Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
15 Απρ 2021
Auto-Moto

Η στρατηγική των ελαστικών στη Σουζούκα

Ο Sebastian Vettel της Red Bull μετά τη νίκη του στην Ιαπωνία με στρατηγική δύο pit stop μείωσε τη διαφορά του στους 4 βαθμούς από τον πρώτο οδηγό. Απομένουν άλλοι πέντε αγώνες και το ενδιαφέρον κορυφώνεται. Ο Vettel ξεκίνησε από pole position με μαλακά ελαστικά Pirelli P Zero Yellow και στη συνέχεια, ολοκλήρωσε δύο stint με σκληρά P Zero Silver, τις γόμες που είχαν επιλεγεί για το Ιαπωνικό Grand Prix. ( Ο Vettel σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του αγώνα στον προτελευταίο γύρο με σκληρά ελαστικά).
Οι μόνοι οδηγοί που ξεκίνησαν με τα σκληρότερα ελαστικά ήταν οι Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), Charles Pic (Marussia) και Michael Schumacher (Mercedes) από τη 19η, 21η και 23η θέση αντίστοιχα. Ωστόσο, ένα περιστατικό στον πρώτο γύρο που έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα ανάγκασε τον Mark Webber της Red Bull να αλλάξει στρατηγική και να φορέσει σκληρή γόμα. Επανήλθε στη 19η θέση. Ο Αυστραλός έκανε τη δεύτερη στάση του για σκληρά ελαστικά στον 26ο γύρο, μετά από τρομερή προσπάθεια να ανέβει στη 10η θέση, ενώ τελικά τερμάτισε 9ος.
Οι πρώτοι από τους κορυφαίους οδηγούς που ήρθαν στα pits ήταν οι Jenson Button (McLaren) και Kimi Raikkonen (Lotus), οι οποίοι άλλαξαν σε σκληρά ελαστικά στο 13ο γύρο. Ο Kamui Kobayashi (Sauber), ο οποίος έκανε ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα που τον έφερε στη δεύτερη θέση στο grand prix της πατρίδας του επισκέφθηκε τα pits ένα γύρο αργότερα. Οδηγώντας τον αγώνα, ο Vettel έκανε στάση για σκληρά ελαστικά στο 17ο γύρο και κατάφερε να επανέλθει στην κορυφή χάρη στην ταχύτητα της ομάδας της Red Bull στα pits. Ο τελευταίος οδηγός που άλλαξε από μαλακά ελαστικά στον πρώτο γύρο των pit stop ήταν ο Timo Glock (Marussia), ο οποίος κράτησε τα κίτρινα ελαστικά με τα οποία ξεκίνησε επί 20 γύρους με πλήρες φορτίο καυσίμου.
Ο Vettel έκανε την τελευταία στάση για σκληρά ελαστικά στον 37ο γύρο, και στη συνέχεια ξαναβρέθηκε στην κορυφή με τον Felipe Massa της Ferrari στη δεύτερη θέση έχοντας σταματήσει ένα γύρο νωρίτερα αφού ανέβηκε οκτώ θέσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα ξεκινώντας 10ος. Ο οδηγός ο οποίος αναπλήρωσε τις περισσότερες θέσεις – συγκεκριμένα 12 – ήταν ο Schumacher, ο οποίος και τερμάτισε 11ος ακολουθώντας μία στρατηγική που τον οδήγησε στο τέλος του αγώνα με μαλακά ελαστικά και ελάχιστα καύσιμα.
Ο οδηγός της Williams, Pastor Maldonado, αξιοποίησε μία διαφορετική στρατηγική (παρόμοια με του Daniel Ricciardo της Toro Rosso και του Pedro De La Rosa της HRT) ολοκληρώνοντας τα δύο πρώτα stint με μαλακά ελαστικά και τους τελευταίους 20 γύρους με σκληρά. Έτσι πέτυχε ένα βαθμολογούμενο τερματισμό στην όγδοη θέση έχοντας ξεκινήσει 12ος.
Αν και στην Ιαπωνία ο καιρός είναι συχνά ευμετάβλητος, ο αγώνας πραγματοποιήθηκε σε θερμοκρασίες πίστας που ξεκινούσαν από 300 C περίπου αυξάνοντας τις απαιτήσεις για τα ελαστικά πέραν των ήδη υψηλών προκλήσεων λόγω της συνεχόμενης ροής στροφών υψηλών ταχυτήτων.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Στην αρχή της χρονιάς, είχαμε το μεγαλύτερο ανταγωνισμό σε σεζόν στην ιστορία της F1, με επτά νικητές στους επτά πρώτους αγώνες. Τώρα, η αγωνία χτυπάει κόκκινο μετά το Ιαπωνικό Grand Prix όπου η Red Bull και ο Sebastian Vettel υιοθέτησαν στρατηγική δύο pit stop για να κερδίσουν τον αγώνα και να αυξήσουν τις πιθανότητές τους στο πρωτάθλημα. Πέρσι, προτιμήθηκε στρατηγική τριών pit stop, αλλά φέτος οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν δύο επισκέψεις στα pits. Αυτό δείχνει τόσο τις επιδόσεις όσο και την αντοχή των P Zero στο σκληρότερο σιρκουί της χρονιάς από απόψεως πλευρικών φορτίων, παρόλο που οι γόμες είναι γενικά πιο μαλακές φέτος και οι θερμοκρασίες στην Ιαπωνία πολύ υψηλότερες σε σχέση με του 2011.
Παρακολουθήσαμε μία θαυμάσια μάχη κατά τη διάρκεια των τελευταίων γύρων μεταξύ Kobayashi και Button για την τρίτη θέση, η οποία κρίθηκε από τη στρατηγική ελαστικών, με τον Button να αξιοποιεί στο έπακρο ένα πιο καινούργιο σετ σκληρών ελαστικών. Θα θέλαμε να συγχαρούμε τον Kamui για τη πρώτη θέση της καριέρας του στο βάθρο, και μάλιστα στο grand prix της πατρίδας του και τον Felipe για το πρώτο βάθρο φέτος μετά από ένα θαυμάσιο αγώνα».
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ PIT STOP – ΙΑΠΩΝΙΚΟ GRAND PRIX 2012
Vettel: SU HN (17) HN (37) 2
Massa: SN HN (17) HN (36) 2
Kobayashi: SU HN (14) HN (31) 2
Button: SU HN (13) HN (35) 2
Hamilton: SU HN (16) HN (31) 2
Räikkönen: SU HN (13) HN (30) 2
Hülkenberg: SN HN (13) HN (31) 2
Maldonado: SU SN (16) HN (33) 2
Webber: SU HN (1) HN (26) 2
Ricciardo: SN SU (17) HN (34) 2
Schumacher: HN SN (17) SN (36) 2
Di Resta: SN HN (13) HN (32) 2
Vergne: HN SN (18) SU (35) 2
Senna: SN HN (1) HN (16) DT (21) SN (34) 4
Kovalainen: SN HN (18) HN (41) 2
Glock: SN HN (20) HN (40) 2
Petrov: SN HN (19) SU (42) DT (48) 3
De La Rosa: SN SU (17) HN (36) 2
Grosjean: SU HN (1) SG (7) HN (22) 3

Pic: HN SN (14) HN (31) 2 NC
Kartikeyan: SN SU (15) 1 NC
Perez: SU HN (15) 1 NC
Alonso: SU 0 NC
Rosberg: SN 0 NC

Η πρώτη στήλη δείχνει τα ελαστικά με τα οποία ξεκίνησε το μονοθέσιο τον αγώνα.
S = Μαλακή γόμα (Soft)
H = Σκληρή γόμα (Hard)
N = Νέα γόμα (New)
U = Χρησιμοποιημένη γόμα (Used)
NC = Δεν τερμάτισε
DT = Ποινή διέλευση Drive Through / SG = Stop&Go
Η τελευταία στήλη δείχνει το συνολικό αριθμό των pit stops.

Related posts