.       18.12

12η Ε.Δ.  SSS Killeri                          2,06 χλμ.         20.00

Serv E  Paviljonki (flexi 45 λεπτά)                             20.30

Ανασυγκρότηση:Paviljonki                                         21.15

 

Σύνολο:                                               133,82 χλμ.

 

 

Σάββατο 4 Αυγούστου: 3η Ημέρα: Jyväskylä – Jyväskylä

 

Serv F  Paviljonki (15 λεπτά)                                     07.00

13η Ε.Δ.  Surkee 1                             14,95 χλμ.       07.56

14η Ε.Δ.  Leustu 1                             21,94 χλμ.       08.54

Serv G  Paviljonki (30 λεπτά)                                    10.07

15η Ε.Δ.  Surkee 2                             14,95 χλμ.       11.18

16η Ε.Δ.  Leustu 2                             21,94 χλμ.       12.16

Serv H  Paviljonki (30 λεπτά)                                     13.29

17η Ε.Δ.  Ouninpohja 1                    33,01 χλμ.        15.37

18η Ε.Δ.  Ouninpohja 2                    33,01 χλμ.        18.00

Serv E  Paviljonki (10 λεπτά)                                     20.03

Τερματισμός: Paviljonki                                              21.00

Σύνολο:                                               139,80 χλμ.

Συνολική διαδρομή ράλι:                    303,52 χλμ.

 

 

 

Related posts