Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
27 Ιούν 2022
Auto-Moto

Με την BMW 116i turbo οι Βαυαροί ξεπέρασαν τον συντηρητισμό τους

Από τον Πέρη Χαλάτση (phalatsis@now24.gr)

Η νέα 116i της BMW διατηρεί κατά κάποιον τρόπο την εικόνα με το  προηγούμενο μοντέλο, αλλά αν το δούμε πιο βαθιά θα διαπιστώσουμε ότι πρόκειται  για ένα άλλο αυτοκίνητο . Στην ουσία είναι αυτό περιμέναμε από τους Γερμανούς.

Θα λέγαμε ότι  οι βαυαροί το μόνο που κράτησαν είναι το όνομα.

Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση μεταξύ των δύο γενεών. Ίσως αυτό δεν γίνεται και πολύ αντιληπτό καθώς το σχήμα δεν ξεφεύγει από τη γνωστή αισθητική της σειράς «1». Φαίνεται αλλά δεν είναι ίδιο. Η γερμανική εταιρία αφουγκράστηκε τις ανάγκες της εποχής και μαζί πιθανά παράπονα των κατόχων της προηγούμενης σειράς «1» όπως τους περιορισμένους  χώρους, έδωσαν νέα αισθητική, άλλαξαν  το εσωτερικό και έδωσαν την ώθηση που χρειαζόταν. Την ώθηση  προς τα πάνω.

Με τη σειρά 1 η BMW ξεπέρασε τις συντηρητικές γραμμές των Βαυαρών σχεδιαστών. Δεν πλησίασαν τις επαναστατικές γραμμές του Κρίς Μπάνγκλ , αλλά σίγουρα δεν ακολούθησαν  τις παλιές συντηρητικές επιλογές.

 

Δοκιμάσαμε την 116i  -την νέα γκάμα της σειρά «1» – με κινητήρα 1.600 κ.εκ. turbo. Το αυτοκίνητο μόνο αργό δεν είναι. Αποδίδει   136 ίππους ενώ η τελική φθάνει τα  210 χλμ/ωρα.

Σύμφωνα με την εργοστασιακή μέτρηση από  0-100 χρειάζεται  8,5 δευτερόλεπτα.

Η  μικτή κατανάλωση σύμφωνα πάντα με τις μετρήσεις των  Γερμανών είναι 5,5 λίτρα/100 χλμ. (εκπομπές ρύπων 129 γρμ/χλμ) .

Σε εμάς μέσα στην Αθήνα το αυτοκίνητο έκαιγε …πολύ πανω από τις επίσημες μετρήσεις. Βέβαια όταν οδηγείς ένα καινούργιο αυτοκίνητο, όταν βλέπεις ότι η νεα σειρά 1 δεν έχει καμιά σχέση με τον προκάτοχό του ξεχνάς την οικονομία και όσο και αν δεν το θέλεις το πόδι κινείται «διαφορετικά». Η BMW έχει δύο επιλογές στην ανάρτηση. Μια comfort και μια sport. Δοκιμάσαμε και τα δυο σε άσφαλτο και χώμα.

Αν συνδυάσουμε όλες τις επιλογές που μας δίνουν και αν λάβουμε υπόψη μας και το άριστο σύστημα διεύθυνσης το μόνο πού θα σας πούμε είναι ότι εντυπωσιασθήκαμε.

Αναρτήσεις και φρένα δίνουν την απόλυτη αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό.H ποιότητα κύλισης πολύ καλή , η οδική συμπεριφορά, η απόκριση του κινητήρα άριστες. Φρενάραμε πάνω στη στροφή για να βρούμε το λάθος. Η 116i πήγαινε εκεί που της έδινες εντολή.

Είναι η όλη οδική συμπεριφορά, το προσεγμένο εσωτερικό, η αίσθηση που νιώθεις, η πολύ καλή θέση οδήγησης, η αποτελεσματικότητα των φρένων.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν είχε  σύστημα πλοήγησης. Κατά τη γνώμη μας από τη στιγμή που είχε οθόνη πληροφοριών , έπρεπε να είχε και σύστημα πλοήγησης. Η οθόνη πληροφοριών  βρίσκεται στο κέντρο και στο πάνω μέρος του ταμπλό. Παρά το γεγονός ότι «διαβάζεται» εύκολα και έχει και αρκετές πληροφορίες θα έπρεπε να βυθιζόταν μέσα στο ταμπλό. Δεν είναι δηλαδή αναδιπλούμενη και   δείχνει σαν να τοποθετήθηκε εκ των υστέρων.

Κάποια ακόμη στοιχεία που δεν πρέπει να ξεπεράσουμε είναι οι  αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις αλλά και  το κατά 30 χλστ αύξηση του μεταξονίου. Αν υπολογίσουμε  και  τα 21χιλιοστα στην  αύξηση των πίσω χώρων, σίγουρα δίνουν  έναν άλλο αέρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ο χώρος των αποσκευών από τα330 λίτρα, έφτασε τα 360.

Η νεα 116i είναι ότι πρέπει σε όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο με τεχνολογία αλλα και ποιότητα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η καινούργια σειρά «1» είναι ένα μοντέρνο όχημα, αλλά όχι ακραίο. Ετσι όπως αναπτύσσεται θα υποκαταστήσει τη σειρά 3.O πήχης ανέβηκε… Τώρα η τιμή της νέας 116i στην 5πορτη έκδοση ξεκινάει από τα 23.900 € ενώ με το όφελος απόσυρσης ξεκινάει απο τα 22.498 ευρω .

Related posts